Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2019
Hei!
Vet ikke helt om dette er rett tråd, men fant ingen som passet bedre.
Jeg går for tiden på Venlafaxin 75 mg, og skal forsøke å trappe ned og slutte i tiden fremover. Jeg har lest mye om at å slutte for fort gir masse dumme bivirkninger, så jeg tenker å gå for å fjerne en visst antall korn over lengre tid.
Men, i den sammenheng lurer jeg på om noen har noen tips for hvor mange korn man burde fjerne over en viss tid?
Og er det noen som vet hvor mange korn det faktisk er i en Venlafaxin depot-kapsler? Har åpnet en selv, men det er jo så mange at jeg hadde håpet på å slippe å telle de selv
Anonym bruker
"Sjokkert Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går på disse selv. Jeg ville brukt vekt kanskje, også fjernet 1 fjerdedel første uka, en fjerdedel til neste uka osv. Evt over to uker av gangen ettersom det er en litt seig medisin å seponere.

Lykke til og hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går, skal gjøre det samme selv om ikke lenge
Trådstarter
7 2
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Går på disse selv. Jeg ville brukt vekt kanskje, også fjernet 1 fjerdedel første uka, en fjerdedel til neste uka osv. Evt over to uker av gangen ettersom det er en litt seig medisin å seponere.

Lykke til og hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går, skal gjøre det samme selv om ikke lenge
Vis hele sitatet...
Det var ikke dumt tenkt! Må bare kjøpe meg en vekt som er så nøyaktig da, hehe. Tenker egentlig å ta det over enda lengre tid, kanskje 6-7 måneder, da jeg er veldig redd for å få tilbakefall av all dritt. Men skal holde deg/dere oppdatert om hvordan det går
75mg? Bare kutt ut "cold turkey". Jeg brukte 150mg i 1 år og slutta på dagen. Var heelt jævlig men det går over.
Anonym bruker
"Sjokkert Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
75mg? Bare kutt ut "cold turkey". Jeg brukte 150mg i 1 år og slutta på dagen. Var heelt jævlig men det går over.
Vis hele sitatet...
Det hadde jeg IKKE gjort. Bare én dag uten medisinen er jævlig fra før av (for mange)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det hadde jeg IKKE gjort. Bare én dag uten medisinen er jævlig fra før av (for mange)
Vis hele sitatet...
Ja det var helt jævlig også, men jeg er litt utålmodig. Men hadde nettopp vært på rehab så jeg hadde kjent på langt værre ting for ikke lenge sia.
Trådstarter
7 2
Mulig det kan funke for noen ja, men tror nok ikke det er noe for meg. Som anonym her sier er det jævlig bare med én dag uten, og mye annet som skjer også nå, så orker ikke det nå. Men bra det funket for deg

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det hadde jeg IKKE gjort. Bare én dag uten medisinen er jævlig fra før av (for mange)
Vis hele sitatet...
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
75mg? Bare kutt ut "cold turkey". Jeg brukte 150mg i 1 år og slutta på dagen. Var heelt jævlig men det går over.
Vis hele sitatet...
Du får venlafaxin i 37,5mg også da. Slipper du å ta ut de jævla kulene.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anbefaler å spise stadig færre kuler om du er hypp på minst mulig ubehag.
Trådstarter
7 2
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Du får venlafaxin i 37,5mg også da. Slipper du å ta ut de jævla kulene.
Vis hele sitatet...
Ja, har noen liggende. Men vil egentlig ikke gå rett fra 75 mg til 37,5 mg heller. Så tenker å gå for kuler

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Anbefaler å spise stadig færre kuler om du er hypp på minst mulig ubehag.
Vis hele sitatet...
Ja, ganske hypp på det, så det tenker jeg også. Hadde bare vært kjekt å vite hvor mange det er totalt, men jeg får vel bare begi meg ut på telling selv
Sist endret av barnilose; 26. april 2022 kl. 18:25. Grunn: Bedre formatering
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
7 2
Om noen skulle være i samme situasjon som meg en gang i fremtiden tok jeg meg bryet å telle kornene inne i en 75 mg depotkapsel. De var veldig vanskelig å telle, men med noe feilmargin var det ca 255 stk.
Sitat av barnilose Vis innlegg
Om noen skulle være i samme situasjon som meg en gang i fremtiden tok jeg meg bryet å telle kornene inne i en 75 mg depotkapsel. De var veldig vanskelig å telle, men med noe feilmargin var det ca 255 stk.
Vis hele sitatet...
Respekt, rett og slett.
Trådstarter
7 2
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Respekt, rett og slett.
Vis hele sitatet...
Haha, takk! Det var ikke veldig moro tidsfordriv, nei
Takk! Faktisk nyttig for meg ;-)
Ps: cold turky på denne er det samme som å putte en kald kalkun inni hodet.
Sist endret av Klark_Cent; 11. mai 2022 kl. 14:41. Grunn: Slå sammen
Sitat av barnilose Vis innlegg
Haha, takk! Det var ikke veldig moro tidsfordriv, nei
Vis hele sitatet...
Nei det skjønner jeg, jeg skulle vært veldig depressiv å hatt lite å gjøre for å telle kornene i en sånn kapsel ja
Trådstarter
7 2
Sitat av Klark_Cent Vis innlegg
Takk! Faktisk nyttig for meg ;-)
Ps: cold turky på denne er det samme som å putte en kald kalkun inni hodet.
Vis hele sitatet...
Så bra det kunne være til nytte for noen!
Og ja, omtrent. Det er ikke noe for meg hvert fall!

Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Nei det skjønner jeg, jeg skulle vært veldig depressiv å hatt lite å gjøre for å telle kornene i en sånn kapsel ja
Vis hele sitatet...
Haha! Faktisk ikke så depressiv nå, men preventiv
Sist endret av barnilose; 11. mai 2022 kl. 14:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
At man har tiltak og evne til å gjøre det/telle kan være et godt tegn på at man har blitt bedre!
Sist endret av Klark_Cent; 11. mai 2022 kl. 14:51. Grunn: Sjeevefeil