Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1953
Hei, Er på jakt etter en bluetooth link jeg kan montere i en bmw. Har tillgang på 1stk usb og 1stk aux uttak på bilen i midtkonsollen (rett ved hverandre) Jeg lurer derfor på om denne ville virket? http://www.multicom.no/SANDBERG-Blue...t-p/c/p4206088 Eller om noen har noe bedre forslag? Vil denne kunne både lades i usb og sende musikk over aux samtidig?

Takker for svar!
Vil egentlig anbefale deg å spørre på et BMW-forum. Du skriver heller ingenting om modell eller årsmodell som egentlig er ganske vesentlig.

Jeg antar det er snakk om en bil produsert mellom 08-12 et sted, så jeg skal forsøke å gi et svar.

Den du linker til vil fungere, men den gir deg ikke noe mer enn en vanlig aux-kabel gjør. Du får også enheter som gjør akkurat det samme for en brøkdel av prisen.

Denne gir deg mye flere alternativer, og er det nærmeste du kommer en akseptabel løsning etter min mening. Med denne kan du kontrollere musikken fra rattet, samt få opp informasjon på skjermen, på lik linje som om du benytter USB-kontakten med en iDings.

Om du har bluetooth-handsfree i dag vil du måte velge mellom å koble deg til musikkavspilling eller handsfree, så personlig synes jeg ikke slike løsninger er å anbefale.

Ellers så vil jeg anbefale denne tråden for mer informasjon om dette.
Sist endret av awt; 8. februar 2015 kl. 13:34.
Jeg har egentlig generellt dårlig erfaring med bluetooth lydoverføring. Det finnes uorginale produkter som du kan koble deg til gjennom AUX inngangen. Dette vil nødvendigvis ikke koste deg mye penger.

Eller så finnes det produkter som sender blouetooth og DAB over til vanlig FM radio. Som for eks. denne: Tiny Audio C3
Det er en 2010 BMW X5. Den du liner til ser ut til å passe rett på den tidligere koblingen vi har (Til iphone 4). Tenkte å kunne spille musikk fra spotify rett fra telefonen Vil spotify vise seg i bilens computer? Eller kun på tlf ?

Muligens kjøpe en iPhone 4 til 5 adapter? Da kan jeg spille musikk kablet, men samtidig bruke tlf på bluetooth handsfree. Evnt både ha bluetooth-dings og mulighet for å koble til direkte.
Sist endret av Ayaycaptain; 8. februar 2015 kl. 15:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du har flere muligheter, men det enkleste og billigste vil være kablet tilkobling. Her må du ha en "Y-kabel", enten med gammel 30-pins-kontakt og overgang, eller så kan du kjøpe en ny hos BMW med lightning-kontakt.

Spotify vil vise på bilens skjerm, men du må ha minimum en sang i telefonens iPod-funksjon og starte med denne. Deretter må du starte Spotify manuelt for at det skal fungere med skjerminfo og via knappene på rattet videre.

Den bluetooth-dingsen jeg linket til gir akkurat samme muligheter som kabel, mens den du linker til gir samme muligheter som ren aux, altså kun overførsel av lyd.
Sitat av awt Vis innlegg
Du har flere muligheter, men det enkleste og billigste vil være kablet tilkobling. Her må du ha en "Y-kabel", enten med gammel 30-pins-kontakt og overgang, eller så kan du kjøpe en ny hos BMW med lightning-kontakt.

Spotify vil vise på bilens skjerm, men du må ha minimum en sang i telefonens iPod-funksjon og starte med denne. Deretter må du starte Spotify manuelt for at det skal fungere med skjerminfo og via knappene på rattet videre.

Den bluetooth-dingsen jeg linket til gir akkurat samme muligheter som kabel, mens den du linker til gir samme muligheter som ren aux, altså kun overførsel av lyd.
Vis hele sitatet...
Så om jeg kjøper den bluetooth-dingsen du linket til kan jeg spille både musikk over bluetooth og samtidig motta samtaler ?

Ville du anbefalt å kjøpe den på den norske nettsiden eller på ebay til litt mindre? Er den av samme kvalitet på ebay?
Sist endret av Ayaycaptain; 9. februar 2015 kl. 21:04.
Med alle slike dingser vil du få et ekstra "bluetooth-system", slik at du må selv velge hva du skal koble deg opp til. For å slippe dette må du enten bruke to telefoner, bruke kabel, eller bytte til et nyere navigasjonssystem.

Jeg har ingen erfaring med denne dingsen selv, men det er det nærmeste du kommer en (i mine øyne) akseptabel løsning om kabel er uaktuelt. Hvor den kjøpes vil jo bli en vurdering mellom pris og reklamasjonsrett o.l..
Flere skriver at denne dingsen vil fungere sammen med bluetooth-telefon i bilen. Får satse på at det stemmer Takk for hjelpen!
Ettersom du har en 2010-modell (jeg blingset litt med årsmodellen først) vil ettermontering av combox være det desidert beste valget. Dette er originalt BMW-utstyr som egentlig ble tilgjengelig på 2011-modellene, og gir deg det du ønsker, i tillegg til Internett, Spotify-integrering (med f.eks. coverart) og slike ting.