Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1027
Noen som har link til det bildet som viser hvordan de forskjellige fargene skal kobles i en tp kabel? Tenkte på det bildet med damer i bikinier som har samme farger som det skal være i en TP kabel..
hørtes morro å ha ut! PM meg om du finner det du, greit å ha noe som er bedre enn bøkene på skola til å huske med
Det var den ja.. Takker
Det bildet dær bør være rasterbated opp til 3x4 meter og hengt opp på ethvert IKT-klasserom
og for og lage en krysset TP kabel da? finnes det et bilde for det også ?
Hvis du ser lit etter så er det nettop ghvordan lage en krysset kabel bildet handler om
hmmm. faen. hvordan lage en kabel som ikke er krysset? Finnes det et bilde av det også ?

nå er det milliarder av år siden noen prøvde og lære meg det.
Men er det et fett når du skal lage en vanlig kabel? så lenge det er samme farge på hver pin på kontakten i begge ender?
Sist endret av thomaseh; 8. oktober 2005 kl. 06:21.
nei , de må settes i rett rekkefølge også når det ikke eg krysset tp, grunnet forskellig vridning på parene. Men forskjellen på krysset og vanlig er bare at de grønne og de oransje fargene er byttet om.

Dvs koble begge endene slik som på øveste bilde.
litt off-topic:

Til dataoverføring i vanlige nettverk er det bare det orange og det grønne paret, eller pinne 1,2,3 og 6 som er i bruk. (par 3 og 4)