Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1458
Har noen erfaringer med å kutte ritalin kjapt? Har brukt det i ca 1,5 i siste runde nå. Gikk først ned fra 60 til 30 mg og det gikk fint.

Forsøkt i to runder å kutte fra 30 mg, men da med masse bivirkninger.

googlet litt rundt på ritalin withdrawl og kan definitift kjenne igjen ekstrem slapphet, hunørsvingninger, økt apetitt ect.

Flere som har kuttet ritalin som har erfaring?

Til info er grunnen for at jeg vil gi meg at jeg jobber kreativt. Føler selv at jeg er best uten på det områder. Nå er mitt liv der at jeg tror/håper det vil gå fint å leve uten medisin.
Jeg har kuttet både conserta og ritalin uten nedtrapping. Senest ritalin nå for en mnd siden. Helt ærlig så visste jeg ikke at det var noen bivirkninger ved å slutte på disse medisinene, har heller ikke lagt merke til noen. Humørsvingninger var trossalt der både før og under medisinerings perioden. Gikk på 40-50 mg forresten.

For min del har medisinene aldri helt hatt ønsket effekt, i tillegg har de hatt en rekke drøye bivirkninger som f.eks raskt hårtap(hår jeg fuckings aldri får igjen naturlig), dårlig matlyst, angst og snål sosial adferd.

Den euforien folk snakker om varer for min del kun den første timen etter første daglig inntak, derfra er det helt bekkmørkt. Depresjonen blir 3x forsterket og jobbhverdagen tilbringes dypt inne mitt eget hode, uten særlig håp om å komme meg ut og bare være tilstede rett og slett.

Som du sikkert har skjønt til nå, så hadde jeg ikke noe særlig godt forhold til disse medisinene. For min del ble nok også det nøkkelen til at det gikk så fint, jeg følte meg rett og slett mye bedre uten. Uten at jeg skal lansere det som et mirakuløst forslag, så vil jeg likevel nevne at det kan være til hjelp for deg å overbevise deg selv om akkurat det. At du har det rett og slett bedre uten(uten at jeg skal påstå at det faktisk er sånn).

Uansett, lykke til!
Sist endret av subscribe; 24. august 2018 kl. 01:37.