Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2561
Hei, jeg fikk en ny behandler i LAR forrige sommer, hun virket grei i starten, men det gikk ikke lenge før hun forhåndsdømte meg og laget livet mitt til et reint helvette! jeg har gjort ting jeg aldri hadde gjort i min villeste fantasi, men på grunn av henne har det bare blitt sånn.

Jeg har alltid bedt om urinprøver i LAR av eget intiativ, men etter et par uker fikk jeg beskjed om at jeg hadde kommet falsk positiv på amfetamin, jeg ble helt sjokkert når hun sa dette over telefon, nemlig fordi jeg aldri bruker amf!
Det værste var at hun ikke trodde på meg. Jeg har også sagt til henne at jeg vil gå på lavest mulig dose, da jeg har bivirkninger på subutex over 8 mg, men etter hennes mening mener hun at det hadde vært til det beste om jeg gikk på 16mg fordi en overlege hadde sagt dette til henne. Hun tror medisinering løser alle problemer jeg har med tanke på rusproblemet mitt, hun har null forståelse for at jeg har angst og at jeg trenger hjemmesykepleier, i tillegg bruker hun det jeg har sagt til henne mot meg, som f eks angst osv. Samtalene over tlf minner mer om et avhør hos politiet.

Jeg fikk hjemmesykepleie et par dager/Lavterskeltilbud, plutselig får jeg en melding på telefon at jeg hadde time til buvidal og at hjemmesykepleie blir avsluttet. Dette kom brått på da man vanligvis får beskjed via SMS 24t i forkant.

For det første har jeg testet buvidal et par ganger og det fungerer desverre ikke for meg psykisk og fysisk, jeg blir rett og slett dårlig av buvidalen!

Hun tar aldri telefonen når jeg ringer og det kan ta opp til tre dager før hun ringer meg tilbake. Hun bryr seg ikke om jeg er rusfri eller på kjøret, hun har truet meg med å skrive meg ut av LAR og i november var jeg uten subutex i et par uker, dette førte til at jeg begynte å selvmedisinere meg selv med valium ettersom hun ikke ga meg noe konkret svar på telefon, dette var psykisk tortur for meg!

Jeg ringte LAR hver bidige dag og tryglet om å få tilbake subutexen.. jeg begynte også å deale for å holde meg frisk, jeg har nå sluttet med dette men jeg tolerer ikke sånn oppførsel.

Det jeg lurer på er hvordan kan jeg sende inn en klage til LAR angående behandleren min, hun behandler meg som dritt og jeg gruer meg hver gang til samtalene over telefon.
Kan du ikke spørr om det er mulighet for ny behandler? Vis ikke så kan du jo prate med pasientombudet om hvordan du skal gå frem.
Kontakt din lege og be om et ansvarsgruppemøte så snart som over hodet mulig.
På ansvarsgruppemøtet kan du også ta med deg en slektning eller en venn som du mener kan ha noe å si.
Har du en ok fastlege?
Man skal ha ansvarsgruppemøte minst to ganger pr år. Har du hatt slike i fjor?
Sist endret av Arex_x; 12. januar 2021 kl. 12:58.
Hun har en sjef, ikke sant? Jeg ville begynt der. Har du fastlege, er det også et sted å lufte saken.
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cr4z¥moFo Vis innlegg
Kan du ikke spørr om det er mulighet for ny behandler? Vis ikke så kan du jo prate med pasientombudet om hvordan du skal gå frem.
Vis hele sitatet...
Jeg har spurt to ganger uten at noe har skjedd

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hun har en sjef, ikke sant? Jeg ville begynt der. Har du fastlege, er det også et sted å lufte saken.
Vis hele sitatet...
Fastlegen tar bare samtaler over telefon
Sist endret av Imawesome; 12. januar 2021 kl. 14:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.