Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 889
På Torsdagen gikk alt fint, jeg skrev inn 10.0.0.138 i Chrome og kom rett inn. Men idag så står bare siden og laster inn i evigheter. Hvordan løser jeg dette?
Er du tilkoplet med kabel? Hvis ikke, gjør det. Sjekk også hva din lokale IP adresse er og skriv den inn i søkefeltet, kan hende den har endret seg?
prøvde med en ethernet kabel men fikk ikke internett tilgang med den. Det som er at på torsdagen gjorde jeg at bare noen få MAC adresser får tilgang

Nå klikka nettet, jeg tok ut strømmen for 1 min så nå virker den og kommer inn igjen
Har du restartet Modem,samt din egen PC?

Nå har det det seg sånn at LAN og Wlan kotet ditt har 2 forskjellige MAC adresser! Så hvis du har blokker 1 av de så kan du alltids komme inn med den andre! Men nå har jo du kjørt opp restriksjoner på MAC adresser så da må du logge inn med en av de andre maskinene dine for å sjekke om MAC en til din PC ligger inne her, evnt legge til denne å restarte Modemet ditt [ eller resette hele sulamitten]

Slettet nettverkshistorikk i nettlesern? Sjekket med annen nettleser? her ligger det til tider mye ymse jall som kan ha noe å si mtp innlogging på ditt modem.

[CMD -> getmac -v ] lister opp MAC adressene på dine nettverkskort som har mulighet for tilkobbling, å her står det også hvem som er aktive og ikke aktive!

Husk! DEAKTIVISER ALLTID den tilkobblingen du ikke skal kobble til med !

Kobbler du til med Wlan så deaktiviserer du LAN kortet og visa/versa!

[Start -> kjør/søk/run -> ncpa.cpl]

Deaktiviser Wlan å aktiviser LAN, plugg kabel i riktig LAN port på modem/Router/sentral etc å inn i PC'n


bare noen forslag