Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 17701
Fikk ikke sove i går så jeg tok 2 imovane 7,5 mg. En halvtime senere begynner jeg å få noen små halliser, dette har jeg opplevd før men i mye mindre grad. Tidligere har jeg bare tatt 1 pille hvor jeg har lett for å se "skapninger" fly rundt i rommet, men har som oftest tatt dem for å sovne lettere. I går (høy på imovane) husker jeg at jeg satt og pressa fingrene svakt på øynene(lukket) så de gikk litt innover, og dette førte til at jeg så heelt syke ting. En av de tingene jeg husker var at jeg så noen grønne aliens sitte rundt middagsbordet og spise. Alt beveget seg og fargene var sykt klare og fine, det var mest grønt.

I dag våkna jeg klokka 4 om ettermiddagen. Jeg gikk helt fram til nå troende om at jeg bare tok 2 imovane, men så plutselig kom jeg på at jeg fikk en helt insane trip (sykt nok for meg, men har ikke prøvd ekte hallis-drugs da..). Så jeg leste en msn-logg med en kamerat. Så kommer jeg på at jeg kanskje tok litt flere piller enn 2, og når jeg sjekker i skuffen på badet viser det seg at jeg spiste 4 og en halv.

Jeg har også glemt masse ting jeg har gjort i dag, selvom jeg ikke har vært rusa. Feks en helt normal samtale med en kompis som jeg hadde for ca 5 timer siden.

Bare lurer på om noen har opplevd det samme?
Sist endret av bloodshotEyes; 29. desember 2010 kl. 23:14.
Det er vanlig å glemme hva man gjør når man har tatt imovane. Jeg har selv opplevd å våkne dagen etter for så å finne ut at jeg tok mer en jeg kan huske. Imovane er et hypnotikum så halliser KAN forekomme men svært sjeldent.

Anbefaler deg å lese litt om imovane i felleskatalogen
Selv har jeg tatt en tablett imovane, deretter fått total blackout. Videre i blackouten hadde jeg tydeligvis tatt resten av brettet. I tillegg hadde jeg visst tatt ca 150 andre tabletter mens jeg hadde blackout, våknet på sykehuset to dager etter. Da fikk jeg vite at jeg i tillegg til dette, så hadde jeg en promille på 4 ved innleggelse.
No more imovane.
Før i min tid da jeg knasket imovane hver natt ment for rus, fikk jeg alltid helt vill "rus" som jeg vil kalle det.
er ubeskrivelig hva som ordnet og fucket seg i hue mitt.
Jesus, de pillene her virker jo helt syke. Det som får meg til å lure er at når jeg har tatt 1 pille blir jeg bare bittelitt rusa. Rart at 2 stk skal føre til blackout da!
Sitat av CorLeX Vis innlegg
Selv har jeg tatt en tablett imovane, deretter fått total blackout. Videre i blackouten hadde jeg tydeligvis tatt resten av brettet. I tillegg hadde jeg visst tatt ca 150 andre tabletter mens jeg hadde blackout, våknet på sykehuset to dager etter. Da fikk jeg vite at jeg i tillegg til dette, så hadde jeg en promille på 4 ved innleggelse.
No more imovane.
Vis hele sitatet...
Huff, jeg var ikke langt ifra å kjøre samme greia engang. Sovna heldigvis før jeg klarte å ta mer
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jesus, de pillene her virker jo helt syke. Det som får meg til å lure er at når jeg har tatt 1 pille blir jeg bare bittelitt rusa. Rart at 2 stk skal føre til blackout da!
Vis hele sitatet...
ja de er noe for seg selv og må behandles med respekt!
jeg tør ikke ta 2 på en gang,fordi jeg får atferdsendringer og utspill på lik linje med å være full,men det går greit hvis man tar 1,venter 20 min og tar en til!

På meg virker det som om det er å ta dem samtidig som er triggern det the psyco greiene som skjer!
Sist endret av Dodecha; 3. januar 2011 kl. 16:35.
føkk det..

Jeg spiste 3 en dag, innen noen timer hadde jeg stjålet 6 champagne flasker fra skolen minn, sagt de dummeste tingene, fikk kjæresten til en venn til å dumpe han for meg osv. Og husket ingenting av det. Jeg ble eventuelt kastet ut av den skolen etter jeg spiste noen piller en venn ga til meg, men ikke de riktig piller, so endte opp med å spise imovane isteden for noe annet dritt...

protip: ikke gjør det

protip 2: hvis du gjør, inkluder litt hash eller weed, ga meg noen ordentlig fine geometrisk "ting" når jeg lukket øyene mine.
Imovane tuller du ikke med. Spiste 3 å det ente jo seff med blackout og at hele brettet ble konsumert (10 stykk). Hadde også klart å drikke masse alkohol. Ble funnet midt på gulvet bevistløs med brekninger og holdt på å bli kvelt av mitt eget spy. Halliser hadde jeg hatt fult av, tepper og gardiner flagret så voldsomt at man nesten skulle tro det var orkan, og lightere og ting som lå på bordet ville ikke holde seg i ro. Holder meg langt unna alt som heter sove piller etter denne episoden.
Sitat av brrr Vis innlegg
Holder meg langt unna alt som heter sove piller etter denne episoden.
Vis hele sitatet...
slapp av,disse er unike og IKKE som NOEN andre sovepiller,de fremkaller sinnsyke atferdsendringer noe intet annet sovepille gjør!

så du må ha bremser hvis du skal ha disse i huset,ellers er det ingen rpoblemer!
Sitat av CorLeX Vis innlegg
Selv har jeg tatt en tablett imovane, deretter fått total blackout. Videre i blackouten hadde jeg tydeligvis tatt resten av brettet. I tillegg hadde jeg visst tatt ca 150 andre tabletter mens jeg hadde blackout, våknet på sykehuset to dager etter. Da fikk jeg vite at jeg i tillegg til dette, så hadde jeg en promille på 4 ved innleggelse.
No more imovane.
Vis hele sitatet...
150 andre piller? Som i ironiens navn eller serr?
I såfall hva slags andre piller? Om du vil utdype det da
imovane er det samme som zopiklon ikke sant?
jeg har tatt det et par ganger men det har ikke fristet å bruke resten av brettet pga smaken jeg får dagen etter. er den smaken noe som går bort etter hvert? er det noe man kan gjøre for å fjerne den?
Imovane virker ikke på meg, så jeg skal ikke kommentere rusvirkningen. Men det er jo allment kjent at det å presse på øyeeplene produserer fosfener, som med eller uten Imovane kan fremstå ganske imponerende.
Sitat av causa Vis innlegg
imovane er det samme som zopiklon ikke sant?
jeg har tatt det et par ganger men det har ikke fristet å bruke resten av brettet pga smaken jeg får dagen etter. er den smaken noe som går bort etter hvert? er det noe man kan gjøre for å fjerne den?
Vis hele sitatet...
ja det samme

Nei det er en blivende bivirkning en stund,Ja merk deg ting å spise og drikke som denne smaken ikke virker noe særlig inn på,feks juice er nesten 100% vanlig..
jepp den forsvinner,etter ett halvt år eller noe for mitt vedkommende v regel messig bruk,og da snakker vi dagtid tilogmed fra pillen/e tas!

Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Imovane virker ikke på meg, så jeg skal ikke kommentere rusvirkningen. Men det er jo allment kjent at det å presse på øyeeplene produserer fosfener, som med eller uten Imovane kan fremstå ganske imponerende.
Vis hele sitatet...
Det gjorde den ikke på meg heller før et halvt år eller noe,det tok tid for kroppen og komme over den som en sovemedisin til et effektivt slagkraftig stemningshevende uten noen søvndyssende effekt,men det kom med tiden og det kom veldig når det først kom!
Sist endret av murmade; 3. januar 2011 kl. 13:40.
Sitat av causa Vis innlegg
imovane er det samme som zopiklon ikke sant?
jeg har tatt det et par ganger men det har ikke fristet å bruke resten av brettet pga smaken jeg får dagen etter. er den smaken noe som går bort etter hvert? er det noe man kan gjøre for å fjerne den?
Vis hele sitatet...
Jeg er som deg, og enda verre. Jeg klarer ikke zoplikon pga den smaken i skjeften jeg får 15 min etter inntak og 7 timer etter at jeg har vokna. Jeg klarer ikke å spise frokost med den smaken i munnen.

Jeg snakket med legen, og hun sa hun kunne skrive ut Imovane. Jeg prøvde å protestere med at det er samme opplegget i den og. Men nei, om det var orginal preparatet, så skulle det ikke bli sånn..

Vel, kyss meg en viss plass... Smaken var 5 ganger værre og lå og brakk meg til jeg sovna. Dagen etter på brekte jeg meg i 4 timer fra jeg vokna, og smaken hadde jeg til 9 på kvelden

Jeg har ikke funnet en måte å redusere den smaken, men har funnet ut at den smaken og melk er ... vel.. brekkmiddel.

Så da ble det Apodorm istedet, men det er Stilnockt jeg helst vil ha..

Stilnockt kan gi deg syk rus :-P Men kan gi deg en tendens til å gjøre meget dumme ting som rusa og hukommelsestap.
Apodorm/Mogadon er vel det beste norsk-registrerte preparatet du kan få mot søvnproblemer. Etter hva jeg har hørt hvert fall. Enn har jo enda Flunipam som igjen er sterkere, men det er mange som sier det ikke virker bra.
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
150 andre piller? Som i ironiens navn eller serr?
I såfall hva slags andre piller? Om du vil utdype det da
Vis hele sitatet...
Type seriøst, la oss si det er tabletter som er blitt gitt på blå resept.
har aldri i min 4 års imovane karriere fått noen som helst fæl smak!! hvilken smak er det? er jeg bare heldig? har seff gjort like mye dumt som dere på imovane
▼ ... noen uker senere ... ▼
Btw guys, virkestoffet i Immovane er et carcinogen, et stoff som har vist seg å føre til utvikling av kreft. Dere kan like gjerne kjøre på med sobril for søvnproblemer.

Et par sobril en liten halvtime før leggetid og du vil sovne i det sekundet du treffer puta
Sitat av Titi Suru Vis innlegg
Btw guys, virkestoffet i Immovane er et carcinogen, et stoff som har vist seg å føre til utvikling av kreft. Dere kan like gjerne kjøre på med sobril for søvnproblemer.

Et par sobril en liten halvtime før leggetid og du vil sovne i det sekundet du treffer puta
Vis hele sitatet...
Kilder, takk
Fra Wikipedia: Zopiclone may be carcinogenic and mutagenic according to rat, mice and hamster studies. At 100 mg per kg of bodyweight per day, the experimental dosage was considerably higher than the therapeutic dose for humans. The authors of an uncontrolled study of zopiclone said that it may take decades in immunocompetent people before carcinogenic effects from past zopiclone use develops. It was suggested that further research and monitoring was required into the potential for zopiclone to cause cancer in immunocompetent patients.[45]

^ Stebbing J; Waters L, Davies L, Mandalia S, Nelson M, Gazzard B, Bower M (November 1, 2005). "Incidence of cancer in individuals receiving chronic zopiclone or eszopiclone requires prospective study". J Clin Oncol 23 (31): 8134–6. doi:10.1200/JCO.2005.03.5881. PMID 16258120.

Riktignok er dette ved ekstreme doser over tid, men allikevel.. hvorfor ikke velge noe som funker minst like bra uten å i seg selv kunne føre til kreft og uheldige cellemutasjoner?
Har ved et par annledninger jeg har slitt med og sove, fått lånt et par Imovane tabletter av min mor
Herregud..At folk klarer gå og spise Imovane fast, over lengre perioder er for meg et stort mysterium
Eneste disse tablettene har ført til de få gangene jeg har brukt de for og få sove, er rastløshet som om jeg like gjerne kunne dratt et par linjer, ligger vrir & vrenger meg i senga & våkner opp x ganger i løpet av natta
Og det med at omtrent ALT man spiser i 1-2 til dager etterpå, smaker dritt(metall) er heller ikke no stort + :/
Imovane er rare greier ja. Jeg får også halliser av dem og det noe ganger etter kun 7.5mg også. Litt gøy da, men det er ikke ofte 1 av dem klarer å få meg til å sove, blir litt rastløs selv, og velger å ligge oppe å føle på formen istedet etterhvert. :P
Sitat av Hightime Vis innlegg
Har ved et par annledninger jeg har slitt med og sove, fått lånt et par Imovane tabletter av min mor
Herregud..At folk klarer gå og spise Imovane fast, over lengre perioder er for meg et stort mysterium
Eneste disse tablettene har ført til de få gangene jeg har brukt de for og få sove, er rastløshet som om jeg like gjerne kunne dratt et par linjer, ligger vrir & vrenger meg i senga & våkner opp x ganger i løpet av natta
Og det med at omtrent ALT man spiser i 1-2 til dager etterpå, smaker dritt(metall) er heller ikke no stort + :/
Vis hele sitatet...
Jeg er mysteriet§
Spiser det hver dag jævla dag,utrolig slagkraftig dep/nervedreper,1-4 stk iløpet av dagen og iblandt for å få sove!
Det hørtes merkelig ut,de fleste sovner raskt inn på dette,hvertfall hvis du ikke er innspist!
Den møkkasmaken går bort hvis du bruker dette jevnlig som feks jeg gjør,jeg kjenner INGEN ting til den smaken når jeg bruker det hver dag!
Forbigående bivirkning,ikke blir man særlig trøtt av det heller v jevnlig bruk men godfølelsen består,det er ikke som andre benzoer som du raskt blir tolerant og må¨ha høyere dose på,den leverer hver gang like bra,en skjelden og god kvalitet av et slikt medikament!

Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Imovane er rare greier ja. Jeg får også halliser av dem og det noe ganger etter kun 7.5mg også. Litt gøy da, men det er ikke ofte 1 av dem klarer å få meg til å sove, blir litt rastløs selv, og velger å ligge oppe å føle på formen istedet etterhvert. :P
Vis hele sitatet...
lurer på hvrodan en hallis føles ut jeg,og jeg har vell prøvd det meste av piller og aldri kjent noen antydning til noe sånt

jeg er vell ikke et "hallis menneske"
Vel det som har skjedd noen få ganger med meg med Imovane er en ganske behagelig men alikevel skremmende form for hallis. Det kan sammenlignes som når du ser på sola og du ser blått/grønt/rødt hvor enn du ser deg om. Bare att denne formasjonen ofte er en figurlignende sikkelise, ofte bare streker og formasjoner i farger, helst rødt, blått, gult eller grønt. De oppfører seg slik at hvis du har lys inn på rommet fra ett vindu og rommet er mørkt ellers, kan du se på veggen og den flyter litt omtrent, gjerne i farger. Konsentrer du deg og tvinger øya til å "skjerpe seg" forsvinner de, men om du lar blikket gå og du bare stirrer ut i løse lufta kommer de tilbake igjen, oftest i samme formasjon som sist.

Jeg husker engang hvor jeg lå i senga og så på sengetøyet, bølger i farger beveget seg mot meg i sammenheng med formasjonene på sengetøyet. De mest "skremmende" hallisene er formasjonener i edderkopp lignende forstand, og de store som kan minne om 1 eller flere mennesker.

Jeg har ikke så mye erfaring med halliser ellers, men imovane det var sprøtt alså. Det skjer forresten ikke hver gang, tror det har noe med dose, mat i magen og søvn ellers å gjøre.
Noen ganger, når jeg tar 1 imovane og setter på en film/serie til å sovne av. Så skjer det ganske ofte at jeg tror jeg ser noe, men så er det ingen ting der. Noen som kan forklare hvorfor dette skjer?
Det kalles hallusinasjoner og hypnotisering. Imovane har en potensiel hypnotiserende effekt.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Noen ganger, når jeg tar 1 imovane og setter på en film/serie til å sovne av. Så skjer det ganske ofte at jeg tror jeg ser noe, men så er det ingen ting der. Noen som kan forklare hvorfor dette skjer?
Vis hele sitatet...
høres merkelig ut!
jeg kan meddele at jeg endrer adferd,får bedre selvtillit og snakker mer av imovane,men thats it!
Carcinogen som da er zoplicone ?

er imovane ett c eller b preparat ?
Vi kom over Imovane når vi var rundt 15, vi røyka litt hasj og drakk i helgene. Jeg hadde 2 pakker med masse brett oppi. Jeg og to til tok en, to på kvelden hos meg. Vi drakk kaffe får å holde oss våkne, å spiste mer og mer, jeg spiste rundt 30, og en venn ble lagt inn på sykose et par dager etterpå (Dette var han som foreslo at vi kunne få halliser på det, han har vært sykisk sjuk å spis mye sovepiller). Vi loka rundt på rommet mitt i to-tre dager, jeg i var temmlig fjæren-rusa i en to dager til, den tredje vennen var også rar i noen dager. Når vi fant ut hvor "gøy" dette var spiste vi mer, eller jeg å 1-2 venner spiste hver helg til brettene var tomme, flere månder. Du får gode halliser, men må holde deg våken. Du husker nesten ingenting av det du gjorde, men gjør helt loka ting, som å ja.. Jeg husker ikke. Hente noe, pakke ullsokker, får å dra et sted du ikke skal til, Curt cobain plakaten til vennina mi var helt levende, curt kom ut av plakaten, og hold oss med selskap. Masse folk har jeg også opplevd at er i rommet. Jeg fant å så gud. O.sv. Du blir rett og slett tura der å da.. Etterhvert måtte jeg ha mer en 1-2piller, som var greit får vennene å ta om de ikke hadde tatt det før, Du blir vant til pillene, å må ha mer tar ca 1 time før du får lange skygger, å du vil bare ha mer.
I sommer ok jeg noe imovane for gamledagers skyld, å fordi det dukka opp, det resulterte i look, jeg ikke husker en dritt av, men det var masse look. jaja, imovane gjør deg bare veldig fovirra om du tar 1-2 og er vandt med mer(du skjønner ingenting), så da er du bare fovirra. Synes ikke at dette er noe bra sovepille, eller rusnings- opplegg. Fordi enten blir du rusa eller så sovner du, eller spiser masse mer,- med en ekkel smak i munnen dagen etterpå. metallic. Er sikker på at det kan være farlig, så mye som vi/ jeg spiste da, kan det jo ikke være sundt å "ruse" seg på. Hva hvis du sovner inn? YEs... Den gang da.
Det om å få halliser på zolpidem stemmer det. Om alle får det vet jeg ikke, men etter en eller to stk får jeg ingen halliser, men når jeg en gang kastet i meg 10stk + 14 rohypnol halluniserte jeg i flere dager etterpå. Hadde sekunder hvor jeg trodde jeg var helt andre plasser enn jeg der jeg virkelig var. Virkelig trodde et øyeblikk jeg satt på en strand og tok en sigarett mens jeg skuet utover havet. Det føltes dønn virkelig, til jeg pluttselig kom tilbake til virkeligheter - en sofaen hjemme.
Sitat av KimThomas Vis innlegg
Carcinogen som da er zoplicone ?

er imovane ett c eller b preparat ?
Vis hele sitatet...
Zopiclon er virkestoffet i Immovane og preparatet med samme navn, Zopiclone.

Tror det er et B preparat, fordi det er vanedannende (?)
Okok! da er jeg med!
vanedannende ja!

5-6 år siden fikk jeg 100 hver 10 dag av legen.
mente det var bedre for meg enn å skrive ut sobril.

sikkert for å beskytte seg selv har jeg en følelse av
Imovane er tryggere enn sobril på mange måter. Jeg skal ikke begynne å forklare det. Men det sier vel nok at de fleste leger bruker denne grader på soverpiller:

1. Melatonin(søvnhormon)
2. Vallargan & andre allergi medikamenter som fungerer søvndyssende
3. SSRI preperater - Antidepressiva som fungerer søvndyssende, kjent medikament er f.eks Tolvon
4. Imovane(Benzodiazapiner) - vanedannende men svak til å være Benzo
På hvilke måter er imovane tryggere enn sobril??? Jeg ville heller sagt at det var motsatt, altså at sobril er tryggere enn imovane. Z hypnotika er bevist via forskning at kan føre til en rekke typer kreft + at det skal færre imovane til før hukommelsestap inntrer.

Imovane og sobril har vel tilnærmet helt likt avhengighetspotensiale og.
Noen som vet hvordan man kan innta Zopiclone uten ettersmaken?
Vil det funke å pakke tablettene inn i papir og svelge dem hele eller lignende?

Fikk dem for søvnproblemer jeg har slitt med, men verger meg litt over å ta dem pga ettersmaken..
Sist endret av Bombasa; 23. januar 2011 kl. 15:19.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Noen som vet hvordan man kan innta Zopiclone uten ettersmaken?
Vil det funke å pakke tablettene inn i papir og svelge dem hele eller lignende?

Fikk dem for søvnproblemer jeg har slitt med, men verger meg litt over å ta dem pga ettersmaken..
Vis hele sitatet...
Har aldri tenkt på om det går an å forhindre smaken. Har alltid trodd uten å sjekke det opp at den vonde vedvarende smaken kommer av en eller annen effekt på systemet akkurat som de fleste andre bivirkninger. Kanskje det hjelper å tettpakke den i sigarettpapir å svelge det, prøv også å stå så mye som mulig ved og etter inntak. Så tabletten rekker å komme ned i magen før du begynner å vri på deg.
Jeg fyller munnen med litt vann, og putter i tabletten samtidig som jeg svelger ned vannet. Funker ganske bra. Det viktigste er at pillen aldri er nær tungen din, for meg ihvertfall.

Jeg bruker melatonin depot og imovane, det funker knall. Vallergan blir du så fort vandt til..
Sist endret av SkyMarshal; 23. januar 2011 kl. 16:37.
Hvis du vil bli kvitt ettersmaken/stålsmaken i munnen så har apoteket noen gode tabletter som du skal i ha munnen hele natten, bare spør dem så peker de deg i riktig retning. Noe ettersmak vil det bli, men du slipper at hele munnen tørker inn og at det danner seg noe hvit gugge nedi halsen som er knusk tørt - og smaker drit.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Jeg fyller munnen med litt vann, og putter i tabletten samtidig som jeg svelger ned vannet. Funker ganske bra. Det viktigste er at pillen aldri er nær tungen din, for meg ihvertfall.

Jeg bruker melatonin depot og imovane, det funker knall. Vallergan blir du så fort vandt til..
Vis hele sitatet...
den smakfølelsen kommer jo når tabletten begynner å virke,men smaboeren min snakket også noe om at det smakte av pillen v inntak,men det har aldri jeg kjent noe til,men kjente den følelsen etter ett kvarter tjuge minutt husker jeg.

nå kjenner jeg ingenting,så kroppen venner seg til det etterhvert!

nå er alt bare fryd med dem*!

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Noen som vet hvordan man kan innta Zopiclone uten ettersmaken?
Vil det funke å pakke tablettene inn i papir og svelge dem hele eller lignende?

Fikk dem for søvnproblemer jeg har slitt med, men verger meg litt over å ta dem pga ettersmaken..
Vis hele sitatet...
ettersmaken kommer uansett hva du gjør,skyll det nå ned sammen med juice så smaker du ingenting mens du tar dem hvis det du også er en av de som kjenner smaken v svelg!§

Sitat av Deci Vis innlegg
På hvilke måter er imovane tryggere enn sobril??? Jeg ville heller sagt at det var motsatt, altså at sobril er tryggere enn imovane. Z hypnotika er bevist via forskning at kan føre til en rekke typer kreft + at det skal færre imovane til før hukommelsestap inntrer.

Imovane og sobril har vel tilnærmet helt likt avhengighetspotensiale og.
Vis hele sitatet...
Leger kaster hvertfall MYE lettere imovane etter deg en sobril,imovane er ett "ikke benzodiapin"som de kaller det,noe som antakelig gjør det lettere for folk å få det,selv om det virker like bra om ikke BEDRE enn sobril!

Du får jo ikke hukommelsetap av sobril,det er imovane kjent for,jeg snakket faktisk med legen min sist uke om imovane kontra sobril fordi jeg har en dårlig lever,men han sa det var helt det samme og ingen var værre enn den andre!
Sist endret av murmade; 23. januar 2011 kl. 16:56.
Har ALDRI fått noen som helst smak av Imovane, Zopiclone eller Zopiklon, alle samme virkestoff men forskjellig produsent.
Men har dog hatt endel hukommensestap, spist et helt brett uten å huske det osv osv. Bruker det eller Stilnoct/Zolpidem som innsovning... Har aldri fått halliser av Imovane, mens på Stilnoct kan det skjeldne ganger oppstå at jeg føler rommet flyte som om du var ute på sjøen spes når jeg kommer hjem fra nattevakt og er helt mongo fra før, men for overtrøtt til å sove.

Imovane er nok mye farligere enn Sobril. Du blir ikke slik rusa på sobril, på imovane kan du gjøre hva som helst. Ei venninde av meg gikk opp på hustaket og hoppa ned (5 meter) rett på plattingen. Mora fant henne der, hun huska ikke en drit. Men hun brukte å "gå i søvne" på imovane.
Fra ståstedet til en som i perioder tar det på grunn av insomnia så kan jeg ikke skjønne hvorfor noe vil ruse seg på det. Ikke bare blir kroppen din helt ødelagt i perioden du går på det, men man blir helt zombie på dagtid etterpå. Det varierer sikkert litt fra person til person, men i enkelte tilfeller blir jeg så zombie/tåkete at vinninga går opp i spinninga. Hvis Imovane er definisjonen på en "kul/deilig" rus så er det jo godt å vite at jeg ikke misser ut på noe som helst av andre droger.
Da har vi to helt forskjellige opplevelser med imovane du Jeg får en beroligende og god følelse når jeg får effekt, det er sinnsykt skjelden jeg blacker ut på dem. Ingen bivirkninger som metall smak eller hangover. Synes det er bedre enn all effekt jeg har fått på noen som helst benzo pga. mye mer potent og rask virkning, går ut av kroppen fort og man kan få effekt flere dager på rad.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Imovane er nok mye farligere enn Sobril. Du blir ikke slik rusa på sobril, på imovane kan du gjøre hva som helst. Ei venninde av meg gikk opp på hustaket og hoppa ned (5 meter) rett på plattingen. Mora fant henne der, hun huska ikke en drit. Men hun brukte å "gå i søvne" på imovane.
Vis hele sitatet...
nei imovane har en mer uberegnelig kickoff rus,mer som du er blir full liksom..men gud sobril slår i starten før du raskt venner deg til det og den godfølelsen får du aldri tilbake,blir vell litt som første gang du tar kokain eller hva de sier!

Men man skal ha respekt for imovane,det har jeg lært,intet stoff har endrer min adferd mer enn ett par-tre imovaner,men nå har jeg kommet over enda en grense virker det som og jeg får ikke hukommelsetap og annerledes oppførsel lenger,men den gir meg fortsatt en god følelse,fjerner angst og dep som vanlig!

så jeg har hatt en veldig endring i hvrodan stoffet har virket på meg i løpet at et par år,husker jeg ikke tørte å ta fler enn 1 for jeg gjorde ting jeg vanligvis ikke ville ha gjort,og huska ikke en dritt!

så behandle det med respekt

Sitat av Cherie Vis innlegg
Da har vi to helt forskjellige opplevelser med imovane du Jeg får en beroligende og god følelse når jeg får effekt, det er sinnsykt skjelden jeg blacker ut på dem. Ingen bivirkninger som metall smak eller hangover. Synes det er bedre enn all effekt jeg har fått på noen som helst benzo pga. mye mer potent og rask virkning, går ut av kroppen fort og man kan få effekt flere dager på rad.
Vis hele sitatet...
100% enig,derfor er det genialt!

pluss at du blir ikke tolerant mot det i noen særlig grad heller som du blir av benzoer!

jeg tar det hver dag flere ganger om dagen,merker jeg en liten toleranse økning holder det med en dags pause også er det greit i ukesvis igjen!

knall bra på alle måter og det beste er at det ikke er vanskelig å få av legen i forhold til benzoer heller,takk til den som utviklet imovane
Sist endret av murmade; 23. januar 2011 kl. 18:44.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg husker engang hvor jeg lå i senga og så på sengetøyet, bølger i farger beveget seg mot meg i sammenheng med formasjonene på sengetøyet. De mest "skremmende" hallisene er formasjonener i edderkopp lignende forstand, og de store som kan minne om 1 eller flere mennesker.
Vis hele sitatet...
Jeg har opplevd 'halliser' på Imo hver gang jeg har prøvd det. Det mest vanlige er at det virker som det er noe (levende) under klærne mine som ligger på gulvet eller under dyna ved føttene mine, altså at noe beveger på seg under der. Første gangen jeg opplevde det trodde jeg at det var katta mi som hadde sneket seg inn uten at jeg hadde lagt merke til det

Ellers opplevde jeg en gang at det falt edderkopper og skorpioner ut av veggen og ned på meg (lå med hodet på puta). Det starta med at veggen rant litt, før det begynte å renne insekter. Varte dog bare i rundt 10 sekunder. Har også et bittelite hull i taket over senga som endrer farge fra svart til hvit og begynner å bevege på seg.. dette hullet har også ved flere anledninger sluppet ned silketråder som jeg har prøvd å få tak i, men har enda ikke lykkes

Inntok en 7.5mg Imo for omtrent en time siden og har så og si vært C- og OEV konstant den siste halvtimen.

Det første som dukket opp var en mørk farge som bredte seg over sofaen min og ned mot gulvet. Det varte i en rundt 20 sekunder, ganske spennende opplevelse Deretter begynte fargen lilla å dekke det det var av overflater, etterfulgt av andre farger som hjalp til.

Go'feeling mens jeg spaserte gjennom fargeinvasjonen og bort til senga mi. Godt plassert under dyna og i en behagelig stilling -check

Det som fulgte av visuals var ganske heftige saker for meg. Er ikke så erfaren med kraftigere visuals eller hallusinasjoner, så dette var et ganske nysgjerrig nesedypp i den hallusinogene verden.
Enten jeg lå der med øynene igjen eller fokuserte blikket på taket så jeg bevegelse nesten hele tiden. Insekter, insektssvermer styrtende mot meg, røykskyer i fargene blå, lilla, rød, grønn og rosa svevende innen strekkevidde (så langt du kan strekke deg), hel haug av mønstre og 3D-formasjoner som befant seg fremfor meg. Smålig overvelmende, men fullstendig kontrollerbart.

Kan vel også nevne at jeg hadde røykt cannabis ikke lenge før inntak. Om det spilte inn på nattens visuals kan jeg ikke uttale meg om, men jeg har vært i godt humør og god i kroppen etter det begynte å skje ting. Hihi

Nå er det straks av med lys & time 2 sleep. Natta!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Vel det som har skjedd noen få ganger med meg med Imovane er en ganske behagelig men alikevel skremmende form for hallis. Det kan sammenlignes som når du ser på sola og du ser blått/grønt/rødt hvor enn du ser deg om. Bare att denne formasjonen ofte er en figurlignende sikkelise, ofte bare streker og formasjoner i farger, helst rødt, blått, gult eller grønt. De oppfører seg slik at hvis du har lys inn på rommet fra ett vindu og rommet er mørkt ellers, kan du se på veggen og den flyter litt omtrent, gjerne i farger. Konsentrer du deg og tvinger øya til å "skjerpe seg" forsvinner de, men om du lar blikket gå og du bare stirrer ut i løse lufta kommer de tilbake igjen, oftest i samme formasjon som sist.

Jeg husker engang hvor jeg lå i senga og så på sengetøyet, bølger i farger beveget seg mot meg i sammenheng med formasjonene på sengetøyet. De mest "skremmende" hallisene er formasjonener i edderkopp lignende forstand, og de store som kan minne om 1 eller flere mennesker.
Vis hele sitatet...
Får akkurat samme type halliser. Pleier å se edderkopper, slanger og dyr med mange bein. De liker å bevege beina sine veldig fort hva skjer med at vi ser det samme?
Sitat av causa Vis innlegg
imovane er det samme som zopiklon ikke sant?
jeg har tatt det et par ganger men det har ikke fristet å bruke resten av brettet pga smaken jeg får dagen etter. er den smaken noe som går bort etter hvert? er det noe man kan gjøre for å fjerne den?
Vis hele sitatet...
Metall smaken du sikter til..?

Hvis: drikk et stort glass appelsin juice
For de som plages med metallsmak, spis før du tar Imovane.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
For de som plages med metallsmak, spis før du tar Imovane.
Vis hele sitatet...
Elendig tips, funker IKKE. (Trodde det var relativt normalt å spise kveldsmat? Jeg har iallefall den uvanen.. )
Knasket i meg noen brett Imovane, og har ikke opplevd noe av det du beskriver. Husker forøvrig bare deler av det.