Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2447
Jeg er en jevnt over ganske lovlydig person, og har derfor hatt lite kontakt med politiet de siste årene. Derfor ble jeg veldig overrasket over behandlingen jeg fikk av politiet nylig når jeg skulle fornye passet mitt.

Hadde en sak på meg for et par år siden, hvor Kripos kjørte en tåpelig sak for retten, som endte i at jeg ble både frifunnet og tilkjent erstatning.

Når jeg troppet opp for å søke om nytt pass dukket denne gamle saken tydeligvis opp i systemet deres. Da skulle de plutselig ha ekstra bevis på identitet, og holdt meg igjen i en time imens de sjekket detaljer. Prøvde å få forklaring på hva slags hjemmel de hadde for å behandle meg annerledes enn mannen i gata, når retten har slått fast at de tok feil i den saken som kom opp.

Har andre erfaring med at politiet lager kvalm for saker hvor retten har kommet frem til at de tok feil? Og vet noen hva slags hjemmel politiet har til å forulempe personer de ikke har grunn til å mistenke for kriminell atferd?
BRAND ∞ STRONG
De har vel strengt tatt ikke lov til å forulempe deg før frifinnelse heller.

Så når de allikevel gjør det så handler det ikke om hva de har lov til,
de handler om hva de tar seg lov til.