Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 832
Hei

Jeg liker å dra på turer i skogen, og da har jeg alltid med meg en Jbl Xtreme 2 høytaler. Når jeg er ute over flere dager, da sliter jeg litt med batteritiden. Så jeg har lett etter en grei mulighet for å kunne lade opp igjen høytaleren mens jeg er ute på tur. Det står på specsa at den skal ha 19 volt, 3 ampere. Dette er også det som står på laderen som følger med. Men jeg har kommet over en nødlader til bil og båt, som også har ladeutganger for pc, mobil og diverse. Den ene utgangen er på 19 volt, 3,5 ampere. Noen som vet om jeg trygt kan bruke denne til og lade opp høytaleren? Har den lille 0,5 amperen ha så mye og si?

Link til nødladeren.

https://www.elkjop.no/product/hjem-r...werbank/255125
Høyttaleren din sier at den trenger maks 3 ampere, og laderen sier at den maks kan levere 3,5 ampere. Det er ikke sånn at laderen sender ut mer enn det som trengs.
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Høyttaleren din sier at den trenger maks 3 ampere, og laderen sier at den maks kan levere 3,5 ampere. Det er ikke sånn at laderen sender ut mer enn det som trengs.
Vis hele sitatet...

Ahh, det var jeg ikke klar over. Da lærte jeg noe nytt. Tusen takk for svar, da kjøper jeg nødladeren