Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3460
Har jo vært på dette forumet i en stund nå, jeg har vært i harde debatter til krampa tok meg, og jeg har hatt morsomme øyeblikk til pusten tok meg til bakken.

Men en ting jeg aldri har forstått er hva det vil si å være en freaker.
altså definisjonen.
siden det ikke befinner seg noen definisjoner der ute på google, hendvender jeg meg naturligvis til dere, "freakerene" selv.


Så, for å gjenta megselv atter en gang,


Er du en freaker, og hvordan definerer du degselv
Hi, my name is Blåtann and I am a freak.

I freak all the time, sometimes its on the diskusjons section, and sometimes I go for the stronger stuff, the undergrund...
Sist endret av ZELDUR; 4. februar 2013 kl. 09:32.
Felles for en freak er at han leser/diskuterer på freakforum. Utenom det er det i grunn ingen ting som definerer en freak.
Riktig nok kan man kanskje trekke fellesnevnere ut, som f.eks. at en freak har over gjennomsnittlige kunnskaper om diskutering, men dette igjen gjelder ikke i 100% av tilfellene, så den definisjonen kan heller ikke brukes.

Jeg vil vell kalle meg selv en freak. Jeg har vært her siden 2007, dog under annet brukernavn, og jeg vil vell påstå at freak preget meg både som yngre og som ung voksen

kanskje er det "narkoman datanerd" som har blitt definisjonen på en freak?
Sist endret av Membranplan; 4. februar 2013 kl. 09:48.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
En freaker (i denne sammenhengen) er vel et medlem på freak, som bruker freak aktivt. En som "kjenner" til de større navnene her inne, og har en tendens til å like saklige diskusjoner.

Min definisjon.
Det er en person som trenger folelsen av tilhorighet og skaper en identitet tilknyttet forumets navn.
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Felles for en freak er at han leser/diskuterer på freakforum. Utenom det er det i grunn ingen ting som definerer en freak.
Riktig nok kan man kanskje trekke fellesnevnere ut, som f.eks. at en freak har over gjennomsnittlige kunnskaper om diskutering, men dette igjen gjelder ikke i 100% av tilfellene, så den definisjonen kan heller ikke brukes.

Jeg vil vell kalle meg selv en freak. Jeg har vært her siden 2007, dog under annet brukernavn, og jeg vil vell påstå at freak preget meg både som yngre og som ung voksen

kanskje er det "narkoman datanerd" som har blitt definisjonen på en freak?
Vis hele sitatet...
Hva med en som velger å skille seg ut fra samfunnets vanlig oppfattede normer for å utforske kulturens mer tabubelagte emner, uten å ta til hensyn av hva den "normale" mann sier.


Det er vell kanskje sånn jeg ser for meg en freaker. Om man ser bort i fra den siste setningen som jeg ikke fikk helt til å klaffe. Men er det kanskje noen i den retningen som noen her kanskje kan relatere seg til ?

men det kan jo bli definert fra alle vinkler, og jeg føler på ingen måte av at jeg har rett.
Det kan jo også hende at jeg sitter igjen med dette inntrykket fordi jeg har innblandet meg mest i rusdebattene, men skal jo selfølgelig ikke glemme at freak har utallige flere deler enn bare rusdebatter.
En freaker er en utstikker fra samfunnet. Freakere blir ofte forbindet med å ha mindre respekt for autoriteter og bedriver kriminalitet. Mange freakere er for "frihet", og følger ofte sine egne veier istedenfor å være "sauer".

De som blir kalt freakere i bygda mi, omfavner seg med forskjellige typer rusmidler. Jeg kjenner mange sosiale narkomane, og disse blir kalt freakere, folk som bruker speed, hasj og piller om hverandre. Mange synes freakere er uforutsigbare personer og de har helt klart fått et frynsete rykte på seg.
Begrepet er jo ganske bredt men jeg er ihvertfall veldig sikker og ser veldig enkelt at en person er en freaker. Jeg liker freakere og synes mange er spennende personer, på grunn av deres frynsete rykte blir de ofte sett stygt på og folk holder seg unna dem, men det finnes freakere som er de hyggeligste menneskene i verden, men vi har også de som bare er uspiselige drittsekker. Akkurat som i den vanlige verden.

Jeg liker å møte freaks fordi det er så mange forskjellige personligheter med annerledes meninger, veldig spennende.
Mange har også et spesielt syn på samfunnet og fronter egne ideáler, dette er ofte mye morsommere å høre på enn A4-folk som bare snakker om hva de så på TV Norge kvelden før!

Jeg vil ikke kalle meg selv freaker, fordi jeg har et liv ved siden av kriminalitet og innhalering av illegale stoffer. Jeg får god utdanning og har hatt mange jobber opp gjennom årene. Jeg kaller freakere, de som velger det ultimate freaklivet, de som går totalt vekk fra samfunnets normer og følger egne instinkter. Jeg har møtt såå mange slike mennesker, at jeg ikke ønsker å bli satt i samme bås som dem - da jeg mener at jeg er en god samfunnsborger!
Sist endret av Tænman; 4. februar 2013 kl. 11:10.
Når man er på freak er det veldig lett å tenke at det sitter mange kneggende brillesnoker med fett hår og svettelukt i kjelleren hjemme hos mor og far og skriver så knottene flyr imellom gaming-øktene.

Men det er nok ikke slik det er. Alle medlemmene jeg har snakket med har vist seg å være oppegående mennesker med humor og en daglig dusjerutine.

At mange av medlemmene sitter på mye kunnskap er det ingen tvil om og det er disse menneskene som drar kvalitetet på dette forumet opp. Det jeg ikke kan google meg frem til, får jeg 9/10 ganger svaret på her.

Fantastisk forum.

Hilsen en freak
Da jeg kom hit i 2007 ante jeg ingen fred og fare.

Nå sitter jeg her med noe jeg vil tro tilsvarer en bachelor i dop og et årskurs i hvordan vri seg unna politiet med sidefag i grunnleggende pyroteknikk og hvordan lure tollvesenet.

KP avhengig er jeg blitt og.
Sist endret av Bombasa; 4. februar 2013 kl. 12:12.
Freak = En mental holdning som går imot "normene".
B)
Antar at en freaker ikke trenger å definere seg selv, eller kan defineres av andre. Be all that you can be osv...
Sa er det noen lingde forum som dette på interenett unntatt flashback??
Sitat av Backpacker Vis innlegg
Sa er det noen lingde forum som dette på interenett unntatt flashback??
Vis hele sitatet...
hipforums kanskje...?
Zoklet er vel litt sånn freakside det også. Dukker til stadighet opp når jeg googler ting og tang.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Da jeg kom hit i 2007 ante jeg ingen fred og fare.

Nå sitter jeg her med noe jeg vil tro tilsvarer en bachelor i dop og et årskurs i hvordan vri seg unna politiet med sidefag i grunnleggende pyroteknikk og hvordan lure tollvesenet.
Vis hele sitatet...
Er dette hypotetisk sett? Spør for en kompis.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Er dette hypotetisk sett? Spør for en kompis.
Vis hele sitatet...
At jeg hadde klart en bachelor i ... dop.. er vel hakket ambisiøst, men så å si alt jeg har lært om narkotika, pyroteknikk, rettsvesenet og tollvesenet har jeg lært her på forumet.

(Det er ganske mye)
Sist endret av Bombasa; 4. februar 2013 kl. 15:44.
Nei vel noe sånt som livsnyter, kan litt om mye. Freak er i heletatt et interessant forum.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
At jeg hadde klart en bachelor i ... dop.. er vel hakket ambisiøst, men så å si alt jeg har lært om narkotika, pyroteknikk, rettsvesenet og tollvesenet har jeg lært her på forumet.

(Det er ganske mye)
Vis hele sitatet...
Det var mest ment som en spøk. Synes du klarte å flette inn alle godt brukte tema og diskusjonsemner i en og samme post, og følte for å legge til dette med "hypotetisk sett" og "spør for en kompis", da det slettes ikke er sjelden man ser disse stereotypiene også!
Gjerne i sammenheng med det du nevnte.
Sist endret av McLovin; 4. februar 2013 kl. 16:08.
Jeg kalte meg en freaker (eller egentlig en friker) lenge før dette forumet fantes, så det har ikke noe med freakforum å gjøre. Den gangen jeg begynte med det var det litt sånn hippie-aktig. Handlet om klær, musikk, psykedeliske stoffer, hasj osv. Laid back innstilling til mye.

Nå tror jeg egentlig begrepet har endret innhold litt og kanskje kan ha et element av nerd i seg også?
Sitat av McLovin Vis innlegg
Det var mest ment som en spøk. Synes du klarte å flette inn alle godt brukte tema og diskusjonsemner i en og samme post, og følte for å legge til dette med "hypotetisk sett" og "spør for en kompis", da det slettes ikke er sjelden man ser disse stereotypiene også!
Gjerne i sammenheng med det du nevnte.
Vis hele sitatet...
Hehe, den tok jeg ikke.
Er nok bare meg som er treg. Mandager har den effekten på meg.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hehe, den tok jeg ikke.
Er nok bare meg som er treg. Mandager har den effekten på meg.
Vis hele sitatet...
Alex eller Bombasa som snakker her?
(hører ingen melodimedisin)
Freakforum er en sekt. Alle brukerene er bevisst eller ubevisst sektmedlemmer, og vi følger våre store ledere, altså admins, crew og moderatorer fullstendig slavisk (med mindre de endrer utseendet på forumet, type gjøre den grå bakgrunnsfargen litt gråere. Da er helvette løs og desperasjonen bølger gjennom trådene, helt til crew kommer og trøster, samt utestenger de som ikke lar seg trøste).

Freaktreff er skumle greier. De få gangene noen få medlemmer våger seg ut på sektmøte utveksles hemmelige håndtrykk. Alle samler seg i vårt hemmelige klubbhus hvor vi døper nye medlemmer, har dype diskusjoner og bedriver andre aktiviteter som anses er normalt i sekter.

Om KP: Alle medlemmer avhengige av kp, kvalitetspoeng, beviset på annerkjennelse.
Ja, alle er det, men det er flere som ikke har forstått det ennå, eller er for flau av avhengigheten sin til å innrømme det. Enkelte er blitt så glade i dette mystiske stoffet at de har mistet evnen til å motta det.

Dessuten har alle medlemmer en trang til å svare feilinformerende, være ironiske/sarkastiske og i tillegg smiske med sektlederene. Dette er det endel som klarer å avstå fra, men i all synlighet ikke hele forumets brukermasse.

------
Hvordan jeg definerer meg selv? Jeg er her. Datoen 14. september 2010 vil for alltid være en milepæl i mitt liv.
My life shall not, and will never be the same.

Peace
Jeg definerer ikke meg selv. Jeg bare er.
En "freak" = jomfru.
Sitat av Gigapuddi Vis innlegg
En "freak" = jomfru.
Vis hele sitatet...
Snakk for deg selv
Sitat av Gigapuddi Vis innlegg
En "freak" = jomfru.
Vis hele sitatet...
Mange freaks som har unger..
Hvordan forklarer du det? Jesus versjon 2?
Sist endret av Bombasa; 4. februar 2013 kl. 19:06.
Hahaha, ta en spøk a gutta. Referete til "Alle freaks er usosiale nerder"-fordommen enkelte kan ha.
Sitat av Gigapuddi Vis innlegg
Hahaha, ta en spøk a gutta. Referete til "Alle freaks er usosiale nerder"-fordommen enkelte kan ha.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke internettironi i det hele tatt idag!
Jeg tror jeg går å lager meg noe typisk studentmat og ser på serier frem til leggetid jeg..
Sist endret av Bombasa; 4. februar 2013 kl. 19:13.