Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 10265
Sitat av [key]xynys
Jeg lurte på om det var noe man kan spise eller drikke som gjør slik at man tåler mer alkohol? noen som har noen ideer?
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil du tåle mer alkohol? Det å være såkalt "Billig i drift" er phun. Slipper du å handle 2-3 kasser for å bli litt skeiv i peisen.

Forøvrig finnes det ingen standarder på hvor mye man tåler på visse perioder i livet, eller ut ifra hva man inntar før man drikker. Avvik er det alltid, og store er de.
Sist endret av catolh; 21. desember 2006 kl. 09:15.
Altså, er det vits og gjøre ting slik at du tåler mer egentlig?
Du sparer rett og slett penger på og tåle lite, men er vel litt kjipern og bare tåle 3-4pils f.eks.

Jeg tåler ganske mye, og da blir det endel turer på dass og såklart endel dyrere.

btw:
Det med og spise mye før du drikker har jeg hørt kan være farlig, viss du spiser mye fett så vil det sette seg en fetthinne i magesekken eller noe, og da kan du risikere at du drikker mye uten at du kjenner så mye helt til hinna sprekker, og da vil alkoholen såklart kicke med en gang og du kan risikere og få altfor høy promille.

Er litt usikker på om dette er 100% fakta.
Sist endret av arkanoid; 21. desember 2006 kl. 11:52.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det med fett hørest veldig bogus ut, ettersom magesyra er svært sterk, og inneheld en del enzym spesifikt laga for å bryte ned div. fettsyrer. eg skal ikkje sei at det ikkje stemmer, men eg stiller meg *svært* tvilande til påstanden, ettersom den ville hindra eit kvart næringsopptak av ting med fett i...
drikk en boks eller to med fløte.

det gjør et eller annet med magen din som gjør at du ikke får i deg alkoholet like fort
Haha, hvorfor vill du tåle mer? billigere og bli fyll av mindre
Drikker du deg full, så begynner du å drikke igjen dagen etterpå like før du blir skikkelig edru tåler du inni granskauen mye mer..

Jeg tåler som oftes 0,5L skikkelig god hjemmebrent, var på hytta i sommer og drakk ca 0,4L den første dagen, ble ganske godt i kakken.. Dagen etter drakk jeg 0,75L hjemmebrent + 0,5L vodka uten å bli noe spesiellt full, faktisk var jeg fullere dagen før da jeg kun drakk 0,4L.. Promillen var sikkert skyhøy dagen etter uten at jeg merka det noe spes.

Dette er vel en av grunna til at de stopper polske trailersjåfører med både 9 og 10 i promille som kjører, disse har som regel drukket en uke og så videre
Sitat av ch0izz
Hvorfor vil du tåle mer alkohol? Det å være såkalt "Billig i drift" er phun. Slipper du å handle 2-3 kasser for å bli litt skeiv i peisen.

Forøvrig finnes det ingen standarder på hvor mye man tåler på visse perioder i livet, eller ut ifra hva man inntar før man drikker. Avvik er det alltid, og store er de.
Vis hele sitatet...

Les det han skreiv tidligere, han var bare nysgjerrig.
Popp : Har du over 4-5 i promille så er du så godt som dau.. Høyeste målt promille i verden er vel i overkant av 4.. Ville likt å se at du hiver i deg 0.75 l bra hjemmebrent og en halvliter vodka uten å bli spesielt full..

Forresten, dagen derpå har du en god del alkohol fra før i blodet, noe som vil si at du tåler mindre vil jeg påstå..
Sitat av PuSan
Popp : Har du over 4-5 i promille så er du så godt som dau.. Høyeste målt promille i verden er vel i overkant av 4.. Ville likt å se at du hiver i deg 0.75 l bra hjemmebrent og en halvliter vodka uten å bli spesielt full..

Forresten, dagen derpå har du en god del alkohol fra før i blodet, noe som vil si at du tåler mindre vil jeg påstå..
Vis hele sitatet...
Sto om en fyr på vg nett som hadde over 6... så 4 er ikke det høyeste som er målt, men det er det absolutt høyeste man bør prøve seg på... de aller fleste dør/koma/andre ting av så høyt. Men det er feil å si at det er høyeste noengang målt.
Det er vell spørst fra person til person..
noen dauer sikkert på 4 og noen må på pumping, men noen klarer antagligvis mer før det kubber av..
Synest det å tåle lite i seg selv er greit..
lite peng, men minuset er å ligge på gulvet før alle andre da..:P
men som alle har sagt er det vell å spise som hjelper..
Å bli mobbet for å tåle lite er helt idiotisk for det er mer synd på de som må bruke hele natta på å bli full osv. og dessuten skal man mest av alt ha det kjekt når man drikker og ikke ha det presset om å tåle mest for å ikke bli mobbet..
litt masse unødvendig her, men shitau..:P
Sitat av Lille My
Sto om en fyr på vg nett som hadde over 6... så 4 er ikke det høyeste som er målt, men det er det absolutt høyeste man bør prøve seg på... de aller fleste dør/koma/andre ting av så høyt. Men det er feil å si at det er høyeste noengang målt.
Vis hele sitatet...
En Polsk trailer sjåfør ble stoppet i en kontroll mellom Tyskland og Norge en lass, med 7,4 i promille, han hadde ingen problemer med å kjøre rett å følge trafikkreglene, men det var umulig for han å prate.
Han hadde vist opplevd å bli "Joiket full" eller noe slikt vissvass.

Tipset mitt må være Amf. i denne sammenhengen ja, på den måten kan du holde deg edru etter 3 kasser øl, men TAKE CARE, du blir full uten at du merker det på noen spesiell måte, så det er farlig i like stor grad som å drikke uten noe form for "hjelp".
Er en eller anna Danske som har hatt over 7 i promille mener jeg.. uansett, han forbrente 2 promille i timen og da:P
Vare bare noe jeg har hørt, men poenget var at jeg syntes det var dryge mengder det var snakk om.
Man tåler mer promille jo lengre man har vært full (litt forenklet selvfølgelig).
Altså en promille på X - ned til et visst nivå som sikkert er forskjellig fra individ til individ - kan være dødelig om man oppnår den raskt nok. Samtidig kan man overleve betydelig høyere promille ved å innta alkoholen i et roligere tempo, noe som nok er tilfelle når man hører om folk som har overlevd 5 i promille.
Det er derfor feil å si "dødelig promille".
Det finnes nok en grense hvor dødeligheten er 100% uavhengig av drikketempo, men det absolutte tallet er ikke funnet enda.
Men når du tåler mer..tåler levera mer og da?..eller er dette allment(altså all lever tåler så å si like mye)?
Mannen, som opprinnelig kommer fra Polen,
Vis hele sitatet...
Kan ha vært han jeg tenkte på, men da hadde han ikke 7,4, men 8,7 :S
Skremmende høye tall..:s
Sitat av ElroY
Hvis du tåler ekstremt lite, to eller tre øl, så burde du gå til legen og sjekke om du kanskje har Cøliaki (glutenalergi). Det vil si at kripen din ikke tåler gluten som er i kornet man bruker og brygge øl på. Humle er det vel om jeg ikke tar helt feil. Søstra mi hadde det. Hun ble full av ingen ting når hun drakk øl. Med rusbrus og sprit kunne hun drikke mere.

Bare følte for og informere om det, ettersom det kan være det som er greia. MEn det vet ikk ejg noe om. Hvor mye er det du kan drikke før du blir "full"?
Vis hele sitatet...

tviler veldig sterkt på at det er gluten i humle..
det er hovud ingrediensen som gir gluten.
for det er malta bygg de bruker...
just so u know

så det at det var noen som spurte hvordan det var med levra å hvordan du tåler mer...
når du drikker ofte så blir levra di større. å dette gjør at du tåler mer.
hvis du drikker altfor ofte så vokser levra å blir større å større til slutt blir den bitteliten å da er levra di helt fucke dfor å si d enkelt...
derfor det er mange alkoholikere(som er idioter i mitt syn) tåler veldig lite pga di har ødelagt levra
men husker ikke hva dette kalles.

men så skal du drikke en ganske god slump med alkohol for å si det mildt hvis du vil at dette skal skje med din lever.

-Amhx OUT
Sist endret av amhx; 21. desember 2006 kl. 19:35.
Sitat av PuSan
... Ville likt å se at du hiver i deg 0.75 l bra hjemmebrent og en halvliter vodka ...
Vis hele sitatet...
Dagen derpå føler man seg som regel ikke like full av samme mengder, da snakker jeg av erfaringer, ganske mange av dem også.. Det at jeg kan hive i meg det er ikkeno problem, tviler du kan du godt få bli med meg på fylla en gang, noen tåler mer enn andre vettu..

Har veldig mye å si hvor mye man har drukket før og hvor stor man er, dagsform og alt..
Selv har jeg vært borti kvelder jeg blir drita av en kvart en med hjemmebrent, og noen ganger kan jeg godt hive innpå massevis uten at jeg hverken sovner eller må til pumping

Edit;
Leste det forrige innlegget mitt nå, det jeg mente med ikke spesielt full, var jo iforhold til va jeg følte dagen før.. Klart finnes det ingen som ikke blir spesielt fulle av det, my mistake..
Sist endret av Popp; 21. desember 2006 kl. 19:45.
Sitat av PuSan
Popp : Har du over 4-5 i promille så er du så godt som dau.. Høyeste målt promille i verden er vel i overkant av 4.. Ville likt å se at du hiver i deg 0.75 l bra hjemmebrent og en halvliter vodka uten å bli spesielt full..

Forresten, dagen derpå har du en god del alkohol fra før i blodet, noe som vil si at du tåler mindre vil jeg påstå..
Vis hele sitatet...

alkiser takler 6+ i promille. så 4+ er mere en mulig.


for en vanlig person som ikke drikker stort mere en 2ganger i året får vel alkosjokk med 3-4 promille
Skjønner, syns uansett at det er mye :P Men men, utrolig hva folk tåler Sånn som det er til meg så blir jeg mye fortere full dagen derpå, trenger 2-3 karsk så er jeg i toppform igjen Jeg bruker som oftest å drikke så si en halvliter dagen før, men har ikke sjangs å få i meg samme mengden dagen derpå.
Hvorfor skal du tåle mer alkohol egentlig?
Det er dyrt o_O
Veddemål kanskje?
Sitat av sajja
alkiser takler 6+ i promille. så 4+ er mere en mulig.
Vis hele sitatet...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=117334
Sitat av vg.no
KAUNAS (VG) Ikke kunne han snakke og ikke kunne han gå. Men kjøre trailer gjorde han, litaueren som mandag ble stoppet med 7,27 i promille!
Vis hele sitatet...
Sitat av vg.no
- Vi tror han har drukket vodka mer eller mindre konstant i to uker, kanskje så mye som en måned. Bare slik kan kroppen hans venne seg til den høye promillen, sier en politikilde.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Popp; 22. desember 2006 kl. 14:09.
tror det hjelper å begyn ne å drikke med måte for å tåle mere.
Jeg begynte først å drikke for ordentlig for 2 måneder siden, alle de andre sjeldne gangene s¨å har jeg blitt wasted å spydd som en gris på 6 øl.
Før så presset jeg meg alltid i for mye alkohol og venta aldri på at alkoholen skulle bli tatt oppi kroppen så jeg ble alltid helt vekk før å spydde når jeg drakk.
Nå drikker jeg for det meste bare øl, Og nå kan jeg drikke sikkert 10 øl. Klarer å oppføre meg sånn delvis på 8 øl, er ihvertfall ikke borte å spyr.

Men av sprit og vin/lignendes er det noe annet.
Der får jeg en annerledes alkorus å jeg spyr alltid av det, derfor drikker e bare øl.
Inatt var jeg henne hos 2 jenter å drakk å de lå nakne med meg i senga så spydde e utover hele meg selv :P :S
Siste gang jeg drikker vin/sprit. Spyr uansett alltid av det. Så holder meg til Tuborgen (Y)
Sitat av Marokk
Siste gang jeg drikker vin/sprit. Spyr uansett alltid av det. Så holder meg til Tuborgen (Y)
Vis hele sitatet...
Drikker selv ikke vin pga jeg blir dårlig av det, får skallebank av dimensjoner (også kalt migrene) dagen etter og spyr mens jeg drikker, så jeg tåler det ikke i det hele tatt. Har du kun drukket vin engang og fått reaksjon på det? Kun sprit og blitt dårlig? Kan være det er VINEN du ikke tåler, ikke alkoholen. Jeg kan drikke sprit/hjemmebrent/rusbrus/cider på en kveld jeg og ikke spy... et par glass vin en annen kveld og jeg spyr osv...

Offtopic ja, men det kan være vinen du ikke tåler, ikke alkoen... gjelder alle som reagerer slik.
Spis feit mat
du kan ta speed.. Men anbefaler deg å ikke gjøre det for ofte. Dersom speed er veldig mye farligere. hehe!!
å ta speed å drikke går ikke.
Hvertfall ikke for meg. Da går øla ned så seint at det tar en hel kveld og du bare har fått ned 4 øl.

Kan godt hende det er vinen ja, mora til ho ene jenta som ga meg en vinflaske sa at det er spyvin deluxe. Men den smakte ikke mye så den var enkel å helle ned. På morgenen idag kom baylisen opp.
Spyr garantert av Baylies.

Da jeg drakk sprit sist gang så spydde e kun 2 ganger utver kvelden, men då lå jeg dødrukken i sofaen å da.

Sprit skal jeg eksperimentere med i mindre doser og heller holde meg unna vinen for da spyr jeg alltid uansett.
mente at da blir man "aldri" full.