Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3805
Hei, har fått et seriøst problem etter 2 år med snorting av ritalin. Har gjort det nesten hver helg og 1-2 ganger i uke dagene.. får nesten ikke funk lenger med mindre jeg snorter bortimot 300mg på 5min ish. Selv da varer bare rusen i 20min ca og så bare nedtur.. har prøvd makka men får nesten ikke funk av det heller!
Ta en lang pause!
Enig med monax94. Ingenting annet du kan gjøre enn å ta en lang pause. Sier seg jo selv at du har bygd opp en stoor toleranse mot ritalin. Evt trapp ned, selv om kroppen din kanskje ikke kjenner noen form for rus, for så å ta en lang pause
Det beste vil være å gjøre det som blir nevnt over her, jeg kan ikke se noe annen mulighet om du vil ha noe som helst for for rus av det.
Men hva er grunnen til at du har brukt ritalin så ofte i 2år?
Det er ikke bare toleransen din som er problemet her... 300mg! Kødder du? Du har et ganske alvorlig rusproblem etter min mening. Ta en laaaang pause. Tren regelmessig og spis sunt(om du ikke gjør det fra før). Vis du ikke klarer å slutte vil jeg rådet deg å søke profesjonell hjelp.
Haha, 300mg? Åssen klarer du å snorte det egentlig. Snorker du 5x60mg ? Det er jo helt vilt.
Skaff deg hjelp mann! Dette spørsmålet svarer seg jo selv?
Har lest om ganske mange som hevder at svært små doser av stimulanter kan gi reversert toleranse. Google "ritalin/stimulant + hormesis". Om det er noe sannhet i det vet jeg ikke, men det kan helt klart være verdt et forsøk. Prøv å ta bare 5 mg ritalin en dag, og deretter prøv en større dose et par dager senere og se om toleransen har forandret seg. Ikke ta 300 mg hvis du prøver dette i tilfelle det faktisk fungerer. Kunne vært interessant å høre om det har noen effekt for deg.
Sist endret av Nydelig; 10. september 2016 kl. 12:27.
Kjenner meg igjen godt ts! var selv på 300mg+ ritalin om dagen sniffet det så klart er bare og ta en pause mens leken er god.
Sitat av Nydelig Vis innlegg
Har lest om ganske mange som hevder at svært små doser av stimulanter kan gi reversert toleranse. Google "ritalin/stimulant + hormesis". Om det er noe sannhet i det vet jeg ikke, men det kan helt klart være verdt et forsøk. Prøv å ta bare 5 mg ritalin en dag, og deretter prøv en større dose et par dager senere og se om toleransen har forandret seg. Ikke ta 300 mg hvis du prøver dette i tilfelle det faktisk fungerer. Kunne vært interessant å høre om det har noen effekt for deg.
Vis hele sitatet...
For alt vi vet kan denne dagen med redusert mengde alene senke toleransen, og 0mg ville gjort en bedre jobb.
Sitat av Relevant Vis innlegg
For alt vi vet kan denne dagen med redusert mengde alene senke toleransen, og 0mg ville gjort en bedre jobb.
Vis hele sitatet...
Dagen med redusert mengde vil jo åpenbart redusere toleransen, men effekten jeg snakker om her er mer dramatisk enn å ta seg en pause.

Har undersøkt litt mer og fenomenet jeg snakket om kalles "sensitization", der en svært liten dose av en stimulant kan forårsake langvarig supersensitivtet til dopamin og andre stimulanter. Effekten kan være kraftig nok til at man oppnår lavere toleranse enn man i utgangspunktet hadde før man i det hele tatt prøvde stoffet første gang.

Må trekke tilbake anbefalingen min til å prøve dette da flere personer reporterer langvarige/permantente negative effekter, blant annet insomnia og ufrivillige muskelbevegelser.

https://www.reddit.com/r/Stims/comme...of_stimulants/
https://www.reddit.com/r/Nootropics/..._dopamine_via/
Sist endret av Nydelig; 12. september 2016 kl. 17:20.