Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 4634
Bruker Limewire nå for tiden, men det er bare tull (brannmurer osv.)

Kjører Mac OSX Tiger på en MacBook.


Hva slags program kan dere anbefale?

(Ønsker ikke noe som har med torrents å gjøre, det har jeg allerede)
Frostwire til eksempel
Ingen fler forslag??
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Torrents? Du kan også prøve http://www.vixy.net/ da laster du bare lyden ned fra feks youtube filmer.
Når jeg skal ha tak i noe musikk,så skriver jeg navnet på gruppa og plata og slenger på blogspot.com til slutt:f.eks.,jeg ønsker å få tak i PINK FLOYD:"Ummagumma":
Da skriver jeg pink floyd ummagumma blogspot.com

Enkelt og greit,så slipper man fildelinga og alt det der.
Går også mye raskere å laste ned i forhold til fildelingsprogrammene.
Synes jeg.
Jeg har en gammel versjon av bearshare fra 2005. Er vel det beste programmet som er gratis til å finne musikk. Send meg en pm så kan jeg kanskje sende setupet, men husk å aldri oppgrader versjonen.

Edit: Man finner så og si alt det man er ute etter!
Sist endret av Deci; 2. desember 2008 kl. 20:47.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Sitat av spretten Vis innlegg
Ingen fler forslag??
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager er galt med frostwire? Det er bedre enn limewire som også finnes til mac.
Kjørte også limewire før, men bestemte meg for å prøve frostwire etter at jeg formaterte forleden...

Er så og si identisk med limewire, bortsett fra at det er gratis (ja, det er limewire også, men ikke pro versionen).
Hva er det man finner når man bruker Limwire og Frostwire?
Jo, et fåtall sanger med dårlig bithastighet. Bearshare fra 2005 ftw!
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Hva i alle dager er galt med frostwire? Det er bedre enn limewire som også finnes til mac.
Vis hele sitatet...
Bedre enn ja! Men kanskje ikke best?

Jeg leter etter noe som fungerer og fungerer BRA!
Dvs. prøvd Frostwire nå og er ikke så SUPER fornøyd, nedlastningen er treg (grunnet lite "verter" virker det som).

Har erfaring fra Bearshare på Windows maskinen, men etter oppgradering så ble jeg litt misfornøyd. Men hvis det er 2005 versjonen du har er det verdt å prøve! Hvis det er for Mac da..?
Har du prøvd DC++
Niks.. det har jeg ikke!

For Windows eller?
Sist endret av spretten; 2. desember 2008 kl. 21:18. Grunn: sjekk av program
Bearshare finnes vel ikke for mac? Correct me if I'm wrong.
Samme som jeg tror, får bare vente på svar fra Deci. Men finnes det, så er det kanskje verdt å prøve.
jeg kjører "vuze".er heeeelt fornøyd
jeg bruker vuze og dc++,finner absolutt alt jeg vil ha
Jeg har aldri brukt Mac i noe annet enn skolesammenheng så aner ikke om Bearshare fungerer på det.

Etter et kjapt søk ser jeg at det finnes versjoner av Bearshare som fungerer på Mac, men om versjonen jeg har gjør det vet jeg ennå ikke.
Sist endret av Deci; 2. desember 2008 kl. 22:34.
Kan anbefale alle her inne save2pc pro, laster ned fra youtube, og mange andre steder, se på www.save2pc.com eller kontakt meg for mer informasjon!
støtter den,save2pc pro er et knallprogram,men det er vel ikke det som søkes i denne tråden
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Kan anbefale alle her inne save2pc pro, laster ned fra youtube, og mange andre steder, se på www.save2pc.com eller kontakt meg for mer informasjon!
Vis hele sitatet...
Nei den kan nok ikke brukes.. da må det isåfall funke til Mac og så ikke sånn ut dessverre! Men kanskje du kan finne en link til Mac-versjonen!

Sitat av 7kr8 Vis innlegg
jeg kjører "vuze".er heeeelt fornøyd
Vis hele sitatet...
Som sagt, jeg har torrent program (vuze faktisk), men jeg er ute etter noe til de enkle sangene jeg laster ned iblant.

Sitat av kriss Vis innlegg
http://www.g2p.org/ kan jo være brukbart?
Vis hele sitatet...
Hvordan fungerer egentlig dette? Er det liksom et program eller bare den siden? Skjønte ikke så mye utifra forklaringen på siden.. :S
Kikk hit,fint googlescript
Sist endret av excubated; 2. desember 2008 kl. 23:38.
Sitat av excubated Vis innlegg
Kikk hit,fint googlescript
Vis hele sitatet...
Ser dette, men skal man da bare klikke på mp3 filen og åpne siden da? Det står jo på flere av de at de koster $0.10 og sånn. Jeg leter etter noe enkelt og greit, som også gjerne er ganske raskt og har de mest vanlige sangene.

Jeg er allerede vant med Limewire, så noe som bygger på det samme hadde vært fint. Men gjerne noe litt mer stabilt.

Men hvis noen kan forklare denne Google-metoden hadde det jo vært fint å vite.
Sitat av spretten Vis innlegg
Hvordan fungerer egentlig dette? Er det liksom et program eller bare den siden? Skjønte ikke så mye utifra forklaringen på siden.. :S
Vis hele sitatet...
Søker etter det du skriver inn, men den filtrerer vekk alt unntatt mp3 files f.eks. Nesten som limewire bare den benytter seg av google. Er også gratis.
Som nevnt tidligere så er DC++ ett genialt program, bruker det ikke selv lenger da jeg heller laster ned hele album som torrents, men før min torrent tid så var det DC++ som gjaldt for all nedlasting. Er lenge siden jeg har brukt det nå da, så er usikker på om det fortsatt finnes gode norske servere der, men husker jeg hang på en eller annen Lyse server før, fikk nesten alltid full speed og fant så og si alt jeg kunne tenke meg.

http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_...(file_sharing)

Vet ikke om det finnes noen fullverdig Mac klient, kom over Mac DC++ men er fortsatt kun i alpha stadiet.
Tja, da blir det nok Frostwire da. Ser ut til å fungere ok for nå. Får vel heller bare laste ned torrents hvis det er mange sanger fra et album jeg ønsker.

Men takk for mange bra svar da!
Jeg bruker Aqclite, en strippa versjon av Acquisition. Den funker som faen, og bruker, så vidt jeg vet, de samme "søkemotorene" som Frostwire og Limewire. For min del er den hakket cleanere enn Frostwire.

Anbefales!
Jeg bruker ikke p2p, men hvis jeg skulle anbefale en klient, så ville det falt på KCeasy. Av den enkle grunn at det kan kobles opp mot flere nettverk: Ares, Gnutella, OpenFT, (og med et lite plugin også, Fasttrack).
lasta ned vuze og frostwire, må si meg mest fornøyd med vuze.. Ser ikke den store forskjellen på frostwire og limewire.
Sitat av panserjohan Vis innlegg
lasta ned vuze og frostwire, må si meg mest fornøyd med vuze.. Ser ikke den store forskjellen på frostwire og limewire.
Vis hele sitatet...
Ja, men vuze hjelper ikke når jeg allerede har det og ønsker noe som ikke bruker torrents.

Og ja, Frostwire ligner på Limewire, men det fungerer ihvertfall.




Men kanskje jeg skal prøve Acqlite
Sitat av kriss Vis innlegg
http://www.g2p.org/ kan jo være brukbart?
Vis hele sitatet...
Den og http://www.smacki.com/mp3%20search%20using%20google var jo helt geniale!

Men den save2pc greia, kan umulig gi noe bra lydkvalitet? Da musikken til musikkvideoer på youtube som regel er crap.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Bearshare fungerer ikke på Mac dessverre. Kan hende jeg kan få det til å funke med wine eller crossover hvis noen har 2005-versjonen liggende?
Ares p2p program
Hva er så trist med torrent? Du kan jo velge hva du skal og ikke skal laste ned der også når du åpner torrentfila i f.eks utorrent...
Soulseek er ålreit.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Hva er så trist med torrent? Du kan jo velge hva du skal og ikke skal laste ned der også når du åpner torrentfila i f.eks utorrent...
Vis hele sitatet...
Jeg har det og ja det fungerer.. men litt tungvint når jeg bare skal ha 1 sang akkurat der og da!

Ellers bruker jeg jo bare vuze.

Men Frostwire funker greit nå.. Men noen som vet åssen jeg får stilt det sånn at når jeg dobbelklikker på den ferdignedlastede "sangen" (eller noe) så åpnes den OG spilles av i iTunes. Har godkjent for importering til iTunes, men den åpner bare programmet, spiller ikke av eller åpnes i det..? Hjelp!
Min nye metode: Søker på artister i Spotify, og setter opp en spilleliste med masse random sanger jeg ikke har hørt før som streames til pcen min. Når jeg kommer over noen jeg synes er fete laster jeg dem ned med DC++. Har lastet ned 40 überchille sanger i dag som jeg har funnet på denne måten.
Sitat av spretten Vis innlegg
Ser dette, men skal man da bare klikke på mp3 filen og åpne siden da? Det står jo på flere av de at de koster $0.10 og sånn. Jeg leter etter noe enkelt og greit, som også gjerne er ganske raskt og har de mest vanlige sangene.

Jeg er allerede vant med Limewire, så noe som bygger på det samme hadde vært fint. Men gjerne noe litt mer stabilt.

Men hvis noen kan forklare denne Google-metoden hadde det jo vært fint å vite.
Vis hele sitatet...
Etter noen søk finner du ut av hva man kan satse på, noterer deg de URL'ene som har ALT du søker etter og sånn. Et lite tips da, er at du kan se etter HTML-sider, med link direkte til MP3'ene. Høyreklikk -> Last ned fil...

Filehoster.ru - Til house / techno osv osv er siden helt syk! Brukt mye rart, men kommer aldri til å gå tilbake. Søk etter låta og download til 1 mb / s
Sitat av excubated Vis innlegg
Etter noen søk finner du ut av hva man kan satse på, noterer deg de URL'ene som har ALT du søker etter og sånn. Et lite tips da, er at du kan se etter HTML-sider, med link direkte til MP3'ene. Høyreklikk -> Last ned fil...

Vis hele sitatet...
Virker sinnsykt tungvint da. Med Frostwire (eller Limewire) så er det:
1. søk
2. velg
3. spill av (og da er den også ferdig last ned og inn på pc'en)

Mens denne metoden dere beskriver, virker jo som om man må laste ned via nettleseren og lagre derifra (med mindre man vil at den skal lagre i standard mappen for downloads, også etter det så må man jo laste den inn i iTunes.

Nei huff, jeg holder meg til Frostwire tror jeg. Men kan noen si hvordan jeg får den til å spille av filene direkte i iTunes når jeg dobbelklikker på den nedlastede filen?
Sitat av spretten Vis innlegg
Virker sinnsykt tungvint da. Med Frostwire (eller Limewire) så er det:
1. søk
2. velg
3. spill av (og da er den også ferdig last ned og inn på pc'en)

Mens denne metoden dere beskriver, virker jo som om man må laste ned via nettleseren og lagre derifra (med mindre man vil at den skal lagre i standard mappen for downloads, også etter det så må man jo laste den inn i iTunes.

Nei huff, jeg holder meg til Frostwire tror jeg. Men kan noen si hvordan jeg får den til å spille av filene direkte i iTunes når jeg dobbelklikker på den nedlastede filen?
Vis hele sitatet...
Det er jo enkelt å få nettleseren til å huske hvordan den skal håndtere mp3 filer når du laster dem ned. Da kan du bare klikke på filen og velge OK. Vet ikke hvordan itunes funker, men det går ikke noe fortere å legge det til i itunes biblioteket om du bruker frostwire

Har ikke noe mot frostwire eller andre p2p programmer, men jeg skjønte at du hadde misforstått noe mtp kompleksiteten til spes. google-søk.
Sitat av spretten Vis innlegg
Ja, men vuze hjelper ikke når jeg allerede har det og ønsker noe som ikke bruker torrents.

Og ja, Frostwire ligner på Limewire, men det fungerer ihvertfall.




Men kanskje jeg skal prøve Acqlite
Vis hele sitatet...
JEg har lest tråden, og forstår fortsatt ikke hva som er problemet med å bruke torrents eller limewire.. Det er de definitivt beste programmene til formålet du beskriver.
Sitat av panserjohan Vis innlegg
JEg har lest tråden, og forstår fortsatt ikke hva som er problemet med å bruke torrents eller limewire.. Det er de definitivt beste programmene til formålet du beskriver.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker torrents så ikke noe problem med det. Limewire har sluttet å funke å fikset det et par ganger, nå gidder jeg ikke mer. Frostwire er jo omtrent det samme uansett (eneste forskjell er at det virker).

Men som sagt, litt tungvint å gå via google eller torrents når jeg bare skal ha en sang for å vise noen raskt f.eks.
Hvis du uansett bare skal vise en sang til en gjest eller lignende så kan du bruke tjenesten "Spotify", den er enda i beta så du må skaffe deg invite, men det er gratis sålenge du takler litt reklame. Eller bruk tjenester som deezer.com
Ja ikke akkurat "vise" men også f.eks. en som vil laste ned en sang på fest eller noe. Plutselig vil noen andre det også. Dessuten liker jeg å ha sangene mine separat fra filmene (som er i vuze).
Bearshare 2005 setup kan fremdeles sendes til den som vil ha. Jeg har holdt på med data i godt over 10 år og har ennå ikke vært mer fornøyd med et programm. Man kan få tak i mer enn på feks FreeRecordShop
Jeg sier meg enig med jørgs.
Bruk Spotify, ett genialt avspillingsprogram. Kjapt og lett å bruke.
www.spotify.com.

Genialt at man også har mulighet til å lage og dele spillelister.
http://spotylist.com/
Kan jeg få sangene rett inn på PC'en da? Eller må de lastes ned etter at jeg har funnet dem??

Vil liksom ha noe enkelt, hvor jeg også får beholdt sangene på slutten (uten tilgang til internett). Altså jeg vil ikke ha de lagret på en webside, men i iTunes.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Om du åpner en forward port i routeren (Brannmur i denne) din får du meget god hastighet på FrostWire....
Dårlig Bit hastighet convertere du enkelt....

Kjør på