Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 8766
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har en bil som er vært ca 200k forsikret med full kasko og alt på stell. Den har i det siste begynt og få symptomer på at den må på verksted og det blir dyrt.

Hva hvis jeg vrenger ut i ett fjell i 70-80kmt og sier jeg svinger unna ett dyr.
Jeg er kjent i området og vet hvor dyr krysser veien. Da er det snakk om elg og hjort.

Funker det eller blir man tatt for slikt?

Hva tenker dere ?
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil du satse på en bråstopp i 70-80 km/t for 200k? For å si det sånn, tror ikke du får mye glede av de pengene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har en bil som er vært ca 200k forsikret med full kasko og alt på stell. Den har i det siste begynt og få symptomer på at den må på verksted og det blir dyrt.

Hva hvis jeg vrenger ut i ett fjell i 70-80kmt og sier jeg svinger unna ett dyr.
Jeg er kjent i området og vet hvor dyr krysser veien. Da er det snakk om elg og hjort.

Funker det eller blir man tatt for slikt?

Hva tenker dere ?
Vis hele sitatet...
Hva med kroppen din da? Ikke spesielt kult å pådra seg permanente nakkeskader ol. for å spare noen tusenlapper. Videre er det ikke usannsynlig at forsikringspremien din blir dyrere, eller at du får avkorting i erstatning, ettersom man skal holde en fart hvor man kan stoppe for mulige hindringer som skulle komme i veibanen.
BMW og symptom på reg kjede el turbo ?

Men ang å kjøre i veggen, havner du i veggen i 80 så skal du ikke se bort fra varige skader på ene og andre viset. Generelt skal det litt flaks til for å kondemnere en bil i en kollisjon uten å få personskade
For all del ikke kjør i en fjellvegg! Det er enorme krefter i sving når en bil bråstopper i selv 60 km/t, så selvom du er heldig og din egen bil ikke knuser halve kroppen din, så blir du sannsynligvis å stryke med pga skader på indre organer og store indre blødninger.
Ville heller satsa på å tenne på bilen.
Forsikringsselskapene tror ikke at noen faktisk er så dum at de med viten og vilje krasjer i 80 km/t, så nei, du kommer ikke til å bli tatt. Dessuten ville mistanke om forsikringssvindel vært det minste problemet ditt etter et stunt som dette.

Har du i det hele tatt den fjerneste idé om hva et momentant stopp fra 80 km/t gjør med kroppen din?
Kjempeidé. Husk å tegne livsforsikring først, da.
Skulle vært temmelig nøden på cash før jeg vurderte å kræsje i en fjellvegg i 80km/t. Håper det løser seg for deg, og lykke til videre i livet. Virker som du trenger det
Ville lagt fra meg tanken med en gang. Vet heller ikke hvor lurt det er å skrive om det på et forum, dersom du faktisk planlegger å gjennomføre.
Antar at du kødder nå?
Stor sannsynlighet for at du enten :
1) Blir sittende å sikle resten av livet i rullestol
2) Havner under torva
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
80kmt er nok for fort. Men jeg kjørt rett i en stor eik for en del år siden. Da var farten rundt 60 og bortsett fra merker etter sikkerhets belte ble det ingen skader.

Planen er jo ikke i såfall og kjøre fronten rett i en flat fjell vegg. Må jo treffe høyre hjørne på bilen med ett spisst fjell. Slik at kreftene vrir med rundt.

Men detter er altså bare en idé. Det med og tenne på bilen føler jeg er lettere og bli tatt for.
Nå er det vel ikke rare skadene som skal til for at forsikringen velger å kondemnere bilen forran å reparere den, så det skal vel ikke være nødvendig å overdrive. Sørg for å ta noe dyrt understell samtidig som du høvler over noen store flater med lakk så er nok saken for fiks den.

Vurdere å gjøre noe ala det samme med en leasingbil før tilbakelevering.
Dårlig ide, både med skade på deg selv og tap av bonus. Skaden blir itillegg liggende på deg som person og kan virke negativt i lang tid fremover. Jeg synes forøvrig også at det er en dårlig ide, fordi det er ikke forsikringsselskapet som blir å betale for bilen din, den kostnaden hiver de lett ned på oss kundene. Så takk som byr, og god jul
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde en venn som gjorde det. Kjørte inn i et brofundament i 50 kmt. Bilen ble totalvrak og han sleit med vond kropp lenge etterpå. Han hadde på seg hjelm �� Forsikringsselskapet hadde ikke mistanke og betalte. Hvis du først skal gjøre det så hold deg under 60 og pass på airbagen, knekker fort en finger eller hele hånden hvis du holder feil på rattet.
Bestemte meg for å sjekke litt rundt på det, og klarte å finne rimelig fort sjansen for død ved litt forskjellige hastigheter.

Figure 3.3 shows the risk of car driver fatality in frontal impacts, by the delta-v of the impact. This figure shows that the risk of car driver fatality in an impact with a delta-v of 30 mph is approximately 3%, at 40 mph the risk is approximately 17%, and at 50 mph the risk is approximately 60%.
Vis hele sitatet...
I 40mph (65kmh) er det altså ca. en 17% sjanse for død. 50mph (ca. 80kmh) er det ca. 60% sjanse for død.

Would not recommend.

https://nacto.org/docs/usdg/relation...s_richards.pdf
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Istedet for å smelle inn i et objekt bør du få bilen til å rulle rundt ved at du unngikk påkjørsel. Kjør på, fett med ny bil til neste år.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Bestemte meg for å sjekke litt rundt på det, og klarte å finne rimelig fort sjansen for død ved litt forskjellige hastigheter.



I 40mph (65kmh) er det altså ca. en 17% sjanse for død. 50mph (ca. 80kmh) er det ca. 60% sjanse for død.

Would not recommend.

https://nacto.org/docs/usdg/relation...s_richards.pdf
Vis hele sitatet...
Og den resterende prosenten inneholder nok også litt mer enn "helt uskadd".
Er du ekstra heldig kanskje du kan få en skikkelig fet handicapbil!
AMK forholder seg til at alt over 30km/t er fare for indre skader.

Det er nok heller ingen garanti for å ikke bli tatt. Tvertimot, de som driver med ulykkessteder ser lett hva som har skjedd. Det er heller ikke vanskelig fysikk å regne på hastighet, bremselelengde og den slags for å se hva har skjedd.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Er det ikke mulig å få forsikringen til å dekke verkstedarbeidet?
Tenk å putte kroppen sin i den risikoen for noen skarve (hundre) tusenlapper... hvorfor ikke bare selge nyra i stedet?
Ta det i max 40 km/t du. Og ja, det funker.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sagflis og olje i motorrommet, på manifold og eksos, velg en litt øde vei, la den brenne ei stund før du ringer inn, bevisa brenner vekk før dem er der
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sagflis og olje i motorrommet, på manifold og eksos, velg en litt øde vei, la den brenne ei stund før du ringer inn, bevisa brenner vekk før dem er der
Vis hele sitatet...
Kjør på øde vei, SKRIV melding til kona eller kompis at du har 5% igjen, tenn på bilen. Du får ikke ringt noen, biler brenner opp
Parkér den heller i en gate i Sverige som er beryktet.
Vask bilen først og ta bilder.
Det er ikke sånn at du må ødelegge bilen din så mye at den ikke kommer seg av flekken eller være totalt rammeskeiv for at ett forsikringsselskap regner bilen som totalvrak, så å kjøre bilen i en fjellvegg i 80km/t er en ufattelig dårlig ide! Treffer du den veggen litt feil så er du stein dau.. Bilen skal bare være såpass ødelagt at det ikke er økonomisk å fikse den opp. Jeg kjenner en fyr som lekte rallysjåfør med bilen sin, kjørte selvfølgelig rett ut av vegen og ned i en svær grøft. Han sa til forsikringsselskapet at han måtte vrenge av vegen for å ikke kjøre på en elg, han fikk faktisk mer enn han ga for bilen. Bilen var 100% kjørbar etter dem dro den opp, men hele den ene siden og fronten var såpass ødelagt at det ikke ville vært lønnsomt å fikse det opp.

Poenget er at vist du er såpass dum at du har vurdert å kjøre i en fjellvegg i 80km/t (uansett hvordan du tenker å treffe) så skulle man nesten tro at du er for dum til å komme deg unna med svindelen også... Tenker du uansett å gjøre det, så ikke kjør i en fjellvegg i 80, det er overkill som faen og alt for farlig.
I alle dager, i 70-80kmt skal du treffe bra for å ikke skade deg selv alvorlig/drepe deg selv, om du krasjer i 40kmt i et tre så er det nokk til at bilen blir kondemnert, sørg for at det er is på veien å kjør på piggfritt, de forsikringsfolka er somregel flinke på å lese bremsespor
Om du virkelig gjennomfører galskapen håper jeg du overlever uten varige mèn. Også håper jeg forsikringsselskapet fersker deg og finner ut at du krasjet med viten og vilje. Niks utbetaling fra forsikringen, politianmeldelse og dom. Også blir du nektet all forsikring fremover, og alle andre forsikringstakere slipper å spleise på ny bil til deg.
Fortell heller hva du tror er problemet, så har kanskje noen her et vinnertips til deg.

Det finnes for øvrig en helt spesiell pris til slike som mener at å kræsjet bilen MED VILJE i 22m/s er en god ide.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå har jeg sendt linken til tråden til de fleste forsikringsselskaper! Nekter la det her funker og er lei av forsikringssvindel av folk!
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå har jeg sendt linken til tråden til de fleste forsikringsselskaper! Nekter la det her funker og er lei av forsikringssvindel av folk!
Vis hele sitatet...
Må da bare beklage og si at det funka.
Naf medlem så fikk leiebil levert ca 30 min etter jeg vrengte ut.
kjørte vel il 75ktm så full brems og ut i en fjellknatt. jeg fikk litt brannsår under armene men ellers helt fin
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Må da bare beklage og si at det funka.
Naf medlem så fikk leiebil levert ca 30 min etter jeg vrengte ut.
kjørte vel il 75ktm så full brems og ut i en fjellknatt. jeg fikk litt brannsår under armene men ellers helt fin
Vis hele sitatet...
Bra du ikke skadet deg, håper du aldri gjør det igjen av mange grunner
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Må da bare beklage og si at det funka.
Naf medlem så fikk leiebil levert ca 30 min etter jeg vrengte ut.
kjørte vel il 75ktm så full brems og ut i en fjellknatt. jeg fikk litt brannsår under armene men ellers helt fin
Vis hele sitatet...
Herregud, du gjorde det faktisk!? Fortell litt flere detaljer på et åpent internettforum da. Hvilken bil var det?
at du fikk leiebil av naf 30min etter at det "skjedde" tilsier jo ikke at du har "klart" det.
Pic or it didn't happen.
Anonym bruker
"Rede Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han trenger nok ikke si noe mer. Det han har sagt så langt i tråden er mer enn nok til at han blir busta mtp at denne tråden er sendt til alle selskaper.
stikk hull på bensinslanger som går fra bensinfilter til manifolden eller hva enn det heter ... bensinen spruter på eksossen som er varm og tar fyr.
Sovna ja. Du ga bort lappen til politiet du nå
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av PlGsks Vis innlegg
Er dette deg TS?
Vis hele sitatet...
Det ble nesten komisk ironisk nok xD
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
kjørte vel il 75ktm så full brems og ut i en fjellknatt. jeg fikk litt brannsår under armene men ellers helt fin
Vis hele sitatet...
Joda, griseflaks er en fin bil...
60 i lysmast også i fjellet, bilen blir sikkert vraket med mindre selskapet leser freak og sjekker når NAF leverte leiebilen....
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal mer til enn anonym posting her. Hvem som helst kunne i teorien skrevet dette
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://www.google.com/amp/s/www.abc...ikringssvindel

Ifjor ble forsikringssvindel på 314 millioner kr avslørt! Det er store mørketall som forsikringselskalper ikke oppdager svindel. Ingen vet eksakt hvor stort summen er, men det er nok mange millioner kanskje opptil milliarder!
Sitat av _abc_ Vis innlegg
bilen blir sikkert vraket med mindre selskapet leser freak og sjekker når NAF leverte leiebilen....
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ifjor ble forsikringssvindel på 314 millioner kr avslørt
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal mer til enn anonym posting her. Hvem som helst kunne i teorien skrevet dette
Vis hele sitatet...
Hadde vært interessant å se om man kunne laget en enkel algorytme på det.

Altså selskapene sjekker Freak, div Facebook grupper, tips, etc. og taster inn informasjonen i databasen sin:

Fart:
Ulykke:
Bil:
Eier:
Dato:

Er vel noe penger i å utvilke et sånt system for forsikringselskapene.

Sett at de ikke har et fra før....
Sist endret av Marori; 11. desember 2019 kl. 02:44.
Anonym bruker
"Sint Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
noe bedre å få en kamerat til å stikke av med bilen og sette fyr på den etc for noen kroner?
Det er nok flere her på forumet som lett kan finne ut hvor bilen er forsikret. Dette virker ikke spesielt gjennomtenkt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har en bil som er vært ca 200k forsikret med full kasko og alt på stell. Den har i det siste begynt og få symptomer på at den må på verksted og det blir dyrt.

Hva hvis jeg vrenger ut i ett fjell i 70-80kmt og sier jeg svinger unna ett dyr.
Jeg er kjent i området og vet hvor dyr krysser veien. Da er det snakk om elg og hjort.

Funker det eller blir man tatt for slikt?

Hva tenker dere ?
Vis hele sitatet...
Hva med å forsikre bilen mot motor/turbo og gir havari? Regner med at det er det siden det fort kan bli dyrt. Utvidet kasko eller motorgaranti eller noe pleier det å hete. Hadde det på en golf, kosta 30 kroner mer i måneden. Krever ofte at bilen har kjørt under 100K eller er under 7 år osv
Sitat av Grossie Vis innlegg
Hva med å forsikre bilen mot motor/turbo og gir havari? Regner med at det er det siden det fort kan bli dyrt. Utvidet kasko eller motorgaranti eller noe pleier det å hete. Hadde det på en golf, kosta 30 kroner mer i måneden. Krever ofte at bilen har kjørt under 100K eller er under 7 år osv
Vis hele sitatet...
Mulig bilen er for gammel eller kjørt for langt. I tillegg er det utrolig mye den forsikringa ikke dekker, selv med motorhavari. Er nok forskjell fra selskap til selskap, men i hovedsak er det en dårlig forsikring og på mange måter en falsk trygghet.