Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 7977
Hvor farlig er det å ta phenibut noen ganger? Spent på erfaringene til folk

Sitat av Chaplin123 Vis innlegg
Hvor farlig er det å ta phenibut noen ganger? Spent på erfaringene til folk

Vis hele sitatet...
Kan ta 500mg som en terapautisk dose før man går på en tur f eks..
Det letter oppturen litt.

1g+ så får du en slags euforisk følelse.
Det er MEGET avhengighetsskapende, halveringstiden er helt sinnsvak og det blander dårlig med alkohol.

Så vær forsiktig.
Trådstarter
71 9
Sitat av SleeperSeed Vis innlegg
Kan ta 500mg som en terapautisk dose før man går på en tur f eks..
Det letter oppturen litt.

1g+ så får du en slags euforisk følelse.
Det er MEGET avhengighetsskapende, halveringstiden er helt sinnsvak og det blander dårlig med alkohol.

Så vær forsiktig.
Vis hele sitatet...
Har du mye erfaring med det? Funker det bra i sosiale situasjoner? Halveringstiden er lang? Er det det du mener?

Noen som vet om det dukker opp på urinprøve russtest?
Sist endret av Chaplin123; 13. mars 2020 kl. 19:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Chaplin123 Vis innlegg
Har du mye erfaring med det? Funker det bra i sosiale situasjoner? Halveringstiden er lang? Er det det du mener?

Noen som vet om det dukker opp på urinprøve russtest?
Vis hele sitatet...
Jeg har tatt opp til 800mg ca, da får jeg en varm følelse i kroppen, blir mer sosial osv, tar ca 2-3 timer før det funker (hcl). En øl funker som 5. Det fjerner all noia og angst. Halveringstiden er noe sånt som 12+ timer, du kan google deg til det.

Det er greit en gang i måneden kanskje men mer enn det ville jeg ikke anbefale. Og ikke bland dette med alkohol.
Sist endret av SleeperSeed; 13. mars 2020 kl. 19:15.
Trådstarter
71 9
Sitat av SleeperSeed Vis innlegg
Jeg har tatt opp til 800mg ca, da får jeg en varm følelse i kroppen, blir mer sosial osv, tar ca 2-3 timer før det funker (hcl). En øl funker som 5. Det fjerner all noia og angst. Halveringstiden er noe sånt som 12+ timer, du kan google deg til det.

Det er greit en gang i måneden kanskje men mer enn det ville jeg ikke anbefale. Og ikke bland dette med alkohol.
Vis hele sitatet...
Vil du si at det er farlig? ...med tanke på at jeg har en bakgrunn med avhengighet av diverse rusmidler
Blir så jævlig fort avhengig av Phenibut. Er jo helt sinnsykt! Men digg ja
Sitat av Chaplin123 Vis innlegg
Vil du si at det er farlig? ...med tanke på at jeg har en bakgrunn med avhengighet av diverse rusmidler
Vis hele sitatet...

Da burde du holde deg langt unna. Reddit har vel en egen quitphenibut tråd et sted om du leter hvor du kan lese horror stories.
Trådstarter
71 9
Sitat av SleeperSeed Vis innlegg
Da burde du holde deg langt unna. Reddit har vel en egen quitphenibut tråd et sted om du leter hvor du kan lese horror stories.
Vis hele sitatet...
Ok takk for info

Må innrømme at jeg er veldig keen på Phenibut da livskvaliteten er dårlig pga angst. Hva er verst å være avhengig av benzo eller phenibut?
Sist endret av Chaplin123; 13. mars 2020 kl. 21:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Redd Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Chaplin123 Vis innlegg
Ok takk for info

Må innrømme at jeg er veldig keen på Phenibut da livskvaliteten er dårlig pga angst. Hva er verst å være avhengig av benzo eller phenibut?
Vis hele sitatet...
Circa like ille.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, jeg brukte phenibut jevnt og trutt i 10 år.

Man blir motivert, null frykt, perfekt på byen når du skal sjekke damer, man blir jævlig kåt, man tuller ekstremt mye, man blir åpen for å snakke med alt og alle.

Baksidene er som nevnt at det er veldig avhengighetsskapende, og personlig merker jeg nedturen ca 1 uke etterpå (veldig mildt).

Når du slutter på phenibut så vil angsten din være enda sterkere enn før du tok det, og du vil derfor bli fristet til å ta mer.


Dette funker kanskje 2-7 ganger før det slutter å gi den effekten man en gang hadde.

Har hatt noen perioder med daglig phenibut i 3 mnd o.l.

Helt sykt jævlig å slutte.

Nå toucher jeg ikke phenibut igjen, annet enn kanskje 1-2 ganger i året.

Typ 17. mai og evt nyttårsaften.

Jeg brukte doser opp til 15 gram som for noen kan være dødelig. Jeg har gått «i søvne» på vei hjem fra byen og nesten blitt påkjørt.

Man blir dessverre veldig ukritisk når man bruker phenibut, siden du minimerer angsten din og derfor tenker du at «alt løser seg», men når hverdagen kommer igjen så må du håndtere «dritten» du har stelt i stand mens du var på pheni.

Hvis du er sterk =
Ja, prøv det litt.

Om du vet med det selv at du er svak = dropp det. Sjekk testonivået ditt i stedet og Finn kilden til angsten din.
Anonym bruker
"Redd Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Chaplin123 Vis innlegg
Ok takk for info

Må innrømme at jeg er veldig keen på Phenibut da livskvaliteten er dårlig pga angst. Hva er verst å være avhengig av benzo eller phenibut?
Vis hele sitatet...
Forsøk heller ashwagandha. Selges lovlig i Norge i mange helsekostbutikker.
Som nevnt ovenfor, sjekk testosteron-nivået ditt, etter jeg begynte å injisere til over normalen forsvant den sosiale angsten totalt, fikk også bedre livskvalitet på alle mulige måter, bedre søvn, motivasjon osv.
Sist endret av Åsburgerbro; 13. mars 2020 kl. 23:54.
Trådstarter
71 9
Sitat av Åsburgerbro Vis innlegg
Som nevnt ovenfor, sjekk testosteron-nivået ditt, etter jeg begynte å injisere til over normalen forsvant den sosiale angsten totalt, fikk også bedre livskvalitet på alle mulige måter, bedre søvn, motivasjon osv.
Vis hele sitatet...
Får du testo injisert pga lave nivåer? ..når dere sier det så står jeg altså på en medisin som skal senke testo nivået så jeg har gyldig grunn til å få dette sjekket. Skal høre med legen
Sitat av Chaplin123 Vis innlegg
Får du testo injisert pga lave nivåer? ..når dere sier det så står jeg altså på en medisin som skal senke testo nivået så jeg har gyldig grunn til å få dette sjekket. Skal høre med legen
Vis hele sitatet...
Lå helt nederst på referanse-nivået så jeg fikk ikke behandling. Referanse-nivået er basert på menn fra 18 til 80, unge har som kjent mye høyere testosteron enn eldre - derfor valgte jeg å ta saken i egne hender og det er uten tvil mitt livs beste valg.
Jeg har null egenproduksjon av testo, og får 1g nebido i skinken hver tiende uke, skule heller hatt det naturlig, de to første ukene etter injeksjon er jeg råspeedet og sover nesten ikke, men jeg trenger ikke søvnen like myeheller da. Så er jeg normal i noen få uker, så på slutten blir jeg en kjærring neesten og griner lett. DRit å gå på, skule hatt mindre doser oftere, men jeg gidder ikke brukecash på noe jeg får gratis. Må også gå på kortison hver dag som er et stresregulerende hormon. Når jeg hadde vært uten det en stund og fikk sånn trallemed pose med drypp av det så begynte solen å skinne i gangen på sykehuset altså, og sykepleierene ble vakrere og vakrere. Trengte tydeligvisd det stoffet.

s
Sist endret av saviour; 14. mars 2020 kl. 03:25.
Jeg har mye positivt å si om phenibut, men det er nok fordi jeg ikke føler samme avhengigheten som andre nevner. Jeg merker at det hadde vært digg å ta hver dag, siden det er et sterkt sosialt glidemiddel, men det veier ikke opp mot baksidene av en avhengighet for min del. Sex blir veldig mye bedre på det.
Men hvis det er for å gjøre det sosiale lettere så ville jeg heller trått til med andre tiltak
Trådstarter
71 9
Sitat av LSMA Vis innlegg
Jeg har mye positivt å si om phenibut, men det er nok fordi jeg ikke føler samme avhengigheten som andre nevner. Jeg merker at det hadde vært digg å ta hver dag, siden det er et sterkt sosialt glidemiddel, men det veier ikke opp mot baksidene av en avhengighet for min del. Sex blir veldig mye bedre på det.
Men hvis det er for å gjøre det sosiale lettere så ville jeg heller trått til med andre tiltak
Vis hele sitatet...
Hvor ofte tar du det?
jeg tok 15g første gang i te, måtte på sykehus i observasjon. Kunne det gitt meg langvarige konsekvenser? jeg overlevde, aldri mer.
Trådstarter
71 9
Virker man rusa på det? Kan folk se det på deg sånn som f.eks med benzo?

Og noen som har noe sykluser å anbefale at man tar det i?
Sist endret av Chaplin123; 14. mars 2020 kl. 22:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Chaplin123 Vis innlegg
Virker man rusa på det? Kan folk se det på deg sånn som f.eks med benzo?

Og noen som har noe sykluser å anbefale at man tar det i?
Vis hele sitatet...
Veldig doseavhengig. Ved 0.5-1g så vil ingen merke det.

Men over det så må man nesten bare se an egen virkning.

For min del så trodde veldig mange at jeg hadde røyka weed når jeg brukte mye Pheni.
Trådstarter
71 9
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Veldig doseavhengig. Ved 0.5-1g så vil ingen merke det.

Men over det så må man nesten bare se an egen virkning.

For min del så trodde veldig mange at jeg hadde røyka weed når jeg brukte mye Pheni.
Vis hele sitatet...
Tror du folk merker det selvom man sakte men sikkert opparbeider toleranse og følger opp dosering utifra det? Jeg kan ikke begynne på Phenibut hvis folk kan se på meg at jeg er rusa. Da er det no go. Lurer på hvor lenge man har abstinenser også hvis man har brukt hver dag i ett 2-3-4-5 mnd'er
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Chaplin123 Vis innlegg
Tror du folk merker det selvom man sakte men sikkert opparbeider toleranse og følger opp dosering utifra det? Jeg kan ikke begynne på Phenibut hvis folk kan se på meg at jeg er rusa. Da er det no go. Lurer på hvor lenge man har abstinenser også hvis man har brukt hver dag i ett 2-3-4-5 mnd'er
Vis hele sitatet...
Aldri noen som har trodd at jeg har vært på noe i hvert fall. Selv ved høye doser. Du blir jo ikke helt retarded liksom.

Du vil kunne sovne veldig fort da og se trøtt ut.

Phenibut går veldig på GABA-systemet, litt som alkohol, så har lest at abstinensene kan vare lenge.

Personlig hadde jeg aldri abstinenser eller noe slikt, selv etter tre måneders bruk. Men jeg var en stressa og engstelig person i noen gode uker for å si det sånn 😂
Jeg håper ikke jeg blander meg inn i trådens hovedtematikk, men av ren nyskjerrighet...Finnes dette på svartemarkedet?
Trådstarter
71 9
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aldri noen som har trodd at jeg har vært på noe i hvert fall. Selv ved høye doser. Du blir jo ikke helt retarded liksom.

Du vil kunne sovne veldig fort da og se trøtt ut.

Phenibut går veldig på GABA-systemet, litt som alkohol, så har lest at abstinensene kan vare lenge.

Personlig hadde jeg aldri abstinenser eller noe slikt, selv etter tre måneders bruk. Men jeg var en stressa og engstelig person i noen gode uker for å si det sånn 😂
Vis hele sitatet...
Ingen abstinenser etter 3 mnd'er forbruk hver dag... Det høres jo helt amazing ut. Jeg er på desp jakt ettr boe som kan gi meg noe som helst form for livskvalitet. Jeg er midt oppi neurontin abstinensr så jeg skal vente litt til for å se hvordan det blir, men er det ikke bra til sommeren når jeg har 1 år av neurontin, så går jeg for Phenibut
Sitat av Chaplin123 Vis innlegg
Ingen abstinenser etter 3 mnd'er forbruk hver dag... Det høres jo helt amazing ut. Jeg er på desp jakt ettr boe som kan gi meg noe som helst form for livskvalitet. Jeg er midt oppi neurontin abstinensr så jeg skal vente litt til for å se hvordan det blir, men er det ikke bra til sommeren når jeg har 1 år av neurontin, så går jeg for Phenibut
Vis hele sitatet...
Hvis du starter med phenibut for å minske abstinenser fra neurontin, så utsetter du bare det hele til et senere tidspunkt, til du må gå av phenibut, og det er som å gå av benzo omtrent. Livskvaliteten din blir bedre midlertidig av å begynne med phenibut. Virker som du hører på kun det du vil høre. 3 måneder daglig bruk vil gi deg abstinenser, det kan jeg garantere deg.
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
6mnd på phenibut, 15g daglig. Gikk på samme smellen tre ganger med like høye doser. Abstinensene er harde, ikke tro du slipper unna. Kan skrive ett lengre innlegg en dag jeg har tid.
Trådstarter
71 9
Sitat av Shlask Vis innlegg
6mnd på phenibut, 15g daglig. Gikk på samme smellen tre ganger med like høye doser. Abstinensene er harde, ikke tro du slipper unna. Kan skrive ett lengre innlegg en dag jeg har tid.
Vis hele sitatet...
Men hvor lenge varer abstinensene?

Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Hvis du starter med phenibut for å minske abstinenser fra neurontin, så utsetter du bare det hele til et senere tidspunkt, til du må gå av phenibut, og det er som å gå av benzo omtrent. Livskvaliteten din blir bedre midlertidig av å begynne med phenibut. Virker som du hører på kun det du vil høre. 3 måneder daglig bruk vil gi deg abstinenser, det kan jeg garantere deg.
Vis hele sitatet...
Varer abstinensene like lenge som benzo?
Sist endret av Chaplin123; 15. mars 2020 kl. 19:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Chaplin123 Vis innlegg
Hvor ofte tar du det?
Vis hele sitatet...
Ikke noe fast. noen uker tar jeg ingenting, andre kan jeg ta flere dager
Har en kompis fra canada som brukte phenibut daglig i noen måneder. Når han hoppa av var han full av vrangfårestillinger, delerium, angst, masse rart.

Rådet hannes er å holde seg unna, føler fortsatt sterkt sug etter det lenge etterpå
Er like ille som benzo. Kan fint brukes en gang i blant, men går fort til helvete når man får den vanen.
Trådstarter
71 9
Sitat av Picard Vis innlegg
Er like ille som benzo. Kan fint brukes en gang i blant, men går fort til helvete når man får den vanen.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan si at det er like ille som benzo. Det står overalt på nettet og reddit og alt som er at abstinensene varer i en til to uker max. Jeg har gått av benzo to ganger og den første gangen hadde jeg abstinenser i 14 mnd'er. Den andre gangen i 9 mnd'er. Så ja.... Kanskje du bare har vært ekstremt uheldig
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Chaplin123 Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan si at det er like ille som benzo. Det står overalt på nettet og reddit og alt som er at abstinensene varer i en til to uker max. Jeg har gått av benzo to ganger og den første gangen hadde jeg abstinenser i 14 mnd'er. Den andre gangen i 9 mnd'er. Så ja.... Kanskje du bare har vært ekstremt uheldig
Vis hele sitatet...
Post Acute Withdrawal Syndrome (PAWS) kan like så godt oppstå ved bruk av GABA(A) agonister som ved GABA(B) agonister.

Du sier du har hatt langevarige abstinenser etter bruk av benzodiazepiner- som virker på GABA(A) reseptorene. Det vil da være større sjanse for at du opplever PAWS etter forbruk av Phenibut fordi det virker på GABA(B) og i noen grad på GABA(A).

Det er også et kjent fenomen at abstinenser blir lengre og værre for hver gang du utsettes for det.
Trådstarter
71 9
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Post Acute Withdrawal Syndrome (PAWS) kan like så godt oppstå ved bruk av GABA(A) agonister som ved GABA(B) agonister.

Du sier du har hatt langevarige abstinenser etter bruk av benzodiazepiner- som virker på GABA(A) reseptorene. Det vil da være større sjanse for at du opplever PAWS etter forbruk av Phenibut fordi det virker på GABA(B) og i noen grad på GABA(A).

Det er også et kjent fenomen at abstinenser blir lengre og værre for hver gang du utsettes for det.
Vis hele sitatet...
Det gir mening dessverre. Er i PAWS akkurat nå faktisk...
Er ikke Phenibut veldig salt? Hvordsan tar dere det?
Røre ut i vann og drikk det. Skyll munnen godt etterpå
Helt ærlig, TS, du virker som en person som kanskje burde fikse opp i ting før du begir deg ut på ting som dette.. ingen rusmiddel kommer til å gi deg masse livskvalitet, det må du nesten stå for selv.
Trådstarter
71 9
Sitat av LSMA Vis innlegg
Helt ærlig, TS, du virker som en person som kanskje burde fikse opp i ting før du begir deg ut på ting som dette.. ingen rusmiddel kommer til å gi deg masse livskvalitet, det må du nesten stå for selv.
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt 1.5 år av livet mitt på rehab. Jeg har jobbet i 12 trinnsprogrammet og gjort ALT etter boka. Jeg fikk ødelagt mitt nye fantastiske rusfrie liv av Neurontin da det slutta å virke. Jeg er nå i syvende mnd med abstinenser (PAWS) fra den dritten. Jeg skal gi det 1 år og ta det derfra. Men det kommer snart til ett punkt hvor jeg må ta grep og se etter alterantive løsninger for tålmodigheten min er snart over..
Sitat av Chaplin123 Vis innlegg
Jeg har brukt 1.5 år av livet mitt på rehab. Jeg har jobbet i 12 trinnsprogrammet og gjort ALT etter boka. Jeg fikk ødelagt mitt nye fantastiske rusfrie liv av Neurontin da det slutta å virke. Jeg er nå i syvende mnd med abstinenser (PAWS) fra den dritten. Jeg skal gi det 1 år og ta det derfra. Men det kommer snart til ett punkt hvor jeg må ta grep og se etter alterantive løsninger for tålmodigheten min er snart over..
Vis hele sitatet...
Tror ikke det å ta et grep for å få et rusfritt liv vil være mer rus, selv om det er i en annen form. Spesielt ikke etter alle advarselene du har fått i tråden har angående phenibut, så virker ikke dette som en god løsning for noe som helst. Tror du heller burde se etter rusfrie aktiviteter og venner som kan gi deg noe å fylle dagene med. Men nå taler jeg sikkert for døve ører så skal gi meg..
Trådstarter
71 9
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Tror ikke det å ta et grep for å få et rusfritt liv vil være mer rus, selv om det er i en annen form. Spesielt ikke etter alle advarselene du har fått i tråden har angående phenibut, så virker ikke dette som en god løsning for noe som helst. Tror du heller burde se etter rusfrie aktiviteter og venner som kan gi deg noe å fylle dagene med. Men nå taler jeg sikkert for døve ører så skal gi meg..
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede ett rusfritt liv. Det handler ikke om å ta grep for å få ett rusfritt liv. Det handler om å ta grep for å få noe som helst livskvalitet tilbake. Skal se hvor jeg er abstinensmessig etter 1 år og ta det derfra
Sitat av Chaplin123 Vis innlegg
Jeg har allerede ett rusfritt liv. Det handler ikke om å ta grep for å få ett rusfritt liv. Det handler om å ta grep for å få noe som helst livskvalitet tilbake. Skal se hvor jeg er abstinensmessig etter 1 år og ta det derfra
Vis hele sitatet...
Jeg heier på deg, TS, ønsker deg kun et godt liv. Men jeg vil med hånda på hjertet si at phenibut ikke er løsningen, da det har stort misbruk potensiale.
Lykke til videre <3
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er jeg den eneste som kun ser lyspunktene med Pheni...?

Jeg var den duden som ikke klarte gå av Lyrica, ikke en gang da vi trappet ned 25mg (!!!) I uka gikk det.
Derimot etter jeg hadde prøvd det er par ganger, lest meg opp på likhetene - så prøvde jeg å "cycle" mellom lyr og pheni.

Den dag idag har jeg null avhengighet til Lyrica - jeg tar pheni når jeg skal være sosial, og jeg er forsiktig med å ikke ta det så mange dager på rad.
Om det er en vanskelig periode og det skjer mye, så er 3 dager på pheni og 3 dager på lyr det perfekte for *meg* for å få det beste fra begge verdener uten å gjøre meg maks hekta på noen av de.

Og dosene mine er 400mg 2x daglig på pheni, og de dagene jeg dropper phenien for lyricaen istedet så tar jeg 75mg lyrica - på det absolutt meste 150 ganger, men da føler jeg også veldig mye til den "rusen" lyrica kan gi uten toleranse.

Phenibut har frigjort meg fra det klamme grepet Lyrica hadde på meg - og jeg har spist Lyrica i 10 år nå før jeg nå klarer la være begge deler over flere dager
Som alle andre skriver, er det veldig avhengighetsskapende . Så jeg brukte det to ganger i uken (250mg x 3). Ved å gjøre det slik fikk jeg sjeldent hangover eller merket noe særlig «abstinenser».

Synes det funket veldig bra på meg.. ble positiv, energisk, kåt og morsom. Stoppen med phenibut pga tollen .. det var kjipt
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruker 2-3g en dag i uka. Over 3g får jeg benzonedtur. Blander aldri med alkohol men er perfekt å blande med de fleste andre stoffer. Avhengighetsgraden av phenibut virker å være litt individuell. Det virker som om det er spesielt avhengighetsskapende for de som "trenger" effekten utover det rekreasjonelle. Altså har sosial angst e.l., da de kan bli avhengig av det stoffet gjør med deg. For meg er det ikke en behagelig opplevelse å ta det mer enn en dag i uken - har dog ingen bivirkinger av å gjøre dette og ingen problemer med å stoppe når jeg går tom (og venter på mer). Bruker kun rekreasjonelt.
Men man får ikke dette igjennom tollen nå til dags?
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men man får ikke dette igjennom tollen nå til dags?
Vis hele sitatet...
Har fått det stoppet i tollen flere ganger i 2019/2020. Den ene gangen ble det beslagtlagt og returnert avsender (eventuelt destruert), to andre gangene ble det åpnet og sendt meg uten problemer. Så skjønner egentlig ikke helt hva de driver med, kanskje det varierer med kjennskapen den enkelt toller har er negativ/nøytral.
Har aldri hatt problem med å få det igjennom tollen. Avhenger kanskje av nettside man kjøper fra
▼ ... over et år senere ... ▼
Er phenibut fremdeles lovlig? Eller er det slik at det fremdeles ikke er noen regler på det nå i 2022?