Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 768675
Dette er det jeg pleier å gjøre når jeg lager hasj joints.

Utstyr:

- Ett blad (FHM, Pondus etc.)
- Saks
- Sigaretter
- Hasj
- Lighter
- Cones

1. Starter med å ta ut tobakken av 1-2 sigaretter (alt etter hvor mye man skal lage).
2. Tobakken ligger nå på bladet mitt, så jeg plukker opp hasjklumpen med saksen og varmer den opp til det begynner å røyke godt av den (helst ikke brenn hasjklumpen).
3. Straks hasjklumpen er klar, myk og lett, legger jeg den ned i tobakken og gnir hasjen inn mens den ennå er myk og varm.
4. Jobber litt med bladningen til ønsket grovhet. (porøst og smått til bong, litt grovhet til joint).
5. Så må man ha noe å legge bladningen din i, slik at man kan røyke den.
Her kan man gjøre mye fornurlig.
- Kjøpe ferdiglagte Cones.
- Rulle med rullepapar (Rizla o.l.)
- Blunts
- "Secret Agent" : Ta ut tobakken og filteret fra en vanlig sigarett. Lager til ett nytt filter/stativ av papp og setter den inn i munnstykket for å holde det bredt og åpent og fyller på med bladningen. Ser nesten ut som en vanlig sigarett, derav navnet.

Selv foretrekker jeg Cones. Dette er ferdiglagte røykehylster som er klare til å fylles:
http://www.onlinesmartshop.nl/images/ConesTorpedoFlavored.jpg
Tusen takk for ett fyldig svar Clr, kp til deg Får ta å øve meg litt på rulling i morgen, røyker for det meste ferdigpinner så er ikke noe reser på dette enda, hehe
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hasj/Cannabis virker på blodtrykket. Når du sitter/ligger vil blodtrykket ditt økes, men i det du reiser deg vil trykket falle. Dette kjenner de som har hatt hjernmangel (noe de fleste sikkert har opplevd en eller annen gang når de ikke har spist på en stund).
Hasj/Cannabis vil forsterke forskjellen mellom det høye og lave blodtrykket, så man vil bli enda svimlere enn ved vanlige omstendigheter. Og derfor kan det gå hakket videre: blackout, kvalme og andre ting assosiert med et fall i blodtrykk.

Det dere opplever er helt vanlige effekter av et for lavt blodtrykk med andre ord.
Vis hele sitatet...
Takker for informasjonen!
Jeg vil bare legge til et spørsmål etter opplysningene dine. Du sier at Cannabis forsterker forksjellen mellom det høye og lave blodtrykket. Vil man bare merke denne forskjellen ved å endre stilling fra sittende/liggendes til ståendes stilling?
Den gangen jeg opplevde sterke kuldefrysninger satt jeg i en sofa å klarte ikke å reise meg i det hele tatt. (var under påvirkning av alkohol også). Siden jeg ikke endret stilling, kan det har vært andre ting som spillte inn?
Jeg har ikke opplevd dette i senere tid, selv om jeg har kombinert Cannabis med alkohol og er litt nysjerrig på hva som gjorde at jeg skalv sånn.
Smakte litt på hasj i dag, var ikke mye, men liksom bare får å kjenne hvordan røyken var i forhold til bare vanlig tobakk.. Og må si eg ble veldig overrasket! Var jo en deilig røyk, eg følte den var ganske mild egentlig?
Nå vet ikke eg hvor mye eg hadde oppi(var også første gangen), men kjente plutselig eg ble litt mer obs på lydene rundt meg.. Er det en av effektene som kan komme?
Sist endret av Alex90; 9. juni 2009 kl. 00:53.
Sitat av Alex90 Vis innlegg
Smakte litt på hasj i dag, var ikke mye, men liksom bare får å kjenne hvordan røyken var i forhold til bare vanlig tobakk.. Og må si eg ble veldig overrasket! Var jo en deilig røyk, eg følte den var ganske mild egentlig?
Nå vet ikke eg hvor mye eg hadde oppi(var også første gangen), men kjente plutselig eg ble litt mer obs på lydene rundt meg.. Er det en av effektene som kan komme?
Vis hele sitatet...
Ja det er en av effektene her kan du lese mer: http://www.erowid.org/plants/cannabi..._effects.shtml
Sist endret av Heisenberg1; 9. juni 2009 kl. 00:57.
Thanks
Men da er det jo bare å fyre en skikkelig mekk neste gang, og håpe på at det skjer no mer^^
Nå var det så lite at det er ikke sikkert det var en av effektene, kan være det var placebo for alt eg vet.. Men forventa ikke så mye da, så tviler litt på det
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Clr: Jeg har opplevd selv å halveis besvime i sittende stilling for å så våkne opp på gulvet etter å ha røkt for mye.

Nøyaktig hva som skjedde i ditt tilfelle tror jeg vi bare kan spekulere i, kroppene våre oppfører seg forskjellig og vil reagere på forskjellige måter selv om vi alle er innenfor samme art. Det kunne vært en kombinasjon av blodtrykk, nikotin, alkohol og at du var fjern i de rette forholdene. Det er rett å slett for mange faktorer inn i bildet og med mindre vi hadde klart å gjenskape forholdene og koble deg opp til diverse medisinsk utstyr kan vi ikke si for sikkert akkurat hva som skjedde.
I går kveld satt jeg og kompisen min å røyka hjemme hos han. Vi begynte å snakke om TV serier og vi kom innpå BBC TV serien "Planet Earth" (Wiki, IMDB).
Denne serien som omhandler Jorden og dens utrolige natur og har vunnet flere priser og fått 9.8/10 rating på IMDB. Denne serien er bare helt fantastisk filmet og dens soundtrack er rolig og deilig å høre på. Fortelleren er gode gamle David Attenborough som gjør hele opplevelsen komplett.

Jeg kan anbefale dere å se denne serien mens dere er under Cannabis rus. Det er en helt utrolig opplevelse, pluss at man kanskje lærer noe om naturen med det samme.
Slenger også med YouTube spilleliste over episodene, anbefaler at dere ser denne serien i 720p, HD kvalitet.

YouTube Playlist - BBC PLANET EARTH
Hallo.. tenkte å prøve litt hasj i kveld. da jeg har sluttet å røyke, så kan jeg ikke røyke det. men har hørt om å bruke en 1,5l flaske og sølv pappiir, noen som har oppskrift på noe sånnt? video eller lignende
Du tenker på bøtte?

Du trenger:

Sølvpapir, bøtte, kniv/saks, vann.

Fyll ei ti-litersbøtte med vann, kapp av bunnen på ei 1.5l flaske. Du kan bruke sølvpapiret til å lage loom, altså det som hasjen skal ligge i når du fyrer. Bare tre litt sølvpapir over flasketuten, og trykk det 0.5-1cm nedi åpningen. Sørg for at det blir relativt tett mellom flaskeåpning og sølvpapir.

Da kan du sette flaska nedi bøtta med vann, legge hasjen i sølvpapiret, tre sølvpapiret over tuten, lighte, trekk flaska opp(har du gjort det rett skal flaska nå fylles med røyk), ta av sølvpapiret, og trekk røyken inn samtidig som du skyver flaska ned i bøtta.

Dette er kanskje #1 når det kommer til skadelighet på lungene, så fatter ikke helt hvorfor du vil gjøre dette framfor å ta en joint/bong whatever.

Veit av andre her på forumet som bruker waporizer. Sikkert noen av de som kan fortelle litt mere om det. Det er iallefall ikke like skadelig på lungene som bøtte/joint/bong i og med at det er kun thc-damp du får i deg.
Sist endret av VinumSabbathi; 12. juni 2009 kl. 15:14.
Du har jo ikke så mange andre alternativer enn å ta det oralt hvis du ikke kan røyke det.
Sitat av simskaret Vis innlegg
Hallo.. tenkte å prøve litt hasj i kveld. da jeg har sluttet å røyke, så kan jeg ikke røyke det. men har hørt om å bruke en 1,5l flaske og sølv pappiir, noen som har oppskrift på noe sånnt? video eller lignende
Vis hele sitatet...
Som Deci sier så er det få måter å innta THC uten å røyke det, men vi har heldigvis noen.
Man kan f.eks:

Ingen av disse metodene nevnt over er skadelig for lungene eller inneholder røyk, som når man røyker Cannabisen.
husker jeg røyka en strain som het strawberry cough i amsterdam for en tid tilbake, helt fantastisk..
noen som vet om denne er mulig og få tak i norge?
Har planer om å kjøpe no grønt med noen kompiser. Vi tenker på å kjøpe 1g hver. Det er min første gang og jeg vil bli ganske så høy, men ikke så det er udigg. Er 1g passe mengde da?
Sitat av aanti Vis innlegg
Har planer om å kjøpe no grønt med noen kompiser. Vi tenker på å kjøpe 1g hver. Det er min første gang og jeg vil bli ganske så høy, men ikke så det er udigg. Er 1g passe mengde da?
Vis hele sitatet...
1g er en helt vanlig brukerdose og siden dette er din første gang ville jeg ikke kjøpt noe mer. Er ikke sikker på hvordan dere har tenkt å innta dette, men vil anbefale deg å innta 0.5g først, vente litt, og så ta de resterende 0,5g slik at du ikke får en alt for sterk rus med det første.

Kvaliteten har også mye å si, men har selv erfart at pot i Norge oftest er bra.

Lykke til!
Sitat av Clr Vis innlegg
1g er en helt vanlig brukerdose og siden dette er din første gang ville jeg ikke kjøpt noe mer. Er ikke sikker på hvordan dere har tenkt å innta dette, men vil anbefale deg å innta 0.5g først, vente litt, og så ta de resterende 0,5g slik at du ikke får en alt for sterk rus med det første.

Kvaliteten har også mye å si, men har selv erfart at pot i Norge oftest er bra.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Er det god kvalitet er 0.5g en relativt høy dose spør du meg. Ihvertfall for en person uten oppbygd toleranse.
Sist endret av exocytose; 12. juni 2009 kl. 17:41.
0.5 er mest sannsynlig alt for mye.. anbefaler heller å ta 3-4 trekk av en liten joint med 0.5 i og vente litt. Du rusen kommer relativt fort så er bare å ta noen til om du ikke merker så mye. Røyker du 0.5 av noe potet pot er kvelden fort ødelagt om du aldri har gjort det før. Imo
Har gjort det en gang før, kjøpte 0,5 da og blanda det i to joints, men da fikk jeg skuffende lite effekt, da røyka jeg brunt da.
Finnes det weed som lukter piffi-krydder? Kjøpte akkurat 5g av dealeren min, og når jeg åpner er det noe ferdig grindet greier som lukter det :s
Sitat av Kramer Vis innlegg
Finnes det weed som lukter piffi-krydder? Kjøpte akkurat 5g av dealeren min, og når jeg åpner er det noe ferdig grindet greier som lukter det :s
Vis hele sitatet...
Det hørtes for jævlig ut.
Sa han noe om hvorfor det er ferdig grindet?
Jeg mener å ha hørt at folk ikke har fått noen effekt første gang. Selv blir jeg stein nesten uansett hvor dårlig det er om jeg røyker 0.5 gram, selv i perioder hvor jeg røyker mye.

Kramer: Du kan jo se på det du har fått om det er små hvite glinsende prikker på greiene.. Er de som gjør deg høy. Eller bare røyke og sjekke. Kan aldri huske å ha røyket noe som luktet piffi krydder da pot stort sett har en ganske særegen og stram lukt.
Nå vet jeg ikke hvordan piffi-krydder lukter, men kan jo hende han har kjøpt en "legal" high av dealeren, som f.eks spice eller noe lignende? effektene er ikke stort annerledes, bare varigheten.
Han har tashet meg, har prøvd å røyke 1g fra bøtte nå, uten funk.
Veldig greit å bare lukte på det du kjøper :P Både hasj og hvertfall pot lukter så spesielt at du vil kjenne det igjen med en gang.
Er det noe man kan blande weeden med for å få en deilig smak? Får man f.eks. smak ved å tilsette te av noe slag?

også en ting til: Noen som har prøvd å bruke Pepsi Max som bong water?
Sitat av Norther Vis innlegg
Er det noe man kan blande weeden med for å få en deilig smak? Får man f.eks. smak ved å tilsette te av noe slag?

også en ting til: Noen som har prøvd å bruke Pepsi Max som bong water?
Vis hele sitatet...
Dette er ikke noe man blander inn i weeden, men vi har jo "Blunts" som er et tykt rullepapir med smak på. Det finnes utrolig mange forskjellige smaker som du kan finne her.
Jeg vet at dem selges på Scorpius is Stavanger, i hvert fall.
Vet ikke noe spess om man kan blande i hasjen, men når jeg røyker skrap har jeg oppi kanel.
Da forsvinner den heslige smaken å smaker bare kanel ^^
Hmm, røyke kanel, kan det smake godt? Hva gjør du da, heller litt kanel over mekket?
Du kan jo blande hasjen med tobakk fra mintsigaretter. Det smaker iallefall mye friskere enn rett fram hasjsmak.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Han har tashet meg, har prøvd å røyke 1g fra bøtte nå, uten funk.
Vis hele sitatet...
Aldri kjøp ferdig-grinda pot. Hvorfor skal liksom potten være ferdig oppklipt? Mest sannsynligvis for og tilsette andre ting uten og gjøre det like synlig. Men oppklipt pot er synlig buff i mine øyner da.
Sitat av Bergensgutt16 Vis innlegg
Hmm, røyke kanel, kan det smake godt? Hva gjør du da, heller litt kanel over mekket?
Vis hele sitatet...
Røyker bare til skrap jeg da ;p
Men man heller bare over mekket ja
Som sagt blir skrap-smaken bortevekk, og det smaker heller kanel
Så ikke at det var ferdig grindet. Han hadde pakket det hardt inn i plast.
Finnes det weed som lukter piffi-krydder? Kjøpte akkurat 5g av dealeren min, og når jeg åpner er det noe ferdig grindet greier som lukter det :s
Vis hele sitatet...
Regner med at det var den puffman svarte på.
Sist endret av exocytose; 14. juni 2009 kl. 21:18.
Sitat av Norther Vis innlegg
Er det noe man kan blande weeden med for å få en deilig smak? Får man f.eks. smak ved å tilsette te av noe slag?

også en ting til: Noen som har prøvd å bruke Pepsi Max som bong water?
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd coca cola, jeg anbefaler ikke å bruke noen mørk brus. Colaen satt igjen noe sotmerker som var ganske vanskelig å vaske av..
De tre beste tingene jeg har brukt som bongvann er Redbull, burn og appelsinjuice.. Redbull er best imo..
Satt hos noen bekjente i sta og inn valser en premieidiot. Han sitter å skryter hele tiden nonstop og snakker bare piss. Virkelig ufordragelig type, glad han måtte stikke fordi han skulle true den tidligere sjefen til søstra, som skylder hun 2000kr.

Men jo, han klager også på hvordan vi andre røyker. Fordi, visstnok, holder man litt avstand mellom bången å leppene så skulle trekket fungere mye bedre. Han visste ikke helt årsaken, men prøvde alikevel å fortelle og hevdet noe med blandingen av oksygen og hasj. Han hadde lært dette av noen Afganere for noen år tibake.

Hva mener dere?
Volumet av det du trekker ned vil jo bli litt større om du får inn hele kammeret med røyk pluss litt ekstra luft. Kanskje lungene får til å ta opp røyken lettere etter at den er blitt "uttynnet" med luft? Aner ikke egentlig, bare litt tenking.

Personlig så har jeg alltid litt avstand fra åpningen til leppene med tanke på alle de skitne leppene som har vært borti.
Sitat av ellef Vis innlegg
Du kan jo blande hasjen med tobakk fra mintsigaretter. Det smaker iallefall mye friskere enn rett fram hasjsmak.
Vis hele sitatet...
Har prøvd å bruke mint-tobakk en gang før i pot og Aldri mer igjen. Det småker surt bånntrekk på hvert trekk. verste jeg har røyka før :/

Men med hasj har jeg ikke prøvd. er det noe bedre?
Sitat av ellef Vis innlegg
Volumet av det du trekker ned vil jo bli litt større om du får inn hele kammeret med røyk pluss litt ekstra luft. Kanskje lungene får til å ta opp røyken lettere etter at den er blitt "uttynnet" med luft? Aner ikke egentlig, bare litt tenking.

Personlig så har jeg alltid litt avstand fra åpningen til leppene med tanke på alle de skitne leppene som har vært borti.
Vis hele sitatet...
Det var noe sånt han og sa. Btw, hvordan fyller du opp bongen?
Hvis jeg forstod spørsmålet ditt rett så fyrer du opp mekket og trekker inn?
Alle som har røyket litt vet vel at et trekk smeller kraftigst når røyken er mest mulig tett og kompakt. Jo tettere den er, jo mer cannabinoider tas opp gjennom alveolene. Det er jo derfor man bruker ting som bonger og frostbonger i utgangspunktet.
mentalmelt: men er det ikke letter for lungene å ta opp røyken hvis du utvider "overflaten" på røyken litt? Altså lungene uvider seg mer, og får mer veggplass til å ta opp røyk?

Jeg vet ingenting om dette, derfor jeg spør. Har bare fått for meg diverse i mitt eget lille hode.
Det er jo bare å fortsette å fylle lungene med luft når bongen er tømt. Dette gjør vel stort sett vi alle.
Tviler på den kammerteorien! Former han kammeret med en eller to hender?

- Bruker han en hånd, er det ikke snakk om rare volumøkningen, hvis det i det hele tatt er noe økning.
- Bruker han to hender, får han formet et slags kammer, som egentlig fungerer på samme måte som choken.

I en bong er dette unødvendig, fordi en må gå ut i fra at bongen allerede har et choke-hull. Når du former hendene som et kammer, vil du når du slipper inn luft mellom hendene, danne den choke-effekten choke-hullet er ment å gi, så det har ikke noe for seg å lage kammer med hendene, hverken volummessig eller choke-messig, på bong.

Det er min personlig mening, da. Har ingen kilder på akkurat dette..
snakker vi om handbong nå? skjønner ingenting av innlegget
Sist endret av VinumSabbathi; 14. juni 2009 kl. 23:28.
Samme åssen bong det er, flaskebong eller handbong har begge choke-hull!
hva i allverden jabber du om hender for da? tror du har misforstått hele samtalen her, eller så er det jeg som er helt på viddene..
Sitat av Deci Vis innlegg
Men jo, han klager også på hvordan vi andre røyker. Fordi, visstnok, holder man litt avstand mellom bången å leppene så skulle trekket fungere mye bedre. Han visste ikke helt årsaken, men prøvde alikevel å fortelle og hevdet noe med blandingen av oksygen og hasj. Han hadde lært dette av noen Afganere for noen år tibake.

Hva mener dere?
Vis hele sitatet...
Noe med blandingen av oksygen og hasj
Jeg er heller ingen ekspert her, med tanke på at jeg ikke kan fordra bonger. Men jeg tror absolutt at man får mest effektive trekk når man har en helt tett forbindelse mellom bongen og munnen, såpass tør jeg påstå. hvis man vil fylle lungene med luft i tillegg så bør man vel heller gjøre det etter at man har trukket inn hele kammeret på bongen først, hvis ikke så blir det jo helt umulig å vite hvor mye luft du bør slippe inn i forhold til røyk.
Sist endret av mentalmelt; 14. juni 2009 kl. 23:37. Grunn: leif
Sitat av ellef Vis innlegg
hva i allverden jabber du om hender for da? tror du har misforstått hele samtalen her, eller så er det jeg som er helt på viddene..
Vis hele sitatet...
Kanskje har jeg gjort det, men åssen i helvete får han avstand mellom leppene og inntaksåpningen hvis han ikke dekker til med handa/hendene? Begge hendene er jo helt amøbe, for da får han ikke dekt til choke-hullet, og en hand rundt åpningen er ikke nok til å skape noe volum nevneverdig. Han kan vel ikke få trekt hvis han ikke har helt dekt foran inntaksåpningen, vel?
Jeg bruker alltid å ha litt luft imellom leppene og åpningen.

Er bare å trekke det, så slipper ikke røyken unna. Du skremte meg helt jævli der btw, skjønte ikke et rakkel av noe som helst