Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3829
Har blitt stoppa 3 ganger i bil av snuten de siste ukene og sett sivilen rundt meg flere ganger på rare plasser (kjenner bilene/reg.nr)

Første gang av UP sivil ; Kikket i bilen når jeg kom, sa at de var på utkikk etter en lignende bil. De siste to av maje ; Rutinekontroll og defekt baklys. Kjører som en prest i en anonym stasjonsvogn så jeg forsto aldri hvorfor de stoppet meg for rutinekontroll.

Siste gangen fulgte etter meg rundt halve sentrum helt til jeg parkerte før de kom og sjekket førerkort og spurte om det var min bil. Sa kun at baklyset var defekt, fiks det. Rart at de fulgte etter meg der de gjorde. Kan de ha sjekket ANPR databasen eller noe mens de fulgte etter meg?

Ikke noe noiekjør her, bare rart at de plutselig er så veldig interessert. Har aldri blitt stoppet før utenom et par normale promillekontroller.
Sist endret av veidemann; 6. mars 2021 kl. 00:09.
Anonym bruker
"Sinna Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ANPR, du trenger nytt skilt nr
New generation
colakork's Avatar
Men selv om man får nytt skiltnr er det jo fortsatt registrert på samme navn?
Sitat av colakork Vis innlegg
Men selv om man får nytt skiltnr er det jo fortsatt registrert på samme navn?
Vis hele sitatet...
Det kan være at bilen har historikk. Da blir man stoppet selv om det er nytt navn. Eller så har du en "spesiell kjørestil" men da skulle man tro du hadde fått beskjed om det en av de 3 gangene. Det kan jo selvsagt også være uflaks med at politiet har lite å gjøre akkurat da og du har defekt baklys. Jeg har jo hatt baklys som ser ut som det ferdes TRON sykler inni baklyset mitt i 2 år uten å bli stoppet. Har forsåvidt hatt kjøreforbud en liten stund også, så det er deilig å bo i grisgrendte strøk.
Kan ikke svare på spm ditt, men lurer på hvorfor den er plassert på rus-delen av forumet? :P
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Kan ikke svare på spm ditt, men lurer på hvorfor den er plassert på rus-delen av forumet? :P
Vis hele sitatet...
Ser jeg har blingsa der

Skal jeg fikse nye skilt må det vel meldes/anmeldes til politiet? Bilen er ikke registrert på meg, tviler vedkommende er så gira på å dra på stasjonen.

Irriterende hvis det ligger noe inne på ANPR og jeg riskikerer å bli stoppet når som helst. Kjører alltid forsiktig og nykter, men allikevel.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tidligere eier av bilen/skilt nr. ble/var/er mest sannsynlig involvert i narkotika, derav, lagt inn i ANPR systemet demmers og de får opp beskjed hver gang skiltet ditt blir lest, dvs. du kommer til å bli stoppet nesten daglig i månedsvis. Spørs om det går ann å la dem holde på ei stund for så å dokumentere og anmelde dem for trakkasering.
Sist endret av sondreavik; 28. mars 2021 kl. 16:37.
Har du narkotikahistorikk på rulleblad, eller menger deg i rusmiljø kan det hende de driver å fisker