Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 908
Jeg er litt i villfarelse i forhold til hva man kan gjengi av informasjon/bilder på en blogg, som er hentet fra andre nettsider og blogger.

Sol.no og rssnyheter.no er gode eksempel på hvordan jeg tenker å gjengi enkelte feeds med direkte lenke til andre sider og blogger. Dette vil kun være en del av bloggen (ikke slik som på disse to sidene. Det vil brukes i stedet for linker), og for å kunne referere leserne til relevant informasjon på andre sider og blogger innen samme kategori. Det er litt trist med bare en link, så jeg ønsker å hente ut bilde og overskrift som jeg da lenker direkte til bloggen/nettsiden. Jeg vil eventuelt skrive egen informasjon og så henvise til ekstern blogg/nettside.

Er dette lov å gjøre uten videre?
Hvis det ikke er lov å linke til elementer i en rss feed så kan vi bare legge ned internett med en gang.