Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4132
Hei.

Kort intro, Edisiva benytter Altibox som underleverandør av TVen sin. Jeg har forbigått bruk av ruteren deres ved å konfigurere IPTV direkte på min gamle ruter, men med min nye fungerer ikke dette.

Har hatt følgende oppsett på min gamle ruter (Asus RT-N66U):

Her får jeg TV til å fungere flott uten ruteren til Eidsiva.

Men jeg var å kjøpte meg en ny ruter i dag, av typen Asus RT-AX55.
Og her får jeg følgende oppsett:


Er det slik at det nye ruteren min ikke støtter samme funksjonen som den gamle?
Har noen satt opp IPTV med en RT-AX55?
Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men har du mulighet, burde du kanskje bruke angrerett eller lignende, og så huske på å gjøre et par undersøkelser før du kjøper den neste. Det tror jeg er veldig lurt Lykke til!
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av coffeeman Vis innlegg
Er det slik at det nye ruteren min ikke støtter samme funksjonen som den gamle?
Vis hele sitatet...
Det er i alle fall det som står på bildet.

To alternativer: Returner routeren og kjøp en annen modell som støtter denne funksjonen, eller bruk den gamle routeren som en bridge. Du kan plassere den gamle i front og sende IPTV ut av en kontakt og bridget internett gjennom den andre, slik at den nye routeren har ansvar for DHCP og WiFi.

Det er gitt at den gamle routeren fortsatt virker.
Hva med å bare brigde rutern ifra altibox på deres hjemmeside, så slipper du hele greia?
Trådstarter
2 0
To alternativer: Returner routeren og kjøp en annen modell som støtter denne funksjonen, eller bruk den gamle routeren som en bridge. Du kan plassere den gamle i front og sende IPTV ut av en kontakt og bridget internett gjennom den andre, slik at den nye routeren har ansvar for DHCP og WiFi.
Vis hele sitatet...
Har satt Eidsiva ruteren i bridgemode, men det blir jo en god stabel med bokser. Det beste hadde vært å holde seg til fiberconverter og ruter.
Du har ikke tilfeldigvis noen tips til rutere som vet fungerer med dette?

Hva med å bare brigde rutern ifra altibox på deres hjemmeside, så slipper du hele greia?
Vis hele sitatet...
Kunne tenke meg å bare kvitte meg med Eidsiva ruteren helt. Mindre kabelsurr og mindre bokser.
Sist endret av coffeeman; 23. februar 2021 kl. 11:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser ut som den nye ikke støtter IGMP ja.. :-)