Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1807
Lastet akkurat opp en forholdsvis fersk låt, produsert av Ear 2 Tha Beat.

Julen har kommet og det er da man bruker mesteparten av sin tid sammen med de vi er glad i. Litt av grunnen til at jeg lagde den er fordi det finnes folk som ikke får feiret på samme måte som de fleste andre. Enten de har mistet noen de er glad i, eller ikke har et varmt hjem å feire i. Hjelp andre å hjelpe!

Setter pris på tilbakemeldinger!

http://www.youtube.com/watch?v=bvBRlXqg_34
Fett, som alltid

For å gi litt kritikk/personlig mening så synes jeg gitarlyden minnet litt om en tv-serie som gikk på 90-tallet som omhandlet jagerfly (husker ikke navnet).

Er fett med gitar, men syns ikke den typen her passet helt inn. Fortsatt jævla fet låt, havner på youtube spillelista
denne likte jeg utrolig godt. litt annerledes enn mye annet som blir laget om dagen
Takk for gode omtanker! KP til dere (:
Heftig, spennende!
Kult mann!
Sneip: Må si at dette er utrolig bra. Du har fått meg tilbake til å høre på "den typen musikk" igjen. Grattis: Du har en ny subscriber, et klapp på skulderen, og et kp til som takk
Vanligvis så er jeg ikke en stor fan av norsk rap.
Men dette her er faktisk ganske bra, og teksten er jo fantastisk!

Stå på, du har talent!
Takk til dere siste som kommenterte! Betyr mye for meg å høre at folk liker det jeg lager (:
bra sneip1! keep it up
Takk, takk!
Dritbra som alt annet du har lagd!
Synes ikke teksten er den beste, jeg ass. Du synger om noe som er uinteressant hvis du ikke er god å gjøre det interessant, og teksten er ofte litt for random og har for lite rim.

Ellers var sangen bra, men kunne etter min mening vært bedre...
Sist endret av AndeMannen; 22. desember 2011 kl. 22:45.
Dritbra!

Ønsker litt å kunne finne deg på Spotify, men jeg regner med det kommer?

Som vanlig deler jeg det meste du lager, kp til deg!
Venligst ikke ta dette som slakting av låten, mener det kun som konstruktiv kritikk:

Miksen separerer elementene for mye. Gitaren ligger og surrer lang bak i lydbildet(virker som en ettertanke), trommene dominerer og bassen er grumsete. Om det er sub du går for må du mikse den litt annerledes. Vokalen er bra plassert. Jeg synes du har en bra stemme, men jeg er ikke ekspert på rap/hiphop. For meg funker det bra.

Siden du ikke har produsert det selv, er det vel ikke så mye du kan gjøre med det, men kanskje du kan lufte det for "Ear 2 the beat" eller hva du kalte han. Det er viktig å distribuere frekvensene sånn at ikke du får mange instrumenter som ligger og "gnikker" på hverandre, hvis du skjønner. Det funker for noen å visualisere lydbildet som et tredimensjonalt rom.
Ville byttet ut trommelydene om jeg var deg. Låter litt for casio keyboard for meg, men det er en smakssak.

Jeg synes du skal fortsette å skrive. Det er forfriskende å høre norsk rap med realistiske tekster. Det er så mange middelklassegutter som tror de er gangster bare fordi de nasker litt i butikker, dealer tørr marokk, og er "psykisk skadde" fordi pappa ikke kjøpte Audi til dem på 18 års dagen. Flott å høre noe annet enn "jeg skal skyte deg i hodet, ikke kødd med meg, gangsta 4 lyfe".
Jeg håper du fortsetter i den retningen. Bra jobbet. Vil gjerne høre mer, så ikke nøl med å poste nye låter i fremtiden
likte den vrien med at du ikke leker gangster når du ikke er det men samtidig ikke har erik å chris stilen
Takk til dere som gir meg kritikk! Setter pris på tilbakemeldinger.

HerpmasterDerp: Takk for det! Som du sa, er ikke instrumentalen produsert av meg, så jeg fikk ikke gjort så mye med den. Grunnen til at den ble valgt er fordi jeg selv likte den veldig godt. Trommene har en litt "sloppy" lyd som du nevnte, men dette var ikke noe jeg syns vi trengte å fikse på i og med at det hele er en gratis utgivelse.

Skal fortsette å dele låter (: Takk!
Låta har gode elementer.
(Sorry for delvis slakt!) (Enig med det meste HerpderpMaster sier)

Trommene høres veldig "MIDI" ut hvis du skjønner hva jeg mener.
Synes dubbinga på refrenget kunne blitt gjort bedre.
Burde jobbes mere med generell miksing, lydnivåer.
Synthen (den som ligger å stryker hele tiden) burde få mere "rom". Altså mere rom når den er i fokus og går uten noe vokal sammtidig.
Vet ikke om det bare er laptopen min, men litt (kresne ører) knitring på vokal av og til.

Oppbygningen av sangen likte jeg ikke i det hele tatt. Nøkkel: flatt, flatt og flatt. Lite eller ikke noe progressjon. Når sangen var ferdig trodde jeg det skulle komme mer. Om du har fått lagt inn noe som skulle gi låta progresjon er ikke dette blitt fremtredende.

En annen ting jeg egentlig ikke likte med den strykende synthen var at, jeg fikk en iriterende følelse av at det er for lav "attack" på den. Den treffer "apex" akkurat bak der jeg mener den burde være. Men dette høres ut som varier litt til tider i løpet av synth "beaten".

Synes tromene som sagt høres veldig midi ut. Nå vet jeg ikke hvordan trommene er prod her, men høres ut som 2 forskjellige stock midi drumkits. Er mulig det er 3 for tammene skiller seg så passe mye ut. Liker det lille "droppet" rett før 3:00. Altså den lille digitale klokkespill saken som går der. Men her synes jeg gitaren forsvinner litt fort.

Dubbinga som blir gjort iløpet av verset høres ganske greit ut. Men prøv å mikse vokalen annerledes for dubbing og main. Personlig synes jeg den ekstreme H/V panoreringa av dubbing blir litt mye, men dette er noe jeg er veldig motstander av. (Altså å sette enkelt elementer så ekstremt ut på H/V).

Det er noe som ikke helt stemmer med dubbingen av vokalen på "hooket". I mine ører høres det ut som om det ikke passer sammen på måten det ligger for øyeblikket, altså lydnivå og tonefall.

Men for å si noe positivt så har du roen på rappinga, flyten er meget fin Keep up zhe good work mon!

(From the top of my head!)
Sist endret av winkeesalami; 23. desember 2011 kl. 14:51.
Thanks! Bra folk gir ordentlig konstruktiv kritikk. Ang instrumentalen må jeg nok en gang si at jeg ikke har produsert den.
Mye av det du sa er personlig behag, men jeg tar det til meg til neste gang (: