Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2406
Heisann.
Jeg har fått tak i Mulle Mekk bygger bil.
System krav PC:
widows 95

Er det noen som kan hjelpe meg med å få tak i en såpass gammel bærbar pc?
eller om det går ann å kjøpe en nyere pc å få lastet ned et gammel operativsystem?

all hjelp motas med stor takk!

Håper noen ønsker å hjelpe meg med å få tak i en sånn pc.
Det er sikkert mange som har minner fra Mulle Mekk sine spill!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Kjør en virtuell PC med Windows 98, det burde fungere helt fint

Råder deg til å kjøre Virtualbox, det er det jeg har hatt mest hell med.
Er windows 95/98 et krav for å kjøre spillet? Mener å huske at jeg kjørte spillet på en XP og en windows 7 maskin. Har du prøvd på en maskin med nyere operativsystem?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av droidex Vis innlegg
Er windows 95/98 et krav for å kjøre spillet? Mener å huske at jeg kjørte spillet på en XP og en windows 7 maskin. Har du prøvd på en maskin med nyere operativsystem?
Vis hele sitatet...
Har "mekket" mye med mulle mekk, om jeg husker rett fungerer 98 best for "bygger bil". Det gikk fint på XP også, men jeg fikk enkeltproblemer med lyd som ikke ble spilt av etc.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Det gikk fint på XP også, men jeg fikk enkeltproblemer med lyd som ikke ble spilt av etc.
Vis hele sitatet...
Aha, jeg kan ikke huske å ha hatt noen problemer med XP, men jeg er såpass ung at jeg ikke kjenner til 95/98/ME og eventuelt tidligere versjoner
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Har spilt Mulle Mekk bygger bil på Windows 7, det er jeg helt sikker på - lyden var ganske varierende though.
Siden Windows 7 funket så burde vel de to senere versjonene også gjøre det, eller?
Mulle Mekk spillene er jo klassikere!

Jeg ville først prøvd å kjøre det i kompatiblitetsmodus og om det går dårlig prøv en virtuel maskin med eldre Windows-utgaver.

Å få tak i en så gammel maskin er nok heller vanskelig, i min tid innen IKT-brukerstøtte har jeg kun kommet over én maskin som fortsatt kjørte Windows 98 og denne ble naturligvis skrota. Du kan jo få tak i en billig maskin på bruktmarked for å installere et gammelt OS på, men en virtuel maskin er nok mye enklere.
Skal man ikke kunne velge å kjøre spillet/programmer i eldre versjoner av Windows når man er innpå Egenskaper?
Om jeg ikke husker feil, trenger du 32 bit operativsystem.

Fikk ikke til å kjøre dette spillet i kompabilitetsmodus på min 64 bit w7 maskin. Funker bra på 32bit XP da
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Skal man ikke kunne velge å kjøre spillet/programmer i eldre versjoner av Windows når man er innpå Egenskaper?
Vis hele sitatet...
Dette fungerer ikke perfekt. (Om det bare hadde vært såpass lett innimellom...)