Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1050
Jeg skal mekke en ny side, og det er en stund siden jeg var ute og surfet på CMS-er. Siden er for en liten forening, så vi trenger en plass å poste nyheter, arrangementer (kalender), galleri, gjestebok, oversikt over medlemmer og kanskje et forum. Hva er den enkleste måten å få til dette på for tiden? Jeg sitter å vipper mellom "alt-i-ett" løsninger som phpfusion, eller å kjøre på med joomla/drupal og legge til plug-ins. Er det noen som har erfaring med noe som er enkelt, sikkert, lett å bruke og passe avansert?
mkportal? :P mkportal.it
http://typo3.org/ skal være veldig avansert og bra. Jeg har ikke så mye erfaring med det selv, men jeg har hørt mye skryt fra folk som har satt seg inn i det.

Steep learning curve, men det lønner seg i lengden.
Du har jo flere forskjellige.

Drupal
Joomla

er to gode...
Jeg har brukt drupal til liknende prosjekter, og den støtter alt du ber om. Det er ikke akkurat snakk om plug-ins i drupal, men det kan brukes til såogsi alt du noengang kommer til å trenge.
Anbefaler SilverStripe på det sterkeste.

http://silverstripe.com/
Har god erfaring med e107.
Kommer med det meste out of the box, samt med muligheter til å legge til addons..
Får ikke samme "fattige" inntrykket av den som med Joomla..

Edit: Demo
Edit2: Du kan også ta en kikk på OpenSourceCMS for å se om du finner noe av interesse
Er demo å finne av en haug med systemer der..
Sist endret av Lanjelin; 20. oktober 2008 kl. 10:31.
wordpress + plugins :-)
Det beste hadde vært et med galleri og forum integrert, så jeg slipper å styre så mye...

Nye regler:
-Integrert forum (som funker greit)
-Integrert galleri, med mulighet til å legge inn mange bilder om gangen

Kan evt. være moduler som er lette å legge til
Joomla med moduler ser ut til å være ditt valg, men om det er mer community-fokusert er nok Drupal et bedre valg. En tommelfingerregel er at Drupal kan være bedre enn Joomla om du setter av nok tid og krefter til utvikling.
Jeg kan få til det meste med hvilken som helst programvare og jeg legger nok tid i det, men jeg ville ha noe enkelt og raskt nå. Prøvde med PHPfusion, men den nye versjonen har ikke mulighet til å legge til flere bilder om gangen. En annen side kjører jeg vBulletin+coppermine på, men det er unødvendig mye knoting.
Noe slikt som dette du tenker deg?

I så fal kan du få kjøpe det systemet av meg. Det inneholder nesten alt det du nevner, mangler bildegalleri, men det holder jeg på å lage...
Sist endret av ZeRKoX; 20. oktober 2008 kl. 20:35.