Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3080
Skal kjøpe en tv om ikke så lenge. Det må være enten en 70 eller 75, og ikke for stiv pris. Har sett på denne: https://www.komplett.no/product/1188...tv-70pus900612

Eventuelt link meg opp til en som er bedre/like god. Makspris er rundt 10k.

Er det forresten stor forskjell fra 70 til 75? Sizemessig.
Sist endret av Oxycodone; 6. mars 2022 kl. 13:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Styr unna Philips.

Kvalitetsproblemer. På 3 år hadde jeg 3 toppmodeller sim var mer på verksted enn hjemme. Da ombytte nr 4 kom i posten røyk den rett på finn. 6mnd etterpå tok kjøper kontakt pga tv var dau..

Anbefaler Panasonic og Sony
Svak for LG fra før ble jeg overbevist i denne nylige tråden.

https://freak.no/forum/showthread.ph...ighlight=Tv+lg
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Styr unna Philips.
Vis hele sitatet...
Er ikke enig der. Pappa har hatt Phillips i 15 år nå, og har ikke hatt andre problemer enn at den av og til må resettes da det virker som elektronikken låser seg. Utenom det så virker den perfekt. Det eneste jeg ikke liker med Phillips er Ambilight, som ikke kan slåes av.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er ikke enig der. Pappa har hatt Phillips i 15 år nå, og har ikke hatt andre problemer enn at den av og til må resettes da det virker som elektronikken låser seg. Utenom det så virker den perfekt. Det eneste jeg ikke liker med Phillips er Ambilight, som ikke kan slåes av.
Vis hele sitatet...
De for 15 år siden var fremdeles Philips. Hele brunevareavdelingen ble solgt til TP Vision. Chipeste delene montert i Polen.

Står ved det jeg sa. Styr unne. Trenger ikke høre på en som reparerte drittet på garantiverksted..
Har to nyere philips tv'er (2018 og 2020), er veldig fornøyd. Kjøpte dog billigere modeller, ikke 4k.
Jeg er også, til tross for at jeg jobbet i et elektronikkverksted som gjorde garantireparasjoner på bl.a. Philips, også svært fornøyd med min Philips TV. Ambilight er fantastisk og AndroidTV er kanskje det best støttede OS-et for TV per nå. Har en Samsung også og det finnes ikke apper for noe som helst, ikke engang TV-app for kabel-TV-selskapet mitt. Liker egentlig ikke grensesnitt eller økosystem på Samsung i det hele tatt og den har en generelt en del rare lyter.

Det er heller ikke sånn at det som var en kvalitetsleverandør/drittleverandør for 20 år siden nødvendig er det i dag. Absolutt ALLE elektronikkprodusenter har kjipe produktserier med unormalt mye RMA og i løpet av mine år i bransjen har jeg ikke sett Philips utmerke seg verken positivt eller negativt.
Du får deg en bra QLED på salg for den prisen der. De ligger fra 8 lapper og opp. Skal du først bruke en sånn sum hadde jeg sikta på en QLED og ikke UHD.
Om du klarer deg uten det nyeste på markedet ville jeg fulgt med på når 2021 TVene skal ut og erstattes av 2022 modellene. Da kan du få ganske ålreit pris.

Er ikke helt inne i hva som er siste mote på tv fronten så velger ikke linke til noe spesifikt. Og heller ikke hva som skiller en 2021 fra en 2022 tv.

Men så Elkjøp solgte noe 2021 modeller til ganske redusert pris. Så de har allerede starter med å farse ut fjorårets men vet ikke om de har starter helt skikkelig enda.
Mener denne samsungen gikk for ~12000,- på salget for noen uker siden:

https://www.komplett.no/product/1183...led-tv-qe75q70

Jeg er ekstremt fornøyd med min 65" av disse i hvertfall.