Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 692
Lurte på om en bred fjærmadrass(140cm bredde) tar noen skade av å stå oppreist, dvs. ligge på siden, med unntak når jeg skal sove. Bor lite og har ikke plass til en madrass liggende på gulvet.

Har latt en annen springfjærmadrass på 90cm bredde stå på langs bak sofaen uten problem tidligere, men den hadde "vanlige fjærer"(ikke pocketfjærer, altså individuelle fjærer som ikke er linket til hverandre) og var ikke like bred.
Noen som har noen tanker om dette, vil det påvirke å stå så lenge i en slik stilling?
Planen er å legge den bak sofaen som støtter opp og hindrer den fra å falle nedover.

Et annet spørsmål:
Er det behov for noen overmadrass for å forhindre dannelse av grop etc på en slik madrass? Sover veldig godt på denne madrassen jeg kjøpt som nå ligger på 30% på ikea, link: https://www.ikea.com/no/no/p/hyllest...25856/#content Løp og kjøp sålenge 30% er tilgjengeligehvis du har behov for madrass. Denne bare legger jeg på gulvet, ingen overmadrass eller noe under og er veldig behagelig.

Fikk grop på forrige madrass jeg kjøpte innen få måneder, men dette var en overmadrass uten fjærer(sov kun på overmadrass rett på gulv) som var godt under halvparten av tykkelsen til denne madrassen.
Er ikke disse pakket i individuelle poser, derav navnet? Burde ikke skje noe galt. De er stappet tett og det er trekk rundt.