Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2601
Fuck Mr. Plod!
Ofte når jeg hører eldre "erfarende" rusmissbrukere snakke om psykadelika så virker de som oftest imot.

Jeg har ofte hørt de si "hold deg unna, det ødelegger virkelig psyken din" osv..

Hvorfor er det slik at de som har brukt sprøyta i så mange år kan mene at psykadelika er livsfarlig.

Har vært i flere grupper med folk som bruker stoff daglig og der sier alltid de som har "mest erfaring" at man må holde seg unna lsd pga. Psyken.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg opplever det samme. En slektning som har drevet tungt med rus siden 80-tallet, fortalte meg at om du bruker psykadelia ofte nok, kan det komme en dag der du ikke kommer ut av det igjen, men blir i en psykose. Kan jo være han overdrev.
Kan det være så enkelt at man tripper i 20 år så blir man ødelagt i psyken tilslutt?
Grunnen til at det er "erfarne" rusmisbrukere er ofte at de kanskje kjører på litt hardt og har kanskje gjort det med psykedelia også?
Tja. De med mest erfaring har brukt mye dop. Mye dop gir psykiske plager. Eldre brukere er mer utsatt. Jeg vil også tro at de tyngste brukerene doserer høyt. De blander muligens også mye rart. Altså, er du i en omgangskrets der det blir konsumert myye dop, spesielt over lang tid, så er du nok mer utsatt når du tar psykadelia.

Så husker man også godt de gangene det ikke gikk bra.
Sist endret av kastrertHankatt; 28. mars 2022 kl. 13:50.
De slitne gutta går ikke ut i skogen og fyrer opp bål mens de hører på noe pink Floyd og koser seg med solnedgangen mens de turer, de stresser gjennom sentrum og blir jaget av politiet eller henger rundt i verdens kjipeste leilighet.Er ikke rart det er slitsomt på psyken da.
Nok søvn i dagene før, riktig med mat, og alt det der er vel heller ikke noe som blir prioritert. Dag 4 på speedkjøret og en halv litago er liksom ikke buildupen som gir en god tur.
Og, har du kjørt hardt i flere år er kanskje ikke psyken så god i utgangspunktet
Sist endret av moret; 28. mars 2022 kl. 14:06.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Har også fått det inntrykket - men stort sett da fra folk som bruker mye sentralstimulerende og fester hardt.

De har ødelagt psyken så mye og kanskje utviklet psykoser, så når dem tar psykedelika så gjør det bare vondt verre.
Tror det ligger mye i det.
Rusmisbrukere bruker ofte rus for å rømme fra de mentale problemene sine, så de får kanskje noia når det motsatte skjer?
Har flere bekjente som jeg en gang kjente som har flippa helt ut pga overdrevent mye bruk av fleinsopp daglig og sitter igjen med at de ødelegger ryktet for den medisinske delen. Jeg har alltid vært bevisst på at du skal respektere psykedelika, ellers får du igjen i form av ''evighetstripp'', psykoser eller hva jeg skal kalle det. Psykedelika har ikke noen ting å gjøre i rusmiljø, men er dessverre det pga loven.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av yomomma Vis innlegg
Har flere bekjente som jeg en gang kjente som har flippa helt ut pga overdrevent mye bruk av fleinsopp daglig og sitter igjen med at de ødelegger ryktet for den medisinske delen. Jeg har alltid vært bevisst på at du skal respektere psykedelika, ellers får du igjen i form av ''evighetstripp'', psykoser eller hva jeg skal kalle det. Psykedelika har ikke noen ting å gjøre i rusmiljø, men er dessverre det pga loven.
Vis hele sitatet...
Får ikke rus av sopp med psilocybin om det brukes daglig. Tar man 5g på mandag, må man doble dosen dagen etterpå for å oppnå noe i nærheten og triple dagen etter. Er ingen som bruker sopp daglig, utenom de som mikrodoserer. Kommentaren der er bare tull!
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rusavhengig i mange år, men definerer ikke psyk. som rus. Kjør på.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Får ikke rus av sopp med psilocybin om det brukes daglig. Tar man 5g på mandag, må man doble dosen dagen etterpå for å oppnå noe i nærheten og triple dagen etter. Er ingen som bruker sopp daglig, utenom de som mikrodoserer. Kommentaren der er bare tull!
Vis hele sitatet...
Er på syre man må doble dosen, går litt tregere å få toleranse på flein.
BRAND ∞ STRONG
Den myten, eller hva man skal kalle det, om at LSD, sopp etc kan fucke opp hodet ditt, og noen ganger permanent eksisterer
i mange miljøer. Gjerne noen som kjenner noen som vet om en som visstnok har vært innlagt på psykiatrisk sykehus
de siste 10 årene. "Han kom aldri ned igjen"
Er det en myte det folk sier at man kan trippe også aldri lande igjen?
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bob Ross Vis innlegg
Er det en myte det folk sier at man kan trippe også aldri lande igjen?
Vis hele sitatet...
Såklart. Det der er bare feil. Det er noen som har anlegg for schizofreni eller psykose, og for de som tar sopp/lsd/dmt/aya/changa kan de utløse diagnosen om de tar et av de ovenfor. Tror det er det, folk mener når de kjenner noen som ble ødelagt i knållen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har nå ryddet i tråden, det her er nettopp det som ble klaget på forleden dag: Russeksjonen har elementer som er særdeles aggressive og bastante som får folk til å sky unna, rett å slett for det er så utrivelig.

Det MÅ GÅ AN å ha litt rom for tolking, ikke gå rundt å let etter de minste feilene til andre: Kanskje de missforsto noe, eller skrev feil. Og viktigst av alt, om du skal påstå noe, så back det opp med fakta.
Jeg har nå rensket vekk en tåpelig krangel om toleranseprofilene til LSD og Psilocybin - Dette er HØYST subjektive opplevelser, da du måler toleranse ut i fra hvor "trippy" du selv føler deg.

I akademika så skiller de ikke særlig på disse toleransekurvene, det finnes ingen egne for psilocybin alene (som jeg klarer å spore opp nå), men en kurve dannet for LSD den samme som det refereres til på toleranse for psykedelika generelt:



Så for å gjøre det klinkende klart: Toleransekurvene for psilocybin og LSD er basert på flere brukers SUBJEKTIVE opplevelse, variasjoner kan forekomme. I diverse diskusjonsforum snakkes det om at folk generelt sett har litt individuelle toleransekurver for de forskjellige psykedeliske stoffene.
Sitat av Bob Ross Vis innlegg
Er det en myte det folk sier at man kan trippe også aldri lande igjen?
Vis hele sitatet...
Det de mener da er vell at trippen glir over i en psykose man kanskje ikke kommer seg utav.
Jeg vil anta at de fleste misbrukere av rus er havnet der de er fordi de har problemer som blir for utfordrende og håndtere. Benzo, alkohol, opiater og amfetaminer demper følelsene, mens psykidelia fremkaller og forsterker de følelsene som ligger gjemt i psykens avkroker. Det virker med andre ord motsatt av den flukten de søker og det kan ellers diskuteres om psykidelia bør gå inn under terminologien rusmiddel. For en som har dempet følelseslivet sitt i mangfoldige år, er det nok for mange mye tøffere å kjenne på det han rømmer i fra.