Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4255
Hei! Etter èn time hos en ny psykolog ble jeg innkalt til urinprøve.. har røyket hasj hver dag i godt over et halvt år. "Fikk" 9 dager på meg til å bli clean. Fant ikke noe god info på nettet om å bli clean fra hasj fortest mulig så fant ut av min egen måte som tydeligvis funket! Fikk svar av legen i dag at testen var negativ! Tenkte å fortelle hva jeg gjorde, sånn at flere som trenger å bli clean kanskje kan prøve ut det jeg gjorde!
Drakk ca. 1 liter med appelsinjuice hver dag. Kjøpte Pukka sin Detox te, som jeg drakk 2 kopper med om dagen. Kjøpte også økologisk eplecidereddik som jeg tok en spiseskje med før hvert måltid. Holdt meg helt unna brus og sukker generelt og prøvde så godt som mulig å spise så sunt og bra som mulig. Løvetannte skal visstnok også være veldig bra for å rense kroppen, men takler ikke smaken av den teen så prøvde ikke den!
Håper dette kan være til hjelp for andre som trenger å bli clean så fort som mulig!
Snilt av deg å ville hjelpe, men hvordan vet du at noen av tingene du gjorde fungerte?
Og i så fall, hvilke? Det kan jo godt være det hadde blitt negativ prøve selv om du hadde foretatt deg absolutt ingenting for å oppnå det

En ting jeg stusser på er at du mener det var psykologen som fikk politiet til å kalle deg inn til urinprøve, hvis jeg forstår rett? Vet at fastleger sier ifra hvis man innrømmer bruk av rusmidler, mest med tanke på førerkort, men har aldri hørt at psykologer gjør det. Det er jo i så fall ganske sprøtt, at man ikke kan få hjelp uten samtidig straff noe sted.
har du førerkort og inrømmer daglig hasjrøyking til psykologen din, er vel han pliktig til å melde fra mtp edruelighet.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1...KAPITTEL_5#§34
Sitat av UncleSam Vis innlegg
En ting jeg stusser på er at du mener det var psykologen som fikk politiet til å kalle deg inn til urinprøve, hvis jeg forstår rett? Vet at fastleger sier ifra hvis man innrømmer bruk av rusmidler, mest med tanke på førerkort, men har aldri hørt at psykologer gjør det. Det er jo i så fall ganske sprøtt, at man ikke kan få hjelp uten samtidig straff noe sted.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke sprøtt. En person som daglig inntar cannabis har ikke noe bak rattet gjøre.

Reaksjonsevnen burde være så god som overhodet det er mulig ved ferdsel med motorisert kjøretøy. Den er ikke optimal driver man med inntak av cannabis på daglig basis.
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Nei, det er ikke sprøtt. En person som daglig inntar cannabis har ikke noe bak rattet gjøre.

Reaksjonsevnen burde være så god som overhodet det er mulig ved ferdsel med motorisert kjøretøy. Den er ikke optimal driver man med inntak av cannabis på daglig basis.
Vis hele sitatet...
Så om du røyker deg nættings hver dag for å få sove så har du ingenting i et kjøretøy å gjøre?
Eller om du røyker når du kommer hjem ifra jobb for å få slappet av og bli sulten til maten?

Altså jeg er helt enig at rusa personer ikke har noe i trafikken å gjøre, men nå varer gjerne ikke cannabisrusen i 24 timer heller.

Cannabisrusen varer ca 2timer pluss minus. (om man går utifra røyking)
Samt at det også avhenger av ting som:

Alder, vekt, høyde og generell helse.
Hvor mye thc det er i cannabisen og type strain.
Om du bruker det med andre typer stoffer og/eller medisiner.
Miljø og hvordan du inntar det på.
Hvor ofte du røyker.
Personens toleranse både for thc og cannabis generelt.
Personlige forventninger.
3 timer etter røyking vil det sånn ca være helt greit å kjøre igjen.
Da har de fleste om ikke alle effektene gått bort.

Har kompiser som røyker mens de kjører eller rett før de kjører, de blir faktisk bedre sjafører i trafikken enn når de kjører uten å ha røyket.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av wizkhalifa Vis innlegg
har du førerkort og inrømmer daglig hasjrøyking til psykologen din, er vel han pliktig til å melde fra mtp edruelighet.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1...KAPITTEL_5#§34
Vis hele sitatet...
De har mulighet til å bruke skjønn. Jeg røyket daglig i 3 år pluss minus noen uker her og der. Jeg har til og med en dom for promillekjøring, 12 år siden men allikevel. Null stress. Dette er Lovisenberg DPS i Oslo.
Hvis du er fullstendig blåst i hodet og psykologen får inntrykk av det sliter du nok, men klarer du og vise at du er en oppegående fyr trenger det ikke skje så mye.
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Nei, det er ikke sprøtt. En person som daglig inntar cannabis har ikke noe bak rattet gjøre.

Reaksjonsevnen burde være så god som overhodet det er mulig ved ferdsel med motorisert kjøretøy. Den er ikke optimal driver man med inntak av cannabis på daglig basis.
Vis hele sitatet...
Om du skal ta det så svart-hvitt kan jo nesten ingen kjøre bil, det er svært mange ting som kan gjøre at reaksjonsevnen din ikke er optimal. De som røyker seg fjern 24/7 burde selvsagt holde seg unna biler, en rusa person har ingenting bak rattet å gjøre. Derimot er det ingenting som tilsier at en person som har røyka litt kvelden før har noen nedsatt kjøreferdighet dagen etter, selv om denne personen røyker litt hver kveld.
Ved daglig inntak vil jeg påstå at enkelte funksjoner i kroppen vil bli reduser, som f.eks. reaksjonsevnen. Det er ikke bare rus som gjør at cannabis er skadelig i trafikken. Reaksjonsevne og konsentrasjon er f,eks påvist svekket 24 timer etter inntak.

Hørt flere påstå at de er bedre sjåfører under cannabisrus. De om det. Greit at det går føre et kjøretøy under cannbisrus, men det er heller ikke daglig man opplever situasjoner i trafikken der man må tråkke på bremsen fordi man skal unngå f.eks et barn som er på vei ut i vegen bak er parkert bil f.eks.
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Ved daglig inntak vil jeg påstå at enkelte funksjoner i kroppen vil bli reduser, som f.eks. reaksjonsevnen. Det er ikke bare rus som gjør at cannabis er skadelig i trafikken. Reaksjonsevne og konsentrasjon er f,eks påvist svekket 24 timer etter inntak.

Hørt flere påstå at de er bedre sjåfører under cannabisrus. De om det. Greit at det går føre et kjøretøy under cannbisrus, men det er heller ikke daglig man opplever situasjoner i trafikken der man må tråkke på bremsen fordi man skal unngå f.eks et barn som er på vei ut i vegen bak er parkert bil f.eks.
Vis hele sitatet...
De fleste sidene jeg kikket på nevnte ingenting over 5 timer (ved mindre du spiser det)

Så det du egentlig påstår er at om man røyker seg en joint om dagen så går man konstant rundt med svekket reaksjon og konsentrasjonsevne?
Man kan altså aldri reagere eller konsentrere seg normalt igjen den dagen fordi man tok seg en 0.2 mornings?

Alt avhengig av hvor man bor så kan slike situasjoner være daglige også jo.
Mange som bor rundt i feks boligfelt hvor det er en haug med unger som leker i veien hver eneste dag.
Har selv vært en av de ungene som lekte i veien hver eneste dag sammen med kamerater.
Så for veldig mange er slike situasjoner daglige, samme med de som bor i byen.
Der er det en haug med andre situasjoner folk møter på daglig.
Sist endret av Slæsken; 12. juli 2017 kl. 20:14.
Du merker ikke nødvendigvis selv at du har svekket konsentrasjonsevne eller reaksjonsevne for den del.
Leker man i vegen er man vel godt synlig. Kommer det et barn løpende bak en parkert bil så er situasjonen en helt annen.

For all del, det er sikkert de som fint kan kjøre dagen derpå, men jeg ville latt det ligge.
Sist endret av ImnotEmo.; 12. juli 2017 kl. 20:27.
Di stonerene som jeg kjenner. Som røyker daglig er værtfall blitt sløve og rare av for mye cannabis, det er det ingen tvil om.
Personene er ikke til og kjenne igjen etter mange års daglig røyking.

Vil ikke si at det er så super skadelig å røyke cannabis men dem som røyker en til to joints til dagen har ikke noe i trafikken å gjøre i mine øyner. Sløve glemske distré personer blir dem.

Har det vært tørke eller noe annet som gjør at dem ikke har fått røykt på to dager så er det også ille da dem ikke får sove og ligger våkne hele natta å tenker på nattings og svetter. Det blir man heller ikke en god Sjofør av.
Så om jeg forstår det rett, så skal du vente nesten 1 uke etter å ha røyket en eller 2 jointer før du kan kjøre bil?
Sånn ettersom du ikke får sove og svetter og kun tenker på nattings.
Slik jeg ser det, så mener dere at man ALDRI skal kjøre bil om man tar seg en joint daglig, eller 1-7 ganger i uka, uansett om du er fjern eller ikke.

Igjen, virkningen av cannabis varer ikke så lenge.
JA, jeg er helt enig i at rusa folk ikke har noe i trafikken å gjøre, men ved mindre du røyker verdens sterkeste weed strain (over 36% THC) eller du heter Snoop Dogg/Wiz Khalifa så er du ikke rusa 24/7 av 1-3 joints daglig.

Ja, man blir gjerne sløvere av cannabis, men du er ikke sløv hele livet bare fordi du har tatt deg en joint, det går over som med det meste annet.
Du overdriver så det holder.

Røyk deg en nattings. Håp på at du ikke blir stoppa i kontroll på vei til jobben morgenen derpå.
Nei, jeg tar det ut ifra det dere skriver jeg, så null overdrivelse herifra
Dere overdriver derimot og mener man er konstant ruset, ukonsentrert og sløv av å røyke nættings og mårnings hver dag.
Ska ikke blande meg for mye inn i diskusjonen deres ovenfor, men dette varierer fra person til person om personen burde få ha førerkort eller om personen blir en fare i trafikken, har selv venner som kjører utmerket mens dem er høy. Gikk på urinprøver selv, og første var surprise test da jeg ble hentet av blå på jobb.. Hadde røykt ca hver dag da lenge, men hadde akkurat tatt pause, dette var den 6. dagen i pause, kom på politistasjonen, nektet for røyking (var under 18, så foreldre var med og jeg var ung og redd) pisset og den ble helt ren. Etter dette gikk jeg 6 mnd og måtte tisse annenhver torsdag, da røykte jeg torsdag-torsdag og så clean en uke, det funker for meg hvertfall, men jeg har også veldig høy forbrenning. Kompisen min måtte gå på samme greiene og han har ikke høy forbrenning, han tok noen joggeturer osv, og ble også clean på under 1 uke. Så prøv å forbrenning mest mulig fett og svett mye, drikke også mye vann. Lykke til!