Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4462
Er på utkikk etter en liten vaskemaskin til en hytte. Det er både strøm og varmtvann på hytta, men det er ikke lagt noen vannrør jeg kan koble vaskemaskinen til. Blir for dyrt å legge nye rør til vaskemaskin.

Finnes det slike maskiner der du kan fylle på vann manuelt på forhånd, uten behov for fast vanntilkobling?

Det kreves nok en del vann for å få ut all såpen, så er litt usikker på denne metoden. Må jeg nøye meg med biotex håndvask?
Her er den nærmeste løsningen jeg finner der det ikke er innlagt vann, men du sier du har vann, hva med å bruke en slange som du kobler til vaskemaskinen ved bruk?
Trådstarter
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Her er den nærmeste løsningen jeg finner der det ikke er innlagt vann, men du sier du har vann, hva med å bruke en slange som du kobler til vaskemaskinen ved bruk?
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte akkurat tanken faktisk, å koble til en slange mellom vannkranen og vaskemaskinen. Det må dog være 100% tett, slik at de ikke lekker noe fra krana eller tilkoblingen på vaskemaskinen.
Litt enklere og tar mindre plass enn å ha et eget vannreservoar med pumpe.

Jeg har ubegrenset vann og strøm, er bare direktekoblingen til vannrør jeg ikke ønsker å betale for.
Da ville jeg uten tvil gått for en slange løsning. Om du kjøper en litt dyrere solid slange og gode koblinger, vil det ikke være noe lekkasje.
Regner med at du har sluk i rommet vaskemaskinen skal stå, om ikke bør du ha det, feil med vaskemaskinen kan forekomme, og når du renser filteret, er det ikke uvanlig at det blir litt vannsøl.
Trådstarter
Da tenker jeg at jeg må bruke en slange med skrutilkobling som festes under vasken for å unngå søl.Hadde da trengt en 3-veis ventil som jeg kan montere på slik at kranen alltid har vann, men som gjør at jeg kan åpne og lukke tilførselen til vaskemaskinen ved behov. Slangen skal kun være tilkoblet når jeg benytter vaskemaskinen.

Ilustrasjonsbilde funnet på nett


Tenkte å koble til en slik en, men har behov for en med ventiler der man kan åpne og lukke de ulike utgangene. Noen som vet om passende slange og 3-veis ventil?

Eventuelt kan jeg gå for noe slikt i bildet under og feste på en av vannkranene utendørs, men det blir et langt strekk med rør som slenger rundt, så ønsker å gå for første løsningen.



Jeg slenger på at annet spørsmål. Det finnes 2 vasker + flere vannuttak. Det er godt trykk i alle, unntatt den som står på badet. Det er så vidt det kommer en svak stråle når det står på fullt. Noen som vet hva dette kommer av og om eventuelt det er noe som kan justeres i blandebatteriet? Den har vært slik siden den ble montert, så det er ikke noe dritt som blokkerer strålen.
Sist endret av Roaccu; 3. mai 2018 kl. 19:20.
Denne ventilen kan kanskje fungere.
Dette blir mere rør enn slange, men kan kanskje gjøre nytten.