Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 4580
Hei der godtfolk!

Det er nå etter1 år på tide å bytte ut min HTC Hero.

lurer på om jeg skal kjøpe Iphone 4 eller HTC ( alle modellenem inkludert de som kommer utom 1 uke)

Iphone 4, 32gb, frihet, 3700,- 299,- måneden, å det er ikke så gale.


Hvilke er best da? OS eller Android, med tanke på apps, camera, å sånt som en undomm som liker masse programmer å liker å trykke på telefonen?

Takk!
Jeg har selv hatt 3GS , har iPhone 4 og har prøvd ut HTC desire i noen dager. Jeg liker så klart ios4 best, sikkert fordi jeg er vant med det etter snart et og et halvt år. Jeg mener at android og ios 4 er en smakssak på hva man liker, men jeg vil anbefale iPhone 4 pga tiljengeligheten på masse apps.
Liker å si det slik: har du peiling og teknisk innsikt vil du få sinnsykt med glede av Android etter 2 uker. Du fatter ikke perspektivet av en HTC Desire etter bare et par dager. Telefonen min (Desire) er blitt mer enn bare en telefon. Den er min gode venn og svikter meg aldri.
isåfall gå for htc desire HD , og værsåsnill ikke velg iphone 4
Den diskusjonen her ender aldri bra.

Å dra opp iPhone 4 VS [Insert Phone Here] er som å dra opp en depatt om FRP. Det blir bare et helvete.

MEN, anbefaler iPhone 4! Jeg orker ikke skrive argumentene gang på gang. Du får heller kikke litt i gamle tråder.
Sist endret av Source; 6. november 2010 kl. 18:35.
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
iPhone 4 fantastisk telefon, du har apps til alt!
Gleder meg til 4.2 da noen bugs er fiksa

Jeg anbefaler iPhone 4 har prøvd desire liker youtube funksjonen der! bedre kvalitet enn iPhone etter min mening :P
Sitat av Srbija Vis innlegg
isåfall gå for htc desire HD , og værsåsnill ikke velg iphone 4
Vis hele sitatet...
Kan du begrunne svaret ditt?
iPhone er etter min mening overpriset, dårlig byggekvalitet, rett og slett oppskrytt. Se på alle klagene utover forum på nettet. Sammenlignet med HTC så har iPhone ingen sjanse. Jeg har en HTC HD2 som jeg er utrolig gla i, hvertfall etter jeg la inn Android på den. Fordelen med HTC er xda-developers.com Og der taper iPhone mye terreng.

iPhone er et leketøy du ikke få lekt så mye med. Min mening.
iPhone har dårlig byggkvalitet? Det er jeg ikke enig i, å tror det er mange som ikke deler ditt syn på det.

Du sier at iPhone ikke har en sjans mot HTC. Hva slags HTC og hvorfor? jeg syns HTC og iPhone ligger ganske likt på bruksområder.
Sist endret av mo3; 7. november 2010 kl. 00:34.
Hva med skjermene som sprekker stadig, antenneproblemer, krøll med sensorer, osv? Min mening, og jeg tror flere enn bare jeg delte de problemene. + Hva skal en med iPhone? Overpriset. Kan kjøpe en mye billigere HTC som du får gjort mer med. Betaler mye for moten/merket. Å så konservativ i tillegg, vil ikke inkludere flash + mange andre programmer. Bruker eller utvikler, Android er mye artigere.
Hvor kan man kjøpe iPhone 4 i dag, og få den levert i løpet av uken? Ser at alle har lang ventetid.
oi. der startet du 3. verdenskrig.

iphone er en god telefon. hvis man vil bruke penger og ikke har veldig interesse for mobil / data generelt , vil iphone være best synes jeg.

men om du er litt mer interessert enn fjortis jente eller enn mann i overgangs alderen; ta en android toppmodell. (htc desire hd).

om du vil ha alle funskjoner iphone har, til en billig penge , ta en ok android.

feks vil jeg heller gi en iphone til min lillesøster. jeg skal ikke ha en iphone tho.
Jeg må vel få lov til å ha mine private meninger om iPhone etter erfaringer som jeg vil dele? Free speach? :-) Der er jeg enig, har en ingen/null interesse for å dille med data/mobil så fungerer iPhone fint, men du får langt mer mobil for penga hos HTC. Var det jeg ville frem til.
Sitat av Epos85 Vis innlegg
Hva med skjermene som sprekker stadig, antenneproblemer, krøll med sensorer, osv? Min mening, og jeg tror flere enn bare jeg delte de problemene. + Hva skal en med iPhone? Overpriset. Kan kjøpe en mye billigere HTC som du får gjort mer med. Betaler mye for moten/merket. Å så konservativ i tillegg, vil ikke inkludere flash + mange andre programmer. Bruker eller utvikler, Android er mye artigere.
Vis hele sitatet...
Kan ikke la være å svare på dette her.

*Skjermen som sprekker stadig? Sitter du virkelig med inntrykk av at skjermen sprekker helt uten videre? Eller pleier du å miste telefonen i steingulv ved jevne mellomrom?

*Overpriset? Koster AKURATT like mye som HTC av samme kaliber. Tenker da på telefonene som kan sammenlignes med tanke på hardware. Grunnen til det er at man må kjøpe ekstra minnekort til HTC for å kunne sammenligne pris.

*Krøll med sensor: Personlig aldri opplevd. Grunnen til at man hører så mye om dette er at det finnes millioner av mennesker som har iPhone kontra HTC og derfor hører man mer om feilene. Har også mer inntryk av at feil på HTC ikke er like spennende å skrive om for journalister pga den mye mindre brukergruppen.
Det som kommer frem på nettet er feil, fordi det er det folk gidder å skrive om. Selvom det er 3 stk som har skrevet det virker det som det gjelder hele verden fordi ryktet sprer seg.

*Antenne problemer: Her kan jeg si akuratt det samme som jeg skrev om sensoren. Uansett hvor hardt jeg prøver klarer jeg ikke å miste en eneste prikk med signal.

*"Hva skal du med en iPhone?" Haha. Latterlig å skrive.

Skjønner ikke dette iPhone hatet. Folk må bare skrive dritt om iPhone av en eller annen grunn. Hva er det dere ønsker å oppnå? Dere kan ikke vinne uansett.
Hvis noen skriver en topic om HTC går ikke jeg inn der for å skrive negativt om HTC selvom jeg selv ikke liker den
Hva du mener om iPhone er meg likegyldig. Jeg delte min erfaring.

* Min skjerm sprakk, iPhone lå i lomma. HD2 som er større ligger også i lomma, ingen skjerm har enda sprukket.
* Samme pris for samme kaliber? iPhone(4890,-): Har ikke A-GPS, ingen video/bildestabilisering, ikke A2DP, RDS radio, har den radio engang? Desire HD(4599,-): Har kanskje ikke RDS-radio, men enda mer. Eneste som ikke er metall på Desire er skjermen og 2 luker. Nå kjenner jeg ikke iPhone 4 så veldig godt, men er ikke den i plast? Tingen er at Desire som er bedre, er faktisk billigere. Sjekk amobil.no.
* Den gidder jeg ikke å kommentere en gang når jeg faktisk skriver; egne erfaringer.
* Nøyaktig samme som forrige punktet
* Nei, faktisk latterlig å betale mye for noe som er værre. Som å gå over bekken for å hente vann.

Jeg hater ikke iPhone generelt. Jeg er gla over at folk er ignorant over hvor bra andre merker er, at de merkene må selge sine mye bedre telefoner billigere. For all del hat meg for mine meninger, men du klarer ikke å endre mitt synspunkt når mine erfaringer forteller meg noe annet.
Sist endret av Epos85; 7. november 2010 kl. 12:20.
Sitat av Epos85 Vis innlegg
Jeg har en HTC HD2 som jeg er utrolig gla i, hvertfall etter jeg la inn Android på den
Vis hele sitatet...
OT, men hvordan la du inn android på den? Har HTC HD2 sjøl, og kunne tenkt meg anroid. Får du sendt link fra guiden du brukte?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Minnekort pleier å følge med de fleste HTC'er

Hardware messig, så ligger Iphone 4 en god del under HTC's nyeste mobiler, så derfor kan man sammenlinge en litt gammel HTC mot en ny iphone(tenker da på det viktigste, CPU, RAM osv, ikke småfinesser som sensor osv) men grunnen til at Iphone kjører så smuud er at iOS er optimalisert for iphone, noe ikke Andorid er, Android finnes til mange forskjellige mobilmerker, og derfor må det flexe litt.

Antennebug'n er egentlig ikke så mye å si om, du merker det ikke med mindre du allerede har dårlig signal i utgangspunket.

Skjermen: Iphone har bedre oppløsning enn HTC, noe man egentlig ikke merker.
Grunnen til at mange klager på at Iphone sin skjerm knuser, er vel fordi de bruker glass, noe HTC også gjør nå, vanskelig å ripe det, samt god å trykke på.

MIN mening: HTC er best, Desire HD knuser iphone 4.

Flame ON!
Sitat av grandiz Vis innlegg
OT, men hvordan la du inn android på den? Har HTC HD2 sjøl, og kunne tenkt meg anroid. Får du sendt link fra guiden du brukte?
Vis hele sitatet...
Her er det en link som visst nok skal fungere utmerket, men jeg er for dum til å klare å installere Android på min HTC HD 2:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=732380
Sitat av grandiz Vis innlegg
OT, men hvordan la du inn android på den? Har HTC HD2 sjøl, og kunne tenkt meg anroid. Får du sendt link fra guiden du brukte?
Vis hele sitatet...
Nr.1 Ta backup av minnekortet. Formater det.
Nr.2 Patch telefonen med HSPL2 (registrer deg på XDA og søk etter HSPL2)
Nr.3 Last ned f.eks [UPD][BUILD][27.10.10]Mdeejay eVo Sense v. 2.3 rEVOlution [kernel:hastarin R7.7]
Nr.4 Putt /Android/ mappa fra fila du lasta ned inn på minnekortet.
Nr.5 Kjør CLSCAD.exe deretter haret.exe ifra WM filbehandling. Første kjøring vil ta ca 10-15 minutt pga installering av drivere/software.
Sist endret av Epos85; 7. november 2010 kl. 13:14.
Sitat av Epos85 Vis innlegg
Nr.1 Ta backup av minnekortet. Formater det.
Nr.2 Patch telefonen med HSPL2 (registrer deg på XDA og søk etter HSPL2)
Nr.3 Last ned f.eks [UPD][BUILD][27.10.10]Mdeejay eVo Sense v. 2.3 rEVOlution [kernel:hastarin R7.7]
Nr.4 Putt /Android/ mappa fra fila du lasta ned inn på minnekortet.
Nr.5 Kjør CLSCAD.exe deretter haret.exe ifra WM filbehandling. Første kjøring vil ta ca 10-15 minutt pga installering av drivere/software.
Vis hele sitatet...
Hehe. KP for framgangsmåte, men hvordan tar jeg backup av minnekortet? Fikk telefonen på fredag, er rimelig kokkos på touchtelefoner og har ikke helt satt meg inn i det enda. Lager du en litt mer detaljert guide skal du få både heder, ære, glitter og glamour, i tillegg til enda et kvalitetspoeng! Gjerne på PM, så tråden ikke sporer av.
Sitat av PhysicGaming Vis innlegg
iPhone 4 fantastisk telefon, du har apps til alt!
Vis hele sitatet...
Det har du jo på Android også (?)
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Android marked er litt mindre en applestore i dette øyeblikket, men tror nok android tar seg litt opp igjen snart.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Hvor kan man kjøpe iPhone 4 i dag, og få den levert i løpet av uken? Ser at alle har lang ventetid.
Vis hele sitatet...
Bestilte min på fredag, og jeg har min på tirsdag.
Telenor har 100+ på lager, så det er bare og bestille
Sitat av Fleff Vis innlegg
Minnekort pleier å følge med de fleste HTC'er
Vis hele sitatet...
Ja, 4gb. Dette er for lite for en "mini-pc" etter min mening. Hvis du skal ha 32gb må du kjøpe det og det koster fort en tusenlapp og da er HTC dyrere enn iPhone 4.
Sist endret av Source; 7. november 2010 kl. 14:01.
Jeg har kjøpt HTC Desire HD og er strålende fornøyd. Skjermen er større, kameraet er bedre, det er mer åpent for bruk av alle formater, den er fullstendig customisable slik at jeg har lagt opp de 7 skjermene slik at det passer meg perfekt!

Hvis du vil ha noe enkelt ut av boksen er ikke iPhone et dårlig valg, men om du liker gadgets og ikke har lyst å waste et par tusen ekstra for å få noe fra apple er det et bedre valg.

Sitat av Source Vis innlegg
Ja, 4gb. Dette er for lite for en "mini-pc" etter min mening. Hvis du skal ha 32gb må du kjøpe det og det koster fort en tusenlapp og da er HTC dyrere enn iPhone 4.
Vis hele sitatet...
8GB på den nye HTCen faktisk. Men iPhone er så mye dyrere at man kan kjøpe et 32GB kort til samme pris uansett.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Android marked er litt mindre en applestore i dette øyeblikket, men tror nok android tar seg litt opp igjen snart.
Vis hele sitatet...
Eneste grunnen til at appelstore er større er at det finnes flere apps som gjør det samme, som feks at applestore har 50000 prompe apps. Du finner det du trenger på AndroidMarked. Eneste som jeg syns er bedre på applestore er vel utvalget av bra spill.

Jeg har HD2 med Android og bruker den mye, finner det jeg trenger på Marked, Appbrain eller XDA.

Syns at iP4 er en grei mobil og kunne godt kjøpt den til dama eller sønnen min(10år)

iP4 har også noen feil og mangler som feks, sensortrøbbel, antenneproblemer og leste nå på et annet forum at noen også sliter med at de mister mobiltinternett og de må enten restarte mobilen eller sette den i flightmodus og tilbake for å få igjen mobiltinternett. Har det samme på noen av Android versjonene jeg har prøvd til min HD2. Men dette er jo betaversjoner som kjører fra minnekortet så at dette skjer på iP4 syns jeg er dårlig.
Problemene med sensortrøbbel er kanskje ikke så vanlig men hvis man leser på forum rundt i verden er det faktisk mange som sliter med det, og det er jo grunnen til at Amobil satte ned iP4 fra 6 til 4 øyne på terningen.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Hehe. KP for framgangsmåte, men hvordan tar jeg backup av minnekortet? Fikk telefonen på fredag, er rimelig kokkos på touchtelefoner og har ikke helt satt meg inn i det enda. Lager du en litt mer detaljert guide skal du få både heder, ære, glitter og glamour, i tillegg til enda et kvalitetspoeng! Gjerne på PM, så tråden ikke sporer av.
Vis hele sitatet...
Her har du alt du trenger

http://bit.ly/9tciuI

+ oppdater rommet ditt fra htc.com , det har kommet ut nytt

3.14 rom som funker strålende, skal du ha enda bedre så kjører du google.com og søkter etter xda developers og finner frem til hd2 kategoriet , og leser videre der.
Se her da.

Iphone 4 har jo appstore, å der er det jo free apps, å betalings apps.
På iphone, så jailbreaker man den, så man slepper å betale, men for android, så må man betale for alle betalings appsene, det det jeg hater.!
Pass på at flashing av software kan føre til tap av garanti:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brick_%28electronics%29

1. Backup av kontakter på telefon til outlook (windoze) gjennom activesync. Har du Vista eller Win7, så har pcen din programvara du trenger. Eller du kan skrive ned alle med notepad.

Sync HD2 m/Outlook:
LINK

2. Backup av minnekortet = copy & paste. Koble ppcen din til maskina, da dukker det opp 3 alternativ. Velg alternativet i midten(noe med diskstasjon). Eller sett minnekortet i adapteret som fulgte med det, kopier over viktige bilde/filmer osv.

3. Flashe med HSPL/HSPL2: NB! LES FØRSTE POSTEN _NØYE_.
LINK

4. Finne en rom/radio som passer best for HD2 + Android. Jeg kom frem til at følgende var best:
Radio: 2.12.50.02_2
LINK
Rom: VBNRom 2 Reloaded
LINK

Du kan eventuelt gi faen i punkt 4 og prøve med standard rom/radio, men oftest må du flashe radio uansett.

5. Finne deg en Android-versjon som passer best. Sense, Froyo, stock etc..
LINK

Personlig syns jeg Mdeejay eVo Sense v. 2.3 rEVOlution [kernel:hastarin R7.7] er best.


Er ikke aktuelt å gjenskrive alle punkta som de har skrevet, så her har du noen punkt fra meg med linker.

Sitat av ProFreak Vis innlegg
Se her da.

Iphone 4 har jo appstore, å der er det jo free apps, å betalings apps.
På iphone, så jailbreaker man den, så man slepper å betale, men for android, så må man betale for alle betalings appsene, det det jeg hater.!
Vis hele sitatet...
Hva er vitsen for oss utviklere dersom vi ikke får betalt? Skal vi bare slutte med det vi gjør? Da blir det mye spill på Market/Appstore....
Sist endret av Epos85; 7. november 2010 kl. 15:04.
Sitat av ProFreak Vis innlegg
Se her da.

Iphone 4 har jo appstore, å der er det jo free apps, å betalings apps.
På iphone, så jailbreaker man den, så man slepper å betale, men for android, så må man betale for alle betalings appsene, det det jeg hater.!
Vis hele sitatet...
wow.. dette blir i beste fall et undergrunnsargument.. det der holder ikke.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
wow.. dette blir i beste fall et undergrunnsargument.. det der holder ikke.
Vis hele sitatet...
Dessuten er det feil, ettersom en finner hauger med apps på thepiratebay.
Sitat av ProFreak Vis innlegg
Se her da.

Iphone 4 har jo appstore, å der er det jo free apps, å betalings apps.
På iphone, så jailbreaker man den, så man slepper å betale, men for android, så må man betale for alle betalings appsene, det det jeg hater.!
Vis hele sitatet...
Hæ?, så hvis du jb en iP4 så kan du laste ned alle betalingsapps fra applestore gratis? Høres rart ut. Samma det egentlig, du kan også finne de fleste apps til Android gratis hvis du leter på de riktige stedene. Men for at noen skal gidde å utvikle bra nye apps så må vi nok betale litt sånn at de tjener noen få kr på det. Og har du først råd til en iP4 bør du ha råd til å betale 5-10 kr noen ganger for et spill eller en app

Du for rette meg hvis jeg tar feil nå: Du virker som du har bestemt deg for iP4, kun pga av at det er kult/mote, at flere venner av deg har det og at du tror du kan få alt gratis ved å jb. Sånn inntrykk har jeg av de fleste som kjøper iP4. iP4 er en grei mobil men det finnes like bra og bedre alternativer.....
kaospiloten: Kurrant. Finner stort sett alle Android-apps på XDA eller google gratis.
Sitat av zapi Vis innlegg
Det har du jo på Android også (?)
Vis hele sitatet...
Det er mange apps som er på Iphone 4, som jeg blir grømm av misunnelse fordi Android ikke har det på marked...

I am t-pain, teamwiever, andry birds, OSV

Er for dårlig, jeg er drita lei android...
man kan ikke ha appsene på minnekortet, så... det suger, iphone har jo så og si "evig" plass til apps

Iphone 4 har, ehh, 32gb, å HTC har, ehh,, fulgte ikke en gang med minnekort på min, eller 512mb eller ka det var, det er dårlig.

htc min begynner å lagge, utenom at jeg har noen apps innpå, menyene er treige, å den har tendens til å fucke seg opp, rett og slett.

HTC bruker 10 år på å få ut en update, mens iphone 4 kommer ut med updates i hytt å pine. HTC kan ikke filme i HD..

å alle iphone modeller kan ha den nyeste versjonen.
feks, jeg har HTC Hero, å jeg kan ikke bruke 2.2 firmware, bare de nyeste.
desire har faktisk 2.2 å den kom ut for en gooooood stund siden.

jada, bare bli sur på meg fordi jeg sier min mening...

KLAR FOR IOS 4.1 IPHONE 44444444
Sitat av ProFreak Vis innlegg
Det er mange apps som er på Iphone 4, som jeg blir grømm av misunnelse fordi Android ikke har det på marked...

I am t-pain, teamwiever, andry birds, OSV

Er for dårlig, jeg er drita lei android...
man kan ikke ha appsene på minnekortet, så... det suger, iphone har jo så og si "evig" plass til apps

Iphone 4 har, ehh, 32gb, å HTC har, ehh,, fulgte ikke en gang med minnekort på min, eller 512mb eller ka det var, det er dårlig.

htc min begynner å lagge, utenom at jeg har noen apps innpå, menyene er treige, å den har tendens til å fucke seg opp, rett og slett.

HTC bruker 10 år på å få ut en update, mens iphone 4 kommer ut med updates i hytt å pine. HTC kan ikke filme i HD..

å alle iphone modeller kan ha den nyeste versjonen.
feks, jeg har HTC Hero, å jeg kan ikke bruke 2.2 firmware, bare de nyeste.
desire har faktisk 2.2 å den kom ut for en gooooood stund siden.

jada, bare bli sur på meg fordi jeg sier min mening...

KLAR FOR IOS 4.1 IPHONE 44444444
Vis hele sitatet...
Hadde egentlig tenkt å rette opp i noen feil i innlegget ditt, men siden 99% av det du skriver er feil så gidder jeg ikke det. Men lykke til med iP4
Sist endret av kaospiloten; 7. november 2010 kl. 15:27.
ProFreak: AngryBirds er på Android Market. Resten kan du få 'gni deg i henda' over :-)

HTC for folket, iPhone for iRaq
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ProFreak Vis innlegg
Er for dårlig, jeg er drita lei android...
man kan ikke ha appsene på minnekortet, så... det suger, iphone har jo så og si "evig" plass til apps
Vis hele sitatet...
Rooter du den kan du utmerka ha apps på minnekortet. Oh snap, du kan det i 2.2 også. Uten å roote.
Sitat av ProFreak Vis innlegg
Iphone 4 har, ehh, 32gb, å HTC har, ehh,, fulgte ikke en gang med minnekort på min, eller 512mb eller ka det var, det er dårlig.
Vis hele sitatet...
Så fordi en telefon du kjøpte for lenge siden hadde 512MB minnekort så er android dårlig? Du kan jo kjøpe deg så stort minnekort du vil, og dei er billige. Standarden er vel at minst 4GB følger med telefonen...
Sitat av ProFreak Vis innlegg
htc min begynner å lagge, utenom at jeg har noen apps innpå, menyene er treige, å den har tendens til å fucke seg opp, rett og slett.
Vis hele sitatet...
Da høres det ut som om du har en gammel telefon med treg cpu. Eg har ikkje observert det problemet med nexus one. Eg har derimot observert deg på eldre iphones.
Sitat av ProFreak Vis innlegg
HTC bruker 10 år på å få ut en update, mens iphone 4 kommer ut med updates i hytt å pine. HTC kan ikke filme i HD..
Vis hele sitatet...
Logical fallacy. Med HTC veit du at det tar tid, fordi andre kommer med nye features. Med apple så aner du strengt tatt ikkje kor ofte dei har nye updates liggande eit år i kø internt. Fordi Android spiller med åpne kort så blir det gjennomsiktig.
Sitat av ProFreak Vis innlegg
å alle iphone modeller kan ha den nyeste versjonen.
Vis hele sitatet...
Nåja, men ikkje alle features frå firmwaren. Så det er ei sannhet med modifikasjoner.
Sitat av ProFreak Vis innlegg
feks, jeg har HTC Hero, å jeg kan ikke bruke 2.2 firmware, bare de nyeste.
desire har faktisk 2.2 å den kom ut for en gooooood stund siden.
Vis hele sitatet...
Kanskje det kan ha med at maskinvare utvikler seg over tid? PCen din fra 1991 kan ikkje kjøre windows 7, men er det en feil med den pcen eller windows 7?
Sitat av ProFreak Vis innlegg
jada, bare bli sur på meg fordi jeg sier min mening...

KLAR FOR IOS 4.1 IPHONE 44444444
Vis hele sitatet...
Du er fanboy som ville ha bekrefta fordommer? Gratulerer.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av ProFreak Vis innlegg
Det er mange apps som er på Iphone 4, som jeg blir grømm av misunnelse fordi Android ikke har det på marked...

I am t-pain, teamwiever, andry birds, OSV
Vis hele sitatet...
Angry birds finnes til Android, Teamviewer finnes til Android, Autotune finnes til Android(Trenger vi virkelig det)

Det som ikke Android har, kommer snart.


Er for dårlig, jeg er drita lei android...
man kan ikke ha appsene på minnekortet, så... det suger, iphone har jo så og si "evig" plass til apps
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvor du drar dette inn fra? Selvfølgelig kan man ha apps på minnekortet, faktisk har FKS Desire HD mer plass enn Iphone 4, den har 1.5gb internminne, så kan man ha et kort på 32gb(33.5gb tot)


htc min begynner å lagge, utenom at jeg har noen apps innpå, menyene er treige, å den har tendens til å fucke seg opp, rett og slett.
Vis hele sitatet...
Da sammenlinger du en for gammel HTC med Iphone 4, er omtrent som å sammenlinge lada med ferrari.

HTC bruker 10 år på å få ut en update, mens iphone 4 kommer ut med updates i hytt å pine. HTC kan ikke filme i HD..
Vis hele sitatet...
Ehhh? Det at iOS har mange updates beviser bare en ting=Bugfixes, dessuten er det ikke HTC som kommer med updates, det er Windows Mobile eller Android som kommer med oppdateringene.

og HVORDAN kom du frem til at HTC ikke kan filme i HD? Desire HD har 8mp kamera, Iphone 4 har latterlige 5mp kamera.


å alle iphone modeller kan ha den nyeste versjonen.
feks, jeg har HTC Hero, å jeg kan ikke bruke 2.2 firmware, bare de nyeste.
desire har faktisk 2.2 å den kom ut for en gooooood stund siden
Vis hele sitatet...
Feil igjen... Du kan roote og flashe alle HTC telefoner med den firmwaren du vil ha.
Hvis du kjøper iphone 4, så kjøpe den fra apple store, sparer noen tusen
Sitat av Epos85 Vis innlegg
4. Finne en rom/radio som passer best for HD2 + Android. Jeg kom frem til at følgende var best:
Radio: 2.12.50.02_2
LINK
Rom: VBNRom 2 Reloaded
LINK
Vis hele sitatet...
Har nå flasha med HSPL, og så poppa det opp "Yes, we hacked it". Men jeg sliter litt når det kommer til å laste ned rom og radio. Har lasta ned radioen som du sa, men når jeg pakker den ut og legger den på skrivebordet på pcen, og endrer navn på den til "RUU_Signed.nbh", blir fila som er extracta et hvitt ark, hvor jeg må søke opp på internett for å finne et program jeg skal kjøre det med. Har jeg gjort noe feil? Hvilket program kan kjøre nbh filer isåfall? Håper på nok et detaljert svar
Sitat av Fleff Vis innlegg
Minnekort pleier å følge med de fleste HTC'er

Hardware messig, så ligger Iphone 4 en god del under HTC's nyeste mobiler, så derfor kan man sammenlinge en litt gammel HTC mot en ny iphone(tenker da på det viktigste, CPU, RAM osv, ikke småfinesser som sensor osv) men grunnen til at Iphone kjører så smuud er at iOS er optimalisert for iphone, noe ikke Andorid er, Android finnes til mange forskjellige mobilmerker, og derfor må det flexe litt.

Antennebug'n er egentlig ikke så mye å si om, du merker det ikke med mindre du allerede har dårlig signal i utgangspunket.

Skjermen: Iphone har bedre oppløsning enn HTC, noe man egentlig ikke merker.
Grunnen til at mange klager på at Iphone sin skjerm knuser, er vel fordi de bruker glass, noe HTC også gjør nå, vanskelig å ripe det, samt god å trykke på.

MIN mening: HTC er best, Desire HD knuser iphone 4.

Flame ON!
Vis hele sitatet...
Bildet minnet meg om dette http://www.youtube.com/results?searc...n+android&aq=f
Sitat av Epos85 Vis innlegg
Hva du mener om iPhone er meg likegyldig. Jeg delte min erfaring.

* Min skjerm sprakk, iPhone lå i lomma. HD2 som er større ligger også i lomma, ingen skjerm har enda sprukket.
* Samme pris for samme kaliber? iPhone(4890,-): Har ikke A-GPS, ingen video/bildestabilisering, ikke A2DP, RDS radio, har den radio engang? Desire HD(4599,-): Har kanskje ikke RDS-radio, men enda mer. Eneste som ikke er metall på Desire er skjermen og 2 luker. Nå kjenner jeg ikke iPhone 4 så veldig godt, men er ikke den i plast? Tingen er at Desire som er bedre, er faktisk billigere. Sjekk amobil.no.
* Den gidder jeg ikke å kommentere en gang når jeg faktisk skriver; egne erfaringer.
* Nøyaktig samme som forrige punktet
* Nei, faktisk latterlig å betale mye for noe som er værre. Som å gå over bekken for å hente vann.

Jeg hater ikke iPhone generelt. Jeg er gla over at folk er ignorant over hvor bra andre merker er, at de merkene må selge sine mye bedre telefoner billigere. For all del hat meg for mine meninger, men du klarer ikke å endre mitt synspunkt når mine erfaringer forteller meg noe annet.
Vis hele sitatet...
Wow, akkurat din skjerm sparkk, derfor skjer det med alle iphones i verden. Kanskje du allerede hadde voldtatt dine iphone over lang tid slike at det resulterte i at akkurat DIN iPhone sprakk skjermen. Har aldri opplevd noe antenneproblem. iPhone har ikke built in raido, men laster du ned apps kan du ha det, selvfølgelig over nettet, men som en smart iphone-eier som meg, så har jeg faktisk free use of thze interwebz. Jeg liker iPhone, men jeg prøver ikke voldta andre sine meninger om at de syns HTC er bedre.

jeg syns iphone er bra nok for meg.
Sist endret av mo3; 7. november 2010 kl. 16:49.
velger htc fremfor iGlass når som helst
Sitat av mo3 Vis innlegg
Wow, akkurat din skjerm sparkk, derfor skjer det med alle iphones i verden. Kanskje du allerede hadde voldtatt dine iphone over lang tid slike at det resulterte i at akkurat DIN iPhone sprakk skjermen. Har aldri opplevd noe antenneproblem. iPhone har ikke built in raido, men laster du ned apps kan du ha det, selvfølgelig over nettet, men som en smart iphone-eier som meg, så har jeg faktisk free use of thze interwebz. Jeg liker iPhone, men jeg prøver ikke voldta andre sine meninger om at de syns HTC er bedre.

jeg syns iphone er bra nok for meg.
Vis hele sitatet...
Wow, akkurat du har ikke hatt antenneproblem, da er det ikke noen andre i hele verden som har det heller
Sitat av grandiz Vis innlegg
Har nå flasha med HSPL, og så poppa det opp "Yes, we hacked it". Men jeg sliter litt når det kommer til å laste ned rom og radio. Har lasta ned radioen som du sa, men når jeg pakker den ut og legger den på skrivebordet på pcen, og endrer navn på den til "RUU_Signed.nbh", blir fila som er extracta et hvitt ark, hvor jeg må søke opp på internett for å finne et program jeg skal kjøre det med. Har jeg gjort noe feil? Hvilket program kan kjøre nbh filer isåfall? Håper på nok et detaljert svar
Vis hele sitatet...
Jeg kaster meg ut av diskusjonen å heller hjelper til :-)

Du må laste ned Custom_RUU.exe. Når du kjører Custom_RUU.exe vil den prøve å 'sende' RUU_Signed.nbh til mobilen. Vikti! Ikke koble i fra når du patcher!
Bruker fortsatt min første generasjons iPhone( har ikke sett noen grunn til å legge til tærninger eller spoilere( 3G / 3GS eller 4 ) ) Min iPhone er blandt de første som kom til landet i de første dagene i juli 2007, selv om hele juli 2007 gikk med på å flashe baseband i håpet om å klare å få bort operatørspærra, var det tross alt George Hotz som klarte det først... JB ble utført allerede første uka.

Det er den beste "filofaksen" jeg noen gang har hatt.
Sist endret av fxxked; 7. november 2010 kl. 20:11.
Ehhmm,

3700,- kr for telefonen, å 199,- i måneden med telenor FRIHET, abonnement,
eller
5790,- kr for uten binding på appppplestore?

tror jeg velger det første

Sitat av slashdot Vis innlegg
Rooter du den kan du utmerka ha apps på minnekortet. Oh snap, du kan det i 2.2 også. Uten å roote.

Men det er jo bare stess, å finne guider, å alt mulig. å hvis du ikke er så jævla smart, så kansje du ikke klarer dette? tipper på at bare sånn 30% klarer det

Så fordi en telefon du kjøpte for lenge siden hadde 512MB minnekort så er android dårlig? Du kan jo kjøpe deg så stort minnekort du vil, og dei er billige. Standarden er vel at minst 4GB følger med telefonen...

kjøpte HTC Hero for 9mdn siden, å det var ikke noe bra minnekort nei

Da høres det ut som om du har en gammel telefon med treg cpu. Eg har ikkje observert det problemet med nexus one. Eg har derimot observert deg på eldre iphones.

Ja stemmer det, har HTC hero, å den suger

Logical fallacy. Med HTC veit du at det tar tid, fordi andre kommer med nye features. Med apple så aner du strengt tatt ikkje kor ofte dei har nye updates liggande eit år i kø internt. Fordi Android spiller med åpne kort så blir det gjennomsiktig.

Siden Htc / android / windows phone, sender ut bare en update som jeg sa ja... men da suger det hvis det er bugs da! så må alle leve med det bugs dritet i 10 år før noe nytt skjer.

iphone sender ihvertfall ut updates ofte som retter opp det.

Nåja, men ikkje alle features frå firmwaren. Så det er ei sannhet med modifikasjoner.

Kanskje det kan ha med at maskinvare utvikler seg over tid? PCen din fra 1991 kan ikkje kjøre windows 7, men er det en feil med den pcen eller windows 7?

du er helt på jordet, å jo, kan få den til å kjøre windows 7, hvis man bare vil!

Du er fanboy som ville ha bekrefta fordommer? Gratulerer.
Vis hele sitatet...
jeg sa bare ka jeg mente!


Å alt det der... du kan kjøre 2.2 på den hvis du rooter.. tenk om du ikke klarer det? iphone laster du bare ned det nye, de har det tilgjengelig. men htc må man trikkse og mikkse.

kansje du kan filme HD i htc, men da må du fikse det så du kan, som feks på en HTC hero, det går ikke. har ikke den funksjonen..

Ihpone, så er alt så lett og tilgjengelig, å på HTC så man man trikkse om mikkse, å laste ned, å slette, å alt mulig!!

Det er min mening!
Sitat av ProFreak Vis innlegg

kansje du kan filme HD i htc, men da må du fikse det så du kan, som feks på en HTC hero, det går ikke. har ikke den funksjonen..

Ihpone, så er alt så lett og tilgjengelig, å på HTC så man man trikkse om mikkse, å laste ned, å slette, å alt mulig!!

Det er min mening!
Vis hele sitatet...
Ehh Htc hero er en gammel mobil, du burde sammenligne hero med 3gs/3g som ikke har Hd filming

<<Android for the people!>> Skal kjøpe meg en htc desire HD eller en galaxy tab

Iphone er greit for data noobs! men andriod er både brukervennelig og High Teck samtidig

Selvom den kanskje ikke er like utført som iphone os 4.1


HTC har htc sense som gir den noen extra øyne på terningen

Iphone er så å si useless hvis ikke man jailbreaker den

Apple fanboz killa out!
Iphone er så å si useless hvis ikke man jailbreaker den


hehe, skal seff jailbreake den, å laste ned tusenhvis av apps, hehe
Altså, dette har blitt en fanboy krig ser jeg.
Jeg hadde iphone 3gs i et års tid ca. Kjempe tlf som jeg hadde mye glede av. Jeg byttet deretter 3gsen min til en htc desire. Angrer ikke et sekund i dag. grunnen til at jeg gjorde dette er at jeg var lei ios. alt var så plaint og straight forward.

Jeg trengte litt mer frihet, derfor valgte jeg HTC desire! Her kan jeg endre på absolutt alt, og ingenting er knyttet til et tungvindt program (itunes). Et sd kort får du veldig billig bare du bruker 10 min på å titte etter et. Jeg kjøpte 16 gb for 269 kr. Har store problemer med å fylle det, så trenger ikke mer. Iphone er bra, men er mer fornøyd med min desire