Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2838
Jeg tenkte jeg skulle dra igang ett par kaktus grows ganske snart, for jeg føler meg ganske klar for meskalin. Men for og være ærlig så har jeg null peil på kaktuser. Noen her som har litt erfaring?

Åssen forhold trives de i? Åssen jord/sandblanding? Vanningssykluser? Åssen næring? Hvor lang tid tar Det? Noen typiske nybegynner feil?

Frøene jeg har er Peyote, San Pedro og Bolivian Torch.
Hvilke av de er mest potente? Hvilke er raskest ?

Har hørt snakk om alt fra 2 til 14år, så det er ikke akuratt en snarvei for og teste meskalin
If you cant grow it, i dont use it. Bra motto, måtte bare si det. Jeg lurer mye på kaktus også.

s
Anonym bruker
"Sjokkert Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Disse er 3 år. Dyrket fra frø så det tar litt tid ja. Harprøvd litt forskjellig jord og det som er viktigst er nok at den er godt drenert. Ser ikke noen forskjell på de som står i jord/sand eller jord/perlite. De som står under lys vannes kanskje 2-4 ganger i mnd mens de som står i vinduskarmen og som da er tynnere vannes kanskje 1-2 ganger i mnd. Har kjøpt egen kaktus næring som jeg bruker ved hver 3-4 vanning. Om sommeren så plasseres de ut i drivhus.




Her er de som små

Anonym bruker
"Sjokkert Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glemte å si at de høye er ca 30cm.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Disse er 3 år. Dyrket fra frø så det tar litt tid ja. Harprøvd litt forskjellig jord og det som er viktigst er nok at den er godt drenert. Ser ikke noen forskjell på de som står i jord/sand eller jord/perlite. De som står under lys vannes kanskje 2-4 ganger i mnd mens de som står i vinduskarmen og som da er tynnere vannes kanskje 1-2 ganger i mnd. Har kjøpt egen kaktus næring som jeg bruker ved hver 3-4 vanning. Om sommeren så plasseres de ut i drivhus.




Her er de som små

Vis hele sitatet...
Nå har jeg generellt lite peiling på kaktus/peyote osv, men hvor lang tid tar de før de er klare til å spise/drikkes for å få ruseffekten? :-)
Anonym bruker
"Sjokkert Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Peyote tar laaaang tid, sikkert 15 år, men det ligger en tråd her inne om en som poda en peyote på en sanpedro (tror det var sanedro) og da vokste den vel raskere. Jeg vil nok vente 2-3 år til før jeg bruker en eller to av de jeg har på bildene her. Men det som er kjekt er at det er lett å få dem til å gro igjen, så man kutter av noen cm over jorda og kutter også av toppen 4-5 cm. Så lar man toppen ligge så den er helt tørr å ta på også setter man den i jord igjen. Så får man to nye kakturser og den eller de som kommer opp på den delen som sto igjen i jorda vokser ganske raskt siden den jo allerede har gode røtter. Begge de to som står i den grønne potta er topper som er plantet i jord, den ene er toppen av den som står ved siden av som man ser det har kommet en annen på.
Er det San Pedro du dyrker ? Hva heter næringsblandina du bruker ? Åssen lys? Kelvin? Lurer på om jeg skal kjøpe hqi eller bruke en av de 400w hps'ne jeg har liggende.

Så jordblandinga er igrunn ganske enkel, jord og 40-50%? Perlite

Bolivian torch'n er vist klar til bruk allerede etter 2år og vokser vist 10-12tommer i året.
Anonym bruker
"Sjokkert Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Bolivian torch'n er vist klar til bruk allerede etter 2år og vokser vist 10-12tommer i året.
Vis hele sitatet...

Jeg har muligens 2-3 av de, de vokser langsomt og særlig i tykkelsen. De krever vistnok litt mer temperatur og lys for å vokse raskt.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kaktus/såjord fra plantasjen + masse lys- gjerne 6400k ��
Da blir det 400w hps med vekst pære på 6500kelvin
Mine peruvian torch vokste veldig fint under lysrør. Varierende lysstyrke kan føre til ujevn tykkelse og vanskeligheter som det medfører.

Tørr og varmt, og tynn jord med feks perlitt eller sand
Hadde du t5 eller t8 ? Hvor mange w ?

Har igrunn såpass mange hps'r at jeg lett kan ofre en til kaktusene resten av livet.

Men åssen lyssyklus kjører dere ? 18/6?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Flirende Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren