Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1715
Hei, jeg er fult klar over at det er lov å bestille papaver somniferum frø(opiums valmue) både til mat og dyrking(pryd).

Men vet dere no om lovverket når det gjelder innførsel av uvaskede frø? Disse har høye nivåer morfin, tebain og div alkaloider rundt skallet.
Sist endret av skrpappa; 22. august 2021 kl. 15:07.


Beklager for at jeg ikke vet svaret til spørsmålet ditt. Men her et bilde av åkeren med frø ifra impecta.

Blir kjapt mye uvaska frø!
Sist endret av Stearinlys; 22. august 2021 kl. 15:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så hvis jeg kjøper valmuefrø på butikken så kan jeg plante de å ruse meg på de når de har vokst? :0
Sitat av Stearinlys Vis innlegg


Beklager for at jeg ikke vet svaret til spørsmålet ditt. Men her et bilde av åkeren med frø ifra impecta.

Blir kjapt mye uvaska frø!
Vis hele sitatet...
Ser der ja, har høstet mine, men ser du har fått en del flere enn meg. Blir noen slurker heksebrygg av det der.

Problemet med frøa våre er at de innholder svært lite alkaloider da dette er noe som først havner på frøene i den derre industrielle raffinerings prosessen av hele planten.. Det er hvertfall slik jeg har forstått det, haha. Og det er jammen ikke sikkert jeg har forstått det korrekt heller. Jeg sparer frøa fra podsa mine til neste sesong, tror det er alt de er nyttig til.
Har selv kjøpt over 1000 frø fra Sverige på impecta frøhandel to ganger, aldri fått noe problem med toll
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Har selv kjøpt over 1000 frø fra Sverige på impecta frøhandel to ganger, aldri fått noe problem med toll
Vis hele sitatet...
Trenger nok et par frø til. 1kg +-
Og impecta er nok vaska og/eller behandla frø til dyrking.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bestilte du? Har tenkt på å bestille selv, de frøene man får i Norge må jeg som regel bruke 2 3 kilo for å få en decent batch med te
Sitat av Sergeantbarnes Vis innlegg
Bestilte du? Har tenkt på å bestille selv, de frøene man får i Norge må jeg som regel bruke 2 3 kilo for å få en decent batch med te
Vis hele sitatet...
Nei, jeg klarte å skaffe meg tørkede planter/frøkapsler fra en nabohage, haha! La dermed planene for å bestille uvaska frø på hylla.