Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1603
Heisann. Kjøpte meg for en kort stund siden ett par sennheiser r180, men føler ikke jeg for nok ut av det. Er i utgangspunket ute etter mye bass ettersom at jeg hører mye på hardstyle/hardcore/div. techno.
Har gjort titalls google/youtube søk men har ikke funnet noe tilfredstillende enda.

Har noen tips/tips til programmer?

Jorwax.
Jeg antar at du allerede har prøvd realtek HD Autio manager? Det er ofte installert på pcen fra før. Det brukte jeg da jeg var ute etter max bass.
Søkende
Trådstarter
Det har jeg prøvd, men finner ingen funksjon for å stille opp bassen. Opplys meg gjerne
Er vel ikke verre enn å bruke EQ i programmet du spiller av musikken med?
Nå er vel ikke R180 laget for å riste på deg hjernerystelse. Jeg anbefaler å se etter andre hodetelefoner om du vil beholde et snev av lydkvalitet. Du kan booste bassen, men det du i realiteten gjør er å dempe alt annet = bedriten lyd.
Ser programmet ditt slik ut? Isåfall er det en equalizer der om du klikker på den lille boksen rett over "Rock". Eller så kan du endre <Ingen> til "Bass".

http://i.gyazo.com/5e9b89a638ce0095768de343f9034417.png
Søkende
Trådstarter
Syntes "bass" funksjonen var helt grusom...
Men takk for tipset
Sitat av jorwax Vis innlegg
Syntes "bass" funksjonen var helt grusom...
Men takk for tipset
Vis hele sitatet...
Det beste er å investere i ett stereoanlegg. Har ingen gode erfaringer med noen headset når det gjelder bass.
Til og med Windows Media Player har en EQ man kan leke seg med. Det er alt du trenger for å forme lyden og gjøre den rikere på lave frekvenser.

Hvis du ikke liker WMP kan du evt. laste ned en EQ som everrider lyddriveren din.

Edit: Leste nå at noen skrev at Realtek har grafisk EQ. Det skulle visst være en knapp nederst til høyre i preset-vinduet, som lot deg endre EQ selv.

Edit 2: Her har du oversikt over de nyeste Realtek-driverene.
Sist endret av Pope; 17. september 2014 kl. 17:26.
Enig i at bassfunksjonen er grusom, men å stille opp bassen på headset går som regel ut over kvaliteten uansett. Om du er ukjent med equalizer, er de dypeste lydene (bass) til venstre. Jeg har opplevd at dette er mye bedre enn "Bass" funksjonen.