Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4314
Hei! Jeg prøver å poste denne tråden igjen da den forrige ble sletta, sjekker om det hjelper å poste i et annet forum.

I utlandet har jeg kommet over Lucky Strike rulletobakk, og spørsmålet er ganske enkelt; hvor kan jeg få tak i dette i Norge?
Har vært på Sol-Cigar i Oslo uten hell, i tillegg til nettbutikken jeg linket til over. Kunne bestilt der, men er ikke interessert i å kjøpe 10 pakker da avgiften for å få det inn i Norge da vil bli ganske høy. Men en nettbutikk som selger enkeltpakninger og shipper til Norge hadde vært supert. Tips om fysiske butikker i Oslo er også av høy interesse

- Aker
Sist endret av AkerUE; 6. mai 2014 kl. 22:45.
For noen år siden kjøpte jeg alltid disse fordi de solgte dem også i små pakkninger, men så plutselig virket det som at de forsvant helt og har ikke sett dem igjen siden "/

Det er dessverre ikke lov å importere tobakk fra utlandet med mindre du har vært på reise, så du kan risikere å ikke motta pakken i det hele tatt.

Det hjalp kanskje ikke så mye, men var en heads up
AkerUE's Avatar
Trådstarter
Trist at de har fjerna det fra markedet i Norge...

Leste litt lett på det, og da virka det om om det var en avgift på import på 2,90 per gram tobakk. Det jeg derimot stusser litt på er at tobakksvaren må markeres etter norske lover og standarder om det skal "shippes". Er usikker på hvordan disse reglene blir utført i praksis, men jeg er villig til å ta risikoen.

Betaler avgiften med glede så lenge jeg får varen Men om de sjekker at pakken er markert riktig så kan de vel ikke gjøre stort annet enn å beslaglegge og evt. gi meg en form for ekspedisjonsgebyr?

Føler reglene er jævlig firkanta og innvikla, så man må jo nesten bare prøve...
Sist endret av AkerUE; 7. mai 2014 kl. 02:58.
It's me bitches
37 6
Har du sjekket på Tobakksbutikken på Olaf ryes plass? Mener jeg har sett den der. =)
ArbeidsledigProletar
Finnes på Rema 1k her ihvertfall. (Trondheim) Sammen med de Lucky-strikesiggene uten parfyme..
AkerUE's Avatar
Trådstarter
Skal sjekke Olaf Ryes plass, takk for tipset!

Batabusa: Lenge siden du så det eller?
Sitat av AkerUE Vis innlegg
Skal sjekke Olaf Ryes plass, takk for tipset!

Batabusa: Lenge siden du så det eller?
Vis hele sitatet...

De har kun Domingo, Petterøes, Gul, Rød og eventyr.
Har kjøpt det på narvesen kiosker i både drammen og oslo dog noen år siden sist da.
AkerUE's Avatar
Trådstarter
Skal sjekke ut flere narvesen/dagligvarebutikker som ligger nedi gryta. Har sjekket en del, og hittil har det sett dårlig ut. Virker som om det er tatt av markedet.

Olaf Ryes Plass hadde ikke 3RD?
Sitat av AkerUE Vis innlegg
Skal sjekke ut flere narvesen/dagligvarebutikker som ligger nedi gryta. Har sjekket en del, og hittil har det sett dårlig ut. Virker som om det er tatt av markedet.

Olaf Ryes Plass hadde ikke 3RD?
Vis hele sitatet...
Nei. Mente de hadde det før, men har ikke sett lucky strike der de gangene jeg har vært der i år. Har begynt å røyke rullings i det siste men sliter med å finne en tobakk som smaker bra.
AkerUE's Avatar
Trådstarter
Det samme gjelder meg. Hørte at luckien skulle være god, derfor jeg halvdesperat prøver å finne ut hvor det kan skaffes. I mellomtiden blir det Petteröes nummer 3.

Kommer selvfølgelig med oppdatering her dersom jeg finner ut av det.
Sist endret av AkerUE; 7. mai 2014 kl. 21:23.
Ja gjør gjerne det! Akkuratt nå røyker jeg en tobakk som heter amber leaf, men den får man ikke tak i her i norge. Itillegg begynner jeg å gå tom, så må finne noe nytt
Det begynner å bli en stund siden, men jeg kjøpte ofte 25g Lucky Strike rulletobakk på Bunnpris. Skal være fullt mulig å anskaffe i dagligvare butikk, men vekten er altså halvparten av en vanlig rulletobakk-pakke.
▼ ... noen uker senere ... ▼
AkerUE's Avatar
Trådstarter
Har prøvd mange forhandlere i Oslo-sentrum i tillegg til tobakksbutikkene på svenskegrensen. Det virker som om det ikke er å få tak i lenger, annet enn i Spania.
Sitat av AkerUE Vis innlegg
Har prøvd mange forhandlere i Oslo-sentrum i tillegg til tobakksbutikkene på svenskegrensen. Det virker som om det ikke er å få tak i lenger, annet enn i Spania.
Vis hele sitatet...
Send en mail til Lucky Strike og spør om de har noe igjen på lager, eller om de vet om det fortsatt selges noen steder i Norge?
▼ ... over en uke senere ... ▼
AkerUE's Avatar
Trådstarter
Sendte en e-post til det norske kontoret, de sa at det ikke lenger var til salgs i Norge.
Typisk norge... Når det kommer noe nytt, så er mesteparten av folket så skeptisk at salget ikke blir bra nok, så det blir trukket igjen.. Så blir vi som faktisk digget produktet sittende igjen med den samme gamle ulla igjen.. Tiedemanns rød/gul 3, Petterøes, Eventyr osv..

Sitat av 3RD Vis innlegg
Ja gjør gjerne det! Akkuratt nå røyker jeg en tobakk som heter amber leaf, men den får man ikke tak i her i norge. Itillegg begynner jeg å gå tom, så må finne noe nytt
Vis hele sitatet...
Amber Leaf er så absolutt ikke dum! Røykte mye av den når jeg var i spania.. Nå går det i Lucky Strike cig's.. Veldig billig der jeg er nå.. ca 60kr kartongen Nesten FOR billig... Og det er ikke uvanlig at det er tilbud.. på tobakk.. "buy one, take one" Blir fort at man kjøper to kartonger, og får med to gratis... Plutselig ALT for mye røyk..
Sist endret av nZaal; 18. juni 2014 kl. 20:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
AkerUE's Avatar
Trådstarter
Tror mye av grunnen er at all tobakk i Norge må stå skjult, så ingen vet egentlig hva som finnes i sortimanget annet enn det man har fått fra andre. Ganske molbo spør du meg.
Sitat av nZaal Vis innlegg
Typisk norge... Når det kommer noe nytt, så er mesteparten av folket så skeptisk at salget ikke blir bra nok, så det blir trukket igjen.. Så blir vi som faktisk digget produktet sittende igjen med den samme gamle ulla igjen.. Tiedemanns rød/gul 3, Petterøes, Eventyr osv..



Amber Leaf er så absolutt ikke dum! Røykte mye av den når jeg var i spania.. Nå går det i Lucky Strike cig's.. Veldig billig der jeg er nå.. ca 60kr kartongen Nesten FOR billig... Og det er ikke uvanlig at det er tilbud.. på tobakk.. "buy one, take one" Blir fort at man kjøper to kartonger, og får med to gratis... Plutselig ALT for mye røyk..
Vis hele sitatet...
I Asia nå eller siden du får så billig røyk?
▼ ... noen uker senere ... ▼
AkerUE's Avatar
Trådstarter
Lucky Strike RYO selges i Tyskland, både med og uten tilsetning.