Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 6042
Flere som så premieren i går?
Jeg har sett alle episodene. Ingenting i den serien jeg ikke visste fra før
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
er jævlig lei han fyren der ass. Programmene er like og han er så til de grader lite intellektuell at det er umulig å komme i dybden på de intervjuene hannes. Han virker også å være lite objektiv, og det er lett å merke hva han synes i enkelte saker.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Elsker Leo, men kjedelig serie.

Litt intr det med fentanyl i serien, at det finnes folk der ute som tar det frivillig er meg hus forbi.
Slitsom type jeg aldri har hatt sansen for. Synes det føyer seg inn i rekkene av programmer nrk har som har mer fokus på programlederen enn selve temaet.
Sist endret av ID-Brikke; 19. oktober 2021 kl. 15:44.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har sansen for Leo fordi han snakker ungdommens språk og har vært der sjæl. Alle han har hengt med som ungdom og ung voksen i 20 åra stapper jo kroppen full av coke, piller, hasj og molly så hvis noen skulle hatt en sånn serie måtte det blitt han ellers hadde det bare blitt belærende og tørt.

Når jeg var ungdom var noe av opprøret mot streite som sa at rus var farlig å bare ruse oss og gi faen enda mer. Jeg føler Leo er en som lett viber med unge tenåringer i utforskings og opprørsfasen så de hører på en som han! Jeg hadde hvertfall gjort det og kanskje heller sagt nei til exstacy pilla noen tilbudet på fest selvom jeg bare hadde røyka hasj før, ikke sagt jaja gi meg den og alt annet du har yo for jeg er ung og udødelig!
Syns serien balanserte det bra med å vise hvor vanlig rus er i mange miljøer og blandt ungdom generelt og samtidig få frem at det ofte går gæli også på ekte og ikke bare i en skremselspropaganda historie fra rektor Ruth

Tror det er poenget med serien å gi tenåringer flere sider av rus (for sånn det snakkes om i gjengen når man er ungdom er jo bare at det er fett og kult og alle vil jo være kule sant) og ikke lære voksne rusbrukere på freakforum noe de ikke visste om rus fra før.
Syns Leo er litt oppskrytt, men det er sikkert fordi jeg er så jævlig gammel.
Blitt mer Anne Lindmo type jeg..
For meg stiller denne serien seg inn i de rekker der programlederen rett og slett tar for mye plass. Terningkast 1 til dyremishandleren Leo Ajkic.
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Syns Leo er litt oppskrytt, men det er sikkert fordi jeg er så jævlig gammel.
Blitt mer Anne Lindmo type jeg..
Vis hele sitatet...
Da så du han og foreldreparet som hadde mista sønnen sin der på Lindmo snakke om serien kanskje? Jeg syns han gjør god figur på temaet til ungdom og jeg er godt voksen selv.

Sitat av bruisepristine Vis innlegg
For meg stiller denne serien seg inn i de rekker der programlederen rett og slett tar for mye plass. Terningkast 1 til dyremishandleren Leo Ajkic.
Vis hele sitatet...
Fordi han slapp en katt over gjerdet på bakketerrassen en gang eller sitter du på andre dokumenterte tilfeller av det du kaller dyremishandling?
Sist endret av Harek; 19. oktober 2021 kl. 18:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Harek Vis innlegg
Da så du han og foreldreparet som hadde mista sønnen sin der på Lindmo snakke om serien kanskje? Jeg syns han gjør god figur på temaet til ungdom og jeg er godt voksen selv.
Vis hele sitatet...
Så det.
Sikkert bare meg, men jeg har alltid syntes at han er litt hul, at han mangler substans.
Han sier mye og gjør mye ut av seg, men sier han egentlig noe spesielt, eller nytt?
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Føler dette er noe som har blitt etterspurt av mange.
Et program om rusmidler, formidlet av en person som har erfaring med rus.
Ikke en forsker som har lest og forsket på rusmidler, men aldri prøvd noe annet enn alkohol.

Har ikke sett på det enda tho.
Sitat av Harek Vis innlegg
Da så du han og foreldreparet som hadde mista sønnen sin der på Lindmo snakke om serien kanskje? Jeg syns han gjør god figur på temaet til ungdom og jeg er godt voksen selv.



Fordi han slapp en katt over gjerdet på bakketerrassen en gang eller sitter du på andre dokumenterte tilfeller av det du kaller dyremishandling?
Vis hele sitatet...
Hahaha og DER begynner det, du opprettet denne tråden for å kappe huet av alle som ikke har sansen for Ajkic ja? Ikke et ord om selve programmet og hva du synes om det, eneste som intr deg er Den Allmektige Himself; leo ajkic.
Ppfffffffffffff
Sist endret av Hidden_sniper; 19. oktober 2021 kl. 18:25.
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Så det.
Sikkert bare meg, men jeg har alltid syntes at han er litt hul, at han mangler substans.
Han sier mye og gjør mye ut av seg, men sier han egentlig noe spesielt, eller nytt?
Vis hele sitatet...
Nei han sier ikke så mye nytt jo litt om syntetisk hasj og om fentanyl som kanskje ikke vanlige barn og unge veit. Men syns programmet slår an bra i disse dager fordi han sier ting på en annen måte som når bedre frem til unge enn en gammel narkis som angrer bittert som ikke vanlig ungdom kan assosiere seg selv til.

Det har blitt jævlig lett å få tak i sterke rusmidler nå med darkweb og sånn jeg oppfatter mange unge er at de er enda mer rusliberale enn hva man var i min tid og da var vi ganske rusliberale da óg så det er positivt med et kunnskapsprogram for de som vil eksperimentere. Det kan man ikke forhindre så som Helsedirektoratets nye strategi er trygt rusbruk er viktigere fokus enn ikke noe rusbruk

Sitat av Hidden_sniper Vis innlegg
Hahaha og DER begynner det, du opprettet denne tråden for å kappe huet av alle som ikke har sansen for Ajkic ja? Ikke et ord om selve programmet og hva du synes om det, eneste som intr deg er Den Allmektige Himself; leo ajkic.
Ppfffffffffffff
Vis hele sitatet...
Har du slått deg eller? Kapper ikke huet av noen men når det kastes ut beskyldninger om dyremishandling er det greit å bygge opp under påstanden sin.

Er ikke spesielt opptatt av Leo Ajkic men syns det er positivt at ungdom som ruser seg blir møtt på en annen måte nå enn før. Da var det rett inn på barnevernet og fy finger og streng kontroll og skremselspropaganda fra snuten fordi man var i feil miljø men rus skjer i alle miljøer og kan være uskyldig så med den veien vi går i politikken mener jeg et program som dette bidrar positivt til holdningene til både for ungdom og foreldre.
Sist endret av Harek; 19. oktober 2021 kl. 18:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Rusmidler er så stort nå, at det krever kontinuerlig overvåking og forsking bare å finne ut alle rusmidler som fins og er i bruk

En del shit man bruker i fattige områder av verden hører vi lite om, og alle nye analogene/nps som finnes i dag må jo telle tusentalls.

Jeg kan bare slenge ut random tall og bokstaver, og jeg ender nok fort opp på et ekte stoff

Np-72, jhw-052, la-P ...
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Så det.
Sikkert bare meg, men jeg har alltid syntes at han er litt hul, at han mangler substans.
Han sier mye og gjør mye ut av seg, men sier han egentlig noe spesielt, eller nytt?
Vis hele sitatet...
Han sier ikke noe spesielt eller nytt (for oss freaks), men han har en måte å formidle på som treffer ungdommen, som jeg virkelig setter pris på.
Hakke sett programmet, men Helene sjekker inn er det absolutt verste. Enten er det meningen at hun ikkr skal vite en dritt om hva hun begir seg utpå ellers så er det bare sjukt ræva research. «Oi, her bor det narkomane assa». Ja du er på Dalsbergstiens hus, mest berykta hospitset i Oslo. Hun bare vet ingenting om det hun skal formidle
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Hakke sett programmet, men Helene sjekker inn er det absolutt verste. Enten er det meningen at hun ikkr skal vite en dritt om hva hun begir seg utpå ellers så er det bare sjukt ræva research. «Oi, her bor det narkomane assa». Ja du er på Dalsbergstiens hus, mest berykta hospitset i Oslo. Hun bare vet ingenting om det hun skal formidle
Vis hele sitatet...
Hehe det er nettopp det jeg liker med Helene sjekker inn,litt som om tanta mi skulle laget doku
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Hakke sett programmet, men Helene sjekker inn er det absolutt verste. Enten er det meningen at hun ikkr skal vite en dritt om hva hun begir seg utpå ellers så er det bare sjukt ræva research. «Oi, her bor det narkomane assa». Ja du er på Dalsbergstiens hus, mest berykta hospitset i Oslo. Hun bare vet ingenting om det hun skal formidle
Vis hele sitatet...
Enig. Hun provoserer meg. Som når hun besøkte den avd for spiseforstyrrelser og presterte å si "du spiser mye til å slite med spiseforstyrrelser da". Hva er det for slags DUMBASS ting å si? Jeg hadde klikka verbalt på hu dama der.
Sitat av Hidden_sniper Vis innlegg
Enig. Hun provoserer meg. Som når hun besøkte den avd for spiseforstyrrelser og presterte å si "du spiser mye til å slite med spiseforstyrrelser da". Hva er det for slags DUMBASS ting å si? Jeg hadde klikka verbalt på hu dama der.
Vis hele sitatet...
Hun kan seriøst drite og dra. Det må være noe sånn lavterskel tema sånn at folk son ikke vet NOEN ting kan få et minimum av innsikt i et tema. I tillegg er det hvordan hun er. «Assa det bare er sååå spesielt å sitte her sammen med folk jeg egentlig gir totalt faen i å late som om jeg bryr meg». Paraphrasing

Jeg kjenner folk som jobber på dalsbergstilen og Adamstuen samt flere andre rusinstitusjoner. Og Petter uteligger er visstnok en douche av dimensjoner. Bare interessert i å få ting på kamera. Han ville ikke høre op personale på dalsbergstien spesielt og mente støtt og stadig at han hadde fått tillatelse til å filme av folk som var så rusa at de ikke visste hva de het engang.

Han klarte ihvertfall å få samla inn noe penger og gjort noe konkret men mannen er bare ute etter egen berømmelse er hva folk som har møtt han sier
Sist endret av NodSquad; 20. oktober 2021 kl. 21:08.
Hadde sett den med kidsa mine om jeg hadde hatt noen. Bra formidling av et tema som fort blir kleint at voksne skal ta praten om
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Hun kan seriøst drite og dra. Det må være noe sånn lavterskel tema sånn at folk son ikke vet NOEN ting kan få et minimum av innsikt i et tema. I tillegg er det hvordan hun er. «Assa det bare er sååå spesielt å sitte her sammen med folk jeg egentlig gir totalt faen i å late som om jeg bryr meg». Paraphrasing
Vis hele sitatet...
Jeg personlig synes programmene hennes har vært interessant, hun spør litt det oss vanlige folk lurer på rett og slett. Kan vel være enig i at framtoningen hennes kan være litt sær til tider, men husker jeg leste en nrk artikkel om hvordan "Helene sjekker inn" gikk fram. Og det var lite overlatt til tilfeldighetene der, og det var mye som skulle til for ting ble vist.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jeg personlig synes programmene hennes har vært interessant, hun spør litt det oss vanlige folk lurer på rett og slett. Kan vel være enig i at framtoningen hennes kan være litt sær til tider, men husker jeg leste en nrk artikkel om hvordan "Helene sjekker inn" gikk fram. Og det var lite overlatt til tilfeldighetene der, og det var mye som skulle til for ting ble vist.
Vis hele sitatet...
Der er det jeg mener. Det blir uklart hva som er «poenget» lissom. Er det meningen at det skal være veldig basic og at man såvidt skal skrape litt i overflaten eller skal man faktisk lære noe? Hun virker fullstendig clueless om alle temaer, og virker rett og slett dum. Men det må være de som skriver programmet. Det er altfor barnehagenivå i mitt hodet ihvertfall. Men nå er jo jeg er geni da
Synes han prøver litt for hardt på å være ung og kul
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Synes han prøver litt for hardt på å være ung og kul
Vis hele sitatet...
Hva mener du med prøver for hardt? At han sier "ass" og sånn? Han har vært sånn hele livet og det er ikke sånn at så fort man bikker 30 prater man plutselig på en annen måte og kler seg som en 60 åring.
Denne serien er ment for alle som ikke har gode kunnskaper(og heller ikke interesser for å tilegne seg det) om rus. Det sier seg selv et at utstudert junkie fra freakforum hadde hata på serien uansett.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva mener du med prøver for hardt? At han sier "ass" og sånn? Han har vært sånn hele livet og det er ikke sånn at så fort man bikker 30 prater man plutselig på en annen måte og kler seg som en 60 åring.
Vis hele sitatet...
Det handler vel ikke om nøyaktig hvilke ord man bruker, mer et generelt inntrykk av om man fremstår autentisk eller tilgjort. Jeg har litt samme inntrykk av ham, og er også enig i den generelle kritikken av "dokumentarer" der formidlerens image blir viktigere enn det som skal formidles. Har for ordens skyld ikke sett akkurat dette programmet.
Sist endret av *pi; 21. oktober 2021 kl. 14:42.
Sett hovedsakelig første og en del til. Ble litt skuffa over Leo. Virker nesten som om han fulgte et manus i stedet for å intervjue russen, og håpet de skulle si hva han forventa. Ungdommene får veldig lite rom til å svare. Blir litt bedre utover serien ser det ut til.
Bra kamera.

Synes han har gjort minst like bra episoder på tema tidligere:
Leos reise - Phnom Penh (spol til 20min for ganjapizza)
P3 sjekker ut - MDMA (spol til 12min+ for "Eg kan jo ikkje ta MDMA, det er ulovlig. Jeg må også komme meg til raven på egenhånd for de tok en Uber og det og e ulovlig.")

OT: Til dere som blir oppgitt over Helene som sjekker inn.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synes Leo Ajkic er ganske så flau. Jeg vil beskrive ham som norges svar på Ali G bare at det ikke er en karakter, men en væremåte som fremstår påtatt og overdrevet. Men er vel derfor han får jobbe i TV. Den spesielle Personligheten hans er kuriøs i seg selv.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Folk må huske at det er en serie av NRK, Leo Ajkic har noen retningslinjer å følge. Uansett synes jeg serien er et friskt pust i alle disse stigmatiserende rusdokumentarene som gjerne tar frem de verste rusavhengige og skaper et bilde av at alle er slik. Serien tok for seg relativt oppegående mennesker som tyr til alternative rusmidler, noe jeg syntes var spennende, også at det finnes i de fleste kulturer og at det er mer utbredt enn hva en "nykter" person tror.
Ikke noe nytt for meg men hadde trengt en person som han når jeg var ung og dum! Kan forstå hvorfor mange ungdommer digger han
Jeg syns han er autentisk men han ble kjent for en viss væremåte og han virker litt stuck i den fordi det er det NRK vil ha av han så til tider kan det virke litt påtatt.. Det samme irriterer meg med andre programledere at de alltid er på samme måten som de alltid er men tv er regi så..
Tanken er god, men utførelsen er noe… forsiktig? Men det er jo NRK som noen nevnte oppi her. Og jeg greier heller ikke ta Leo så veldig seriøst
datadyrkegeeknarkis
84 6
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har sansen for Leo fordi han snakker ungdommens språk og har vært der sjæl. Alle han har hengt med som ungdom og ung voksen i 20 åra stapper jo kroppen full av coke, piller, hasj og molly så hvis noen skulle hatt en sånn serie måtte det blitt han ellers hadde det bare blitt belærende og tørt.

Når jeg var ungdom var noe av opprøret mot streite som sa at rus var farlig å bare ruse oss og gi faen enda mer. Jeg føler Leo er en som lett viber med unge tenåringer i utforskings og opprørsfasen så de hører på en som han! Jeg hadde hvertfall gjort det og kanskje heller sagt nei til exstacy pilla noen tilbudet på fest selvom jeg bare hadde røyka hasj før, ikke sagt jaja gi meg den og alt annet du har yo for jeg er ung og udødelig!
Syns serien balanserte det bra med å vise hvor vanlig rus er i mange miljøer og blandt ungdom generelt og samtidig få frem at det ofte går gæli også på ekte og ikke bare i en skremselspropaganda historie fra rektor Ruth

Tror det er poenget med serien å gi tenåringer flere sider av rus (for sånn det snakkes om i gjengen når man er ungdom er jo bare at det er fett og kult og alle vil jo være kule sant) og ikke lære voksne rusbrukere på freakforum noe de ikke visste om rus fra før.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett =) Ingen andre som kunne ha gjort det, uten at det hadde virket belærende