Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 13266
I denne tråden ønsker jeg at det skal deles erfaringer med urenheter i hasj. Det som trigget nysjerrigheten er dette som jeg fant på erowid:
Norway # Although cannabis and its seeds are illegal in Norway including possession and sale, there is some exception for medical use. We have been told that seed possession and sale are now (as of 2000) prohibited. (thanks T) The penalty for possession of small quantities of Cannabis (less than 5 g) is normally 3000 NOK. For more than 5 g, higher penalties apply and can include community service and jail in some cases. The Norwegian police does not punish use, possession and distribution of Marijuana as harshly as Hashish and the Hashish in Norway is often adulterated with other ingredients. (thanks Akd, SJ, and Kris)
Vis hele sitatet...
For et par dager påstod også en kamerat at han hadde skokrem i sakene sine (utifra lukt og konsistens), noe som fikk meg til å tvile litt (det ville vel gjort rimelig vondt i lungene), så jeg spør dere med erfaring, hvilke former for urenheter er det i Norge i dag, og hva har dere vært ute for?

Inkluder gjerne når og hvor denne hasjen ble anskaffet, så kan vi få en liten idé om historikken og hvor i landet det er mest bøff ute og går.
Det som ikke er så interessant her er spekulasjoner og førstegangsbrukere som ikke får funk, det hører hjemme andre steder og kan ha andre forklaringer enn bøff.

Jeg må desverre begynne med å si at jeg ikke har vært ute for uren hasj selv. Hva med dere?
Har vært borti saker der plastic fantastic ikke gjelder.
Det smeltet fast i fingrene og gav fine blemmer i ettertid.
Jeg tror jeg har hatt uren hasj en gang, er ikke helt sikker. Den var kanskje bare gammel, men jeg tror ikke det. Den var veldig lys, nesten hvit-brun på en måte. Den var ganske tung for størelsen og knusk tørr, uten at den smuldret fort opp. Den luktet ikke som vanlig hasj og smakte egentlig bly.
Den var ikke lett tennelig så vi måtte fyre et trekk mange ganger (vi røyka bøtte).
Fjerne ble vi heller ikke, jeg røyka en femmer på et par timer, hadde bare antydninger til rus i 5-15 min etter mange trekk.
Den utløste heller ikke noe søt lukt da jeg varmet den opp for å gni den i tobakken, Det luktet og smakte bly. Og den var kjøpt i Tromsø.
Noen andre som har erfaringer med "bly-hasjen" ?
Sitat av Antrax-Vtec
Brunt blir ofte bøffet. Grønt er alltid reint
Vis hele sitatet...
Glemt glasspot? D:
de vanlige mytene er jo plastikk og bildekk. I England kan du få kjøpt hasj wrappa rundt plastikk. Men så lenge du kjøper av kjente tror jeg du kan være ganske trygg.
Hadde marijuana som smakte som bæsj/fis, tuller ikke, det var stilken, eller så ut som en stilk.
Har aldri sett noe på hasjen, har sett en del forskjellige nyanser i brunfargen, ikke noe spessielt annet. Men jeg har hatt noen dårlige "turer". Vet ikke om dette var noe som tilfeldig skjedde, eller om det faktisk var noe galt med hasjen.

En gang jeg satt og mekket på cd cover med plastikk på, greide jeg å smelte inn en god del plastikk i mekket. Hadde ikke mer brunt, men skulle absolutt røyke, så bestemte meg for å drite i at plastikken var der. Det føltes ganske jævlig etter jeg røyket det, kjentes ut som lungene hadde mindre kapasitet, stakk smått når jeg pustet, og andre småting.
Har merket nøyaktig det samme et par ganger med vanlig brunt, uten å ha gjort noe med det selv.

Kan som sagt hende det var bare et par tilfeldig dårlige turer, men kroppen var temmelig jævlig mens jeg var skev, så det virket ikke sånn. Kompisen min røyket den samme hasjen, og syns rusen var uvanlig ræva og kjip, men han merket ikke det samme som jeg.

Kjøpte forresten dette i Sarpsborg, Østfold.


Sitat av Luch
Hadde marijuana som smakte som bæsj/fis, tuller ikke, det var stilken, eller så ut som en stilk.
Vis hele sitatet...
Har selv opplevd noen ganger at grønt smaker HÆRK, altså avføring/fjøs etc. Tror dette er sjeldent, men normalt.
Sist endret av enanthate; 17. mars 2008 kl. 19:52.
Har aldri røyket Mari som lukter bæsj.. Men da kan dere som røyka den, kanskje lure på hvordan den deilige lukta har settet seg i planta. Haha
Bæsje pot kan kanskje være fra noen som har smuglet pot med seg via en kondom i magen? Steve-O gjorde dette i "Steve-O Out on bail" filmen. Han smuglet flere ganger, og en av gangene satt den i magen en uke eller noe før han klarte å drite den ut. han åpnet dongen å sku røyke shitten, før han fant ut det var nettop det. shit. "This is assweed" eller noe utbrøt han, før han videre begynte å mekke å fyrte opp jointen
Det er det ekleste...
Da vet jeg jo det Takk for tipset i alle fall..
Hva med pot som lukter skikkelig hestefarm? Altså blanding av avføring fra dyr og fjøs?
Har vært uheldig selv å kommet borti svært uren hasj, mye plastikk å andre fremmed-legmèr i plata, men var ikke stort jeg kunne gjøre i ettertid. Jeg berga jo litt med en THC ekstraksjon om det er dèt det kalles, satt igjen med en god del ren olje som var adskillig bedre å røyke enn det som kom rett fra plata.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Ingen som har hørt om puck?

Det hender at bøffetryner mekker ut noe som ser helt identisk ut til hasj. Det kan f.eks lages av forskjellige typer krydder som de bearbeider og former til "hasj plater".
F.eks i Portugal kryr det av sigøynere som selger på "muskat,nelikk,sjokolade og XxX" hasj. Det finnes gjerne microskopiske mengder hasj inni mørjen av krydder og faenskap som de smeller sammen.
De tjener fett på lett-lurte turister og det finnes mange forskjellige varianter av produktene de skal selge.

Politiet gidder ikke engang å beslaglegge det, de kaster det bare om de ser at en sigøyner prøver å selge til en turist.

At dette forekommer i Norge også, kommer ikke som noen bombe. Hasj som kan se god, mørk og myk ut. Men som ikke fungerer i det heletatt.
Dette er heldigvis noe som ikke skjer med andre enn kids som ikke vet hva eller hvem de kjøper av. Men - "vi har vel alle vært der". Så 'no offence.'

Weed er det letteste å bøffe, er jo bare til å tørke noe som ligner knuse det og tilsette bittelitt av the real thing.
Dog dette skjer sjeldent.! Det er vel kun gate dealere og unger som driver på slik. Enten kyniske narko selgere eller personer som enda ikke har skjønt at Cannabis ikke går ut på profitt, men gleden av å dele og kose seg med gode venner.

[edit]
Tråd fra 2006 om utbøffa hasj.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=62705
Sist endret av spQ; 17. mars 2008 kl. 21:58. Grunn: Refererer til link!
Kp til trådstarter, dette kan bli en god tråd hvis ikke folk fucker den opp med ubetydelige svar. Håper mods kan slette idiotpostene.

L-substansen, jeg sitter her med en kompis som har vært borti akkurat samme sorten høres det ut som. I mellom sommer og jula i 07(du vet jo stonere og hukommelse). Det ble tatt inn store mengder med dette til tromsø, rundt 40kilo. Masse av det ble sendt tilbake i retur fordi det var så elendig, og ihvertfall en kar ble huka inn med en del av dette, selvfølgelig når han var på vei og levere det tilbake. Advokaten hans sa at de måtte teste hasjen for og være sikker på at det ikke var sponplater, men hasj. Han fikk faktisk redusert straff fordi thc nivået i hasjen var -veeldig- lavt.

Tror ikke selv jeg har vært utsatt for noen type utbuffing i verken hasj eller marihuana, men har vært borti flere typer røyk som ikke har smakt noe godt og ikke vært noe særlig bra, men det finnes jo selvfølgelig dårlig ryk og god ryk. Det var en gang jeg kom borti noe sorting som var presset i tynne, små plater på 2-3mm. Den var veldig myk og smakte og luktet sterkt krydder, ulikt den hasjlukta noen sammenligner med krydder.
var borti noe hasj som var lys brun på farge. Den smuldret lett og luktet ikke så sterkt som skikklige saker. Såg ut som den var blandet med sand, men kan ikke bekrefte at det faktisk var sand. Smaken var heilt grei, men svak.
har selv vert borti denne lyse sand hasjen som ikke "brenner" men smuldrer opp.... og smaker læraktig.... har senere fått bekreftet at dette er hasj som har vert lagret ute, og ikke pakket skikkelig inn, slik at det har kommet fuktighet til, og forringet kvaliteten.....kjipe greier, men det er lett å se---------lett å unngå
Sitat av KimKim55
Hva med pot som lukter skikkelig hestefarm? Altså blanding av avføring fra dyr og fjøs?
Vis hele sitatet...

tja.. sier gjødsling av jord deg noe?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Var tilstede når noen mekket fra et en kjepp hasj, den var knall svart og heeeelt glatt på utsiden. Smakte og luktet ingenting når påtent og funket, som en type L-substansen oppi her nevner, på det meste i 15-min. Den var faktisk satt sammen av flere plater, det var 3-4 lag med PVC-plast imellom og noe plast i selve shitten også.
Har faktisk vært borti noe bøff for et par år siden.. Det lukta plastikk og bensin, og ble ikke myk under oppvarming med lighter, så den måtte grindes. Smakte drit og null funk.
Vi har jo de beryktede henna aka longs stengene som selges på brua=) Oslos utendørs coffe shop

lurer på hva de er laget av ? er det henna?
Har ikke vært borti noe utbøffa hasj, men hatt erfaringer med forferdelig dårlig greier. Og selfølgelig den tradisjonelle; "Værsågod, en femmer til deg" *Går hjem, leggern på vekta og måper* "Faen, dette her er jo 4,5". Det er stort sett den eneste "scammen" jeg har vært borti, men alltid fått varen jeg skal ha, dòg noen ganger mindre enn hva jeg har betalt for. Men slik er business. Jeg har derimot vært med på noe uhyrlig irriterende, hvor jeg fikk askebegeret til en slask. Det var ikke bare sinnykt dårlig, men også mye mye mindre enn hva jeg skulle ha. Jeg avla et besøk hos han med skrutrekker og blåselampe, etter den gang fikk jeg prima vare =)
For et par dager siden kjøpte jeg noe tjall i/rundt akerselva, og fikk noe som ikke funka i det heletatt. Har bodd i oslo en liten stund. Har nesten altid kjøpt hasjen min der, og nesten altig fornøyd. men de siste par gangene har jeg fått hasj som ser/lukter helt ok. Men det smakte veldig sterkt/vondt.
Jeg fikk for en stund siden tak i en go'klump som så veldig god ut, tenkte ikke mer over saken og stakk avsted til stedet mitt.
Da jeg begynte å mekke, lukta det blanding av sjokolade/Kaffebønne, "hva faen" var jo det første som slo meg, men tenkte pyttpytt kanskje den funker, så mekket ivei et helvettes feit mekk, og fyrte ivei på bøtta, var vell "funk" i 5-10min (om det ikke bare var tobakken som ga meg en liten nikotinkick) så var all effekt borte, ingen røde øyne eller noe.
Fyren jeg fikk det av påsto at det bare var gammelt, men skulle funke, men har stoor mistanke om at dette var no billig jalla skvip, eller en god gammaldags hustle.
Fikk iallefall litt refund
jeg fikk 2/3 bark en gang. løp tilbake og fikk orda det da.
i slutten av påskeferien,kjøpte jeg og en kompis no bønne og da vi hadde kommet hjem luktet jeg åp den bare for "moro" skyld og opppdaget at den luktet kvae!!??....da vi røyka litt av den kjente vi også at den smakte litt annerledes (kvaeaktig),men den funka!!.......men noen som har vært borti lignende??
Kan man se på hasjen om den er bra eller ikke?
Hvordan skal den helst se ut? Hvor hard skal den være?

Kan man f.eks. se på denne om den ren, bra, type etc?
Hvis jeg spør dumt, så må jeg bare unnskylde det med at jeg relativt fersk...

http://img148.imageshack.us/img148/3976/dsc00801dc7.th.jpg

Sigaretten ligger forøvrig der for skalering...
Nei, du kan ikke se på hasj om den er god eller ikke. Lukt og konsistens kan hjelpe litt, og hvor fort den tar fyr, men å røyke den er egentlig den eneste testen som virkelig er pålitelig.
Ok, hvordan skal konsistensen være og hvor fort skal den ta fyr?
God hasj tar gjerne fort fyr hvis du prøver å tenne på en liten smule, og er, eller blir gjerne lett myk og seig hvis du knar og klemmer litt på den.

en liten smule bør helst ta fyr på to-tre forsøk med en lighter. Jo fortere jo bedre..
Ok, hvis den er knallhard og umulig og mykgjøre uten varme så det med andre ord ikke helt "kurrant" kvalitet? Eller varierer det veldig, og kan like gjerne være prima?
At den er prima vare tror jeg vi med stor sansynlighet kan utelukke, men den kan fortsatt være relativt kurant. Som sagt, umulig å si med sikkerhet før man har prøvd den.
egentlig litt scary at den beste måten å teste hasj på er å røyke den. For da har du jo liksom fått det i deg. Kjipt å trekke på og finne ut at shit ass, det var asbest.
Vi må få på en legalizering! Ikke mer jallatjall med potensielt ubehagelige ingredienser.
Hehe, ja. Sitter og ser på dokumentaren "Should i smoke dope". FÅr helt tårer i øya når jeg ser det vakre utvalget i coofeeshopsa, med erfarne butikkeiere som anbefaler og hjelper
her er noen linker til folk som lurer på hvordan man tester kvaliteten uten å røyke den.


http://a1b2c3.com/drugs/hash011.htm
http://www.smokersguide.com/sg/Smoke..._hashtest2.htm

eg kom over hasj som var grønnaktig i farge, sprø (smuldret lett, trengte ikkje varme den eingang) og tok lett fyr. Var veldig lik rusmessig som pot også. Funket bra, men var veldig skeptisk siden den var så sprø. Når eg slo på en klump med lighteren knuste den. eg kunne pulverisere den helt uten noen form for oppvarming.
Noen som veit om det blir solt kvernet marijuana som hasj?
Kan den ha vert litt gammel, og feil silt under produseringen?
henna hasj finnes mye av i tunisia å sånne land
det er henna-blekk som er tørket
Når jeg var mindre, mener jeg og huske at jeg og noen kompiser kjøpte noe som vistnåkk viste seg og være tørket elefant avføring.

En svært ubehagelig opplevelse, har også opplevd hasj blandet med bensin...

Det er trist hvor mye faenskap man kan gjøre


-------------
Live free, smoke weed
Hasj med bensin i har jeg også vært borti. Mulig den var smuglet i en bensintank uten tilstrekkelig innpakking. Det smakte ikke godt i det hele tatt!

Hasj som har ligget i sukkervann for å gjøre den myk har jeg også fått.

Har også fått pot som luktet fjøs/høyloft, men den var ikke så ille å røyke. Ikke noe "usmak" kun den noe uvanlige lukta.

Folka skulle hatt bank for mishandling av den beste planta på jord!
Bra å se etter lyse skjær i hasjen. Bra å fyre opp en hasjbit å se om den bobler/kjenne lukten som kommer. Slike triks får ikke så altfor mye å si i Norge tho der hasjen er veldig svak og gjerne er veldig gammel vare, mener å huske at for en 6-7 måneder siden hadde det eneste hasjpartiet som var her ligget her i over 1 år i Oslo. At hasjen du fikk var blandet med bensin er nok ikke med mening, men har opplevd det samme når dem har smuglet det via bensintanker fra amsterdam, at det blir ødelagt stopper ikke for at dem selger det=P Ellers finst det vel en type som heter NY diesel som norske folk har prestert å tro har hatt noe med bensin å gjøre
Vel, nå har det seg slik at man kan bruke aceton, butan og en del andre løsemiddler for å tvinge olja ut av hasj (søk på youtube etter "cannabis oil" eller "honey bee" så ser dere hvordan man gjør det med gass).
Det kan tenkes at aceton og andre sterkere løsemiddler som koker på godt over romtemperatur (30+ grader eller mer) kan bli liggende igjen i hasjen selv om man har prøvd å få det til å fordampe.

Jeg har hatt hasj før som ikke føles rett. Når jeg røyka den ble jeg veldig "på kjøret" i hals og lunger i forhold til det som er normalen. I tillegg ble jeg veldig rusa i hodet, mens resten av kroppen virket normal. I tillegg smuldret den veldig lett opp (den var veldig tørr), noe som også tyder på tukling.

Den eneste metoden jeg vet om som kan gjøre det tryggere å røyke hasj som man misstenker inneholder løsemiddler er å varme den til en temperatur der løsemiddlene fordamper. Det eneste problemet med denne løsninger er at THC (og de andre canabiodene) kan få lavere kokepunkt som følge av en blanding, mens løsemiddlet kan få et høyere kokepunkt.

Hvordan man beregner kokepunket til THC og aceton i en blanding vet jeg ikke. Men jeg har prøvd å steke hasjen i stekovnen på 100-125 grader i en stud (15-20 min.) (THC har kokepunkt på 200 grader, aceton har kokepunkt på rundt 56-57 grader hvis jeg husker rett). I dette tilfellet _tror_ jeg at jeg klarte å kvitte meg med en stor del av aceton (eventuelt andre løsemiddler) uten at det lille som var igjen av olja fordampet fulstendig.

Jeg har vært borti hasj som har hatt en litt sterk lukt. Det som har vist seg i ettertid er at det var en bensinaktig lukt blandet med hasjlukta. Noe som fikk hasjen til å ha en sterk hasjlukt (som luktet litt spesielt, men ikke merkverdig annerledes).
Det kan forresten nevnes at de nettstedene som skriver at røyken blir sort/brun når den er forurenset tydeligvis ikke har prøvd å antenne aceton-hasj.
Det samme gjelder aska. De skriver at hvis asken er sort er det et tegn på at den er forurenset, vel. Aska blir altid sort FØR den blir grå-hvit. Det gjelder både ren hasj og hasj som inneholder aceton eller andre løsemiddler.

Når det er sagt, er det noen som vet om en god metode å skille løsemiddler ut i fra hasjen på?. Helst uten tap av THC.
▼ ... over en uke senere ... ▼
når jeg ble tatt inn en gang hadde jeg bøff hjemme... politihundene fant det ikke når de gjennomsøkte kåken min
Kan jo være at de bare var noia hunder da, men om de var ordentlig narko hunder så burde du kanskje prise deg heldig at du har så elendige kontakter
Sist endret av Fluffybum; 20. april 2008 kl. 22:31.
Det er ikke 100% kjangse for at hundene finner alt heller da. De er ikke roboter og det er da naturlig at de også gjør feil i blandt, akkurat som alle andre dyr og mennesker.
Glad det ikke finnes superpolitihunden-Rex som de snakker om i to trøtte typer
Nei, men det er en god 99% for at de finner det om man ikke tar nødvendige forberedelser vær gang du er ferdig å røyke å graver alt ned en plass og tar en rund vask i huset
Gjest
Trådstarter
Sitat av e|mo
Når det er sagt, er det noen som vet om en god metode å skille løsemiddler ut i fra hasjen på?. Helst uten tap av THC.
Vis hele sitatet...
Jeg ville delt den opp i smååå biter (på grensen til pulver, mindre enn 1x1x1mm biter) og varmet den i ovnen (100ish grader, 2-3 timer), det burde fjerne alt.
jeg har hatt noe drit som var pensla med voks:O.. Var litt skeptisk men funka jo uansett..
Sitat av magnuzen
jeg har hatt noe drit som var pensla med voks:O.. Var litt skeptisk men funka jo uansett..
Vis hele sitatet...
voks? som i hårvoks?
Sitat av itZsaiN
eg kom over hasj som var grønnaktig i farge, sprø (smuldret lett, trengte ikkje varme den eingang) og tok lett fyr. Var veldig lik rusmessig som pot også. Funket bra, men var veldig skeptisk siden den var så sprø. Når eg slo på en klump med lighteren knuste den. eg kunne pulverisere den helt uten noen form for oppvarming.
Noen som veit om det blir solt kvernet marijuana som hasj?
Kan den ha vert litt gammel, og feil silt under produseringen?
Vis hele sitatet...
Høres ut som pollen, Hasj som er ganske lite bearbeidet. De tegna du oppgir der er ikke dårlige tegn, pollen pleier å være veldig god grad av bønne. Røykte engang pollen som er som du beskrev på vannbong, og bongvannet fikk grønnskjær i seg. hehe, jævla freaka der og da, men det var faen meg den beste bønna jeg har vært borti.

Hasjen i norge er generelt veldig dårlig synes jeg, bortsett når man kommer over ting som pollen som det, hasj er jo egentlig bare 'konsentrert pot', og det sier litt når pot'en går for 20-50 kr mer grammet og er mer ettertrakta, når det egentlig i teorien er lettutgaven.


Ganjamann, det der høres ut som Afghaner? Har aldri vært borti det, mesteparten av hasjen rundtom er jo marokk, eller lagd på samma måte ivertifall, mens afghaner lages på en annen måte. men hvordan funka'n?
Tror du vill ungå å ha parafin i beisa di.
Trenger jeg forklare hvorfor?...
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg ordna meg et par bomber for noen uker siden, eller kanskje det var i april (2009), husker ikke. Den var av lys type, tørr, luktet svakt og litt hard, men ikke steinhardt! Da jeg skulle dele opp hasjen brukte jeg tenna for å bite av en bit, og noe smulder kom i munnen. Som vanlig, de gangene det skjer, så pleier jeg å tygge litt på smulderet før jeg svelger det. Det som skjedde var at da jeg tygde hørte tydelig knaselyd, og det kjentes ut som jeg tygde sand eller grus (et annet alternativ er vel at det kan ha vært en eller annen krydder, som speq var inne på). Dette var helt klart ikke normalt for tørr og hard hasj jeg har fått tidligere. Den knasinga mellom tennene kan jeg garantere ikke var hasj! Hva det var for noe kan jeg bare spekulere i, men det smakte som sand ihvertfall.

Kan vel ikke kalle shiten bøff, den funka og gjorde jobben sin til en viss grad, men langt fra den beste shiten jeg har smakt. Utenom knasinga virka den helt greit - røyk, lukt, utseende, aske og brennbarhet.
Ja, dette sannlignende preget noe hasj har har jeg kommet over selv, flere ganger faktisk. Sand er det nok ikke. Om det er noe, så er det nok glass, siden at sandkorn hadde vært for store. Men glass i hasj..? Er det virkelig noen som er så kyniske at de putter glass i HASJ?! Hasj har jo en grisebillig innkjøpspris uansett. Det kan da umulig være mange ørene å spare på å ta glass, eller finmalt sand for den saks skyld i hasjen? Er det?
Var borti noe jeg i ettertid har finni ut at kanskje ikke var helt bra saker. Etter et stort trekk dunka hjertet mitt sidelengs, hele jeg var skeiv (bokstavelig talt) og jeg gikk hjem på blomster midt på vinteren..
Om da sånne ting ikke er normalt.. ? Har aldri fått en sånn reaksjon før i alle fall, eller hørt om noen andre som har det.. ?