Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4284
Hei, jeg har en gutt i klassen som jobber for Amazon. Han "selger" reklame for dem på en eller annen måte og han tjener visst fett på dette. Hvordan han gjør dette vet jeg ikke, men dette er noe jeg også vil lære meg og jeg vil begynne å jobbe litt for dem jeg også ved siden av studiene. Grunnen til at jeg ikke gidder å spørre han er fordi han er en cocky fyr og sjansen for at han vil lære meg det er under 10 prosent. Derfor skriver jeg her.

Er det noen som har erfaring med dette å jobbe for Amazon? Lett å få jobb?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Han jobber ikkje for amazon.

Han lenker til amazon via amazon sitt affiliate program. Det er på ingen måte ein jobb. Det går ut på at amazon betaler for kunder du får til å kjøpe produkt.
Litt på siden: Det er ting som tyder på at en ordentlig fulltidsjobb for Amazon ikke er noe å trakte etter.
Trådstarter
Takker for svar
Hvis du finner et godt produkt å reklamere for, så kan du tjene en god del penger på dette. Men du skal også ha kunnskap til affiliate marketing, SEO, webdesign, etc.

Det er ikke bare å sette i gang med å selge og tro at man kommer til å tjene særlig mye.
Trådstarter
Han sier at han har en "team leder" fra Norge som passer på at han har gjør jobben sin godt nok. Måten han jobber for er at han skal "reklamere" produkter som har problemer med ett eller annet.. slik jeg forstod det.
Sitat av cplpro Vis innlegg
på en eller annen måte og han tjener visst fett på dette.
Vis hele sitatet...
Sitat av cplpro Vis innlegg
han er en cocky fyr og sjansen for at han vil lære meg det er under 10 prosent.
Vis hele sitatet...
Jeg ville helt ærlig ikke tatt alt han sier for god fisk
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cplpro Vis innlegg
Han sier at han har en "team leder" fra Norge som passer på at han har gjør jobben sin godt nok. Måten han jobber for er at han skal "reklamere" produkter som har problemer med ett eller annet.. slik jeg forstod det.
Vis hele sitatet...
Det er bullshit. Gode affiliateselgere vil nok få kontaktpersoner i amazon, men det er vel ca. like personlig som vedkommande som sit i kassa på rema. Og det er ikkje arbeidsgiveransvar heller.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er bullshit. Gode affiliateselgere vil nok få kontaktpersoner i amazon, men det er vel ca. like personlig som vedkommande som sit i kassa på rema. Og det er ikkje arbeidsgiveransvar heller.
Vis hele sitatet...

vil også si meg nesten enig i dette.
Selv om det i teorien er mulig denne gutten ikke faktisk er en del av selve affiliate programet til amazon, men at en relativt dreven selger har rekrutert han til "treet" sitt etc.. Aldri prøvd ut amazon selv, men vett drevende folk som opperer lignende i andre type programmer.