Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2359
Gått på tanken i å begynne å handle aksjer og sette penger inn i fond. Da lurer jeg på, hvilket meglerhus er best? Har hørt at Nordnet er bra, men funker Sparebank 1 sin ASK like bra? Hva er positivt og hva er negativt med disse? Finnes det bedre muligheter?
Med nordnet har du større utvalg av fond og andre investeringer du kan gjøre. Kan og bruke shareville som viser hvilken akaje dei proffesjonelle bruker
"Midler på aksjesparekonto kan bare benyttes til å investere i børsnoterte aksjer i selskap hjemmehørende i land innenfor EØS og andeler i aksjefond hjemmehørende i land innenfor EØS." Så du vil ikke kunne handle amerikanske selskaper for eksempel med Sparebank1's ASK, så hvis du vil handle disse så må du over på en annen plattform. Da er nordnet et bedre alternativ.
Trådstarter
10 3
Sitat av moret Vis innlegg
"Midler på aksjesparekonto kan bare benyttes til å investere i børsnoterte aksjer i selskap hjemmehørende i land innenfor EØS og andeler i aksjefond hjemmehørende i land innenfor EØS." Så du vil ikke kunne handle amerikanske selskaper for eksempel med Sparebank1's ASK, så hvis du vil handle disse så må du over på en annen plattform. Da er nordnet et bedre alternativ.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Da tar jeg det et steg videre...da etter min forståelse må jeg velge nordnet sin aksje og fondskonto?
Hos Nordnet slipper du vel også gebyr på nordiske eller norske fond. I hvertfall var det sånn sist jeg sjekket.