Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2965
Eg har ikke slutta på subutex, men har tatt noen dager pause for å se åssen abstinensene er. Har gått på 12-14 mg daglig i 18 mnd. Sist jeg tok var på torsdag for ganske nøyaktig to døgn siden. Hittil har jeg ikke merka noe som helst?? Er det mulig å ikke få abstinenser, eller kan det ta en stund før eg merker de?
gikk av 16 mg, etter tre md var kroppen sånn noelunde ok, etter seks md kunne eg merke at eg tenkte på subutex litt mindre enn hele tiden..
Trådstarter
hvor lang tid tok det fra 0 mg før du kjente abstinenser?

og trappa du ned først?
Sist endret av annveig; 23. juni 2018 kl. 13:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
går du rett av så store doser tipper eg at det begynner å bli ubehagelig etter tre dager, og at det er verst etter 5-6-7 dager, har prøvet å trappe ned og gå rett av flere ganger

sykt vanskelig å gå av uten å begynne å bruka andre ting
Sist endret av fjanolav; 23. juni 2018 kl. 13:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
vurderer å ta det jeg har, 10 mg sub ganske snart. gidder snart ikke vente mer. skal slutte om et par måneder innlagt. ville bare se åssen abstinensene ville blitt cold turkey.

Veldig bra jobba forresten!
Sist endret av annveig; 23. juni 2018 kl. 14:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ut ifra hva jeg har lest og sett For noen kan det gå flere dager før dem merker abstinenser pga laaang halveringstid. Men det er også individuelt hvorvidt om man opplever abstinenser og hvor kraftig ikke minst hvor lang tid det går før man bikker over grensen og blir avhengig.
Sist endret av sneipen; 23. juni 2018 kl. 16:25.
Trådstarter
Nå har det gått tre døgn og eg kjenner fremdeles INGEN abstinenser.. men må eg være forberedt på at de kommer? Eller er det faktisk mulig å gå av subutex uten å merke noe?! :O
Du e vel på grenså til et medisinsk under om du har gått på opiater over lenger tid å får null reaksjon ved å gå cold turkey? who knows
Tok nesten fem dager før abstinenser kicka in ordentligt når jeg hade snorter 1-2mg/daglig i ett par måneder.
Siden Subutex har så lang halveringstid og du har tatt STORE doser, kan ta det tid for det som du byggt opp i kroppen brytes ned.
Fiks immodium, kanskje noen rivo, slik att du er redo if shit hits the fan.
Lyrica er enda bedre, hvis du kan få det - legen kan nok skrive ut det, men da bør du holde deg til MAKS en uke kontinuerligt, ellers får du AT på Lyrica - og det er i min mening verre enn sub.

Eller så kanskje du er en av disse som klarer dig undan. Hadde en venn som knasket tramadol i åtte år, og knappt fikk noe AT. Selv blir jeg broken etter en uke på tramadol, hvis jeg tar cold turkey.

Lykke til, dette klarer du!

Hvis du søker runt på f.eks bluelight, er det vanlig att det tar 48-72 timmer for abs kommer.
Sist endret av travaxa; 24. juni 2018 kl. 14:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Eg blir fort avhengig av det meste og eg fatter ikke Åssen det er mulig at eg ikke kjenner noe enda.. føler meg helt grei. Meninga er ikke at eg skal slutte nå men bare teste ut Åssen det er før eg virkelig skal slutte under innleggelse. Eg har sub hjemme, og eg har sinnsykt lyst til å ta snart. Men eg ville vente til abstinensene kom. Men de kommer jo aldri.. skal virkelig prøve litt til, men eg tror eg kommer til å ta i dag.. den største gleden eg har i løpet av dagen er å gå dosen med sub. Selvom eg ikke merker noe.. men det er det håpet om at KANSKJE eg vil føle noe annet eller kan kjenne litt ro. Og det burde eg ho gjøre etter over 3 døgn uten.. blir gal..
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Gi oss EN god grunn til å ta suben når det går så greit som nå? Hva er vitsen? Hvis du allikevel skal slutte så kan du vel like gjerne gjøre det nå før det blir stygt?
Trådstarter
Det er psyken som stopper meg.. kjenner at eg bare MÅ kjenne no annet.. fått beskjed av legen også at eg ikke skal gjøre noe med dosen på sub i en vanskelig sommer, at eg skal trappe bed og slutte over tid.. det finnes ingen grunn for at eg skulle ta subutexen nå.. eg er avhengig og blir fort avhengig av stoff på en helt teit måte.. vanskeleg å forklare.. men eg e innstilt på å slutte med planen psyk har laga. Da skal eg være innlagt også. Så da får abstinensene bare komme for eg e motivert. Tok subutexen for to timer siden og eg kjenner faen meg ingenting annerledes.. går bare i en mørkegrå zoombieverden uten mål eller mening. Har ikke noe å stå opp til heller. Ser på TV hele dagen og tenker på å enten dø eller ta amfetamin. Føler meg temmelig ferdig med amfetamin då eg fikk de heftigste nedturene.. eg e psyk syk så altting blir bare forsterka.. er ikke særlig glad i livet.. eller meg selv... blærgh, beklager klaginga mi folkens, men det føltes godt bare å dele kanskje noen andre her har lignende erfaringer å dele? Noen som har kommet seg på bena og lever et godt liv uten rus?
Jeg slutta med drikking uten hjelp, maaaange år på vekselkjøret. Har ingen erfaring med dine hekt, men det jeg KAN si er at livet uten rus er som å få skrudd på lyd og farger igjen. Du kan trygt sikte mot en clean fremtid og være sikker på at det blir bedre. Du vil også håndtere psyk på en helt annen måte enn når du er svekka av rus.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Gikk på Suboxone (16mg) i ca 2 år. La meg inn på avrusning og gikk fra 16mg til 8mg første dagen, noen dager senere til 4mg, så 2mg, og etter 2 uker så var jeg nede på null. Ble først dårlig to-tre dager etter det ble helt seponert. Gikk 1-2 uker med fysologiske abstinenser før det var over. Fikk noe benzo, men gikk fra 3x2mg Rivotril til 3x10mg Diazepam og 3x25mg Sobril. Rivotril fikk jeg også i ca 2 år samt jeg tok mye ved siden av, så jeg hadde mildt sagt toleranse, men det er bedre enn ingenting.
Trådstarter
Takk for at dere har gitt meg et håp
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det kjipe med sub er at reseptorene er så stappa fulle at det kan gå mange dager før rottefella. Var selv på avrusning en gang og det tok 4-5 dager før jeg ble skinnfell.

Uansett, har hørt før at folk bare har slutta av 8-16mg og klart seg fint. Håper det varer.