Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2917
Jeg sliter med helt sinnsykt dårlig hukommelse, til det punktet at jeg ikke husker hva jeg gjorde dagen før. Om jeg får beskjed om å handle noe på butikken, er jeg nødt til å sette opp alarm og huskeliste for å huske at jeg skal på butikken. Jeg er i utredning for adhd og andre psykiske problemer for tiden, og tenker at det kanskje har noe med det å gjøre. Hjelper adhd medisin på hukommelse om jeg faktisk har adhd? Eller er det legemidler som kan hjelpe på å få normal hukommelse? Eller kanskje det finnes noe tilskudd som kan hjelpe? Begynner å bro ekstremt lei av å føle meg dement.

Har også øvd på hukommelsen på internett over lengre tid uten av at det gir noen effekt.

Bli*
Sist endret av mordi123; 22. mars 2022 kl. 16:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har både ADHD og epilepsi, så det med hukommelse er min største styrke og svakhet her i livet. Må ha alarm for alarmene, for husker ikke hvorfor jeg har satt alarmen)) Selv med medisinering av ADHD, vil jeg si hukommelsen skorter fælt.
Jeg er likens, og har adhd. Det er jo et symptom, så det kan jo forklare litt hvorfor du har det sånn om du får diagnose. Adhd medisin kan nok hjelpe på problemet, i stor eller liten grad, men alikevel anbefaler jeg å finne løsning på problemet, som ikke omhandler medisiner, da det kan hende du ikke har diagnose, eller får bivirkninger son gjør at har det bedre uten. Som du er inne på, er alarmer og få skrevet ned avtaler og gjøremål gull værdt, da det å få det på papir hjelper deg å huske i seg selv, pluss at du kan ta frem kalender og se om du har glemt no
Trådstarter
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Har du ikke allerede en tråd om dette??

https://freak.no/forum/showthread.php?t=329293
Vis hele sitatet...
Oi jo hadde glemt at Jeg hadde lagd en for lenge siden, joda fikk mye tips, men mange av de tipsene gjør jeg fra før av, er helt sinnsykt irriterende å ikke klare å huske matte for eksempel, det setter seg ikke i det hele tatt uansett hvor mye tilrettelegging jeg har fått fra skolen :/

Det å skrive ned notater osv for å huske funker til en Viss grad nå når jeg ikke har noe å gjøre om dagene, men skal gå skole til høsten og er livredd for at jeg stryker nok en gang fordi jeg ikke klarer å huske det som blir sagt..
Sist endret av mordi123; 22. mars 2022 kl. 16:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Low Levels of Serotonin May Drive Memory Loss and Alzheimer's. Lower levels of serotonin, the neurotransmitter that regulates happiness, sleep and appetite, may be a driving force behind the development of Alzheimer's and memory loss, according to new research.

Serotonin spiller en vesentlig del når det kommer til hukommelse. AAS frigjør blandt annet serotonin. Kanskje du har lave serotoninnivåer.
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Low Levels of Serotonin May Drive Memory Loss and Alzheimer's. Lower levels of serotonin, the neurotransmitter that regulates happiness, sleep and appetite, may be a driving force behind the development of Alzheimer's and memory loss, according to new research.

Serotonin spiller en vesentlig del når det kommer til hukommelse. AAS frigjør blandt annet serotonin. Kanskje du har lave serotoninnivåer.
Vis hele sitatet...
Det er mulig det ja, kan snakke med legen.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Oi jo hadde glemt at Jeg hadde lagd en for lenge siden
Vis hele sitatet...
Sorry altså, men nå lo jeg godt her.

Uansett, har en kompis som har adhd som har det på akkurat samme måte.
Sist endret av Filkor; 22. mars 2022 kl. 19:06.
Jeg venter på ADD utredning. Jeg glemmer nøkler i døra, glemmer å skru av komfyren, lar vannet så å renne på kjøkken, bad osv. Husker ikke alltid hva jeg har gjort tidligere på dagen osv.
Dette ble ekstra ille etter en periode med mye stress å tankekjør.
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg venter på ADD utredning. Jeg glemmer nøkler i døra, glemmer å skru av komfyren, lar vannet så å renne på kjøkken, bad osv. Husker ikke alltid hva jeg har gjort tidligere på dagen osv.
Dette ble ekstra ille etter en periode med mye stress å tankekjør.
Vis hele sitatet...
Enig, håper du får utreda deg snart. Er litt redd for at psykiateren min ikke tar det på alvor. Hun sa sist at jeg hadde veldig få symptomer som tyder på adhd, men skal testes på fredag.

Sitat av Filkor Vis innlegg
Sorry altså, men nå lo jeg godt her.

Uansett, har en kompis som har adhd som har det på akkurat samme måte.
Vis hele sitatet...
Håper det er noe hjelp å gå utenom notater, fordi det gjør jeg fra før men hjelper lite på prøver osv.
Sist endret av mordi123; 22. mars 2022 kl. 20:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det går an å ha dårlig hukommelse uten å ha ADD/ADHD. Dårlig søvnkvalitet, depresjon, mangel på vitaminer/mineraler, stress, rusavhengighet etc kan ha mye å si og gi lugnende symptomer. Om du hadde symptomer i bhg/tidlig barneskole kan det være ADD, har du fått dem senere skyldes det andre ting. En typisk ting ved ADD er at du husker ting som virkelig interesserer deg, men sliter med å huske kjedelige ting. Motivasjon er stikkordet.

Jeg har ADD og når jeg har sovet dårlig eller er litt deppa blir symptomer klart verre, har jeg sovet bra og har det bra kan jeg innimellom føle meg helt frisk/normal selv om jeg er mer glemsk enn de fleste rundt meg.
Sist endret av OneofaMind; 23. mars 2022 kl. 08:54.