Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4351
Tenkte det hadde vært artig å hørt på alle de metodene politiet har gjort feil mot deg som lovverket ikke tillater.

Jeg begynner, vindu stod oppe som er på bakke plan, dør var ulåst, politiet velger da å gå inn i mellom vindu en å bruke døren. Å det var ingen ordre som ble fremvist her.

Plutselig snut i stua uten at de i det hele tatt har banket på, bukser rett inn. Ba de gå rett ut igjen, pga ransakelse papirer å det gjorde de, stod en mistenkt bil på parkeringen her.

Kjører seint forbi, lyser inn med noe som minner om en sol i stua mi, så vi måtte legge oss flate på sofa, lyset streifet mellom flere ganger, hadde da vært mange mnd siden jeg hadde vært i kontakt med de.

Sjekke telefonen din, fordi man står på en parkeringsplass som muligens benyttes til salg av stoffer.

Hva med dere?
Kanskje ikke såå ille. Men de prøvde seg en gang med; Vi fant en bag med 400g i, vi veit du selger, korta på bordet eller stasjonen!

Needless to say, they went hungry home that night
Politiet har heldigvis antatt jeg er en fin borger og nærmest løftet hatten i det jeg går forbi og nikker hyggelig i tre forskjellige dimensjoner på lsd.
Ved kun en anledning som jeg kommer på. Har hatt litt med politiet å gjøre opp gjennom. Glattcelle 5ish ganger, div avhør, hjemmebesøk og møter på gata. Den ene gangen jeg ble regelrett dårlig behandlet velger jeg heller å henge på knaggen til vedkomne som person. At han bar politiuniform var selvfølgelig uheldig, og opplevdes nok derfor ekstra kjipt for meg, men det er uansett noe jeg kategoriserer som en handling utført av en kjip person, og ikke av en kjip politi.

Forstår jo godt at politiet har en evne til å gi folk ekstra kjipe opplevelser, med tanke på makt- og autoritet de innehar. Men å gå fullstendig acab og søke sympati på blitzhuset vitner heller om en relativt snever tankegang, enn at politiet som etat har en fetisj for å rævkjøre mannen i gata.
Sist endret av subscribe; 4. februar 2021 kl. 13:16.
Da jeg var mindreårig så av hørte de meg uten å gi meg info om at jeg hadde rett på advokat. Blir sint bare av å tenke på det. Hadde de informert meg om det hadde jeg kanskje aldri endt opp dømt..
Sitat av Relevant Vis innlegg
Politiet har heldigvis antatt jeg er en fin borger og nærmest løftet hatten i det jeg går forbi og nikker hyggelig i tre forskjellige dimensjoner på lsd.
Vis hele sitatet...
Har hatt en delvis liknende hendelse. Jeg var vitne til en voldsepisode på en nattklubb. Politiet var hyggelig, og jeg var hyggelig. Jeg hadde inntatt skumle mengder alkohol og kokain iløpet av den kvelden.

Det er vel det eneste jeg noen gang har hatt med politiet å gjøre.
Ble hentet hjemme inn til avhør og ble behandlet så elendig og snuten var så brå og eplekjekke at jeg fikk angst av opplevelsen. Jeg forsøkte å forklare meg og si at dette har ikke noe med meg å gjøre, men den ene av de ropte og skreik meg opp i ansiktet og maste om at og om at at det beste jeg kunne gjøre var å innrømme alt.

Jeg hadde jo ptsd fra før og takler ikke folk spesielt bra, men nå blir jeg svett over hele kroppen om jeg ser politi, hendene skjelver og jeg puster som om jeg har tatt en løpetur.

Det jævligste i saken var at dagen etter fant de den som var skyldig, han innrømmet og det tok nesten et halvt år før de sendte et brev til meg om at saken var løst og jeg ikke lenger var knyttet til saken. Faen, jeg sa jo det da jeg ble hentet inn. Men nei, de måtte oppføre seg som apekatter. Om jeg bare blir stoppet i rutinekontroll så blir jeg stresset. Forsøker å være hyggelig å grei men det koster, for jeg har fått en indre motstand mot politiet etter den opplevelsen i avhør. Måten de skrek og ropte på, hvor nedlatende de behandlet meg og at de nektet å lytte til det jeg sa, fordi de alt hadde laget en historie oppe i sine hoder om hvordan ting hang sammen. Tullinger. heldigvis er ikke alle politifolk sånn.
Mange ganger har jeg og mine venner blitt behandlet feil. Jeg kommer fra en liten by der politiet har alt for lite å gjøre kontra hvor mange ansatte det er på stasjonen og det skjer nok mindre action her enn det de så for seg at de skulle få oppleve når de gikk på politihøgskolen. Det som ofte går igjen er misbruk av skjellig grunn til mistanke som gir politiet rett til å ransake folk uten påtalemyndighetens beslutning når politiet mener de har sterk mistanke om en straffbar handling. Det sier seg selv at en sånn regel lett kan bli misbrukt til å ta seg inn hos hvem som helst, det er bare å koke opp en fiktiv historie om sterk mistanke

Husker de var på rassia hos en kompis av meg som hadde havnet i psykose. De fant litt hasj i leiligheten hans og han blir lagt inn på psyk. Han blir skrevet ut en mnd senere uten å ha landa helt for å si det sånn. Den dagen så står mr sherrif utafor døra hans i blokka å skriker at det lukter hasj og at han må låse opp. Min kompis sier nei og at han skal se ransakelse ordre. Svaret han da får er at det trenger dem ikke fordi dem har skjellig grunn til å ta seg inn fordi det lukter hasj i gangen, noe jeg kan bekrefte at det ikke gjorde. Da min kompis fortsatt nektet å låse opp så henta dem en rambukk å slo inn døra. Dem fant ikke en dritt der inne og dem tok han med ned på stasjonen for å ta urin prøve av han, den var ren...

Etter jeg ble tatt for hasj som 18åring så har jeg blitt plaget nesten til vanvidd siden. Jeg kan ikke engang huske hvor mange ganger dem har ransaket meg på åpen gate når jeg har vært ute å gått uten noen som helst grunnlag og etter jeg fikk lappen så har de stoppet meg utrolig mange ganger, nesten vær gang de ser bilen min. Mangfoldige ganger har samme duden dratt med meg ned for å ta blodprøver og urinprøver når han har stoppet meg i bil. Når jeg spør hvorfor jeg blir satt i håndjern, ransaket og kasta bak i svarte marja på tross for at jeg har kjørt som en prest så svarer han at det er fordi jeg ser veldig rusa ut. Jeg kan melde at jeg ser ganske så normal ut og at jeg aldri har kjørt bil i rusa tilstand, noe blodprøvene mine bekrefter. Sist gang dette skjedde så ba jeg om å få snakke med en advokat, da sa han at det hadde jeg ikke rett til i en slik sak.. hæ?

Er også andre tilfeller der jeg har følt meg urettferdig behandlet, som feks ufin oppførsel i avhør osv, men dette er det jeg gadd å skrive for nå.
Det er nok mange politifolk som heller burde lete seg om etter noe annet å gjøre. Det gjelder alle de svina som valgte å bli politi for å kunne utøve makt over andre mennesker, alle de dårlige folka i uniform som får tenning av å oppføre seg som en nedlatende drittsekk. Og alle de sleipe jævlene som bare gliser og hånflirer mens de herjer med folk og ter seg som apekatter. En må og bør kunne forvente at også politifolk er utrustet med et minimum av folkeskikk. Men virkeligheten er jo ikke slik dessverre.
Sitat av Alge Vis innlegg
Mange ganger har jeg og mine venner blitt behandlet feil. Jeg kommer fra en liten by der politiet har alt for lite å gjøre kontra hvor mange ansatte det er på stasjonen og det skjer nok mindre action her enn det de så for seg at de skulle få oppleve når de gikk på politihøgskolen. Det som ofte går igjen er misbruk av skjellig grunn til mistanke som gir politiet rett til å ransake folk uten påtalemyndighetens beslutning når politiet mener de har sterk mistanke om en straffbar handling. Det sier seg selv at en sånn regel lett kan bli misbrukt til å ta seg inn hos hvem som helst, det er bare å koke opp en fiktiv historie om sterk mistanke

Husker de var på rassia hos en kompis av meg som hadde havnet i psykose. De fant litt hasj i leiligheten hans og han blir lagt inn på psyk. Han blir skrevet ut en mnd senere uten å ha landa helt for å si det sånn. Den dagen så står mr sherrif utafor døra hans i blokka å skriker at det lukter hasj og at han må låse opp. Min kompis sier nei og at han skal se ransakelse ordre. Svaret han da får er at det trenger dem ikke fordi dem har skjellig grunn til å ta seg inn fordi det lukter hasj i gangen, noe jeg kan bekrefte at det ikke gjorde. Da min kompis fortsatt nektet å låse opp så henta dem en rambukk å slo inn døra. Dem fant ikke en dritt der inne og dem tok han med ned på stasjonen for å ta urin prøve av han, den var ren...

Etter jeg ble tatt for hasj som 18åring så har jeg blitt plaget nesten til vanvidd siden. Jeg kan ikke engang huske hvor mange ganger dem har ransaket meg på åpen gate når jeg har vært ute å gått uten noen som helst grunnlag og etter jeg fikk lappen så har de stoppet meg utrolig mange ganger, nesten vær gang de ser bilen min. Mangfoldige ganger har samme duden dratt med meg ned for å ta blodprøver og urinprøver når han har stoppet meg i bil. Når jeg spør hvorfor jeg blir satt i håndjern, ransaket og kasta bak i svarte marja på tross for at jeg har kjørt som en prest så svarer han at det er fordi jeg ser veldig rusa ut. Jeg kan melde at jeg ser ganske så normal ut og at jeg aldri har kjørt bil i rusa tilstand, noe blodprøvene mine bekrefter. Sist gang dette skjedde så ba jeg om å få snakke med en advokat, da sa han at det hadde jeg ikke rett til i en slik sak.. hæ?

Er også andre tilfeller der jeg har følt meg urettferdig behandlet, som feks ufin oppførsel i avhør osv, men dette er det jeg gadd å skrive for nå.
Vis hele sitatet...
Har du forsøkt å kontakte "spesial enheten" eller noe ?
Sitat av Fishface Vis innlegg
Har du forsøkt å kontakte "spesial enheten" eller noe ?
Vis hele sitatet...
Nei dessverre så har jeg ikke det. Jeg har tenkt tanken om at visse situasjoner burde jeg ha sendt klage på, men igjen så er det ingen som kan motbevise at det ikke luktet hasj i gangen eller at symptomtesten han tok ikke indikerte at jeg var rusa på de tidspunktene osv osv. Så jeg har rett å slett bare gitt en lang faen for jeg vet at jeg ikke kommer noen vei med det uten at jeg kan bevise det. Det eneste jeg kanskje kunne kommet en vei med er alle gangene de har stoppet, ransaket og tatt prøver av meg uten å finne noe.
Jeg hører hva du sier Alge.
Og jeg føler det også.
Jeg liker ikke selv at andre snoker og
hvis jeg skal dele noe så ønsker jeg å selv bestemme hva.

Men det du beskriver handler vel og så litt om "et lite sted" og alle bakdeler som kommer med det?
At alle kjenner alle kommer med noen stygge sider også.
Sitat av Alge Vis innlegg
Nei dessverre så har jeg ikke det. Jeg har tenkt tanken om at visse situasjoner burde jeg ha sendt klage på, men igjen så er det ingen som kan motbevise at det ikke luktet hasj i gangen eller at symptomtesten han tok ikke indikerte at jeg var rusa på de tidspunktene osv osv. Så jeg har rett å slett bare gitt en lang faen for jeg vet at jeg ikke kommer noen vei med det uten at jeg kan bevise det. Det eneste jeg kanskje kunne kommet en vei med er alle gangene de har stoppet, ransaket og tatt prøver av meg uten å finne noe.
Vis hele sitatet...
Det kan du si. Og for enkeltsaker tror jeg du har helt rett. Men dersom du kan vise til tyve saker på to år der du har blitt stoppa uten funn, og null ganger i samme periode med funn, så har du plutselig litt mer tyngde bak ordene dine når du påstår at de stadig stopper deg på falskt grunnlag. Du kommer til et punkt hvor sånt ikke kan bortforklares som enkelthendelser. Det sagt, det er slik det funker i samfunnet generelt. Om det vil funke på spesialenheten er en annen sak. Men du får ikke testa det uten å ha et papirspor å vise til. Det er litt som med serieovergripere der de fjorten første anmeldelsene henlegges på grunn av bevisets stilling, men så er det noen som får øynene opp for at det kanskje er verdt å legge litt ekstra innsats i en sak når så mange sier det samme. Det er lov å håpe i alle fall! Og hva har du å tape på å anmelde?
I samme ånd som Relevant - Jeg kjører en Volksvagen Tiguan med tre jevnaldrende midten-av-tjueårene-gutter på vei hjem fra filmfestival i Grimstad, en sommerdag for fire år siden. Jeg har cannabis i bilen, og ber guttene forsyne seg, selv om jeg, som sjåfør, ikke skal ha. Den søtlige lukten av weed brer seg i hele bilen, jeg ser i speilet at det rulles opp, jeg ser tilbake på veien at vi blir vinket inn til tilfeldig kontroll. Kollektivt panikkanfall igangsettes.

Det er noen biler foran oss i kolonnen, et lite handlingsrom mens vi kryper mot dommedag. Ukvemsord deles høylytt mens weeden febrilsk pakkes bort. Rullepapir stappes mellom seter, hendene begynner å skjelve mot rattet. Hvem kommer til å snitche på hvem og hva skjer med fremtiden min, hvordan skal jeg betale for dette og hvordan kommer vi oss hjem nå?

Vi prøver å se så streite ut som mulig mens vi triller opp til betjenten med fuglehjerter og flakkende blikk. Fire spøkelser med armene påtatt bedagelig hengende ut av en bil med alle vinduene på vidt gap. Jeg lukter weed, alt lukter weed. Jeg røykte og drakk i går, er jeg i det hele tatt edru? Betjenten ser på meg, registrerer antagelig at jeg er hvit, at det ikke finnes en eneste person med minoritetsbakgrunn i bilen, og ber meg blåse i alkometeret. Jeg blåser null og smiler fårete mot ham med redsel i øynene, som en mishandlet kone i påvente av første slag. Han løfter hånden og vinker oss avsted. Såvidt utenfor snutens hørevidde bryter et triumferende kaos ut i bilen med overlykkelig brøling og seiersrop... Jeg har hatt befatning med ulovlige psykoaktive stoffer i ca ti år, men dette er min eneste nærkontakt.
Sist endret av Bær; 5. februar 2021 kl. 00:47.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Men det du beskriver handler vel og så litt om "et lite sted" og alle bakdeler som kommer med det?
At alle kjenner alle kommer med noen stygge sider også.
Vis hele sitatet...
Ja, det er absolutt noen ulemper ved å bo i en liten by, særlig om man har blitt tatt uten rent mel i posen. Politiet på en sånn plass har jo faktisk tid til å trakassere folk og de husker folk de har tatt for noe og om noen av de føler for noen ekstra saker oppløst på statistikken før året er omme så er det bare å lete i lommene til en stakkar dem kan huske å ha tatt noe med før.


Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er lov å håpe i alle fall! Og hva har du å tape på å anmelde?
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt sant, men har bare følt at det ikke har vært verdt den tiden det tar å surre seg ned på stasjonen å faktisk anmelde det. Men blir det en slik sak til så anmelder jeg hele greia.