Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1793
Lite penger, jeg vet. Men lurer på hva jeg skal gjøre nå.

Anmelde til purken er totalt bortkasta for så liten sum.

Men jeg tenker kanskje og lage et lite faenskap for fyren, selvom det er en småsum. Besøke han, ringe til venner og bekjente, eller noe annet faenskap.

Tips? Klarer ikke bare og la det ligge og la han slippe unna ass
Ville bare møtt opp på døra og spurt etter penger eller vare hvis jeg visste hvor han bor. Vær direkte, ikke spør om du kan få pengene eller vare, si heller at du skal ha det. Et par kommentarer som "fin bil du har" eller "liker kåken din, ser bra ut" krydra på toppen pleier å gjøre susen.

Er vedkommende en pingle så er en fot i døra så han ikke kan stikke inn veldig fint også. Det kan slå ut begge veier, så vær forberedt på fysisk konfrontasjon hvis du velger å gjøre det.
Sist endret av Vasken; 20. mai 2022 kl. 01:40.
Trådstarter
72 3
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Ville bare møtt opp på døra og spurt etter penger eller vare hvis jeg visste hvor han bor. Vær direkte, ikke spør om du kan få pengene eller vare, si heller at du skal ha det. Et par kommentarer som "fin bil du har" eller "liker kåken din, ser bra ut" krydra på toppen pleier å gjøre susen.

Er vedkommende en pingle så er en fot i døra så han ikke kan stikke inn veldig fint også. Det kan slå ut begge veier, så vær forberedt på fysisk konfrontasjon hvis du velger å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Sliter med og finne adressa til vedkommende, men skal lete videre. Skal prøve og spamringe han imorra og se.

Hehe det er han, er snakk om en drittunge, mulig jeg tar en tlf til morra og.
Sist endret av Nootropics; 20. mai 2022 kl. 01:42.
Søk opp telefonnummeret han har brukt på finn i vipps og sosiale medier som f.eks facebook, så kan du finne navn og/eller adresse hvis han er slurvete.
Går det ikke an å hive nummeret inn på gule sider?
Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg
Går det ikke an å hive nummeret inn på gule sider?
Vis hele sitatet...
Ikke hvis det er skjult for katalog-oppføringer.
Det du kan gjøre er å ringe Telenor og Telia, trykk at det gjelder et annen nummer!

Når du da kommer til en kundebehandler, oppgir du den telefon nr, kundebehandler : Ole Petter Nilsen?

Du: Takk, legger på.

Gjort det engang før, funket fett!
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Det du kan gjøre er å ringe Telenor og Telia, trykk at det gjelder et annen nummer!

Når du da kommer til en kundebehandler, oppgir du den telefon nr, kundebehandler : Ole Petter Nilsen?

Du: Takk, legger på.

Gjort det engang før, funket fett!
Vis hele sitatet...
Det kaller jeg dårlig kunde-sikkerhet.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Sliter med og finne adressa til vedkommende, men skal lete videre. Skal prøve og spamringe han imorra og se.

Hehe det er han, er snakk om en drittunge, mulig jeg tar en tlf til morra og.
Vis hele sitatet...


hvis du har fullt navn så kan du få adressa fra skatteetaten hvis den ikke er hemmelig
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg
Går det ikke an å hive nummeret inn på gule sider?
Vis hele sitatet...
Jeg synes oppslagstjenester er nesten komplett ubrukelige, får aldri treff på noe jeg søker opp hvis det ringer ol.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Lite penger, jeg vet. Men lurer på hva jeg skal gjøre nå.

Anmelde til purken er totalt bortkasta for så liten sum.

Men jeg tenker kanskje og lage et lite faenskap for fyren, selvom det er en småsum. Besøke han, ringe til venner og bekjente, eller noe annet faenskap.

Tips? Klarer ikke bare og la det ligge og la han slippe unna ass
Vis hele sitatet...

Først og frem du tenker det er en liten sum men er du klar over hvor mange som svindler for en 500lapp? Så svindler dem kanskje 100 stykker og da blir det raske 50.000 . Derfor er det utrolig viktig at alle anmelder uansett beløp for du vet aldri om det er akkurat din anmeldelse som gjør at politiet får øyene opp. Mitt råd er :

1) Send reklamasjon/klage med dokumentasjon til banken eller vipps , der du betalte slik dem kan notere og eventuelt stenge ute kunden om dem får flere klager. Jo dette hjelper , for da sjekker banken vedkommende sine transaksjoner og er det noe mistenkelig så åpner dem sak .

2) Politianmeld saken , er det stress og møte opp på stasjonen så sender du en e-post til byen din i politiet og ber om levere anmeldelsen per e-post . Jeg vet politiet godtar dette i mindre saker , er du i Oslo kan du sende til og dersom annen by bytter du ut oslo .

3) Ikke begå straffbare handlinger selv , du vil ødelegge for deg selv mer en motparten . Følger du dissene rådene mine så vil personen før eller senere svare for sine handlinger.


Glemte nevne du må selvfølgelig rapportere dette til Finn også men dette har du nok gjort. Finn er i løpende kontakt direkte med politiet om mistenkelig aktivitet . Finn kan også lese alle meldingene til motparten og se om det gjelder flere.
Sist endret av Moneyking; 20. mai 2022 kl. 14:42.