Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2064
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har blitt anmeldt av de pårørende til fornærmede for å være «skuelysten» fordi jeg tok bilder og videoer på åstedet.
Noen som vet hvordan straff jeg kan forvente?
Har du publisert noen av di bildene/videoen du tok?
Tja, hvis du unnlot å hjelpe i en nødsituasjon eller var til hinder og i tillegg drev og tok bilder og video ...ja...hadde ikke likt det om du hadde opptrådt slik mens jeg lå der.

Men det var ikke det du spurte om.

Fikk du stilt nysgjerrigheta di da ?
BRAND ∞ STRONG
Å ta bilder av en ulykke blir nok ikke ulovlig før man eventuelt sprer/publisere det. Hvordan det straffes vet jeg ikke.

Men hvis man ser noen i livsfare å ikke forsøker å hjelpe eller skaffe hjelp så er det straffbart.

"Straffeloven § 287 omhandler forsømmelse av hjelpeplikt. Straffen for forsømmelse av hjelpeplikt er fengsel inntil 6 måneder.
Bokstav a rammer den som etter evne unnlater å hjelpe en person som er i åpenbar fare for å miste livet eller bli påført betydelig
skade på kropp eller helse."
Sist endret av vindaloo; 16. april 2022 kl. 12:20.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har blitt anmeldt av de pårørende til fornærmede for å være «skuelysten» fordi jeg tok bilder og videoer på åstedet.
Noen som vet hvordan straff jeg kan forvente?
Vis hele sitatet...
Fortalte du hvem du var? Det var dumt.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er vel i grunn lovlig å ta bilder som det sies. Publisering kan også være lovlig hvis det er i offentlighetens interesse.
Nyhetsmedier gjør jo dette av og til,men oftest sladdet da.