Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 11341
Heisann.

Jeg har en person som stalker meg. Det hele startet for 4 uker siden når jeg var på en fest, og dro med meg ett kvinnfolk hjem. Personen som stalker meg er eksen til dette kvinnfolket.

Hittil har han:
- Sendt meg masse brev på facebook
- Prøvd å lagt meg til som venn (Ignorerte forespørselen de første gangene)
- Når jeg la han til som venn, skrev han på chatten omtrent døgnet rundt.

Etter at jeg slettet han fra facebook, og blokket han helt så han ikke kan kontakte meg der i det hele tatt. Startet han med å ringte meg, sende meg sms og e-mail. Han sender også SMS om at han skal komme å besøke meg. Han lurer også på når jeg kommer tilbake til byen han bor i. (Jeg bor 50 mil unna det stedet)

Han har også sent meg vanlig brev i posten hvor det sto: "Jeg vet hvor du bor. Hehe".

Han har ikke vært truende hittil, og heller ikke frekk. Men det starter å bli ganske irriterende. Jeg hører fra han hver dag. Jeg har prøvd å ringe tele2. Men de kan ikke blokkere nummeret hans. Så meldingene fortsetter å strømme inn.

Hva kan jeg gjøre med dette? Kan jeg gå til politiet med dette selvom han ikke har vært direkte truende?
Besøksforbud, anmeld for trakkasering, evt ordenforstyrreser.
Regner med at du har bedt han om å gi faen på en klar og tydelig måte?
som mentalmelt sier: har du bedt han om å slutte og mase? har du gjort det også fortsetter han med og prate?

Jeg vet hvor du bor! meldinger hadde jeg mottatt veldig negativt! kanskje litt små truende på en måte?

prøver han å være kompis eller hvordan er det andre han skriver, utenom at han vet hvor du bor?

kanskje han kan komme på besøk til leietager en tur?
Sist endret av WhiteHat; 28. april 2011 kl. 02:28.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Høres ikke kult ut!

men er godt han ikke er "frekk" ( heldigvis ikke truende ) men har du snakket med han om at han skal slutte og hvorfor han er så pågående?
Vis hele sitatet...
Jeg har bedt han om å slutte å kontakte meg. Men i 99% av tilfellene har jeg bare ignorert han.

Sitat av WhiteHat Vis innlegg
men hva er det vanligste han skriver om? bare random tull eller ting som er rettet mot deg osv?
Vis hele sitatet...
I starten lurte han noe sinnssykt på hva jeg og eksen hans gjorde på den festen, hva vi gjorde når vi kom hjem til meg, hva vi gjorde dagen etter på, om vi klina, om vi hadde sex osv. Det var kanskje den første uka, de 3 siste ukene har han bare sendt mye rare meldinger. Meldinger som at han gleder seg til jeg kommer til Trondheim - der han bor og der festen var - jeg bor selv i en annen by 50 mil unna. De siste dagene sender han bare rare meldinger uten særlig mening. Og om at han skal komme å besøke meg. Idag fikk jeg brevet i postkassa. Fikk også en SMS idag og igår hvor han lurte på om jeg hadde fått brev i postkassa mi.
1. Gi klart beskjed om at han skal slutte å kontakte deg.
2. Kontakt politiet og hør hva de har å si.
Han kunne like godt truet deg, slik jeg ser det. Han har ikke noen interesse av å være vennen din, det er helt åpenbart at han bare vil ta igjen. Du får se å si skikkelig ifra at han skal gi faen i å plage deg. Så lenge du er hyggelig og later som ingenting, så bekrefter du bare at han kan plage og trakassere deg så mye han vil.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Besøksforbud, anmeld for trakkasering, evt ordenforstyrreser.
Vis hele sitatet...
Dette er nok riktig vei å gå, du kan jo smøre litt på, å si at du føler deg truet av personen selv om han ikke har sendt deg direkte trusler. Det kan kanskje få litt fart på sakene til politiet, jeg anser det som en hvit løgn og kan hjelpe deg å trenger ikke nødvendigvis skade skyldige i saken. Ta kopier av alt han sender: mail,facebook,post, sms osv. Vet aldri om det kan komme til nytte.

Lykke til.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Regner med at du har bedt han om å gi faen på en klar og tydelig måte?
Vis hele sitatet...
Min klare beskjed fra et Facebook brev for omtrent 3 uker siden.

Heisann. Nå starter jeg å bli temmelig lei av at du kontakter meg hele tiden. Kan du bare kutte ut med det? Hva jeg og eksen din gjorde den kvelden skal du bare drite i. Jeg driter også i hvordan avtaler dere hadde om at dere ikke skulle røre det motsatte skjønn før det hadde gått et halvt år etter det ble slutt mellom dere. Du skal også drite å ringe meg og sende meg SMS. Jeg kommer aldri til å svare deg uansett. Du sløser bare din egen tid. Få deg ett liv.
Grei beskjed det. Jeg ville nok dratt den enda lenger hvis fyren ikke ga seg, men det må du jo finne ut av selv.
usertitle import
bleh's Avatar
Nå er det (som oftest) dessverre lite politiet får gjort med slike saker, uten at det er mer direkte trusler som er fremsatt, farlig miljø el lignende faktorer.

Men for all del, fortsetter han er det jo greit å gi han beskjed om at du kontakter politiet og anmelder han for trakassering, så kan du jo se hvor alvorlig han brenner for saken sin. Siden det er såpass lang avstand mellom dere behøver du vel ikke å være så veldig redd; det å finne ut hvor noen bor er (som oftest) ikke særlig vanskelig.

Høres jo ikke helt moden ut, denne karen, så hvor gammel er han? Trondheim er et farlig sted på noen måter, men han her høres jo bare ut som en sjalu ex (som det finnes ufattelig mange av), så jeg hvis du ikke har indikasjoner på at han er del av f.eks et eller annet slags...miljø trenger du nok ikke å bekymre deg.
Sitat av bleh Vis innlegg

Høres jo ikke helt moden ut, denne karen, så hvor gammel er han? Trondheim er et farlig sted på noen måter, men han her høres jo bare ut som en sjalu ex (som det finnes ufattelig mange av), så jeg hvis du ikke har indikasjoner på at han er del av f.eks et eller annet slags...miljø trenger du nok ikke å bekymre deg.
Vis hele sitatet...
Bor selv i Trondheim, og er sant som du sier. Er ikke bare kor-gutter her.
Men en person kan gjøre de mest bisarre ting om han er psykisk ustabil eller hevngjerrig. Selv vært vitne til det...
Sier ikke at fornermede skal forbrede seg på å få et hevn raid mot seg, men man skal aldri undervurdere et menneske heller.

Edit: Signaturen din reflekterer egentlig akkurat det jeg sa nå =)
Sist endret av ZELDUR; 28. april 2011 kl. 02:50.
Besøksforbud burde man vel kunne få til, hvis du har tatt vare på meldinger/brev.
Ikke for å skremme deg, men man vet ikke hva sånne folk kan finne på.
Sitat av bleh Vis innlegg

Høres jo ikke helt moden ut, denne karen, så hvor gammel er han? Trondheim er et farlig sted på noen måter, men han her høres jo bare ut som en sjalu ex (som det finnes ufattelig mange av), så jeg hvis du ikke har indikasjoner på at han er del av f.eks et eller annet slags...miljø trenger du nok ikke å bekymre deg.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er han bare en sjalu eks. Og jeg føler med han, for jeg vet hvordan det er. Har selv vært det en gang i tiden, og det er ikke noe digg følelse. Ikke at jeg gikk så langt at jeg stalket gutter som rørte eksen min, men jeg gjorde noen dumme ting jeg også.

Jeg vet faktisk ikke hvor gammel han er, men jeg tipper rundt 20 år utifra profilbildet hans på Facebook. Jenta er 19 år og jeg er 22 år.

Er ikke spesielt redd for denne karen, han ser ganske ordinær ut. Han er ikke akkurat en stor kar med 30 kilo muskler med en MC-klubb i ryggen.

Greia er bare at det er utrolig irriterende. Og det med at han sender SMS er noe jeg faktisk ikke får gjort noe med. Da det ikke går an å blokkere nummeret hans hos operatøren min (tele2). Å bytte nummer er helt uaktuelt da jeg har ett gullnummer som jeg har hatt siden jeg var 11 år.

Det er også utrolig irriterende at han ringer meg. Ofte med skjult nummer. Han kan også finne på å ringe meg midt på natta.
jeg hadde faktisk en stalker en gang jeg også, når faren min ble i lag med ei dame så drev eksen hennes å kontatket hele familien min.

Når han kom til å kontakte meg så drev å skulle sette eksen hans i et dårlig lys ovenfor oss ungene så vi ikke skulle like hun, sikkert i et håp om at vi ungene skulle overbevise fattern om at han skal gå ifra henne.

Anyway, etter jeg pratet med han litt så sa jeg bare klart i fra at hvis han prøver å kontakte meg eller noen i min familie igjen går jeg til politiet, hvis ikke det fungerer kommer jeg på døra di med et balltre.

Det var kanskje ikke det lureste jeg kunne sagt til han ettersom jeg kunne fått det tilbake med politiet osv, men han sluttet faktisk helt å kontakte noen i familien min og har aldri hørt fra han igjen!

Så det kan faktisk fungere å true mannen, jeg anbefaler det ikke, for jeg sa det bare i et rasende sinne. og du skal være litt forsiktig med det også med tanke på at han kan amnelde deg
Sitat av Nugi Vis innlegg
jeg hadde faktisk en stalker en gang jeg også, når faren min ble i lag med ei dame så drev eksen hennes å kontatket hele familien min.

Når han kom til å kontakte meg så drev å skulle sette eksen hans i et dårlig lys ovenfor oss ungene så vi ikke skulle like hun, sikkert i et håp om at vi ungene skulle overbevise fattern om at han skal gå ifra henne.

Anyway, etter jeg pratet med han litt så sa jeg bare klart i fra at hvis han prøver å kontakte meg eller noen i min familie igjen går jeg til politiet, hvis ikke det fungerer kommer jeg på døra di med et balltre.

Det var kanskje ikke det lureste jeg kunne sagt til han ettersom jeg kunne fått det tilbake med politiet osv, men han sluttet faktisk helt å kontakte noen i familien min og har aldri hørt fra han igjen!

Så det kan faktisk fungere å true mannen, jeg anbefaler det ikke, for jeg sa det bare i et rasende sinne. og du skal være litt forsiktig med det også med tanke på at han kan amnelde deg
Vis hele sitatet...

Kanskje jeg gjør det samme. Jeg venter ett par uker til, hvis han ikke har gitt seg da går jeg til politiet å legger fram alle meldinger, sms og brev han har sendt til meg. Så får de ta seg av saken.

Har allerede vært på politistasjonen her i byen pga en annen sak. (Gærn huseier). Politidama var veldig serviceinnstilt og tilbydde seg å ringe til huseieren for å snakke litt vett inn i hue til huseieren min. Så jeg har tro på politiet.

Har forresten advart han om at jeg vil gå til politiet om han ikke gir seg. Dette gjorde jeg for 1 uke siden. Det har ikke funket. Kanskje han ikke tror på meg..
- Alle har et svakt punkt. Og det svake punktet er som regel sin egen mor. Hun vil sikkert ordne saken om du tar kontakt.

-Siden det er så stor avstand fra deg til henne, er det snakk om noe varig forhold? Om dette bare var en uskyldig lek bare denne kvelden, kan du evt nevne dette. Slik at han tror at du ha bøyd deg for han, men egentlig gir fan. La han tro at han har "vunnet", men egentlig hever du deg over han.

Ikke flere alternative løsninger fra meg, men som andre sier er dette en anmeldelse verdig og ta vare på all kommunikasjon mellom dere. Er sikker på at han slutter om han får et brev i posten om at han er blitt anmeldt.
Sitat av clarionify Vis innlegg
-Siden det er så stor avstand fra deg til henne, er det snakk om noe varig forhold?
Vis hele sitatet...
Det vet jeg faktisk ikke. Jeg pleier vanligvis ikke å være med på one night stands. Syns det er litt.. ekkelt? Men denne jenta var utrolig søt, så klarte ikke dy meg.
Jeg befinner meg i samme situasjon som din kjære "stalker", og for å være ærlig, så skjønner jeg han godt. Jeg ble dumpa selv av eksen min, og hu gikk til en annen kort tid etter bruddet. Jeg har aldri komt på tanken av å gå etter de hu flørter med. Det gidder jeg ikke bruke energi på, og hvis man blir dumpa, så skal man helst vise at man er bedre enn den andre parten av å gi faen og vise at man har det bedre uten. Denne fyren ødelegger seg selv av å bli sjalu istedet for å komme seg videre. Derfor, my point being; Har du prøvd å vise sympati overfor han og ta en mann-til-mannprat med ham? Han må komme seg videre, slette henne fra livet hans. Ingenting er mer turnoff for damer enn desperate gutter. Og, damer elsker å se sårede menn, det er en fryd for deres øyner. Så, at du ignorerer ham gjør ham bare mer nysgjerrig.
Sist endret av Neutralizer; 28. april 2011 kl. 04:23.
Du kan også servere han en hvit løgn og si at dere snakket hele natten og at hun ikke vill ha sex eller noe i den duren. Kanskje det er for sent.. Men det funket for meg en gang jeg var i en liknende situasjon.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Høres helt patetisk ut. Greiit at man blir sjalu, ville jeg og blitt, men det der er å gå aaaaaaaaalt for langt. Jeg hadde ikke orket å være tålmodig med han kar'n.

Vet dama det da?

Bare gi oss facebook-profilen og mobilnummeret, så kan bare alle på forumet sende han mail, melding og ringe på rundgang ;p
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Høres helt patetisk ut. Greiit at man blir sjalu, ville jeg og blitt, men det der er å gå aaaaaaaaalt for langt. Jeg hadde ikke orket å være tålmodig med han kar'n.

Vet dama det da?

Bare gi oss facebook-profilen og mobilnummeret, så kan bare alle på forumet sende han mail, melding og ringe på rundgang ;p
Vis hele sitatet...
støtter den, hadde vært litt artig å mailet noen halvt ihjel

EDIT; har han netcom kan det være jeg sender 15000 meldinger til han(jeg gjorde det med ett uhell til en venn :S)
Sist endret av Mathsterk; 28. april 2011 kl. 06:19. Grunn: måtte tilføye noe
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Du kan også servere han en hvit løgn og si at dere snakket hele natten og at hun ikke vill ha sex eller noe i den duren. Kanskje det er for sent.. Men det funket for meg en gang jeg var i en liknende situasjon.
Vis hele sitatet...
Eller fortelle han hvordan han ga henne den beste sexen hun noen gang har hatt.. Han må forstå at det er over og jeg hadde rett og slett ikke greid å være snill mot en dude som han...
Sitat av Fickledick Vis innlegg
Navn og adresse her og på 4chan... La han smake sin egen medisin x10000000000
Vis hele sitatet...
/b/ is not your personal army etc etc..

OP: Jeg synes tipset som kom tidligere om at du burde ta en mann til mann prat med han virket kjempegod, det blir tydeligvis ikke noe bedre av at du ignorerer det.
Sist endret av Pappagutten; 28. april 2011 kl. 08:06.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Sitat av FreeLancer Vis innlegg
jesus, psycho med mokkasiner olajakke og kvinnemishandler bart...,det siste jeg hadde vært redd for, hadde vært en trønder---- sodd, bare si rett ut at dama var digg i senga, og spør om det var han som lærte hu opp til å suge for ho var faen meg flink... så begynner du med samme behandling tilbake, send ting i posten, lag falske facebook profiler, add han med dem og skriv masse rart på veggen, bestill masse kataloger og annet rart til han, legg navnet hans ut på homo chat å si at du ønsker tlf sex.. er masse kult du kan gjøre sm hevn.
Vis hele sitatet...
Hvem faen gidder å lage masse nye e-post addresser og facebook profiler bare for å irritere en kar som ganske tydelig ikke er helt rett i hodet?
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Hvem faen gidder å lage masse nye e-post addresser og facebook profiler bare for å irritere en kar som ganske tydelig ikke er helt rett i hodet?
Vis hele sitatet...
Jeg gjør det titt og ofte, veldig moro!


Nei, må nok bare se om han fortsetter enda. Slutter han ikke er det bare å kontakte politiet.
Dette synes jeg er egentli veldig ekkelt på en måte , en rar kis du aldri har møtt spammer deg med alt fra A til Å. Dette beviser jo bare at mannen ikke helt er normal for å si det slik, hvordan føler du det når du mottar det?
Keep Us Updated og lykke til med raringen !
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Kanskje jeg gjør det samme. Jeg venter ett par uker til, hvis han ikke har gitt seg da går jeg til politiet å legger fram alle meldinger, sms og brev han har sendt til meg. Så får de ta seg av saken.

Har allerede vært på politistasjonen her i byen pga en annen sak. (Gærn huseier). Politidama var veldig serviceinnstilt og tilbydde seg å ringe til huseieren for å snakke litt vett inn i hue til huseieren min. Så jeg har tro på politiet.

Har forresten advart han om at jeg vil gå til politiet om han ikke gir seg. Dette gjorde jeg for 1 uke siden. Det har ikke funket. Kanskje han ikke tror på meg..
Vis hele sitatet...

det er godt mulig at han ikke tror deg, men da er det jo bare å få politiet til å bare ta seg av saken, hvis du viser alle meldingene så vil de ta seg av det.

Og når han får telefonen fra politiet eller at de kommer på døra til han vet han ivertfall at du ikke kødder med han, da hvis du evt hadde planer om å ta en skikkelig hard prat med han så tror jeg han kommer til å bli redd å slutt.

det er min teori ivertfall
lykke til!
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Jeg befinner meg i samme situasjon som din kjære "stalker", og for å være ærlig, så skjønner jeg han godt. Jeg ble dumpa selv av eksen min, og hu gikk til en annen kort tid etter bruddet. Jeg har aldri komt på tanken av å gå etter de hu flørter med. Det gidder jeg ikke bruke energi på, og hvis man blir dumpa, så skal man helst vise at man er bedre enn den andre parten av å gi faen og vise at man har det bedre uten. Denne fyren ødelegger seg selv av å bli sjalu istedet for å komme seg videre. Derfor, my point being; Har du prøvd å vise sympati overfor han og ta en mann-til-mannprat med ham? Han må komme seg videre, slette henne fra livet hans. Ingenting er mer turnoff for damer enn desperate gutter. Og, damer elsker å se sårede menn, det er en fryd for deres øyner. Så, at du ignorerer ham gjør ham bare mer nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Han bor 50 mil unna. Han har ingen grunn til å starte en sympatisamtale, samme hvor kjipt bruddet har vært for motsatt part.

Trådstarter: ta en prat med politiet, samtidig som du ignorer han 100%. HTC telefoner har, dersom jeg ikke tar helt feil, mulighet til å blokkere telefonnummer. Alle går lei til slutt.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
....avtaler dere hadde om at dere ikke skulle røre det motsatte skjønn før det hadde gått et halvt år etter det ble slutt mellom dere
Vis hele sitatet...
Det er faktisk noe av det drøyeste og latterligste jeg har hørt noen gang! Jeg vet at mange er eiesyke og sjalu, men å skulle ha et halvt års "downtime" etter et brudd er jo helt sykt! Hvilken twisted fuckings fyr/dame har kommet på en slik vannvittig ide! Jeg er sjokkert!
Ble ganske bekymret for den stakkars dama til denne tullingen jeg, synes absolutt du bør anmelde dette slik at myndighetene får tatt seg en alvorsprat med han.

Sympati er ihvertfall ikke noe han fortjener
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Enig med alle 3 postene over. Høres rett og slett ut som en patetisk kar. Får bare la dama svare med stønnende stemme hver gang han ringer.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Heisann. Denna fyren vil faen ikke gi seg. Han har sendt meg 8 sms i natt, prøvd å ringe meg 12 ganger og sendt masse mail på facebook. Jeg måtte faktisk skru av mobilen min sånn at jeg fikk sove, når jeg våknet ista, tikket det inn ytteligere 5 meldinger.

Noen her som er keen på nummeret hans? Så kan dere plage han.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av jegermeg Vis innlegg

Noen her som er keen på nummeret hans? Så kan dere plage han.
Vis hele sitatet...
hvorfor skulle vi være interesserte i det?
du lager en post om hvor plagsomt dette er, og hvor teit du syns det er, så ønsker du at vi skal gjøre det samme mot han?

dobbeltmoral hvor sa du?
Har du fått politiet til å ta en telefon til han eller?
Jeg tror han er en Cuckold
Legg inn en egendefinert ringetone kun for ham på mobilen, som består av stillhet. Blokker ham på Facebook. Ring morra hans. Skaff deg en mobil som kan blokkere nummer. Be politiet om de kan ta en telefon, "blablabla dette er straffbart, og om du fortsetter blablabla".
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Har du fått politiet til å ta en telefon til han eller?
Vis hele sitatet...
Nei, tror jeg må få ta og kontaktet politiet. Det står i siste meldinge at han skulle komme til Fredrikstad idag og finne meg. lol.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Nei, tror jeg må få ta og kontaktet politiet. Det står i siste meldinge at han skulle komme til Fredrikstad idag og finne meg. lol.
Vis hele sitatet...
Han trenger ikke true direkte for at det skal kunne håndteres som en trussel. Kontakten, brevet, meldingene, etc. taler for seg, og politiet vil nok ta tak i dette. Det er tydelig at intensjonen hans er å skremme deg, uten å ville si noe truende direkte.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Nei, tror jeg må få ta og kontaktet politiet. Det står i siste meldinge at han skulle komme til Fredrikstad idag og finne meg. lol.
Vis hele sitatet...
da sender du melding tilbake og sier at du venter på han naken og om han ikke kommer så vil du finne han... gjør klart inntrykk for at du ikke lar deg skremme så vil han nopk gi seg tilslutt
Tidenes man-crush eller?
Denne fyren hørtes bare helt syk ut. Ta og ring politiet, du.
helt utrolig hvor rare noen mennesker er. blir helt satt ut av slike saker, hvordan kan man oppføre seg sånn? har ikke gutten folkeskikk?

jeg synes det er rart at du enda ikke har gått til politiet, de vil få en rask slutt på alt tullet.
Samsung telefoner har også muligheten for å blokkere nummer. Jeg har gjort det med alle ukjente. Så de får aldri ringt meg. Så finn ut om din telefon har samme muligheten så har du kommet ett steg lengre på å bli kvitt mannen med fredelige metoder.
La han komme til deg da, om ikke annet bare for å drite i å møte han så han reiser 100 mil for ingenting..
Seriøst drøyt! Bruk hardt mot hardt, si at du vil møte han og at du er homofil og setter pris på affeksjon, og at det her kan virkelig bli noe mer.

Hadde vært jævlig gøy å sett reaksjonen!
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av lolkeen Vis innlegg
Seriøst drøyt! Bruk hardt mot hardt, si at du vil møte han og at du er homofil og setter pris på affeksjon, og at det her kan virkelig bli noe mer.

Hadde vært jævlig gøy å sett reaksjonen!
Vis hele sitatet...
Dette er noe av det dårligste forslaget som har sett dagens lys, selvfølgelig trenger han ikke å møte denne personen, det er akkurat det "stalkeren" vil.

Ignorere han, slutte å svare, kutte all kontakt med han. Har han dårlig tålmodighet vil han gi opp etter noen dager, har han god tålmodighet gir han opp etter 1 mnd.
Hvor gammel er fyrn?
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Dette er noe av det dårligste forslaget som har sett dagens lys, selvfølgelig trenger han ikke å møte denne personen, det er akkurat det "stalkeren" vil.

Ignorere han, slutte å svare, kutte all kontakt med han. Har han dårlig tålmodighet vil han gi opp etter noen dager, har han god tålmodighet gir han opp etter 1 mnd.
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat det jeg har prøvd en måned nå. Det gjorde ingenting at han sendte meg masse meldinger på facebook, men på SMS gjør det noe. Derfor måtte jeg prøve å prate med han. Det funket desverre ikke, og jeg helte bare mer bensin på bålet. Han ringte meg nå forresten, jeg tok telefonen. Men han sa ingenting.

Han har forresten terrorisert den jenta som jeg møtte på den festen, som er eksen hans. Siden Januar. Han sender opp til 50 meldinger om dagen. Helt sjukt.

Sitat av Guten Vis innlegg
Hvor gammel er fyrn?
Vis hele sitatet...
21. titegn
Sist endret av jegermeg; 2. juni 2011 kl. 14:00.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Ozma Vis innlegg
Legg inn en egendefinert ringetone kun for ham på mobilen, som består av stillhet. Blokker ham på Facebook. Ring morra hans. Skaff deg en mobil som kan blokkere nummer. Be politiet om de kan ta en telefon, "blablabla dette er straffbart, og om du fortsetter blablabla".
Vis hele sitatet...
Syns det med en stille ringetone på hans nummer rett og slett var genialt. Noen telefoner støtter kanskje egendefinerte sms-toner på utvalgte kontakter også? Da får du hvertfall nattesøvnen tilbake.

Ellers, vet jeg ikke hva jeg si. Patetisk fyr rett og slett.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Det er jo akkurat det jeg har prøvd en måned nå. Det gjorde ingenting at han sendte meg masse meldinger på facebook, men på SMS gjør det noe. Derfor måtte jeg prøve å prate med han. Det funket desverre ikke, og jeg helte bare mer bensin på bålet. Han ringte meg nå forresten, jeg tok telefonen. Men han sa ingenting.

Han har forresten terrorisert den jenta som jeg møtte på den festen, som er eksen hans. Siden Januar. Han sender opp til 50 meldinger om dagen. Helt sjukt.
Vis hele sitatet...

Nå har det faktisk gått så langt at du bør blande inn politiet. Her bør han helt klart få forbud mot å kontakte noen av dere igjen, dette blir rett og slett for dumt.
Du bør ikke vente mer nå, kontakt politi, spør hva de kan gjøre for å hjelpe deg.