Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1138
Jeg hadde lenge hatt lyst til å prøve Salvia, og har flere ganger lett etter en nettbutikk som var villige til å sende til Norge. Omsider fant jeg en, og bestilte en pakke med Salvia Divinorum Extract x10. Var egentlig ganske sikker på at pakken kom til å bli stoppet i tollen Men 5 Dager senere lå det en lapp i postkassa om at det var kommet en verdisending til meg. Pakken var merket "julepynt" eller noe sånt, og jeg dro på posten å viste legitimasjonen min og hentet ut pakken uten problemer.

Lykkelig over at jeg nå satt med en pakke Salvia, bestemte jeg meg for å prøve. Jeg hadde lest mye på forhånd om planten, både på Freak, og ellers på nettet. Har skjønt at det er veldig individuelt hvordan man reagerer på Salvia så jeg må helt ærlig innrømme at jeg var kjempenervøs for hva jeg hadde å vente meg, hvordan jeg kom til å reagere, og hvordan det kom til å føles.
Jeg tømte innholdet i posen på et lite fat og doserte det opp slik at det ble ca 1/10. Jeg ble ganske overasket over lukten, for det luktet faktisk nesten som te.
Jeg fant ut at det ble best om jeg sto oppreist mens jeg skulle røyke så jeg stilte meg opp midt på stuegulvet hjemme hos meg selv mens kjæresten min fyrte opp bongen for meg.

Jeg trakk ned røyken,som foresten smakte helt fantastisk og gikk inn på soverommet. Jeg la meg ned i senga mi. Holdte fortsatt røyken inne til det gikk ca 30 sekunder. Så pustet jeg ut. Ca 2 minutter senere begynte jeg å le. Helt ukontrollert.Det kjenntes ut som at noen tok tak i noe midt på ryggen min å dro meg bakover. Jeg føler meg bare så forbanna glad og lykkelig!
Jeg har ikke peiling på hva som egentlig var så morsomt, og det var også en setning jeg repeterte høyt mens jeg lå der, men jeg lo å lo å lo! Så jeg lå som en dust i senga mi med tidenes mest hysteriske latterkrampe. Jeg vet ikke helt om tidsperspektivet mitt stemmer overens med fakta, men det føltes som om jeg lå der å lo i kanskje 5-6 minutter.
Jeg var på en måte bevisst, og hadde ikke noen typiske visuals. Jeg fikk med meg at kjæresten tryglet meg om å holde kjeft, og jeg svarte at jeg ikke ante hva som var så morsomt og at jeg ikke klarte å stoppe.
Så jeg tok en pute over hodet mitt for å dempe volumet mens jeg lå der i full latterkrampe Så kjentes det plutselig ut som jeg var rennende våt på armene.
Det kom rennende vann fra øverst på skuldrene og helt ned til fingertuppene.
Jeg sa flere ganger til kjæresten min at han måtte kjenne på hendene mine fordi de var så våte, men det var tydeligvis bare innbilning fra min side. Sakte men sikkert ble jeg roligere, og latteren begynte å avta.
På dette tidspunktet føltes det bare som jeg hadde røyka noe sykt bra grønnt. Jeg hadde en munter og oppløftende følelse, og var i et utrolig godt humør. Følte meg bare veldig lykkelig, men samtidig fokusert og klar i hodet. Så ble jeg bare sittende å slappe helt av, spiste noe snop, og bare pratet skit med kjæresten.

Så bestemte jeg meg for å ta et trekk nummer to. Jeg blir sittende i sofaen å røyke denne gang, og det var nå det virkelig begynte å ta av. Jeg sitter i sofaen, og det tar kanskje 1-1,5 minutter også begynner jeg å le på nytt. Plutselig befinner jeg meg ikke lengre i stua mi, men midt oppå fjellet klar for å stå på ski. Jeg vet at jeg ler og ler, jeg prøver å fokusere rundt meg, men det føles kaldt, klamt og morsomt.
Jeg plagdes med å komme meg over masse ting som står i "veien" for meg. Jeg skal stå på ski ned et bratt fjell. Jeg ser ned fjellet, men det jeg ser samsvarer ikke med virkeligheten i det hele tatt.
Jeg ser egentlig ingenting i fokus, bare masse uklarheter, og siden jeg innerst inne VET at jeg ligger i sofaen i stua mi fant jeg ut at det beste måtte være å lukke øynene.
På et tidspunkt tenker jeg "hva faen er det som skjer egentlig?" og prøver å se rundt meg, i jakt på hvor virkeligheten egentlig har tatt veien. Men jeg tenker for meg selv at jaja det går over liksom.
Jeg drømmer, men jeg er våken. Jeg er tilstede men jeg er ikke her. Jeg hører kjæresten min snakke til meg langt i det fjerne,men jeg forstår ikke hva han sier. Jeg tolket det som at han var sint eller sur eller noe sånt, for jeg begynte å "sloss" med rusen for å prøve å komme fram til hva som var galt siden jeg trodde han var sur. Jeg kjemper og kjemper, og begynner smått å se sofaen, og pc-skjermen. Jeg jubler inni meg for at jeg endelig klarte å finne stua igjen også føltes det som at jeg ble sentifugert tilbake til fjellet igjen.
Jeg klarer fortsatt ikke å slutte å le, men fant til slutt ut at det beste var å bare prøve å legge seg ned å slappe av mens dette foregikk. Etterhvert begynte jeg gradvis å komme tilbake til normalen. Dette varte kanskje i et kvarter maks, og etter dette hadde jeg samme følelsen som jeg fikk etter det første trekket, altså bare glede og oppstemthet.

Salvia ga meg en hysterisk morsom opplevelse, og det hersker ikke tvil om at jeg skal prøve dette flere ganger. Jeg har til nå kun holdt meg til Cannabis, så dette var en morsom og annerledes erfaring. Nå i skrivende stund dagen derpå føler jeg meg opplagt og i godt humør og det kjennes ikke ut som at jeg har tatt noen negativ skade av dette. Jeg har endelig skjønt for et kraftig våpen den menneskelige hjernen er og at det ikke finnes grenser for hva den er i stand til.
Fin rapport!
Begge gangene beskriver det som skjer når du røyker Salvia meget bra. Hvertfall utifra det jeg husker.
Takk for det
Synes det var en veldig bra tripprapport, så også at du hadde flere likheter med slik jeg hadde det.
Ville bare si at jeg ville ikke stått oppreist etter å ha innhalert salvia, for man kan skade seg ved fall osv.
Jeg sto oppreist for å få utnyttet lungene maksimalt under nedtrekk av røyk, men jeg la meg rett ned etterpå. Jeg merket ikke noe forskjell egentlig fra trekk nr 1 og trekk nr 2(da jeg satt i sofaen) så mulig det var bare innbilning at det skulle være bedre å stå Det tok en stund før jeg stolte på at føttene fungerte etter jeg hadde røyka så jeg ser logikken i at man iallefal ikke burde nyte rusen på to bein
Fikk du følelsen over at beina tilhører en annen person? Jeg ble mektig irretert over dette.
Jeg tenkte egentlig ikke så mye over beina mine under selve "trippen", men det føltes som om jeg brukte beina selv om jeg egentlig bare lå på sofaen, men har planer om å røyke litt ikveld også så da skal jeg prøve å kjenne bedre etter. Jeg merket spesielt når selve trippen begynte å avta at jeg var noe gelè i beina når jeg skulle reise meg opp for å gå å hente meg vann, så kan nesten tenke meg til hvordan de ville funket 5 minutter tidligere
Flott rapport!

Hvordan kom du på at du skulle prøve noe som er så kraftig når du ikke har prøvd andre rusmidler enn Cannabis og mest sannsynlig alkohol? Siden Salvia er ganske så heavy så ville jeg trodd at det ville vært bedre å starte med shrooms eller noe som ikke gir deg en like like heavy trip første gangen.

Lurer grunnet at jeg er interessert i psykedelika selv, og har lyst til å prøve når tiden er inne.
Takk Jeg har vært fascinert av psykedelika lenge, men jeg har brukt to år på å lese meg opp nok fakta til å forstå hva jeg egentlig begir meg ut på. Det som gjorde at jeg ble nyskjerrig på psykedelika i utgangspunktet må være at jeg leste en tripprapport om Datura Stramonium, og syntes dette hørtes kjempekult ut.
Jeg startet som 18 åring med Cannabis (har selvsagt drukket en del alkohol men nå er det heller en sjeldenhet.) Og siden jeg begynte med Cannabis har jeg logisk nok blitt mer interessert i rusmidler generelt og hvordan funksjon de ulike stoffene som finnes der ute har på kroppen og hjernen.
Sopp er - og kommer alltid til å være en fyfy ting i min verden. Jeg har sett med egne øyne mennesker som tre år etter inntak av sopp fortsatt ikke er kommet tilbake til normalen, og en slik risk ønsker ikke jeg å ta. Det er sikkert mange som har det kjempegøy på sopp, og som aldri tar noen skader av det men jeg har hørt flere skrekkhistorier om sopp, mens jeg til dags dato ikke har hørt noe tilsvarende om Salvia.
Så etter å ha lest sinnsykt mye om egentlig det meste av diverse psykedelika kom ihvertfal jeg fram til den konklusjonen at det var Salvia som kom til å bli mitt første, og hovedgrunnen er at selve trippen ikke varer så lenge som ulike andre psykedeliske stoffer gjerne gjør. Slik jeg har forstått det er salvia egentlig bare barnemat i forhold til andre stoffer, men jeg har ingen erfaring med noe annet så jeg kan ikke sammenligne det med noe som helst.