Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3592
Trenger en med god funksjon og holdbarhet og som tåler å gå i gulvet uten å bli ødelagt.
Tja, Logitech sin gaming-serie dekker det du vil. Jeg bruker G502 og er fornøyd med den.
Anbefaler denne til alle slasker der ute. Dog ikke noe bemerkelsesverdig prestasjon når det kommer til konkurransedyktig dataspilling.
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Anbefaler denne til alle slasker der ute. Dog ikke noe bemerkelsesverdig prestasjon når det kommer til konkurransedyktig dataspilling.
Vis hele sitatet...
Skjønner godt at den ikke anbefales til dataspilling

--- Tilbake til TS

Dette er mus jeg selv har brukt siden 2012 og som har vært helt fantastiske. Ekstremt høy presisjon, og veldig godt grep på alle disse. Hovedsakelig vært i bruk til ting som krever høy presisjon, og godt grep.

Steelseries Rival 300
Steelseries Rival 710
Steelseries Sensei
Logitech MX518
BENQ Zowie EC2
Sist endret av IW2022; 3. mai 2022 kl. 23:54.
Sitat av anonfreakv2 Vis innlegg
Skjønner godt at den ikke anbefales til dataspilling

--- Tilbake til TS

Dette er mus jeg selv har brukt siden 2012 og som har vært helt fantastiske. Ekstremt høy presisjon, og veldig godt grep på alle disse. Hovedsakelig vært i bruk til ting som krever høy presisjon, og godt grep.

Steelseries Rival 300
Steelseries Rival 710
Steelseries Sensei
Logitech MX518
BENQ Zowie EC2
Vis hele sitatet...
Jeg har også vært veldig fornøyd med mus ifra steelseries, da spesielt rival 300 og 710 pga store hender. Brukte sensei når jeg var yngre, og det var en ypperlig mus når henda ikke var like store. MEN, softwaren til steelseries har begynt å bli skikkelig balle, så anbefaler å bare sette opp musen etter dine preferanser og avinstallere det etterpå, da softwaren har blitt mye mer ustabil og inkluderer masse ekstra dritt som bare er i veien.
Logitech G Pro Trådløs Gaming Mus.

Utrolig godt fornøyd med min så langt.
Ligger godt i hånda, minimalistisk stil uten for mye dilldall og fjaseri, lang batteritid, behagelig standard DPI for gaming og den er relativt billig.
Vet ikke helt om dette med "gå i gulvet"-testen men "Logitech MX Master 3" er definitivt å anbefale. Den er; preget av kvalitet, fin å bruke på en rekke underlag (f.eks: stoffsofa, laken, bordplanke, osv.) og perfekt vektet med et profesjonelt utseende. Den har også en rekke funksjons-knapper som kan være gunstige for enkeltes ulike behov
Trådstarter
Ser dere anbefaler datamus til rundt 5-600kr klassen. Siden jeg ikke har hatt slike før så lurte jeg på hva som er forskjellen på disse og på dem som ligger rundt 100-lappen? Slike som f.eks. denne.
Sist endret av freak55; 4. mai 2022 kl. 02:40.
Fornøyd med min steel series rival 710.
Vet ikke om datamus som er laget for å skulle gå i gulvet ett par ganger, så slikt tester jeg ikke.
Den fremstår likevel solid og sitter godt i hånda (mi)
Sitat av freak55 Vis innlegg
Ser dere anbefaler datamus til rundt 5-600kr klassen. Siden jeg ikke har hatt slike før så lurte jeg på hva som er forskjellen på disse og på dem som ligger rundt 100-lappen? Slike som f.eks. denne.
Vis hele sitatet...
Ergonomi, kvalitet og presisjon er mye bedre enn ved billigere datamus, man kan stille de inn med software til å være så rask eller treg man skulle ønske og man har mulighet til å binde forskjellige taster/oppførsler til eventuelle ekstra knapper man har på musa. Avhengig av hvilken mus man velger seg ut kan det hende man har mer eller mindre funksjoner. Når du først har prøvd en mus av bedre kvalitet kommer datamusene som er billige til å kjennes ut som leketøy.

Har du mulighet til å besøke en butikk som elkjøp? Der har de ofte utstillingsmodeller man kan prøve, hvis man spør pent hender det de lar deg prøve en mus du er nysgjerrig på selv om den ikke er stilt ut. Det viktigste i en mus er tross alt hvordan den ligger i hånda, og at den er behagelig å bruke over lengre tid.
Har aldri hatt noe bedre mus en Logitech 502
Den er ganske lik Mx518 om du har benyttet denne tidligere.

Den er heller ikke særlig dyr og er ofte på tilbud
Finnmarking
Jeg ville uten tvil gått for denne: https://prisguiden.no/produkt/logite...erlight-477662

Jeg har Pro versjonen som er helt eksepsjonell i FPS spill som feks Valorant eller CS. Eneste jeg savner med den jeg har er at den skulle vært litt lettere. Superlight er 20 gram lettere så jeg har denne i bestilling.
Stemmer veldig godt det EvilSink sier i posten sin her. De fleste musene som er listet her har noen av verdens beste spillere vært med å utviklet.

Sitat av EvilSink Vis innlegg
Ergonomi, kvalitet og presisjon er mye bedre enn ved billigere datamus, man kan stille de inn med software til å være så rask eller treg man skulle ønske og man har mulighet til å binde forskjellige taster/oppførsler til eventuelle ekstra knapper man har på musa. Avhengig av hvilken mus man velger seg ut kan det hende man har mer eller mindre funksjoner. Når du først har prøvd en mus av bedre kvalitet kommer datamusene som er billige til å kjennes ut som leketøy.

Har du mulighet til å besøke en butikk som elkjøp? Der har de ofte utstillingsmodeller man kan prøve, hvis man spør pent hender det de lar deg prøve en mus du er nysgjerrig på selv om den ikke er stilt ut. Det viktigste i en mus er tross alt hvordan den ligger i hånda, og at den er behagelig å bruke over lengre tid.
Vis hele sitatet...
Sitat av MrMidget Vis innlegg
Har aldri hatt noe bedre mus en Logitech 502
Den er ganske lik Mx518 om du har benyttet denne tidligere.

Den er heller ikke særlig dyr og er ofte på tilbud
Vis hele sitatet...
Logitech har laget en ny MX518. Ny sensor og litt diverse. Men føles helt lik ut som den gamle egentlig.
Sist endret av IW2022; 4. mai 2022 kl. 15:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av freak55 Vis innlegg
Ser dere anbefaler datamus til rundt 5-600kr klassen. Siden jeg ikke har hatt slike før så lurte jeg på hva som er forskjellen på disse og på dem som ligger rundt 100-lappen? Slike som f.eks. denne.
Vis hele sitatet...
Skrev du ikke «Forslag til god datamus?»?
Der ser du hvorfor ingen kommer med slike forslag. Ofte får du hva du betaler for.
Selv bruker jeg Razer Deathadder. Selvom det er en gamingmus, så er det den som passer hånda mi best. Den får du fra sånn 500 kr og oppover.
Edit. 267,- på elkjøp atm. https://www.elkjop.no/product/pc-dat...s&gclsrc=aw.ds

Selv bruker jeg Deathadder Elite.
Sist endret av Superspurv; 5. mai 2022 kl. 14:54.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Selv bruker jeg Razer Deathadder. Selvom det er en gamingmus, så er det den som passer hånda mi best. Den får du fra sånn 500 kr og oppover.
Vis hele sitatet...
Branding "gaming" er nødvendigvis ikke en dum ting når det kommer til datamaskiner og slikt. Gaming PCer for eksempel er de kraftigste PCene i verden foruten supercomputers og slike spesielle saker. En gamingmus er også ofte det beste du får mtp optisk sensor og vekt etc i en datamus.


Jeg har selv en Razer Viper Ultimate og den kan jeg anbefale til all slags bruk, god trådløs rekkevidde og bra batteritid.
Sitat av freak55 Vis innlegg
Ser dere anbefaler datamus til rundt 5-600kr klassen. Siden jeg ikke har hatt slike før så lurte jeg på hva som er forskjellen på disse og på dem som ligger rundt 100-lappen? Slike som f.eks. denne.
Vis hele sitatet...
Kanskje de dyre tåler å gå i gulvet uten å bli puslespill?
Razer DeathAdder er min favoritt og har vært de siste 8-10 årene. V2 er ikke like god