Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1441
Etter en periode ifjor/2016 der jeg hadde det litt tøft i mitt private liv, benyttet jeg alkohol for å klare å sove om kveldene. Jeg følte at dette inntaket begynte å eskalerte og jeg hadde mistet litt kontroll. Jeg oppsøkte legen og forklarte problemet og søkte hjelp om dette. Fikk utskrevet antabus og time til psykolog. Ikke lenge etterpå fikk jeg brev fra politiet at jeg fyllte ikke helsekravene til å beholde sertifikatet og dette måtte innleveres. Jeg har i jobbsamenheng kjørt ulovlig siden. Jeg har ikke våget å innrømme iforhold til arbeidsgiver at jeg ikke har sertifikat for det er helt nødvendig for at jeg skal utføre jobben min. Det jeg nå lurer på er hvilken straff jeg vil få hvis jeg blir stoppet av politiet. Noen forteller at boten er satt iforhold til inntekta, andre forteller at jeg vil få utvidet karantenetid når jeg får det tilbake (utover dem 6mnd jeg allerede har) Jeg har i ferietiden i sommer latt alkoholen igjen sklidd litt ut så jeg må starte peth helt på nytt igjen med 6 nye mnd. Nå ventes en høst der jeg er helt avhengig av å kunne kjøre bil for å beholde jobben. Akkurat nå føles det helt jævlig å kjøre bil der jeg hele tiden ser meg over skuldra om det er noen som skal stoppe meg. Noen som vet hva som skjer da?
8000kr bot og 6mnd utvidet beslag.

Det er fastsatt
Snart begynner tiden der politiet har mye kontroll, som regel ved skolestart tiden. Pass på!
Har empati for situasjonen din, men årsaken for at de inndrar sertifikatet ditt er fordi du faktisk er en fare i trafikken. Se for deg at du skulle kjørt inn i noen andre eller kjørt på et barn fordi du ikke var oppmerksom nok på trafikkbilde til å bremse grunnet helsesituasjonen din. Virker som du lever i benektelse på at du faktisk er trafikkfarlig, men om du ikke klarer deg uten alkohol i seks måneder for å få lappen tilbake er det lite sannsynlig at du klarer å holde deg unna alkohol lenge nok før du skal ut i trafikken til at du ikke er trafikkfarlig.

Ville forklart det som det var til sjefen og enten endret stilling eller funnet en ny jobb. Uansett hvor tøft du har det på det private vil det bli enda vanskeligere om du må leve med å ha tatt et annet liv i tillegg.
Sitat av Dr.Pepper Vis innlegg
Snart begynner tiden der politiet har mye kontroll, som regel ved skolestart tiden. Pass på!
Vis hele sitatet...
Det begynner i morgen her i Oslo.
Ikke glem alle aspiranter som skal lære seg kontroll. Ofte på kjente store kontrollplasser.

Det blir alltid 6 mnd utvidet tap av førerrett. Bøter varierer. Min første gang ble på 10k, men så gikk bøtene nedover og så begynte fengselsstraffene.

Last ned kontroll appen! Den er ekstremt nyttig med kart og som regel mye info om hvilken kontroll osv.
Sist endret av Naturgrønn; 19. august 2018 kl. 23:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.