Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 32790
Er født og oppvokst i Oslo, men av diverse grunner har jeg ikke vært i Oslo siden 2009(ish). Bor i Trondheim, og her finnes det ikke annet enn "biffkebab" du får på div. restauranter.

Sist jeg var i Oslo spiste jeg på Bislet, noe som var en skuffelse mtp all godsnakket folk kommer med. Da jeg var ung og dum hadde jeg en forkjærlighet for Vinny's på Ullevål.

Nå skal jeg til Oslo en ukes tid i midten av mai, så da lurer jeg på en ting.. Hvor går jeg for å få meg en skikkelig feit og saftig babb i 2014? Om kjøttet er smugla fra Polen og levert i hockeybagger driter jeg i, bare det smaker digg :P Lever sunt til vanlig, en kebab eller to skal jeg overleve ^^ Kommer til å befinne meg over store deler av Oslo i løpet av den uka, så det er bare å pøse på med tips
Kebab Company på bislett har rimelig og supergod kebab Hold deg unna Bislett Kebab, hver gang jeg har vært der har jeg fått ferdiglagd lunken kebab. Huff huff.
Tåsen Cafe har i mine øyne den beste kebaben. Jeg bestiller Jumbo sterk kylling, og synes det er det beste. Andre har snakket godt om kjøtt også.
Du bør ta turen til Balkan Den er ikke like stor som Bislett, men de bruker ekte kjøtt og hjemmelaget pitabrød og tortia
Bislett som er ved Carl Berner!! Beste kebaben i Oslo!

Kjøpe kebab med chips, mediumsterksaus med grønne chilis på toppen <3
Definitivt smak og behag dette med kebab, ja.

Jeg har ikke mye erfaring med kebab, men bare bislett har vært # 1 for meg.
For meg er det alltid Bislett kebab. Har bodd noen år i Oslo, og var innom et par ganger i mnd.
Jeg har også hørt mye om at Bislett Kebab er oppskrytt, men selv ble jeg mektig imponert. Da jeg bestilte der var den helt fantastisk!
Jeg har ved 2 anledninger vært med en kompis på bislett kebab som ligger på løkka de siste ukene, og begge ganger har kompisen min fått kebab som STINKER leverpostei!
Dette er ikke tull engang, den kebaben lukter helt ekstremt. Til og med taxisjåføren var enig i at det luktet leverpostei.

Dønerkebaben de har der smaker derimot ok.
Styr unna Bislett kebab, det smaker dritt! Det er et jævla maskineri, grønnsakene er ferske, men brødet smaker dritt og alt bader i saus. Gå heller 150 meter opp til Balkan, beste kebaben jeg har smakt i Oslo, hjemmelaget brød, godt kjøtt og mye bedre saus.
Sist endret av Spirituell; 29. april 2014 kl. 15:09.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Du bør ta turen til Balkan Den er ikke like stor som Bislett, men de bruker ekte kjøtt og hjemmelaget pitabrød og tortia
Vis hele sitatet...
Sitat av FryingPan Vis innlegg
Bislett som er ved Carl Berner!! Beste kebaben i Oslo!

Kjøpe kebab med chips, mediumsterksaus med grønne chilis på toppen <3
Vis hele sitatet...
KebabBiten på Carl Berner er garantert best i byen. Balkan er også overkommelig!
Bislett kebab er jo blitt franchise og senket kvaliteten på kjøttet betraktelig. Kjøper samme type kebab hver gang, men får alltid forskjellige dritt på Bislett. Anbefaler det bare til folk som IKKE er fra Oslo.

Test kebab utenfor byen, det er tidenes dårligste kebab som regel. Da er ikke bislett ille lenger. Men med èn gang man smaker EKTE babb, gir man blanke i hele Bislett.. Da dette hvertfall smaker som kverna rotte/kylling/hund bein og annet faenskap.
Ser alle her annbefaler deg Bislett kebab.

Jeg har egentlig aldri vært noe stor fan av kebab, og spesielt ikke bislett sin kebab. Men, jeg spiste kebab på Niga Kebab rett ved karl johan, og jeg lover deg, har aldri spist bedre kebab enn der. Du får en enorm stor kebab til en sjukt rimelig pris.

Prøv den ut!
Balkan Kebab, hundre meter unna Bislett. No doubt, Oslos beste kebab.
Hobby's Avatar
Trådstarter
Med tanke på hvor mange som anbefaler Balkan som må den testes ut. Men blir nok å teste ut litt forskjellige gjennom uken :P
Rullekebab på Balkan, ingen over, ingen ved siden.. Spar plass, den er ganske svæær
Sist endret av Penesmurfen; 29. april 2014 kl. 15:43.
Sitat av CH0KE Vis innlegg
KebabBiten på Carl Berner er garantert best i byen. Balkan er også overkommelig!
Bislett kebab er jo blitt franchise og senket kvaliteten på kjøttet betraktelig. Kjøper samme type kebab hver gang, men får alltid forskjellige dritt på Bislett. Anbefaler det bare til folk som IKKE er fra Oslo.

Test kebab utenfor byen, det er tidenes dårligste kebab som regel. Da er ikke bislett ille lenger. Men med èn gang man smaker EKTE babb, gir man blanke i hele Bislett.. Da dette hvertfall smaker som kverna rotte/kylling/hund bein og annet faenskap.
Vis hele sitatet...
Altså, jeg er ikke fra Oslo, men jeg digger Bislett, fordi jeg pleier å få en jævlig god en (drar alltid med en kompis derfra).

Jeg er fra byen med orginale Balkan, så jeg gidder ikke dra til Oslo for å spise på samme sted jeg kan spise babb på når jeg er på besøk hjemme :P

Har de forresten Pekka spesial på Balkan i Oslo?
I dette området her var det ei kebabsjappe, som hadde himmelsk god hot kebab! Om den er der nå lenger, vet jeg ikke.
Støtter Balkan kebab. Den er for folk som setter pris på skikkelige råvarer når man først betaler for mat ute.
Bilsett kebab er tragisk som 90% av alle de andre sjappene i Oslo. Inneholder "pølsekjøtt" (MUK) med kebab-krydder. Skjønner ikke hvorfor den har blitt så populær, er ikke det spor annerledes enn de andre som serverer slik søppel.

Kebab-biten er samme ulla, unntatt kyllingkebaben der, den er OK. Sist jeg var der slo dog magen seg helt vrang av kebab-kjøttet, ble ordentlig syk.


Er forresten en rett ved sentrum scene som er god.. ligger ved siden av en gresk restaurant ved sportslageret eller hva det heter. Hvitt skilt med med no italienske farger.
Sist endret av løkpølsa; 29. april 2014 kl. 16:10.
Bislett er ræl.
Balkan er bra.
New Beirut er ok.
Marino grill er bra.
Vet ikke hva den heter men det ligger ei kebabsjappe rett ved grønland torg. Type rett over veien fra Limebutikken og kansje 20 meter til høyre.

De har en diger glassdisk i front hvor alle grønnsakene ligger som pynt.

Den syns jeg iallefall er sykt bra ^^

Bislett kebab har jeg gitt opp for lenge siden, og jeg bodde bare 100 meter unna. For noen år siden var den bra, men etter de begynte å utvide så har det blitt mer og mer kjedelig.
Hos meg står det i alle fall mellom New Beirut Kebab (ved den kinoen og bighorn?) og Bislett kebab house.

Men er enig i at Bislett har mista et eller annet, men klarer ikke sette fingern på hva.
Spiser nesten alltid kebaben min på bislett, men kan også anbefale Balkan som mange andre her. Dessuten er ikke grytelokket dårlig heller. Ligger vel en i Storgata. Aner ikke noe om kjøttet der, da jeg aldri har sett noen tester av det.
Kan anbefalle mediterranean grill i torggata. Der baker de brødet sjøl og de har ekte lammekjøtt!
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
Vet ikke hva den heter men det ligger ei kebabsjappe rett ved grønland torg. Type rett over veien fra Limebutikken og kansje 20 meter til høyre.

De har en diger glassdisk i front hvor alle grønnsakene ligger som pynt.

Den syns jeg iallefall er sykt bra ^^

Bislett kebab har jeg gitt opp for lenge siden, og jeg bodde bare 100 meter unna. For noen år siden var den bra, men etter de begynte å utvide så har det blitt mer og mer kjedelig.
Vis hele sitatet...
Asia kebab, grill og pizza? Jess, den er faktisk helt fin.
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Rullekebab på Balkan, ingen over, ingen ved siden.. Spar plass, den er ganske svæær
Vis hele sitatet...
Likern i hjemmelaget pita istedenfor, men Balkan kebab er fantastiske. Koster nok 30-40kr mer en lavpris-aktørene, men deffinitivt verdt hver krone!
Sitat av moret Vis innlegg
Asia kebab, grill og pizza? Jess, den er faktisk helt fin.
Vis hele sitatet...
For ett jallanavn, men ja var den jeg tenkte på ^^
Nå skal jeg spise kjøttkaker m. potet, frister ikke veldig etter å ha lest på tråden her..
Sist endret av vamvam; 29. april 2014 kl. 18:05.
Sitat av vamvam Vis innlegg
Nå skal jeg spise kjøttkaker m. potet, frister ikke veldig etter å ha lest på tråden her..
Vis hele sitatet...
Jeg hadde valgt kjøttkaker, poteter, norsk tradisjonsmat foran kebab any day ^^
Sitat av løkpølsa Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor [Bislett] har blitt så populær, er ikke det spor annerledes enn de andre som serverer slik søppel.
Vis hele sitatet...
Location, location, location! De ligger perfekt plassert mellom Høgskolen og Evergreen. Studenter om dagen + øldrikkere på sparebluss på kvelden = jevn strøm hele dagen. Det er alt som skal til.

Off topic, men etter å ha spist kebab i Berlin klarer jeg ikke lukta av Oslo-kebab en gang. Der kan du faktisk drikke deg snydens, gå på en tilfeldig tyrkersjappe, og få en jævlig god kebab!
Sist endret av Ramaskrik; 29. april 2014 kl. 18:14.
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Location, location, location! De ligger perfekt plassert mellom Høgskolen og Evergreen. Studenter om dagen + øldrikkere på sparebluss på kvelden = jevn strøm hele dagen. Det er alt som skal til.

Off topic, men etter å ha spist kebab i Berlin klarer jeg ikke lukta av Oslo-kebab en gang. Der kan du faktisk drikke deg snydens, gå på en tilfeldig tyrkersjappe, og få en jævlig god kebab!
Vis hele sitatet...
Du har jo istanbul eller hva den "resturanten" heter ikke langt unna legevakta... Personlig er jeg ikke så stor fan av det tyrkiske kjøkken.
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Off topic, men etter å ha spist kebab i Berlin klarer jeg ikke lukta av Oslo-kebab en gang. Der kan du faktisk drikke deg snydens, gå på en tilfeldig tyrkersjappe, og få en jævlig god kebab!
Vis hele sitatet...
Nå er tyskerne faktisk jævlig store på akkurat kebab da. Spises helt avsindinge mengder med kebab i det landet der, kanskje ikke så rart heller med den enorme mengden andre og tredjegenerasjons tyrkere som finnes i Tyskland.
Uansett enig med deg, i tyskland får du som regel bra shit. Finnes veldig bra kebab i norge også da, men av en eller annen merkelig grunn er den beste faktisk ikke i Oslo.
Kebab & Co på Bislett er den beste Bislett kebab har tapt seg kraftig altså. Sist jeg var innom, var kjøttet tørt… hadde sikkert ligget på den feite benken en stund
Jeg hadde uten tvil tatt turen til Løvenstad.

RP Pizza og Kebab (Ved Prix), har uten tvil tidenes beste kebab jeg har smakt... Og nå har jeg smakt meg igjennom stortsett hele Oslo og Akershus.


http://www.lovenstad.no/index.php?op...relt&Itemid=29
Balkan ved bislet *Hand down*
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Location, location, location! De ligger perfekt plassert mellom Høgskolen og Evergreen. Studenter om dagen + øldrikkere på sparebluss på kvelden = jevn strøm hele dagen. Det er alt som skal til.

Off topic, men etter å ha spist kebab i Berlin klarer jeg ikke lukta av Oslo-kebab en gang. Der kan du faktisk drikke deg snydens, gå på en tilfeldig tyrkersjappe, og få en jævlig god kebab!
Vis hele sitatet...
Fikk en svær og jævlig god donerkebab til 2.50€ i Berlin, beste kebaben.
Husker ikke navnet på den, men rett nedenfor Bislett, i Dalsbergstien (om du tar trikk).
Hvor lenge er det siden Bislett var "bra" ?
Jeg var der for 6-7 år siden, og da syns jeg den smakte helt jævlig. Den var jævlig stor, dèt skal de ha! Men smaken var jo ikke bra i det hele tatt.. Så at Bislett er oppskrytt? - Ja, det mener jeg så absolutt!
Sonnys Kebab ved St Olavs plass! Fantastisk god kebab og bra folk bak disken! Ikke for det, på tre år med relativt jevne bestillinger klarte de å gjøre bestillingen "stor kebab, uten mais, medium saus om til "ekstra mye mais min venn" ca ni av ti ganger, men ut over det kan den anbefales på det varmeste (eventuelt ekstra varmt om du er glad i mais )


Glemte jeg å nevne at de kaller alle pizzaene sine opp etter kjendiser (politikere og kongelige stort sett) men når jeg ringte ned å bestilte en pizza med navn på en politiker som aldri har stått på menyen fikk jeg jaggu pizza da også, uten spørsmål

Fabelaktige folk!
Sist endret av Cikey; 30. april 2014 kl. 00:37.
Bislett sitt kjøtt smaker jo pepperkaker, og noe annet jeg ikke helt kan sette fingern på.
Sitat av moret Vis innlegg
kanskje ikke så rart heller med den enorme mengden andre og tredjegenerasjons tyrkere som finnes i Tyskland.
Vis hele sitatet...
Det er nettopp dét. De som driver kebabsjappe i Tyskland, er faktisk ekte kokker fra Tyrkia. De som står og monterer kebab i Torggata, er ikke mer kokk enn han rumeneren med blokkfløyte på Jernbanetorget er musiker.

Jeg har ofte undret meg over at folk synes kebab er en Oslo-delikatesse. Men det er vel slik overalt. Spør du er berliner hva som er typisk Berlin, så anbefaler de Currywürst. Selv vet de ikke at de faktisk har tilgang på avsindig god kebab. Det enkle er kanskje det mest populære?

Sitat av Cikey Vis innlegg
Sonnys Kebab ved St Olavs plass! Fantastisk god kebab og bra folk bak disken! Ikke for det, på tre år med relativt jevne bestillinger klarte de å gjøre bestillingen "stor kebab, uten mais, medium saus om til "ekstra mye mais min venn" ca ni av ti ganger, men ut over det kan den anbefales på det varmeste (eventuelt ekstra varmt om du er glad i mais )


Glemte jeg å nevne at de kaller alle pizzaene sine opp etter kjendiser (politikere og kongelige stort sett) men når jeg ringte ned å bestilte en pizza med navn på en politiker som aldri har stått på menyen fikk jeg jaggu pizza da også, uten spørsmål

Fabelaktige folk!
Vis hele sitatet...
Forferdelig kebab, men hundre tusen plusspoeng for at han har et innrammet bilde av sønnen sin på ti år i militæruniform med pistolbelte! Midt-Østen ftw!
Sist endret av Ramaskrik; 30. april 2014 kl. 00:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Oslo kebab og pizzahus på grønland om den fortsatt finnes, og asian kebab og grill.
Falafelkebab på New Beirut er Oslos beste måltid. Når det kommer til kebab med kjøtt smaker den ca. likt overalt imo
Bari Pizza & Grill har god kyllingkebab med hjemmelaget brød. Der er det fint å sitte også, de serverer tilogmed maten ved bordet ditt. Billig og kurant pizza har de også.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hobby's Avatar
Trådstarter
Da har første Oslo-kebaben på årevis blitt konsumert (i går kveld) og han ene i reisefølget insisterte på Bislett. Kan ikke si meg fornøyd denne gangen heller. Tørt kjøtt og generelt smakløst. Så da blir det nok balkan, New Beirut og Vinnys. Noen som veit om Vinnys fortsatt har sjappa på Torshov og Ullevål?
Verona pizza og kebab, tror det ligger inn til høyre ved brugata holdeplass. De har god mat og ellers er det rolig og koselig der.
Sist endret av Quasar; 12. mai 2014 kl. 09:58.
Som sakt ovenfor, Niga Kebab! Masse for pengane og dei som jobba der pleie å være sjukt greie. Sist eg va der med en kompis gjeng, so skulle vi ete der, men 2 av oss ville spare pengane sine litt, og dei fekk kver sin gratis kebab.
Balkan er best uten tvil. Koster dobbelt så mye som andre steder, men er verdt hver krone! Bare ikke bestill ekstra sterk, for da hiver de på rå habanero..
Hobby's Avatar
Trådstarter
Sitat av alexanderev Vis innlegg
Bare ikke bestill ekstra sterk, for da hiver de på rå habanero..
Vis hele sitatet...
Akkurat det er heller positivt enn negativt
Syns Kebabbiten (sinsen krysset, Trondheimsveien 154) og Balkan er de beste i oslo, bor ikke i oslo selv, men kjører med glede til kebabbiten for å ete, koster 65 kr for brus og liten kebab
Så noen ovenfor som anbefalte Grytelokket i Storgata, og slenger meg på den.

Har en forkjærlighet for Kyllingkebabtallerken - de legger pommes i bunn og kebaben oppå.