Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1029
Etter noen mnd med masse rus, alkohol og en helt jævlig livsstil, er libidoen min elendig. Mistenker høyt alko forbruk, kombinert med søppel mat. Har og gått ned endel. Jeg får alltid ræva libido om jeg taper kg.

Dere som jevnlig trener styrke, føler dere den gjør noe underverker? Evt hva mer?
Sist endret av Nootropics; 18. mai 2022 kl. 14:35.
Styrketrening gir meg mye som feks økt libido, mere energi, bedre humør, mindre hissig, bedre konsentrasjon. ​
Generelt en mye bedre livskvalitet.

Jeg kombinerer styrketrening med kampkunst. Så er ikke opptatt av å bygge mere masse, merker at om jeg holder meg på 150kg i benk på max så går det ikke utover hurtigheten, men over det så blir hurtigheten mye dårligere.
For min del er det å være jevnsterk i hele kroppen viktig.

Jeg er omtrent sikker på at om du starter å trene styrke 3-4 dager i uken, kombinert med sunn mat så vil du merke en utrolig posetiv endring i livet ditt
Sist endret av Conan; 18. mai 2022 kl. 16:13.
Trådstarter
72 3
Sitat av Conan Vis innlegg
Styrketrening gir meg mye som feks økt libido, mere energi, bedre humør, mindre hissig, bedre konsentrasjon. ​
Generelt en mye bedre livskvalitet.

Jeg kombinerer styrketrening med kampkunst. Så er ikke opptatt av å bygge mere masse, merker at om jeg holder meg på 150kg i benk på max så går det ikke utover hurtigheten, men over det så blir hurtigheten mye dårligere.
For min del er det å være jevnsterk i hele kroppen viktig.

Jeg er omtrent sikker på at om du starter å trene styrke 3-4 dager i uken, kombinert med sunn mat så vil du merke en utrolig posetiv endring i livet ditt
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Jupp, nå blir det styrketrening fremover mot sommeren.

Men er det en logisk forklaring på hvorfor styrketrening er så bra? Vil vel tro pga det øker testoen?

Forresten, mat er så ekstremt undervurdert. Helt sykt hvor mye bedre enn føler seg ved og spise, god, næringsrik mat kontra fast food og junk 6 ganger i uka.
Sist endret av Nootropics; 18. mai 2022 kl. 17:45.
Hvis jeg er konsistent med daglig joggeturer har jeg ekstremt bra libido. Jeg tror hjertehelse og libido går hånd i hånd. Svakt hjerte = dårlig libido og vice versa.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Takk for tips! Jupp, nå blir det styrketrening fremover mot sommeren.

Men er det en logisk forklaring på hvorfor styrketrening er så bra? Vil vel tro pga det øker testoen?

Forresten, mat er så ekstremt undervurdert. Helt sykt hvor mye bedre enn føler seg ved og spise, god, næringsrik mat kontra fast food og junk 6 ganger i uka.
Vis hele sitatet...

Det er bra for det styrker mye i kroppen din, som muskler, sener, senefeste osv dette er med på og få en kropp som tåler mere. Og ikke minst en sterkere psyke. (Forebygger skader, feks ryggsmerter osv). Men vær forsiktig med markløft og knebøy. Selv trener jeg ikke de to øvelsene, byttet de ut for noen år siden med apparater pga korsryggen.

Om du ønsker høyere testoproduksjon, så bør du unngå voldsome utholdenhetstreninger. Pga dette øker kortisolnivået i kroppen og dette igjen gir dårligere testosteronproduksjon.

Det å trene beina er svært viktigt med tanke på å frigjøre testosteron i kroppen. Men husk tren hele kroppen
Du blir det du spiser og det er fakta, hvert 7 år er alle cellene i kroppen fornyet utenom skjelettet det tar 21år ca. Så om du spiser drit i 7 år da er du bygget på drit og motsatt.

Hatsumi prøvde og spise akkurat det han ønsket( mye drit) pga han mente at han psykisk kunne kontrollere kroppen sin uansett, det gikk ikke lenge før han måtte gi opp. Her er han https://m.youtube.com/watch?v=hWVUdwbuzIk

Tips styrketrening:
https://www.google.com/url?sa=t&sour...iDysn1jaLyrAkw
Nei, har vært alkis, løfter 70kg på èn arm, men er like kåt uansett.