Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1318
Heisann

Nå har det seg slik at jeg har begynt med musikk igjen etter en lang pause. Og har snekra sammen en låt, og ville egentlig bare dele denne med dere.

Sangen heter Nine Lives og laget av meg og en kompis som da er i oppstartfasen av et band-prosjekt kalt Treehouse Brothel. Sangen er veldig indie preget, men ikke helt den stilen vi vanligvis kjører. Vi er veldig ferske på innspilling i studio, så mastering sitter ikke helt inne enda, men pytt pytt.

Jeg på gitar, bass, trommer og xylophon.
Kompis på vokal.
Har samarbeidet på tekst.

Link til Nine Lives

Konstruktiv kritikk er mer enn velkommen.
Jeg vet ikke helt hva jeg forventet, men jeg ble i hvert fall positivt overasket og likte det jeg hørte, så førsteinntrykket var bra. Minner meg om noe jeg har hørt før, uten at jeg klarer å komme på hva.
Hørte på den to ganger, førstegangen på høyttalere, da synes jeg "klokkespillet" i bakgrunnen druknet veldig, men så prøvde jeg med høretelefoner og skrudde opp lyden, da ble det mye tydeligere (naturlig nok).
Jeg synes vokalen var fin, men det høres ut som det er en eller annen form for gjenklang, noe jeg syntes ble litt forstyrrende og ødela litt.

Nå uttaler jeg meg på et helt uprofesjonelt grunnlag, så ta det jeg sier med en klype salt, men alt i alt likte jeg låta.
Herlig låt. Minner på en måte om noen av Bon Ivers låter "effektmessig" mtp. at det er litt ekko.
Nevertheless, god låt!
Nå sitter jeg på en laptop med sprakende og knitrende høyttalere, så noen særlig saklig kritikk på produksjonen får du ikke i denne omgang. Imidlertid vil jeg si at jeg likte flyten i låta, og den hadde en kompleksitet, eller et melodiøst mangfold, som overgår det meste som legges ut på dette forumet. Slik den hørtes ut i disse høyttalerne, står den i alle fall ikke tilbake for annen, profesjonell musikk i disse i høyttalerne. Hehe. Godt jobbet!
Takker mye, varmer et musikkhjerte!

MeTheWall, vokalen er dubbet over igjen, så effekten var gjort med intensjonen om at det skulle være sånn, ble veldig slakt og kjedelig med et vokalspor, men takk for inputen, har ikke tenkt over at det kunne virke forstyrrende
Enig med MeTheWall når det kommer til gjenklangen, men mulig det bare kunne tones ned litt at det bare er litt mye. Digge tjuns!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Jeg vil ha mer ihvertfall!

Synes dog at teksten ikke kom helt frem, om det er mastering eller uttalen til vokalisten er jeg ikke helt sikker på gitt
Skal ta all kritikk tilbake til tegnebrettet, planlegger slipp av EP på Spotify i løpet av 2014 engang om vi får tid, og da blir det en del finpuss på låtene før vi slipper.