Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 4379
Hei.
Jeg er typen som må pine meg igjennom filmer som Rambo, Die Hard og annen lignende drit..

Jeg elsker særlig thrillere, men alt er greit så lenge det er dødsbra laga!

Filmer jeg har elsket:
Shutter Island
Saw 1
No Country for Old Men
The Big Lebowski
Fargo
Der Untergang
American Beauty
Black Death

Filmene må være troverdige, eventuelt realistiske. En tvist mot slutten er et kjempepluss!


Takk for svar
Sist endret av AndeMannen; 1. august 2012 kl. 21:01.
Prøv Mindhunters
Chernobyl diaries.
Forleden så jeg apollo 18 på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=EDzM5p5eASY
http://www.imdb.com/title/tt1772240/

Skrekkfilm/thriller som handler om nasas siste tur til månen og hvorfor de ikke returnerte.
Jeg skal ikke prøve å anmelde, jeg var helt ekstatisk over å kunne se full film på youtube:-) men jeg skvatt et par ganger.
Takk for svar! Skal nu gå igjennom alle.
Så nettopp "Chronicle".

Hanlder om tre ungdommer som finner en "mystisk" gjenstand og får superkrefter. Kreftene blir brukt til i hovedsak ganske egoistiske mål. Likte filmen ganske godt.
Låt den rätte komma inn
The Cell (ikke veldig realistisk men utrolig bra cinematografi mange steder)
Gran Torino
Adams Æbler
De Grønne Slagtere
American History X
Shawshank Redemption
Se7en
Kiss Kiss, Bang Bang

Alle disse er fantastiske filmer og ligger svært høyt oppe på iMDB lista (I hvertfall de tre første)
Om du vil ha litt mer ukjente filmer så har du filmen Moon, Awake og Buried

Moon har en tvist på slutten og høres ut som om den er din greie!
Sist endret av Rexon; 1. august 2012 kl. 21:54.
The Usual Suspects! Vedder øreflippen min på at du kommer til å like den
The Usual Suspects

Memento

Donnie Darko

Sin City

Apocalypto

The Butterfly Effect

Battle Royale

Disse var de første jeg tenkte på, selvfølgelig er det MASSE mer der ute.
Death proof, klassisk tarantino, med tvist på slutten som du etterlyser
Når du sier du vil ha en tvist på slutten,første jeg tenker er "The Mist".
Men så ser jeg du ønsker det skal være realistiske\troverdige så da blir det lite vits og se denne.
Filmen er langt fra bra, men slutten på den filmen fikk meg virkelig "Blown away".
Rimelig OT, men du kan jo gi den et forsøk når alt annet er sett, for sluttens skyld
som sagt åver meg vill jeg anbefale memento. du sier du har ganske sær filmsmak kan nevne "A serbian film" for de med den særeste smaken, har sett filmen selv og kommer absolutt aldri til å se den igjen da den er den mest ekleste og sykeste filmen jeg har sett. du kan lese litt om innholdet på nett, da jeg ikke har peiling på om du kommer til å like den ( noe jeg tror de ferreste gjør)
Ser at Bang bang youre dead allerede er foreslått.. Dritbra film og en av mine favoritter.
Anbefaler Sleepers. Er noen år gammel, men tror du kommer til å like den.
Takker så mye for responsen! Skal gå igjennom alt sammen imårra.

Har i det siste sett No Country for Old Men, Saw 1 og Shutter Island, og disse var bare helt fantastiske.

Altsa slike filmer som er bygd opp på en troverdig måte, gjerne litt spesiell og som er uforutsigbare! Som sagt er tvisten på slutten, f. eks i Saw 1, et kjempepluss.

Kill Bill, derimot...? Huff.
Fransk film fra virkelig hendelse(r) Helt rå film, tror du garantert kommer til å like den. Er ikke så glad i Franske filmer egentlig, men denne er helt genial ; Public enemy no1 http://www.imdb.com/title/tt0411272/
Machete Den er bra!
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Kill Bill, derimot...? Huff.
Vis hele sitatet...
Sett vol. 2? Det er den som gir den første filmen en mening utover hensiktsløs vold. Jeg synes vol 2 forteller en meget god historie om kjærlighet, svik og hevn.

Videre vil jeg anbefale memento. Det handler om en som mister korttidshukommelsen og ikke kan skape nye minner. En veldig god film.
Sitat av tep0sen Vis innlegg
Sett vol. 2? Det er den som gir den første filmen en mening utover hensiktsløs vold. Jeg synes vol 2 forteller en meget god historie om kjærlighet, svik og hevn.

Videre vil jeg anbefale memento. Det handler om en som mister korttidshukommelsen og ikke kan skape nye minner. En veldig god film.
Vis hele sitatet...
Ja, var desverre ikke spesielt begeistra for 2-ern heller. Det var spesielt de drøyeste kampscenene i filmene som ødela alt for meg... Lite troverdig.

Ellers; Hva med "Seven" og "The Departed"?

Noen som har sett disse?
seven/se7en er nydelig. Vil anbefale pulp fiction, fight club, requiem for a dream, lock stock & two smoking barrels, snatch, lucky number slevin, rocknrolla, trainspotting, og wild bill også.
They call him bulldozer
Rubber er en film som bare må sees!
Den handler om et levende bildekk som ruller rundt og sprenger hodene til folk. (Ja, du leste riktig!)

Trailer
Sist endret av Clavicle; 2. august 2012 kl. 19:11.
Oldboy! Veldig bra film, som kommer fra sør korea mener jeg. Veldig bra tvist på slutten.

http://www.imdb.com/title/tt0364569/
Får med meg alle forslag, bare så det er sagt. Neste film jeg ser blir vel Seven, den fristet veldig..
Running Scared

Crash

Sphere

Basic

The Others
Lucy har en tråd der jeg tror du kan finne et par filmer du liker, verdt og ta en titt
The Lovely Bones, for en film! Sitter i deg lenge!
Handler om en drapsmann, og ei jente. Kan ikke si mer. Veldig spessiell film som ikke følger vanlige maler.
Sist endret av Niveum; 3. august 2012 kl. 00:07.
Alt av Christopher Nolan
Ahhh har de perfekte filmene for deg.

I rangert rekkefølge:

Mr Brooks
V for Vendetta
Big Fish
Law abiding citizen

Gjerne gi meg en tilbakemelding om du ser noen av de! Tror du vil like de. Spesielt Mr Brooks.
Sist endret av SaintSativa; 3. august 2012 kl. 00:20.
Sitat av SaintSativa Vis innlegg
Ahhh har de perfekte filmene for deg.

I rangert rekkefølge:

Mr Brooks
V for Vendetta
Big Fish
Law abiding citizen

Gjerne gi meg en tilbakemelding om du ser noen av de! Tror du vil like de. Spesielt Mr Brooks.
Vis hele sitatet...
Law Abiding Citizen likte jeg veldig godt, særlig den første timen. Ble litt vel mye, litt for lite troverdig noen steder, det er nesten det eneste jeg kan trekke for.

V for Vendetta så jeg bare starten på, fristet rett og slett ikke å se mer.. Kanskje jeg gir den en ny sjangse!

Jeg pleier å si at de beste historiene aldri ender godt!
Gi Mr Brooks en kjangse

Liker du avantgarde filmer da? der du må tenke mest selv. Eller liker du å bli underholdt?
perfume: the story of a murderer fantastisk historie

the man from earth beste dialog film ever

the prestige bra

equilibrium kul framtids visjon
Syntes ikke filmsmaken din virker sær i det hele tatt! Legger merke til at du har lagt 3 Coen-filmer for elsk, jeg elsker samtlige av deres filmer! sjekk ut The Man Who Wasn't There og True Grit!
Sitat av Clavicle Vis innlegg
Rubber er en film som bare må sees!
Den handler om et levende bildekk som ruller rundt og sprenger hodene til folk. (Ja, du leste riktig!)

Trailer
Vis hele sitatet...
Hva faen, hahaha. Må bare si at jeg med "sær" filmsmak bare mener at jeg ikke liker de mest mainstream hollywoodfilmene, for eksempel Die Hard eller Rambo.

Type veldig gamle filmer eller filmer om hjul som dreper folk blir definitivt for sært for meg..

Men dette er jo en tråd for de med sær filmsmak, så kjør på!

Sitat av subscribe Vis innlegg
Syntes ikke filmsmaken din virker sær i det hele tatt! Legger merke til at du har lagt 3 Coen-filmer for elsk, jeg elsker samtlige av deres filmer! sjekk ut The Man Who Wasn't There og True Grit!
Vis hele sitatet...
Interessant, takk for tipset! Skal prioriteres.

Sitat av SaintSativa Vis innlegg
Gi Mr Brooks en kjangse

Liker du avantgarde filmer da? der du må tenke mest selv. Eller liker du å bli underholdt?
Vis hele sitatet...
Tja, kan like begge deler. Bare kom med forslag, tråden er for alle
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
V for Vendetta så jeg bare starten på, fristet rett og slett ikke å se mer.. Kanskje jeg gir den en ny sjangse!
Vis hele sitatet...
Vel, det synes jeg virkelig du burde gjøre. Se filmen, forstå den. Du kommer ikke til å angre.
Se7en, Reservoir Dogs, The Departed, The Prestige.
Alle filmer med litt twist og dypere mening enn de tankeløse actionfilmene du nevnte Jeg er av samme type som ikke takler tankeløse filmer.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Har du sett Jason Bourne filmene? Basert på veldig gode bøker, og filmene er ikke helt på jordet heller.
http://www.impawards.com/2011/posters/take_shelter.jpg

Typisk at ikke den bildelinken fungerte... prøver igjen!

http://www.movieposterdb.com/posters/11_11/2011/1675192/l_1675192_d979d876.jpg

Trailer: http://youtu.be/I5U4TtYpKIc