Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 492
Heisann, jeg har akkurat instalert ableton 6. Er storfornøyd, men erger meg over at jeg ikke får til å bruke pc-keyboardet som et midi-keyboard.

Jeg har aktivert funksjonen, og det lille gule lyset i høyre hjørnet viser at den registrerer mine trykk på keyboardet, har sett i instillingene og ikke noe skal være feil med midikeyboard oppsettet, da alle er satt til none.

Jeg har prøvd restart av maskinen og en liten reinstalasjon.

Er det noen som har peiling på dette programmet og som kan ha en liten aning om hva det kan være som er problemet?

Sitter på en macbook pro hvis det skulle være til noe hjelp.

Mvh Jessas.
Noen ganger, hvis du bruker feks et trommesett, så er de forskjellige trommene satt i kun en oktav, feks fra C3-C4, hvis du da har valgt at keyboardet ditt skal gå en oktav høyere, fra C4-C5, vil du få registrert aktivitet, men ikke spilt inn noe. Eller så kan du ha glemt å aktivere "record" knappen i sporet.